
De website The Truth About Cars heeft aan zijn bezoekers gevraagd wat nou de slechtste auto’s van 2007 zijn in hun ogen. Hieruit kwamen 20 auto’s naar voren en dat rijtje is vervolgens terug gebracht tot 10 exemplaren. En het zorgwekkende, verrassende of juist voorspelbare (zelf een keuze maken) is dat het uiteindelijk om 10 Amerikaanse auto’s blijkt te gaan. Maar welke auto’s zijn het?
1. Jeep Compass (staat al op de nominatie om geschrapt te worden)
2. Chrysler Sebring (wordt misschien ook geschrapt)
3. Chevrolet Aveo
4. Dodge Nitro (ook geschrapt?)
5. Chevrolet Uplander
6. Hummer H3
7. Hummer H2
8. Chevrolet TrailBlazer (en afgeleide varianten zoals de Saab 9-7X)
9. Chrysler Aspen
10. Saturn ION
Wat zijn in jouw ogen de slechtste auto’s van 2007?
Beetje een zielig lijstje, chinese auto’s zijn pakken slechter
En renaults dan? :P
Hmm vermoed dat die Chinese ellende de Amerikaanse weinig ontloopt..
Geef die Chinezen nog 10 jaar en ze bouwen een betere bak dan de yanks..
@leonvermaas. Renaults? wat is daar mee?
Waar is deze test op gebaseerd?
De slechtste auto’s van 2007? Kan er ook een heel land genomineerd worden? Het land begint met een C en eindigt op hina ;)
hoeso staat de hummer er tussen
als je met een hummer een ongeluk krijg met een opel dan overleef je dat tog wel dus waarom is die dan slecht??
@golf 4
Hij is bijvoorbeeld slecht voor de Opel ;)
een opel minder maakt tog niet zoveel uit
De Aveo is toch een Koreaan?
Verder zal de bron wel een Amerikaanse site zijn, waardoor alleen in de VS beschikbare auto’s staan in het lijstje.
Ik geef ze nog 5 jaar. Amerikaanse wagens zijn namelijk allemaal al 20 jaar verouderde techniek.
Kan ik hieruit afleiden dat koreaanse auto’s al beter zijn dan de amerikaanse?
Ja het onderzoek betreft ‘cars for sale in the USA in 2007’
Geen Chinese troep dus maar er zijn redelijk wat Koreaanse merken vertegenwoordigd in Amerika..
“De website The Truth About Cars heeft aan zijn bezoekers gevraagd wat nou de slechtste auto’s van 2007 zijn in hun ogen.”
Dit is dus puur gebaseerd op vooroordelen en niet op feiten of ervaringen. De Top Gear Survey is tenminste nog gebaseerd op ervaringen.
@ LeonVermaas.nl
Wat is er mis met Renault? Mijn ouders hebben al 4 jaar de Grand Espace en op een paar kleine productiefoutjes na doet hij het altijd prima, zelfs betrouwbaarder dan de Jap die ze daarvoor hadden.
Waar staat de logan? en de lada niva? en de bmw 1??
nee nee mensen, deze lijst is gewoon fout :D
@golf 4
En een Hummer minder maakt wel uit wil je beweren?
goed bezig Ford .. ik hou van je … xxx
In willekeurige volgorde
Shuanghuan CEO
BYD F8
Xiao Gui
Geely Merrie 300
Geely beauty leopard
cherry QQ
cherry twin top
Brilliance Jinjue
chrysler serbing
Hummer H3
Wederom fijn nieuws voor GM. ~)
@RA999,
Uhm, Costa-Hina?
Hoe kan een Chrysler Aspen in iemands (werkende) ogen slecht zijn?
De rest van de wagens zijn inderdaad niet mooi, maar de aspen verdient dit niet.
@YK
Precies ja! ;)
franse auto’s zijn ook bagger ook al hebben ze 5 sterren ncap
top 10 slechte auto,s ????? ..
eerlijk gezegd vind ik alle auto,s wel fun .. ook met de gebreken die daar bij horen ..
dus ..sorry je hebt aan mij een slechte klant .
@ Dekster
Chinafan! :P
on topic: Waarom nou de H2? Die is zo slecht nog niet, alleen het verbruik…
Lincoln…tja…wat moet ik nu zeggen…ik deel je verdriet
haha ik heb een nitro
De Hummer H2 snap ik, ben er mee naar Zuid-Frankrijk geweest, wat een ellende was dat. Toch knap dat ze in zo’n grote auto zo weinig binnenruimte kunen creeeren. Je kan er serieus niet comfortabel in zitten als je langer rijdt dan 1 uur achter elkaar.
Jammer dat het geen lijstje is van de bestuurders van auto’s, dan stonden de mensen die in een Franse auto rijden met stip op 1!
@de vleaminck .. ten eerste staan er geen Ford producten tussen ..
en ten tweede ben ik er van bewust dat de USA standaard lager/anders is dan de europeese ..
ten derde .. thanks for your support dude.
de slechtste auto’s: mmh, inderdaat alle amerikaanse, behalve de ford gt en mustang gt; alle franse behalve de peaugot 407 coupe; volkswagen, behalve de golfjes; jaguar (niks persoonlijks maar je kan beter krijgen voor dat geld); spyker; en zowel last als leats LADA!!!
ps mercedes moet leren bochten te maken!!!
@Robbie: Is dit het beste wat je kan brengen?? Stop dan aub met posten van dit soort topics, zeker omdat je er nix van snapt en zeker niet je talen spreekt!!
The truth about cars heeft over het slechts UITZIENDE auto van 2007 en niet de slechtste auto!! Daar zit wel even een wereld van verschil ik dacht ik!! Je kan beter voor de Prive gaan schrijven die houden misschien wel van de verkeerde
stemingmakerij !! Ik moet hier al ( met een paar mede UScar lovers) mijn best doen om alle negatieve, kortzichtige,onwetende,meepratende,bevooroordeelde
prietpraat te neutraliseren en dan kom jij nog ff met zo’n topic.. bedankt!
Ik zie nu alweer al die voorspelbare reacties!
zijn ze zomaar lada vergeten!!!!
en ssang yong!!!
nou… beetje een matig lijstje dat zeg ik je! :P
Vooral wagens die (in europa) niet bepaald voor de massa zijn. En daarom worden er ook te weinig gereden om ze op een lijst als deze te zetten.
Ik zeg:
1. Renault Kangoo (en aanverwanten)
2. Renault Clio (en peus 207)
3. Daihatsu Cuore
4. Hyundai Accent
5. Ford Fusion
6. Dacia Logan MCV
7. Renault megane
8. Peugeot 307CC
9. Ford Focus CC(?)
10. Die landwind
de franse, de chineese, de japanse, de russische, de poolse, de koreanse, chevrolette, lada de deense, ford(behalve de mustang gt) eeuh 10
@RobUSA
Slechtst uitziende of slechtste auto, either way………daar ga je dan met je uitspraken hier op Autoblog!
ZELFS de Amerikanen ZELF zeggen het!
en nu is me reactie kwijt?!
maar om nog ff aan te vullen…
Ja franse auto’s zijn over het algemeen afschuwelijk! Allemaal gemaakt van tupperware en bordkarton wat na een jaar al afschuwelijk rammelt en wat na 2 jaar begint te ontbinden! nachtmerries!
(hoewel mijn pa in mijn jonge jaren een 504 had waar ik goeie herinneringen aan heb ;) )
@ MRTN
Jij hebt ze allemaal gereden?
De lijst verwonderd mij niet eigenlijk, we wisten al langer dat een deel van de Amerikaanse auto’s er een kwalitatief uitermate teleurstellende afwerking op na houden.
@Robbie:En het is ook een half bericht want je vermeld ook niet dat dit een Amerikaanse site is! En de Amerikaanse mensen kennen de echte 100 slechtst(e)uitziende auto’s niet eens want die rijden daar niet eens! Vul de namen hier uit Europa en Azie maar zelf in!
Zullen wij dit ook eens doen op Autoblog? Zou interessant zijn, ik denk dat BMW en Audi bovenaan staan. Want alle fanboys nomineren elkaars merk natuurlijk.
Ik snap zowieso niet waarom deze onderzoeken [vaak gebaseerd op meningen van andere MENSEN] hier geplaatst worden..
Ik kan niet echt zeggen dat ik er wijzer van ben geworden, of dat ik erom kon lachen..
En waarom moet iedereen zo op Amerika bashen? Die mensen zijn lang niet allemaal zo achterlijk als dat het vaak lijkt. [In elk continent heb je wel simpele zielen rondlopen, het is maar net wat de media ervan maakt!]
Besides, namen zoals Mustang, Charger en Baracuda zullen nog vele jaren voortleven.. Naar mijn mening zijn dan ook de enige échte auto’s Amerikaanse musclecars uit de 60’s en 70’s.
Eigenlijk zijn wij de stakkers.. want wij rijden immers bijna allemaal met auto’s rond waar je nog niet eens met 5 man gemakkelijk in kunt zitten ;)
Mercedes A-klasse
Mercedes B-klasse
Mercedes C-klasse
Mercedes E-klasse
Mercedes S-klasse
Mercedes G-klasse
Mercedes SLK
Mercedes SLR Mclaren
Mercedes ML
Mercedes CLK
Mercedes CL
Mercedes Vaneo
Mercedes Vito (maken ze die nog?)
Mercedes …..
\\ you get the point…
stelletje rukkers bij jeep
ze kunnen best wat moois maken, moeten ze het wel produceren,
ik bedoel, hoe slecht kan een auto met 2 x 5,7liter HEMI V8 zijn?
dattie ook nog om zn eigen as kan draaien is een leuke optie..
http://www.seriouswheels.com/cars/top-2005-Jeep-Hurricane-Concept.htm
@Ruben Baeten
LOL! zo’n polletje zou wel grappig zijn :P
moet er eigenlijk wel vantevoren een selectie van 20-50 stuks gemaakt worden waar je er 10 uit kan kiezen. Een reden om de duitsers te nomineren blijft toch vooral de prijs…
maaaaar als ik deze thread zo doorkijk komen de fransen en chinezen er vooral slecht vanaf! :hehe:
@Ruben Beaten ..
@Rob USA ..
zouden jullie nu echt sympathie willen hebben van mensen die on-gefundeerd amerikanen bashen ???
sterker nog .. zouden jullie willen dat dat soort volk in amerikaanse auto,s zouden rijden ???
kom nou .. daar wil je toch niet mee geassocieerd worden
@Rick Dos: Ja ja dat vind je wel humor dit he! :)
Maar zoals ik al schreef de meest lelijke wagens die je hier elke dag met duizenden weer over de weg ziet rijden die hebben en kennen ze daar niet eens!! En wat veel mensen hier maar aso SUV’s vinden (dat zal ik ook gelijk maar ontzenuwen) dat de mensen in de USA daar iets anders tegenaan kijken en het pas echt aso vinden om je kids met een Panda naar school te brengen en je als moordenaar aanklagen als je de buurkids ook mee zou nemen ! en terecht!
LOL @ lincoln ;-)
@ Rick Dos: :D
@Mr Slected: Sterker nog de koreanen zijn wbt. betrouwebaarheid de meeste europese merken ook al voorbij…..
@Dit lijstje: Zucht voorspelbaar, maar treurig. Heeft altijd iets droevigs vind ik, de ruine’s van iets watook groot is geweest. (En dan doel ik niet alleen op de auto industrie van de VS meer op het land in zn geheel)
@Lincoln:Nee aub niet maar ik kan niet tegen onterecht bashen , net als Amerika zelf kom ik en Ruben in actie! :)
‘Rob USA’ zijn post is de eerste inhoudelijke bijdrage van alle reacties! Eindelijk wordt duidelijk waar het over gaat, want kwaliteit (of gebrek eraan) is natuurlijk een begrip met vele definities. Helaas voor Rob USA heeft hij ongelijk.
Wanneer we de bron bekijken, kunnen we het volgende lezen:
1; Jeep Compass: (..)second-rate road manners, poky performance and interior materials pulled from the bottom drawer of Chrysler’s parts bin.(..)
2; Chrysler Sebring: (..)Its cabin, handling, acceleration, and ride quality (or complete lack thereof) are to driving pleasure what hair shirts are to eczema sufferers.(..)
3; Chevrolet Aveo: (..)From its tinny-sounding doors to its penalty box interior, the Aveo screams cheap more loudly (and persistently) than an amphetamine-crazed parrot.(..)
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ofwel, wanneer een artikel niet duidelijk is, kan je op onderzoek uitgaan, want Autoblog is zeer consequent in het vermelden van bronnen (hulde).
Natuurlijk, dit onderzoek is stemming makerij, statistisch niet verantwoord, en op roddelblad niveau, de waarheid is dat de V.S. bevolking inziet dat de 10 slechtste auto’s in de V.S. uit de V.S. komen. En dat is kwaliteit in mijn ogen: geheel afhankelijk van de behoefte van de gebruiker.
Conclusie: U.S.A. car-lovers op Autoblog: You got Screwed! ;)
@Rob USA
Nee niet humor……..mijn eigen gelijk wordt maar weer eens bevestigd. ;) Daar waar ik voor gek werd verklaard door jullie (Jij en Ruben) fanboys. ;) :)
@Beaten.. de mooiste.. de lelijkste.. is toch allemaal smaak? Zoals elke onderzoek dat niet direct op feiten gebaseerd is, maar geeft een goed inzicht voor autofabrikanten. Goede autofabrikanten laten daarom hun designs “keuren” door een groep potentiele kopers! Het is dus wel degelijk een belangrijk onderzoek. Blijkbaar luistert de amerikaanse fabrikant niet goed naar hun klanten!
De slechtste auto is toch echt duidelijk de renault laguna II van rond jaar of 2004..
@Rob USA, het is duidelijk dat amerikanen een andere cultuur hebben dan europeanen. Het is daarnaast wel vreemd dat amerikanen amerikaanse auto’s lelijk vinden! In amerika worden ook vele toyota’s verkocht.. die mij dan weer niet zo kunnen bekoren en niet in dit lijstje voorkomen..
Dodge nitro verwijderen? die is net uit man! dus denk het niet hé!
@rob USA .. zoals @Joep al schetst is de amerikaans industrie op veel vlakken “vergane glorie” .. ze zijn over het algemeen flexibel genoeg om er weer boven op te klimmen (zie Ford) maar ze waren effe ingekakt .. dat gaat in europa ook gebeuren ..
kijk .. ze komen er wel boven op hoor .. maar ze moeten eerst effe schrikken .
Bob lutz heeft voor zijn pensioen/dood GM weer op poten ..
en chrysler gaat nu alleen maar schrappen en inventariseren dus vandaag of morgen is alles weer zoals het hoort.
met andere woorden .. ik ga niet mee in je strijd .
@Rick Dos en in de geest van Robbie: De top 10 van de slechte motoren.
1) V10 uit de M5/6
2) V8 uit de M3
3) 3l diesel uit de 530d
4) 3,5l uit de 335i
5) 4.8l uit de X5
6) 2l uit de 320i
7) 3l uit de Z4
8) 2.5l uit de X3
9) 1.8l uit de 518
10) 4l uit de Z8
Either way,dat klinkt toch anders als men bedoelt dat de motoren er slecht uitzien ipv slecht zijn !! toch ?? get my point Rick?
@RA999
ja liever een opel minder dan een hummer
daar zullen het er vast wel meer mee eens wezen of niet??
golf 4.. hoe oud ben je?
Nee een betere vraag.. hoelang heb jij je rijbewijs?
Ik heb namelijk het idee dat je IQ overeen komt met dat van een 15 jarige..
@Rick dos: Wanneer heb ik jou ooit voor gek verklaard? Hooguit voor onwetend. :-)
@RobUSA
I get your point. Waar het mij om gaat/ging is dat je altijd hier loopt te verkondigen dat Amerikaanse auto´s mooi zijn c.q. goed zijn. Waarop ik vaak bezwaar op aantekende, dan kwam het voor de rechter en die gaf mij vaak gelijk. ;) :P
Dit is maar weer eens more evidence van mijn gelijk…. ;)
@Ruben Baeten
LOL! :lol: ;)
kijk eens aan .. het GROTE gelijk .. eind van de dag is dat het enige dat telt.
Ik vind dat de Caparo erbij mag :D
Wat betreft Chinese troep, lees dit en het duurt niet lang meer voordat china met het beste van beste komt.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=492804&in_page_id=1811
@Guan en W!d: Even alles goed op een rijtje: Het echte verhaal is dat TTAC uit 136 lelijke ONTWORPEN auto’s hun lezers hebben laten kiezen en daar een top 20 van hebben gemaakt. Dus ze hebben de mensen laten kiezen op basis van het UITERLIJK en pas DAARNA om het artikel meer waarde te geven ZELF wat slechte rij-en platformeigenschappen ed. TOEGEVOEGD!! Waar ze wel ongetwijfeld gelijk mee hebben maar daar ging dit onderzoek niet over in the first place! En dat de amerikanen hun eigen auto’s lelijk vinden komt vooral omdat alle bagger wat hier rijd niet in the States word verkocht!!
@Rick Dos:Ik zeg wel idd dat ik de meeste UScars mooi vind maar alleen de Corvette met de beste kan meten. Ik ben wel zo’n realist dat ik best weet dat het best een stuk minder is als de gemidd Europese auto maar bij mij wint dan het totaal plaatje en de exclusiviteit en anti grijze massa! Maar sommige dingen zoals een slecht interieur blijf ik tegen ageren. Mijn US interieur is idd niet echt van de mooiste materialen maar wel apart en vernieuwend! Je weet jij bent nog steeds uitgenodigd :)
@Rob USA
Amerikaanse autofabrikanten mogen blij met jullie zijn, van Amerikanen zelf moeten ze het niet hebben.. die weten wel beter :) Bijna alle Amerikanen die ik ken – en ik ken er een hoop, zijn vrijwel allemaal over op Aziatische alternatieven.
Verder ben IK wel FAN van je SCHRIJFSTIJL :p
amerikaanse auto’s zijn ten minste te betalen en hebben stijl
hier moeten we rondrijden in kleuterautootjes
@Guan: Nog ff dit, hoevaak lezen we hier niet dat heel veel mensen de nieuwe 1 serie coupe of de TT een lelijke wagen vinden !! Dus dat is dus toch niet zo vreemd ?
@Golf4:
Heb je iets tegen opels omdat je slechte ervaringen hebt, of loop je gewoon mee met de Golf-Petjes-Sjonnie cultuur?
Zelf bezitter van een Opel Zafira én een Astra Cabrio en ik moet zeggen dat ik met beide wagens erg tevreden ben. de een (Zafira) is wat nieuwer dan de ander (Astra), maar toch.
Mocht mijn baas echter besluiten om een leuke Passat of Touareg voor mijn deur te zetten hoor je me ook niet klagen hoor :)
En ontopic:
1. Chinese namaak
2. Renault Laguna (wat een gedrocht)
3. Tja, die Jeep Compass…
@Davidxkr:Gelukkig komen er maar weinig echte UScars hierheen en dan blijf ik lekker exclusief door cruisen en dan komt er nog de slurptax… weg met de overgebleven fans :( Maar de echte Amerikaan gaat wel weer voor gaas met de nieuwe modellen zoals een Camaro,Challenger,Mustang,Saleen het cubic inch bloed krijg je er niet zomaar uit hoop ik :)
Sorry VAN mijn SCHRIJFstijl maar merkte echt dat de mensen het hier niet begrijpen en dan lees ik weer die antwoorden dat ik denk van, je IQ komt echt niet boven de topsnelheid van je fiets uit!
amerikaanse auto’s zijn te vaak van keihard plastic aan de binnenkant! en das het grootste nadeel…
de comfy seets met zachte bekleding van de ‘oldscool’ wagens is geweldig :D en ik ben altijd fan geweest van de ontzettend inefficiente V8’en… who cares als je geen 500pk hebt, als je maar met 800rpm kan cruisen :D
maar dat zijn toch vooral ‘vroeger tijden’ bij veel nieuwe modellen proberen ze te hard en dat kost de auto’s comfort en stijl. Om het nog niet te hebben over de afgrond waar de naam chevrolet in gestort is.
(Even voor de duidelijkheid; ik ben niet anti USA!)
Maar, Rob USA, heb je het selectie proces van TTAC werkelijk bekeken?:
http://www.thetruthaboutcars.com/?p=5806
Oproep om nominaties door lezers. Regel 1: Any car or light truck offered for sale as a new vehicle in the US between January 1 and today is eligible for nomination. It doesn’t matter who built it or where.
Regel 4: TTAC’s writing team will select 20 finalists from the nominees, based on how well the nominations were justified and our personal opinions of the vehicles in question. Unlike last year, we won’t track the total number of nominations for a given vehicle.
In de top 20:
(http://www.thetruthaboutcars.com/?p=5961)
Ford Focus
Jaguar X-type
Nissan Armada
Subaru Tribeca.
Ok, de rest is idd allemaal Amerikaan en E.U. auto’s die daar niet verkocht worden konden niet genomineerd worden, daar heb je dan wel weer gelijk in hoor ;)
@Rob USA .. eerlijk is eerlijk .. op werkelijk elke topic of column word prietpraat geschreven .. en elk vogeltje zingt zoals het gebekt is .. er zijn bizar weinig mensen in nederland die achter het stuur van een nieuwe mustang hebben gezeten .. je kan het ze gewoon niet kwalijk nemen ..
je bent waarschijnlijk al je hele leven met amerikanen geconfronteerd geweest en snap die hele cultuur en lage toeren torq … veel mensen zijn groot gebracht met een opel of volkswagen en zien dat als de standaard.
valt me trouwens nog mee dat Bush nog niet aan de orde is geweest
Bush is een l*l.
@Y.= hippie tuig
@lincoln: En de verhouding pk/motorinhoud, da’s ook altijd een populaire.
@Ruben Beaten .. en dat geheikneuter over bochten gedrag en stuurgevoel en starre achteras en bladveren en consumptie en afwerkingniveau en schroefjes in het zicht en neuzel neuzel neuzel …. gaaaap
10: dodge avenger
9: chevrolet captiva.. wat een kwaliteit van niks zeg
voor de rest klopt het rijtje wel. vooral die sebring.
@Rob USA, je doet je naam eer aan! Mooi dat er mensen zo gepassioneerd zijn!
Toch denk ik dat er een kern van waarheid in dit onderzoek zit..
Wanneer je in een ander automotive land zoals duitsland frankrijk of italie kijkt.. er weinig auto’s uit dat land op deze lijst zal komen te staan. Normaal zijn amerikanen redelijk patriotisch en dan kies je normaal iets ver van je bed als slecht.
ps. m’n fiets kan 150;)
Dus we zijn het er over eens dat Amerikanen geen goede auto’s en geen mooie auto’s kunnen bouwen?
@Rob USA
Het gaat echt om de slechtste, en niet alleen lelijkste, auto volgens de lezers van TTAC. De 136 auto zijn aangedragen door lezers van TTAC. De redactie heeft een voorselectie gemaakt van 20 en uiteindelijk zijn door de lezers de slechtste 10 gekozen. Selectiecriteria zijn hier te vinden: http://www.thetruthaboutcars.com/?p=2552
Overigens hebben ze ook een 10 Best Automobiles Going 2007, http://www.thetruthaboutcars.com/?p=3789
@firefly kan het met dat laatste lijstje niet compleet oneens zijn
@Rick dos .. kunnen ????? .. jij moet toch beter weten.
@lincoln
Ik wilde nog enigzins armslag houden, maar jij vindt dus dat we ‘m gewoon stellig moeten inzetten?
ja .. tuurlijk .. en nietsontzient snoeikneiterhard .. kom op rick .. ik sta achter je.
ja hey!
niet voordat ik nog ff gezegd heb dat zelfs mijn 19 jaar oude volvo een hogere kwaliteit interieur heeft dan een 300C!!! nou… dat had ik ff nodig.
en Y. is hippie tuig en bush is kansloos…
Maar om weer OT te komen. De enige reden dat al die amerikanen in deze lijst staan is dat ze in amerika geen franse auto’s rijden. :)
En zoals in mijn eerdere reactie beschreven is een lage-toeren-v8 gwn bruut. En iedereen die dat niet vind heeft er nog nooit mee gereden. En er zijn natuurlijk mensen die het gejank van een M5 boven het gebrul van een 7L V8 verkiezen :?
@lincoln
Hahaha! Mooi! Bij deze dan! ;)
nah is wel nep, chrysler Aspen en Hummer H2 zijn echt niet slecht, de h2 is gewoon goed offroad en t enige wat slecht is is zn verbruik maar voor de rest goede auto. Chrysler Aspen is ook goed off road (op basis van een Durango) en is best een luxe wagen.
Hummer H3, Jeep Compass, Dodge Nitro, Aveo, Saturn en trailblazer zijn idd niet echt goed maar bij de Nitro kan je ook een hoop positieve dingen noemen. Trailblazer heb ik zelf ingereden en ja, crap interior, rijd wel lekker, ook goed offroad, maar wel heel onzuinig (fabrieksopgave van 17mpg haalt ie zelfs niet) maar goed zowel positieve als negatieve dingen.
en de sebring, die wagen komt toch uit 1997 ofso, nouja voor amerikaanse bejaarden of bedoelen ze soms de nieuwe ??
Maar er zijn veel slechtere auto’s hoor, alles wat Chinees en Koreaans is en de Bmw x3 natuurlijk :p maarja ze hebben natuurlijk ook niet alles getest en t ligt er natuurlijk aan , heb t artikel verder niet gelezen, maar als je een Hummer in een stad test is t natuurlijk shit, maar als je m offroad test is ie super !!
@Alwood .. 19 jaar oude volvo .. mmmhhh .. hoe gaan de aandeeltjes ??? en je sexleven ??? of ben ik nu ook ongefundeerd journalisten en vage onderzoekers aan het napraten …
btw .. volvo is prima hoor .. eigenlijk alles van ford is o.k.
@ Alwood,
Je volvo heeft misschien een beter interieur, maar er zijn weinig tot geen auto’s die tegen het exterieur van de Chrysler 300 opkunnen ;)
:D @ Lincoln
Get yer head out of yer ass, boy! You should get out more! ;)
Ik mis de afgrijslijke Skoda Roomster in dit rijtje. In die auto wil ik niet eens dood gevonden worden. (In een Logan MPV ook niet trouwens).
@lincoln
nou… de journalisten zeggen allemaal dat de station volvo’s erg goed liggen bij het andere geslacht ;) ruimte genoeg in ieder geval!
en de 300C kan ik als ervarings deskundige de bestwelslechtinterieur-award toekennen. Alleen de stoelen zijn wel heel lekker ruim en zacht.
@ Lincoln,
Hij heeft het over een een 19 jaar oude volvo, volvo is pas sinds 1999 onderdeel van Ford. Dus helaas is de volvo waar hij het over heeft nog geen ford. Niet alles van ford is ok btw, alleen de wagens die ze voor de amerikaanse markt maken :D .
@Rick Dos:Ok, maar dan zijn we het ook eens dat bmw dat niet kan dan ! :)
UPDATE: deze reactie van Guan (21:26) zat in het spamfilter, op deze manier wil ik em nog even onder de aandacht brengen… dank u;)
@autoblogger; thnx! sorry voor het nog 20 x toe vuren ;)
Korte toevoeging op mn reactie nog:
Bush is idd… nou ja, laat maar. Een 1 serie is idd een lelijk hangbuikzwijn, een TT vind ik daarentegen wel mooi, net als bijna alle amerikanen uit de jaren ’60 en ’70. Doe me vooral Eleanor maar :D
Y. is ongetwijfeld een hippie, maar rijd in een vervuilende oude VW bus, en Volvo is pas sinds 1999 eigendom van Ford! Alwood is dus terecht een trotse Volvo bezitter, just like me! (maar dat had G. de Groot ook al opgemerkt.. ;) ) En mn aandelen.. nee, ik heb sprky weet je… :(
De Subaru Tribeca had ZEKER een nummer 2 plaats verdiend, wat een hok is dat zeg!
@Firefly:Ik ben het toch niet met je eens :) want zoals je vaak merkt dat de mensen hier al vaak moeite hebben met dat kleine stukje tekst van een topic en dus niet eerst eens goed lezen, zullen ze dat daar ook niet hebben gedaan en gewoon gestemd hebben voor het slechte uiterlijk. Je leest dus ook dat het accent vooral op het uiterlijk gericht was!
@G de Groot .. ja ja dat weet ik ook wel .. @alwood heeft een wannebe ford/volvo .. maar ik wil hem daar niet mee confronteren .
ik zit vast nog wel eens vaker me @alwood op het blog .. dus ik moet het een beetje vriendelijk houden ..
@Alwood .. het andere geslacht ???? en ik maar denken dat jij van het mannelijke geslacht was .!!!!
eerlijk .. welke vrouw valt er nu op een 19 jaar oude volvo ???
liever nog .. wat voor een soort vrouw … kan niet gezond zijn iig.
@ Rob USA,
Als ze alleen naar uiterlijk hebben gekeken, waarom staat de Chrysler Aspen dan in die lijst? Het kan ook niet aan het interieur liggen, want dat is ook perfect. Dan blijft de kwaliteit en het rijgedrag over :P .
@ Lincoln, geweeldig punt!
Vrouwen die je meekrijgt in een 19 jaar oude volvo
Vs.
Vrouwen die je meekrijgt in een Chrysler 300
2-0 voor de chrysler :lol:
Ik lees vooral : Bad taste,poor design and questionable construction. Dat laatste klinkt gewoon vaag en word denk(hoop) ik niet zwaar gejureerd door de mass. En er rijden blijkbaar geen of nog te weinig Kia’s en Hyundai’s ed rond om echt een worse design te kunnen aanschouwen door een gemid US citizen!
Ben blij voor hun dat ze dat bespaart blijft ook!! en ik zie/koop liever 1 stuk H2/3 hummer ipv een hele collectie jappen of europeese design’/auto’s die ik zou krijgen!
@Rob USA, daar overdrijf je toch een beetje, zowiezo mag je alleen maar Hummer rijden als je een rapper/pooier/ander soort crimineel bent en zijn er zeker weten beter gestylde europese, aziatische en amerikaanse wagens dan dat koekblik.
ey ik heb DE volvo!!! nog voordat renault en ford hun ding ermee gingen doen!!!
en nu ff die column van sacha opzoeken :P
… @Rob USA & lincoln, oja: Wat Voor Type Ben Jij?
En alle amerikanofielen zouden best wat positiever mogen denken over de 2.3 740… Het is ook een soepel geveerde brede wagen met laagtoerige motor die beter trekt dan menig moderne diesel en oerdegelijk in elkaar is gezet. Liever een starre achteras die lang mee gaat en makkelijk sleutelen is dan een ingewikkeld multilink systeem waar na 15jr alle bussen uitgesleten zijn. De Volvo mist enigszins het geluid die een V8 wel heeft… maar daar krijg je een gunstiger verbruik voor terug en sneller (dan 150) is meestal toch niet nodig.
@Alwood
Stel je zou carte blanche hebben, maar je zou gedwongen worden te kiezen tussen een 740 en een 300C. Wat kies je :P ?
@RobUSA
Mijn stelling:
Dus we zijn het er over eens dat Amerikanen geen goede auto’s en geen mooie auto’s kunnen bouwen?
plus jouw stelling:
Ok, maar dan zijn we het ook eens dat bmw dat niet kan dan !
Dubbele ontkenning, dus dat wil zeggen dat BMW wèl mooie en goede auto’s kan bouwen.
Oké, Rob. Eens! ;)
Haha .. de lelijkste auto die ze ooit in de VS hebben gemaakt is toch echt wel de Pontiac Aztek … als je niet weet hoe die eruit ziet dan moet je hem maar eens ff googlen.
Ford staat er niet tussen want die hebben de laatste jaren veel aandacht besteed aan kwaliteit .. een Ford is op dit moment gewoon stukken beter dan menig GM product (alhoewel ik behoorlijk onder de indruk was van de Silverado waar ik recentelijk in heb gereden). De Chevy Aveo is volgens mij oorspronkelijk een Daewoo.
Je moet ook rekening houden dat een auto in de VS geen luxe is .. het is meer een gebruiksvoorwerp dat een paar jaar mee moet gaan en dan overbodig is. Dit komt doordat de afstanden gewoon groter zijn. Ik rij rustig 10km naar de supermarkt toe … ff naar de stad is 60km.
@RobUSA Hyundais gaan nog wel .. Kia’s zijn echter wel bedroefde autos.
EY nu word het grof!

vrouw die je mee krijg in een 300C:
vrouw die graag mee ‘rijdt’ in een volvo estate:

so! who’s next?! amerika vs zweden!
@Alwood
Dat is geen zweedse, kijk eens goed naar die gordel, dat is het logo van de DDR.
Lang leve de Trabant :P
@ G. de Groot
mag ik die 300C dan vervolgens tegen een V70R inruilen? :P ;)
(al dan niet 2e hands)
@Rick Dos … ik vind de 1 en de 6 series nou niet echt blaken van een mooi bekkie of aangezicht. De laatste mooie auto die BMW heeft gemaakt vind ik de Z8 .. de rest is allemaal zo bleek en saai. Nee .. ik word niet echt warm van wat BMW bouwt.
@ Alle amerikaanse wagen-bashers,
Kijk eens naar de prijskaartjes, kijk nu eens naar hoeveel auto je voor hetzelfde geld krijgt bij europese wagens. Kijk nu eens naar het uiterlijk. Niet elke, maar veel amerikaanse wagens zijn van buiten gewoon erg, erg, erg mooi (+/- 2005 Ford Explorer en Ford Excursion) (+/- 2001 Lincoln Town Car) (2008 Chrysler Aspen, 300, Town & Country) (2008 Cadillac STS) (+/- 2002 Cadillac DTS) (Lincoln Zephyr) (Etc.?)
Damn, stuk voor stuk mooie ( behalve de hummers) en kwalitatief (behalve verbruik) goede auto’s, kom op er zijn veel slechtere auto’s op de wereld. Neem bijv. die na-aap spleet ogen.
@Alwood .. ja daar zeg je wat .. de 740 .. ik heb em toevalig vandaag nog iemand aangeraden die voor weinig een grote volvo wilde .. maar wel de sedan .. die is net effe typischer/uglyer en heerlijk gedateerd.
@ Alwood, hmm, de XC90 is beter dan een V70R, me dunkt. Maar inderdaad zijn huidige volvo’s ook erg mooi. Maar het gaat erom dat amerikaanse wagens óók erg mooi kunnen zijn.
Je amerikaanse vs zweedse vrouwen vergelijking slaat nergens op, Amerika heeft Lindsay Lohan. En Zweden?
lol @ dekster
waar kijk jij wel niet allemaal naar op die plaat? ;)
heb ff gekeken(uh gevraagd natuurlijk) maar ze heeft noorse roots…
@lincoln
dat hoor ik nu graag! :P (wat dacht jij eigenlijk dat ik bedoelde met 19jr volvo? ;) )
de estate is net een beetje meer volvo, vind ik wel mooi. De 740 sedan vind ik ook erg bruut alleen bij de 9xx en later zijn ze de mist in gegaan met de achterkant.
trouwens..? moet een lincoln rijder niet ook stiekem chrysler bashen? of is chevrolet het makkelijkste gezamelijke slachtoffer? :twisted:
@G de Groot .. oooeeehhh .. nu begeef jij je op glad ijs .. zweden is ver vooruit met elke vorm van schoonheid .. ook in de usa automotive sfeer .. wat daar aan hot rods .. lowriders .. en andere gechopte meuk rondrijd .. daar zijn ze in amerika jaloers op .. om van de motorfietsen maar niet te spreken ……
en van de vrouwen al helemaal niet.
Alwood, nu vraag ik mij af, heb jij al eens een Ford Focus CC gereden? Of misschien niet, vandaar het vraagteken? Een slechte auto wil niet zeggen mooi. En om een, naar jouw mening -misschien-, lelijke auto slecht te noemen…
@G. de Groot (ik F5 niet genoeg srry)
het is niet voor niets ‘swedish blonde’ (!)
bovendien kan je in zweden lekker gemixed in de sauna en houd in amerika iedereen altijd een 2 maten te groot BH aan.
XC90 heeft wel wat maar mijn voorkeur gaat uit naar lekker platte auto’s.
En mooie amerikanen zijn er zeker! maar dan vooral uit de jaren ’60 & ’70. Van de huidige modellen vind ik een Mustang lekker en de Charger heeft ook wel wat.
@Alwood .. ja eigenlijk wel .. maar iemand trappen als ie ligt .. daar doe ik niet aan .
ze hebben nu effe mijn hulp nodig .. als ze weer groot en sterk zijn zal ik mijn anti GM Chrysler campagne uiteraard meteen weer opstarten.
Er zijn inderdaad veel mooie zweedse vrouwen, maar hoeveel kun je zo binnen tien tellen opnoemen bij naam :P ?
@ Lincoln,
GM, ok, die maken op caddilacs, gmc yukons en chevrolet suburbans en saabs na niks moois. Maar chrysler? Het merk dat de mooiste wagens ter wereld maakt?
Lincoln Continental
lol! :D
de schade is beperkt! Rick dos heeft zich er een tijdje buiten gehouden ;)
om toch nog ff op wél leuke amerikanen terug te vallen… jeep heb ik altijd wat mee gehad. Die vierkante cherokees zijn cool! Alleen de compas, huidige cherokee(limited) en commander zijn afschuwelijk. De wrangler is ook veel te veel gehyped hoewel het een leuke auto was is een defender veel mooier als ‘underdog’.
@G de Groot .. ja hoor dat kan ik wel .. maar niet zonder er een raar knakkerbrod bekkie bij te trekken.
De Jeep Patriot is een mooie vierkante Jeep, google die maar eens :P
Om de een of andere reden is het laatste gedeelte van mijn vorige reactie weggevallen:
Chrysler 300C ownt Lincoln Continental
Chrysler Aspen ownt Lincoln Navigator
Chrysler Town & Country ownt Ford Windstar
@Alwood .. ja @Rick dos had zijn handen vol .. want momenteel word BMW serieus bedreigt door een ander moslim merk .. prioriteiten he.
De Jeep Compas en de Jeep Patriot zijn nou naar mijn idee niet echt geslaagd, maar ik kan begrijpen dat ze een kleinere auto wilden die aantrekkingskracht zou hebben op de ‘jongeren’.
jongens … ik ga lekker pitten .. het was me een bijzonder genoegen.
Oh shit ja, ik bedoelde de Jeep Commander. Ik zal mezelf wel slaan met het heilige auto-handboek. Ik vind hem mooi hoor, lekker imposant :P
Welterusland, ik ga zelf ook maar eens mijn nest opzoeken
Ik kan me herinneren dat de Patriot ook ergens op een lijstje stond om geschrapt te worden omdat ie niet verkoopt. Trouwens .. de Uplander die in de Top 10 staat kan misschien wel een redelijke auto zijn .. maar lelijk dat ie is …
jep! hebben we de thread lekker levendig gehouden zo ’s avonds! ;)
commander is te lomp… maar altijd mooier dan een H2/3.
heb ik gewoon alweer een avond zitten bloggen ipv film kijken! veel leuker ook hoor!
’s avonds ? Tis pas 3 uur ’s middags .. de post is nog niet eens langsgekomen.
@Guan: (Deze reactie is over jou verdwenen post) In the States rijden gewoon veel minder grijze/slechte auto’s en daarom vind ik het zo’n leuk autoland.
Ze hebben geen franse auto’s geen alfa geen dacia geen skoda geen seat en haast geen smart ,volvo,saab,opel enz enz. Je bevestigd ook dat ik gelijk heb.Dat het alleen om het uiterlijk gaat in dit onderzoek omdat er een ford focus en een X type instaat en dat zijn bij mijn weten geen slechte auto´s wel lelijke!
Persoonlijk ben ik een grote fan van amerikaanse auto’s,… m’n ogen uitgekeken in NY vorige maand,…
Ik vind de Sebring, Trailblazer en de Compass alle erg mooie auto’s,…maar dat is uiterlijke smaak,…persoonlijk dus.
Ben ik nu de enige die nog nooit heeft gereden in een van de 10 auto’s in dit lijstje,….kan derhalve ook geen steekhoudende argumenten verzinnen waarom deze auto’s wel of niet goed (al dan niet uitziend) zouden zijn.
Er zijn hier een hoop mensen die heel hard roepen dat iets goed of slecht is,….vraag me altijd wel af waar ze dat op baseren!!!?
Daarom,..vanaf nu: HOE KOMT DE AUTOBLOGGER TOT ZIJN MENING!!!???
@Japie: autoblogger?!? ik heb hier niks mee te maken…
@Baeten, maakt het nou uit niet iedereen vind 1 auto mooi!!! iedereen mag toch weten welke auto hij weg wil hebben en welke niet!
Ik begin er niet aan, de gedeelde eerste plaats is te breed voor elk beeldscherm :D
Of ben ik nu te kritisch. Ik ken mensen die helemaal blij zijn met hun splinternieuwe Chevrolet Kalos. Moet je toch niet aan denken, koop voor dat geld liever een gebruikte Duitse auto ;)
Stomme zet van Chevvy om Daewoo over te nemen, nu staan ze opeens ook in de top 10!
Slechtste auto van 2006 blijkt Seat Cordoba/Ibiza. Zie de pannenstatistik van de ADAC. Waar 12,6 van de 1000 auto’s pech krijgen. Overigens was de meest beroerde van de afgelopen 6 jaar de Renault Kangoo van 2001 met 77,6 pech gevallen per 1000 auto’s. Loop echter ook ver van een Laguna uit 2002, Punto uit 2002 en de Megane uit 2002. Eigenlijk is het maar beter helemaal geen auto uit 2002 te kopen…
http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2006/default.asp?ComponentID=179509&SourcePageID=9989
1. Peugeot 206
2. Peugeot 307
3. Peugeot 407
4. Renault Modus
5. Renault Megane
6. Dodge Nitro
7. Citroen C3
8. Citroen C4
9. Citroen C5
10. Renault Laguna
@autoblogger: Nee jij was het niet maar Robbie die hier niet eens het lef heeft en toe komt geven dat zijn topic heel slecht en ongenuanceerd is en alleen zorgt voor verkeerde stemmingmakerij!
Oooohhhhhh
na toekijken op dit topic is robbie waarschijnlijk ondergedoken ;) En er rijden zeker wel volvo’s in amerika!
psh, wat heeft men toch tegen op volvo?! de wagens zijn goed afgewerkt, degelijk, relatief zuinig en ik vind ze in ieder geval mooi…
zalig trouwens, de filmpjes waar ze chevy V8’en in 960’s hebben gehangen :D
@swoosh
een europese lijst zal daar niet ver vanaf wijken… maar op 1 staat écht de kangoo.
@Rob USA om 7:42
Je trekt mn woorden nu wel uit verband he, ik heb toe gegeven dat t logisch is dat er weinig niet-Amerikaanse auto’s in de lijst staan, omdat de auto’s die daar niet verkocht worden niet mee konden dingen.
De lijst zegt daarom niets over hoe goed/lelijk/mooi/slecht/crap USA auto’s zijn ten opzichte van Europese auto’s.
Het gaat ook niet alleen om het uiterlijk, dat zijn in ieder geval niet de spelregels van TTAC. Wanneer de U.S. burgers dit niet begrepen hebben zegt dat wat over henzelf… Als je het daar mee eens bent, dan heb je gelijk ;)
Uit persoonlijke ervaring spreek ik de volgende lijst uit (allemaal ex lease wagens):
1.) Lamborghini Countach
2.) Lamborghini Diablo
3.) Jaguar XKR
4.) Mercedes E55 AMG
5.) Ferrari Testarossa
6.)Porsche Cayenne
7.) Astin Martin DB7
8.) Toyota Prius
9.) Bentley GT
10.) BMW Z1
OK hierbij mijn Top 10 van lelijkste/saaiste auto’s:
Audi A3
Audi A4
Audi A6
Audi A8
Kia Sorento
Kia Sportage
Kia Magentis
Ssang Yong Actyon
Ssang Yong Kyrion
Smart Fortwo
Enkele in mijn ogen STOMME auto’s (hoe kan ik nu weten welke echt slecht zijn?)
Daihatsu Copen
Daihatsu Materia
Nieuwe Renault Twingo
VW Fox
Mercedes A-klasse
SSang Yong Kyron
Ssang Yong Rodius
Nissan Micra CC
@Tombnolz: De Copen is cool.
@Rob USA: Ik voel met je mee
Leuk onderzoek, maar online polls zijn te eenvoudig te beinvloeden. Ik trek er geen conclusies uit.
@ Christiano
Hoe doe jij dat en hoe kan ik dat? Zo wil ik ook wel een leasewagen, de Prius daargelaten.
@Jan C.:Gelukkig iemand die met me mee voelt! :)
Heerlijk dit!
Als uit een vaag, obscuur en totaal onbekende hoek een onderzoek uitwijst dat Amerikaanse bakken crap zijn, geloven we dat op Autoblog natuurlijk (bijna) allemaal.
Maar als een wat gerenommeerder onderzoek uitwijst dat bijv. Mercedes-Benz helemaal niet zo’n technisch betrouwbaar merk is, nee, dan is het natuurlijk allemaal niet waar :)
De lelijkste productie autos van deze eeuw (voor de EU) zijn toch wel de SsangYong’s… Hun ontwerper moet het verschil hebben gemist tussen de woorden ‘DESIGN’ en ‘DISEASE’.
Buiten het uiterlijk kan ik er echter niets over zeggen, ik weiger om erin plaats te nemen.
en de nissan micra dan ;)
hummer rocks
WTF heeft iedereen weer met Peugeot hé. Dat zijn dus totaal geen slechte auto’s hé, integendeel. Mijne HELE familie rijdt met Peugeot en Citroën (zo’n 10 tal) van een 207,tje tot mijne 607, van Xantia tot C5, en stuk voor stuk goede, veilige auto’s met hoog comfort en goede wegligging voor een goede prijs (hé Duitsers ;-p), als ge een slecht merk wilt kijk dan naar Mercedes ofzo, de dure modellen niet, maar kijk eens naar de goedkope modellen, hoeveel roest ge al ziet na ocharm een jaartje, en ge moet het toegeven, Mercedes is temenis slecht bezig, mijn vader is zelfstandige auto expert, gespecialiseerd in miserie gevallen (voor als je het niet begrijpt, mensen die dus constant misserie hebben met hun wagen), jonge die zijn hele kast steekt vol Mercedes (en juist niet de oude) want iedereen weet toch dat je zo een 190 ofzo gewoon niet kapot krijgt, allemaal nieuwe, A’kes en C’kes, en Vito’s, en de rest van al die rommel, dat Mercedes maar een voorbeeld neemt aan zijn duitse collega’s Audi en BMW, dat zijn pas goede duitse wagens. Maar ja wat kan Mercedes het ook schelen hé, zij verkopen altijd auto’s, spijtig dat hier zo veel mensen rondlopen met stront in hun ogen, maja na een tijdje beklagen ze zich wel. Maar kom hier nu niet zagen van ‘ik heb een mercedes en die rijdt prima’ awel dan hebt ge geluk want u bent een uitzondering !! Pasop ik had het ook graag anders gezien, want ze maken wel mooie modellen, maar spijtig dat die kwaliteit temenis slecht is. Als Mercedes er geen moeite voor doet dan ik ook niet !!
M.a.w. ik sluit me aan bij Julian ;-p
@ 607
Dan blijf jij toch lekker in je owh zo goeie 607 rijden.
In mijn ogen blijft de daihatsu trevis toch echt een vrak!
Peugeot 607 is de bbbbesteeeee auto die eris !!! …. BEGREPE !!!
Slechte auto bestaan niet! Wel bestuurders/eigenaren die hun auto slecht onderhouden!
Of mensen met een vreemde voorkeur voor een bepaald model, natuurlijk! :D
De auto’s uit de USA zijn IMHO niet direct slecht te noemen. Ik vind het een mooi staaltje van GM om een 911-basher te bouwen in de vorm van de Corvette C6!
91490 euro vs 113200 euro voor een 911!
En bedenk dat het verschil in de USA nog groter is!
Ik zou voor een blubberende V8 kiezen… ;)
Qua stijl kan een corvette toch niet tegen een porsche op, wonderbaarlijk genoeg is de corvette saaier dan een porsche.
Eigenlijk bestaan slechte wagens niet, alleen minder goede. Auto’s die kwa design niet zo zijn geslaagd, vind ik een persoonlijke mening. Daarom kan ik hier niks over zeggen. :) Maar ik vind dit lijstje nergens op slaan.
@ Marnik: Pardon?
@G. de Groot
een vette saaier dan een porsche?! :? hoe?
Nu vind ik de gewone C6 wel wat lafjes. De C6 Z06 heeft dan absoluut mijn voorkeur (en niet door het vermogen, ik vind de wagen meer stijl hebben). Vooral de C5 zie, hoor en voel ik altijd graag! toch het mooiste stukje techniek wat GM heeft voortgebracht in mijn ogen.
@Franco
NOT!
er bestaan weldegelijk slechte auto’s. nl. Alle auto’s die binnen 10 jaar gaan rammelen (interieur e.d.) En alle auto’s die de 3ton niet halen zonder ingrijpende reparaties. En alle Renaults.
@Chief_S5
jah, dat zeggen ze bij RTL autowereld ook :P
Uiteindelijk heeft slecht natuurlijk vooral met smaak en mening te maken… maar er zijn weldegelijk auto’s die ik liever laat staan en dan maar de fiets/motor neem (ook in de regen).
Een Corvette in de VS kost zo ver ik weet de helft van een Porsche .. tja …
@ Alwood
Een gewone C6 lafjes? Dat zijn toch ook flinke kanonnen hoor! :)
Ik ben het wel eens met je vergelijking Porsche/Corvette en het geluid van de C5. Dan weer totaal niet met je stelling over Renault. Maar ik heb hier op dit blog wel vaker het gevoel dat ik de enige ben die probleemloos Renault rijdt. ;)
@RScoswort
jep weet ik… alleen die C6 komt op mij altijd zo truttig over… :P ik weet niet wat het is maar hij mist net de uitstraling die de (C6)Z06 dan weer wel heeft.
En die renault?? :? wablief? geen problemen?
En wil je daarmee ook zeggen dat je daatwerkelijk het gevoel hebt in een auto te rijden bij het bedienen van gas, rem en stuur? apart… de enige renaults waarbij ik me dat kan voorstellen zijn ouder dan 15 jaar (en dat zijn er niet veel meer ;) )
@ Alwood
Ja de C6 is inderdaad niet zo moddervet als the real thing Z06!
En wat de Renault betreft, ik cross er iedere dag mee rond en het blijft maar werken. Het is een Clio Mtv uit 2000 en met bredere sloffen is dat heerlijk raggen! Met orginele 165 bandjes is het inderdaad behelpen maar dat is met de meeste auto’s in die klasse. Ik vind het in ieder geval een stuk strakker en lekkerder rijden dan een equivalent Vw of Opel, waarbij ik jou missende gevoel van het rijden in de auto echt ervaren heb.
Vooral de versnellingsbak en koppeling vind ik ongekend lekker. Niet te vergelijken met de lome bakken uit bijvoorbeeld een VW, die vind ik zo verschrikkelijk schakelen. Ook op de fragiele koppelingen uit die auto’s heb ik het niet zo. En laat er geen misverstand over onstaan; ik heb al veel (snelle) Duitse bakken tot de limiet gereden. Die rijden overigens ook geweldig zolang er maar een BMW (en soms een Mercedes) badge opzit, Audi heb ik haast geen ervaring mee.
Als ik bijvoorbeeld in een R32 rijd (geweldig geluid en dikke prestaties maar droge en dode besturing met een uiterst irritante ESP) of een GTI (lekkere turbo, veel koppel maar geluid is over hele toerengebied hetzelfde is gruwelijk saai), dan ga ik toch echt voor een Renault Sport.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat dit de eerste Renault is waar ik in gereden heb en het me zo goed bevalt dat ik het voor herhaling vatbaar vind. Ik zeg dus dat ik de Clio een goede auto vind niet Renault in het algemeen, daar kan ik op dit moment nog geen oordeel over vellen.
Als zo’n RS daadwerkelijk uit elkaar zou donderen zou ik het uiteraard overwegen om iets anders te nemen. Maar zolang het machientje doet wat het moet doen en me veel rijplezier verschaft zoals de huidige Clio krijg je mij er niet uit! :D
@ Alwood: RTL Autowereld?! Dat je me daarmee vergelijkt! :o :P Ik heb inderdaad ook bepaalde auto’s die ik maar laat staan, maar als ik dat lijstje moet opnoemen… En het probleem is dat als je er geen argument bij zet, iedereen em gaat spacen en een freak out op jou krijgt. Dus aan dat soort dingen begin ik liever niet. Maar, ik begrijp je, jij begrijpt mij hopelijk, wij begrijpen elkaar. Dat is belangrijk. ;)
Chief_S5 schrijft,
“iedereen em gaat spacen en een freak out op jou krijgt”
Haha ik hoop niet dat je het over mij hebt want dan heb ik een verkeerde toon aangeslagen! :D
@ RScosworth: Nope, ik heb het niet over jou. Ieder z’n mening. Maar sommige mensen begrijpen dat niet. Ze moeten altijd herrie gaan schoppen. Mensen in hun waarde laten is echt lastig voor sommigen. Daarom ga ik nooit al te ver op Autoblog. Want ik weet zeker dat iemand z’n mondje goed kan beheersen. Jij hebt bijvoorbeeld een mening: Ik vind RenaultSport-wagens ontzettend lekker rijden. Waarom?: Vanwege de besturing en versnellingsbak bijvoorbeeld. Deze is zo…. Kijk, jij hebt een argument. En dat is belangrijk. En veel mensen hebben dit niet. :) Anyway, morgen moet ik weer aan de bak. Slaapse!
Ik zou trouwens best een discussie met een volwassen iemand willen doen, maar doe het wel goed.
Oh ja, en ik verwacht eigenlijk dat ik op dit berichtje wat nutteloze comments ga krijgen. Ik hoop het niet. :)
@ Chief_S5
Ik geef je helemaal gelijk. Ik spreek mijn mening hier ook maar niet al te vaak uit want laat ik nu net de sportwagens leuk vinden die het gros hier hekelt. :)
Als iemand beweerd dat Renault slechte auto’s zijn en die kan dat beargumenteren ga ik niet bokkig lopen doen. Echter, wanneer mijn reallife ervaringen anders zijn laat ik dat uiteraard horen!
Maar zinvolle (en juiste) argumenten zijn inderdaad bouwstenen voor een fatsoenlijk gesprek.
Enfin, maak je over nutteloze comments maar geen zorgen meer. De heren die deze leveren gaan echt niet meer heel deze lijst met comments lezen en staan al in de startblokken voor de volgende post. ;)
lol
@ RScosworth en Chief_S5
jep ik ken het helemaal! moet je eens je mening op een BMW topic proberen te uiten! :o is maar goed dat er dan geen adres en telefoonnummer aan je naam gekoppelt is!
Uiteindelijk wel gezellig hier bij de slechtste 10 auto’s! Dat bloggen lijkt haast therapeutisch te werken :? nu zo op het einde worden er helemaal geen auto’s meer gekraakt…
Qua afwerking snap ik best dat Hummer er tussen staat, ooit weleens het spuitwerk van zo’n mastodont bekeken? Het is nog hobbeliger als de schil van een sinaasappel.
@ E420,
Alleszinds sorry als ik je aangevallen heb, maar ik kan het toch weten hé, ik ben de zoon van een auto expert, die al 30 jaar dit beroep uitoefent, en hij zegt zelf dat hij dit nog nooit meegemaakt heeft. En zijn collega’s zeggen het ook (en die rijden zelfs Mercedes). Een paar jaar geleden was het al slecht gesteld met Mercedes, maar nu is het nog véél erger. Wij hebben ik weet niet hoeveel dossiers van SPLINTERNIEUWE c-klassen (dus bouwjaar 2007 !!) met nukkige elektronica, zoals GPS, veiligheidssystemen die niet werken. Zelfs redelijk veel dossiers over problemen met de motoren !! Je ziet dit toch totaal niet bij BMW en Audi, dus waarom Mercedes dan. Als BMW en Audi hun best zouden doen om hun auto’s slecht te maken, dan zouden ze nog niet geraken waar Mercedes nu is. En voor alle duidelijkheid ik ben NIET tegen Mercedes of een ander Duits merk. Integendeel, ik vindt het zelfs spijtig dat Mercedes met zo een problemen te maken heeft !! Dus ik zit Mercedes hier helemaal niet af te kraken, ik wil gewoon dat ze mijn bericht lezen en terug fatsoenlijk aan het werk gaan, zodat ze terug goede, kwaliteitsvolle auto’s kunnen maken waarvoor het merk eigenlijk bekend staat.
En over mijne Peugeot 607, ik was in het begin zelfs niet van plan een Peugeot te gaan kopen. Ik ben eerst bij de BMW en Audi-dealer langs geweest, en toen na lang denken (omdat de prijs een beetje hoog uitviel) ben ik ook eens voor een 607 gaan kijken bij de dealer. En voor dezelfde auto (motor, opties, garantie,…) was mijn 607 véél duizenden euro’s goedkoper, dus is pas dan mijn beslissing gevallen. En ik bekijk zo, ik heb misschien een minder weggedrag dan een BMW 5 en minder comfort dan een Audi A6, dat geef ik ook gerust toe, maar pasop dat valt nog mee hoor, zo een 607 ligt ook knalvast op de baan, en je zit ook lekker comfortabel voor een lange reis. Maar en dat sprak mij wel erg aan in die auto, is dat je ze gewoon niet veel ziet. Zoals Audi A6 en BMW 5 zie je om de vijf minuten, of meer. Ik kan een hele week op de baan rijden en geen ene 607 tegen komen, buiten het oude model. Toen ik de eerste dag op mijn werk aankwam vroegen ze mij wat een auto dat was. En ik vind dat wel plezierig dat je met een ‘uitzonderlijke’ (lees tussen aanhalingstekens) auto rijdt. En het geld dat ik over hield heb ik intussen in mijn huis gestoken, en dat is nog altijd belangrijker dan mijn auto, of niet soms !! Als ik het geld had, was het natuurlijk een andere zaak, dan kocht ik mij ook een Audi, BMW of Mercedes.
saturn is amerikaans?
@ koe; Ja… “Saturn is een divisie en een automerk van het autoconcern General Motors. Het merk was General Motors’antwoord op het succes van compacte Japanse auto’s op de Noord-Amerikaanse markt. Saturn Corporation werd in 1985 opgericht en begon in 1990 te produceren. Het merk wordt verkocht in Canada, Puerto Rico en de Verenigde Staten.”
@ 607;
“en minder comfort dan een Audi A6, dat geef ik ook gerust toe”
O ja? Ik had van Peugeot toch beter verwacht, zeker nu Audi meer de sportieve kant op gaat. Echt waar?
“en geen ene 607 tegen komen, buiten het oude model.”
Het oude model 607? Bestaat die dan? :?
Wel grappig dat de jeep compas op 1 staat, hij is echt lelijk en goedkoop afgewerkt maar daar gaat ’t opzich niet om, maar opzich de motoren zijn van volkswagen, dus zou volkswagen er ook tussen moeten zitten.
Dodge nitro valt ook wel mee, met de motoren zijn niet eens zo slecht, alleen het weggedrag van die amerikanen is nogal beroerd)
Chrysler sebring (iig het voorlaatste type) valt nog wel mee, rijden ook nog wel aardig europees. De nieuwe wordt volgens mij totaaaal niet verkocht hier, Ik loop stage bij een dodge, jeep en chrysler dealer en die dingen zie je nooit voorbij komen.
Valt me trouwens mee dat er geen Jeep grand cherokee tussen staat, die zitten vol met fouten.
De PT cruiser heeft ook vaak nogal wat kuurtjes (draagarmrubbers die om de haverklap verslijten enzo)
voor de rest de Dodge’s mankeert weinig aan, die motoren gaan erg lang mee.
Deze wagen had ook in die top 10 moeten staan.
Zo wordt nog maar eens bewezen dat ze ons hier toch veel meer rommel in onze nek draaien, kdenk dat de Franse “automobielindustrie” heel die lijst wel zou volkrijgen :-p
Voor de rest, Rob USA : maak u niet druk ;-)
Den helft hier is het vergeten en den andere helft heeft het nooit geweten…
Toch hebben we de oliecrisis overleeft en zijn we nu de groene zevercrisis aan het overleven… maar houd wel u schmoel over Bmw want die V10 uit de M5 doet me ook wel veeeeeeeeeel :-p ;-)
PSA & Renault, die concernen zijn gewoon allemaal Franse rommel!
Van kwaliteit hebben ze nog nooit gehoord, en met electronica
kunnen ze ook niet overweg.
Nee, doe mij maar een Japanner, die rijden wanneer ze dat
moeten doen!
ieder merk heeft wel een iets met de een of andere type.
laten we elkaar niet voor de gek houden maar de auto’s die tegenwoordig geproduceerd worden kunnen ook niet bij iedereen in de smaak vallen, danwel de goedkeuring krijgen van het gehele publiek.
probeer eens wat om minder af te gaan geven op een bepaald merk en type, ieder zijn eigen …
en wat peugeot betrefd heb ik er nog nooit problemen mee gehad, ook niet met alle andere merken die ik heb gereden.
de ford ka dat is pas een gedrocht
WAT een dodge nitro als slechtste auto?
IK vindt dat deze wagen er absoluut niet in hoort.
De dodge nitro vindt ik net zo vet vooral in het zwart met mooie velgen, iedereen gaat voor je aan de kant.
@Rob USA ben je idioot?
de motor uit m5/m6 heeft de prijs voor beste 5 liter motor gewonnen…
mensen die lopen zeiken over renault moeten eerst maar eens leren omgaan met een auto rij er al tien jaar in nooit geen problemen mee zijn maar weinig auto’s die aan de wegligging van renault kunnen tippen en altijd beter dan zo’n kale duitse bak.
goh, dat iedereen de Daihatsu Materia zo mooi vind wist ik niet…
of zijn jullie hem echt allemaal vergeten?
Ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik de hummertjes en de jeepjes best stoere auto’s vind..
ik snap niet dat er alleen maar amerikaanse auto’s in staan.
Ik ben het toch echt met de meeste mensen eens dat er toch ook echt zo’n chinees merk in moet staan waar niemand iets van af weet.
In ieder geval zien ze er niet uit; Ssyang young Rexton bijvoorbeeld, Daar ga je toch niet in rijden?
Als amerika een beetje normale technologie gaat gebruiken uit europa komt het misschien allemaal wel goed met die amerikanen…
Erg treurig om Amerikaanse onderzoeken in Europa te tonen. Ze kunnen geen auto’s maken daar (m.u.v. Muscle Cars en Hot Rods). Dus het is geen vreemd lijstje, en i.d.d., Chinese auto’s zijn vele malen slechter dan wat hier genoemd wordt.
de slechte auto’s …amerikaanse ?
bullshit , wat dacht je van de zak ..japaners
Geef mij maar Japanners! Toyota rules
Jammer Wijnand dat je de gebreken van een Renault afdoet als het niet kunnen omgaan met de auto. Ik heb 2 jaar geleden de Megane II nieuw gekocht en het was een drama! Pas met een hoop verlies ingeruild omdat de dealer de reputatie van Renault inmiddels ook kende en bijna niets meer gaf voor de wagen. Kijk maar eens op de site van autoweek hoe men over Renault denkt op dit moment en waar ze staan in de problemen statistieken, spreekt voor zich denk ik. En wat betreft Amerikaanse wagens, ga er eerst maar eens kijken in Amerika, dan zie je pas wat grote auto’s zijn. Ze weten daar niets eens waar Europa ligt, laat staan dat ze druk maken om de auto’s die er vandaan komen!
waar zijn de daihatsus
Opgemaakt door milieu frieken!!
vrijheid is een vol getankte mercedes
Grappig dat er reakties geplaatst worden die nooit uit eigen ervaring kunnen zijn weerlegd.
Degene bv. die een top 10 Chineze auto’s vermeldt met merk en type..?, van de meeste had ik nog nooit gehoord laat staan gereden, knap hoor. Ik denk dat over 10 jaren een behoorlijke deel van de bevolking een Chineze auto rijden…realistisch?
Volgens autotesten en rijderservaringen is bv. een Ssangjong Kyron(Suv) kwalitatief van een heel acceptabel(hoog) niveau en kost slechts 29.000 euro! Vergelijk dat maar eens met andere merken.
Autoweek heeft onlangs hun jaarlijkse Tevrdenheids Trofee uitgebracht..de top 10:…….Aziatisch!, zoals uit zoveel onderzoeken -all over the world- telkens weer blijkt.
We moeten dus allemaal gewoon in een Toyota rijden of een Honda (Jazz) en als we meer te besteden hebben een Lexus(IS).
Als we het allerbeste willen de Lexus LS(met of zonder h) en de (lees de verslagen) Nissan GT-R.
Mijn tip: de (new) Mazda 6, een betaalbare Topklasse middenklasser.
Tja, maar over smaken valt nu eenmaal niet te twisten;-)
Tjonge jonge…
Franse rommel, jappies die uit kunstof bestaan, duitsers die koekblikken zijn…. geweldig wat een reacties….
Doe mij maar gewoon lekker franse rommel, lekker confortabel…
Jappies heb ik aan moeten werken, maar ik vind het echt goedkope rotzooi, alhoewel ze nog best prima rijden…
Duitsers doet met denken aan de flintstones, je zit letterlijk op een steen. K snap dat sommige mensen het lekker vinden zitten, maarja we komen allemaal af van holbewoners he…
K hoop dat het sarcastisch genoeg is, want laat toch ieder zo zn merk hebben wat men fijn vind.
Btw auto’s moet je niet alleen om het uiterlijk oordelen.
Hallo…..
Jullie kunnen wel over auto’s praten……maar waar is jullie ontwikkeling?????
Waarom zijn jullie niet eerst naar school gegaan ,om Nederlands te leren schrijven….
Het is zeer beneden pijl, die gramatica van velen schrijvers…..nog maar te zwijgen over de taal fouten…haha.
Dit is wel een bijzonder positieve amerikaanse conclusie. Nu zij hun eigen slechte automobielen aan de kaak stellen, moeten zij ook in staat zijn hun eigen daden te veroordelen (Bush, Irak, Cuantanamo-bay etc.)
Le Feber: ‘goedkope rotzooi’ ….? waarom zo sarcastisch?, waar maak jij je zo druk om?
Tuurlijk moet iedereen zelf z’n eigen keuze maken. Gelukkig maar anders zou iedereen in de zelfde auto rijden.
Be happy…:-)…’C est La Vie.
@Le Feber,
Jappies en goedkope rotzooi. Grappig dat ik iets goedkope rotzooi vind als het om het minste of geringste afbreekt, er mee stopt of verslijt. En laat ik dat nou meestal met Franse auto’s hebben. Nou ja, die hebben weer wat anders te bieden denk ik dan, het is maar net wat je met ‘goedkoop’ en met ‘rotzooi’ bedoelt.
Sarcasme is eigenlijk een vorm van ironie, en die bestaat uit tegenstelling, versterking of juist verzwakking (als in een understatement). ‘T is dan maar net wat je bedoelt ;)
waarom staat volkswagen er niet tussen?????
Slecht gebouwd en meeste storingen en ook slecht voor het milieu.
bovendien schadelijk voor je trommelvlies (omdat ze zo lelijk zijn)
Eigenlijk is er geen duits merk wat kan tippen aan de kwaliteit van de zuid europese auto fabrikanten kwa betrouwbaarheid , design en prestaties
-edit: Whuha; slecht voor je trommelvlies? Leg uit!-
Grappig dat ik veel commentaar zie staan over Franse auto’s. Eerlijk gezegd heb ik een aantal Citroens gehad, waaronder een GS, BX en Xantia. En ik moet eerlijk zeggen dat er tot op heden nog geen enkele andere auto voor mij zoveel rijcomfort heeft gegeven dan de Citroen. Qua betrouwbaarheid staat voor mij de Honda op nummer 1. Opel alleen maar ellende mee gehad.
Voor alle duidelijkheid, ik heb ook een rij andere auto’s gereden waaronder ook Amerikaanse, Europese en Japanse. Kortom, ik denk dat iedereen zijn eigen ervaring heeft met verschillende auto’s. Uiteindelijk gaat het om eigen voorkeur, ervaring en wellicht ook budget.
Tenslotte, er gaat niets boven motorrijden.
Auto’s auto’s, wat auto’s? Doe mij maar een mooie trein.
Waar is dit lijstje op gebaseerd?? verkoopcijfers? vind je het gek dat hummer er tussen staat omdat er niet veel van verkocht worden in tegenstelling van bijvoorbeeld een renaultje 5 (kort door de bocht) omdat daar gewoon veel meer over bekend is…
1 ding is zeker, de lelijkste auto ooit blijft toch de Fiat Multipla !
Groetjes ….
nou de auto die ik tot nu toe het slechtste vindt is de corrado g60 me vriend heeft er 1 en er gaan alleen maar dingen aan stuk echt zoon ding kost je klauwe vol geld alleen maar onderhoud heb je er aaan ….. en welke ok echt lelijke auto”s zijn de fiat en de renauld megan
Ik rij elke week in diverse auto’s groot en klein, van dikke Mercedessen en amerikanen tot in kleine pandatjes etc., waar je overigens ook heel veel plezier mee kunt beleven als je geen groot banksaldo hebt. Hoeveel automerken zijn er die steeds maar auto’s produceren met storingen die dan doorlopend van de band rollen!!!!! Waarom staan er op de bovenste 10 plaatsen van betrouwbare auto’s alleen maar Japanners? Veilig, betrouwbaar en daarom prettig om in te rijden, je komt waar je wezen moet, géén dure garagerekeningen. Rij zelf in een Prius, en wil met geen andere groot of klein ruilen. Zo zuinig als in de folder staat rijdt hij niet, maar welke auto doet dat wel? Een heerlijke stille comfortabele ruime en zuinige auto………ontzettend……….wat rijdt dat heerlijk!!!!!!!
Grappig dat Renault zo vaak genoemd word. Renault is helemaal geen slechte auto vandaag de dag! Ik vind een renault veel prettiger rijden dan bijv. de Duitse auto’s. Oké, technisch kan het bij Renault soms beter, maar voor dat enkele mankementje eens in de twee jaar, nou vooruit. Dan heb ik wel weer maanden heerlijk comfort!!! (persoonlijk heb ik nog weinig mankementen gehad aan de Laguna in 5 jaar!).
Bovendien, de franse auto’s zijn super qua design. Beter nog dan de Duitse, maar dat is kwestie van smaak. De Amerikaanse auto’s vind ik over het algemeen erg lelijk en het verbaast me ook niks dat ze in het rijtje van slechtste auto’s staan.
Wat is er mis met een 9-7 van saab? okee hij lijkt misschien wel heel erg op die trailblazer(?) van chevy… lang leve de oude techniek
Viper is de Auto, mensen denken dat amerika’s auto’s stom zijn zoiezo is chevrolet op dit moment genaaid met hun overname van deawoo wat een lelijke auto’s die proberen mooi te zijn, Duitsers kunnen nog steeds de beste auto’s maken, japaners beste motors en brommers, china besta namaak en korea de slechte telefoons ooit, kut Lg en Samsung,( hoe kan je nou italiaans(prada met lg samen doen)(dan heb ik liever Dole&gabbana en Motorola of Versace en Nokia, google het eff dan zie je wat ik bedoel dat zijn design toestellen maar prada is net zoals lg en samsung gewoon kut dingen. net zoals Deawoo wat nu gewoon chevrolet heet, rotzooi.
* een foutje Chevrolet heeft deawoo tijdje geleden overgenomen.
wat is het verschil tussen een Fox en een Volkswagen Phaeton Lang 6.0 W12 4Motion 4-zitter Highline, is dat de fox 8990 euro kost en de Phaeton door ons nederland met 20000 euro omhoog is gegaan omdat hij zoveel vervuilt dat betekent dat hij met 2 foxjes omhoog is gegaan, laatste nieuwprijs 2007 € 193.295(20foxs)
nieuwprijs 2006 € 176.105(18foxs)
Net zoals als onze buren met de Audi, kijk het verschil
Misschien ken jullie hem wel de rotste audi ooit gemaakt, je ziet er veel mensen in die denken dat ze een audi hebben nou, in mijn ogen de grootste fout van audi ooit.
Audi A2 20990.
De beste audi ooit en ook weer gelijk onbetaalbaar,
zo zie je maar weer audi hoeft niet altijd duurder te zijn dan vw
Audi A8(langlimousine)W12 6.0 169.840.
dat betekent dat de a2+a8 net zoveel kosten als de Pheaton en de fox de helft ksot van de a2.
Dus mensen hou je vooroordelen voor je met vw goedkoop, kijk maar lekker uit
En dezelfde buren van bmw zijn met de BMW 760Li, waar een paar in nederland zijn ook lekker aan de prijzige kans maar winnen het niet van de vw, dus zozie je maar weer vw nog steeds de duurste.
BMW 760Li € 174.550.
En wie hoor je zeggen dat een maserati onbetaalbaar is,
nou dan is deze nog best een koopje vergeleken met de vw en de bmw
Maserati GranTurismo
PRIJZEN
laatste nieuwprijs € 153.923
ok
Beetje waardeloos rijtje ,ik woon in canada en deze auto s rijden ook hier rond ,en echt slecht zijn ze zeker niet .
@
G-unit.
Amerikanen worden op dit moment in Amerika zelf zó goed verkocht dat Ford, GM en Chrysler de fabrieken overuren laten draaien. Ze kunnen de vraag niet aan. HaHa. Wat hebben die bling bling namen in dit topic van doen?? Leg uit waarom (het is) Daewoo/Chevrolet bagger is? Heb je zoiets gereden? Ik niet en ik ga dan ook niet oordelen. Zou niet durven. Maar als je naar de verkoopcijfers kijkt in Nederland valt het met Daewoo/ Chevrolet wel mee. Zijn er toch nog duizenden mensen die zoiets kopen. Of zijn het allemaal sukkels??
john:
Dat is dus niet waar dat het goed gaat met de Amerikaanse merken.
Ford maakte vorig boekjaar een gigantisch verlies van bijna E 10 miljard..!
Het jaar ervoor nog een winst van E 1,5 miljard.
Mazda, 1/3 onderdeel van Ford, daarintegen boekt vooruitgang met goede stijgende verkopen en winsten na verliezen eind jaren 90(teveel modellen).
Met GM gaat het helemaal slecht aanhoudende miljarden verliezen heeft de aandelen gekelderd tot ‘Junks’ volgens de effectenhandelaars.
In 2005 had het bedrijf de grootste omzet ooit…maar tevens het grootste verlies sinds oprichting! Het gaat momenteel zo slecht dat de cijfers niet eens meer worden gepubliceerd. Chevrolet/Daewoo -onderdeel van GM- heeft ongeveer de helft van de totale omzet van GM(!) en is de best verkochte merk in de VS en wereldwijd.
Chrysler is een verhaal apart aangezien zij een fusie kenden met Daimler-Benz.
Eigen cijfers worden niet gepubliceerd. Aangenomen word dat ook dit Amerikaans bedrijf slecht draait. Daimler heeft hun belang, niet zonder reden, in Chrysler afgelopen jaar verkocht tot nog slechts 20%!
Nu Chrysler weer op eigen benen staat, zonder ‘hulp’ van Daimler, is men nochtans zeer terughoudend met positieve toekomstverwachtingen.
john:
Dat is dus niet waar dat het goed gaat met de Amerikaanse merken.
Ford maakte vorig boekjaar een gigantisch verlies van bijna E 10 miljard..!
Het jaar ervoor nog een winst van E 1,5 miljard.
Mazda, 1/3 onderdeel van Ford, daarintegen boekt vooruitgang met goede stijgende verkopen en winsten na verliezen eind jaren 90(teveel modellen).
Met GM gaat het helemaal slecht aanhoudende miljarden verliezen heeft de aandelen gekelderd tot ‘Junks’ volgens de effectenhandelaars.
In 2005 had het bedrijf de grootste omzet ooit…maar tevens het grootste verlies sinds oprichting! Het gaat momenteel zo slecht dat de cijfers niet eens meer worden gepubliceerd. Chevrolet/Daewoo -onderdeel van GM- heeft ongeveer de helft van de totale omzet van GM(!) en is de best verkochte merk in de VS en wereldwijd.
Chrysler is een verhaal apart aangezien zij een fusie kenden met Daimler-Benz.
Eigen cijfers worden niet gepubliceerd. Aangenomen wordt dat ook dit Amerikaans bedrijf slecht draait. Daimler heeft hun belang, niet zonder reden, in Chrysler afgelopen jaar verkocht tot nog slechts 20%!
Nu Chrysler weer op eigen benen staat, zonder ‘hulp’ van Daimler, is men nochtans zeer terughoudend met positieve toekomstverwachtingen.
Amerikanen worden op dit moment in Amerika zelf zó goed verkocht dat Ford, GM en Chrysler de fabrieken overuren laten draaien. Ze kunnen de vraag niet aan. HaHa.
Waarom denk je dat er HAHA achter staat. Snap je de hint????
Ok, sorry….alle moeite voor niets….;-)
Gekocht per 1 juli; een Jeep Compass limited. Prijs € 41.000,-. Kilometerstand nu is 15.000…. Vandaag voor de derde keer afgesleept met serieuze pech! In 1 woord… Een K*T auto! Ik voel me zwaar belazerd. Werkelijk helemaal niets klopt er aan. In de 5 maanden dat ik hem heb heeft hij 5 weken (!) bij de garage gestaan.
Ja ik zou mij ook zwaar klote voelen, zeker voor dat geld.
Trotse bezitter van een Nitro.
Iedereen kan me *** likken met al die overdreven kritiek op USA cars.
Ik heb (nog) geen enkel probleem met de Nitro, integendeel. Zit als een VORST, de motor 3,7L heeft POWER, en het is tenminste iets anders dan de rest op de weg. Ik “leuk” het Nederlandse wagenpark tenminste nog een beetje op! *hehehe*
Het is allemaal gel.l van die personen die alleen maar kritiek geven en af geven op de usa car,s maar zodra ze erin hebben gereden (car,s uit de jaren 70/80 ) dan willen ze er zelf ook eentje aanschaffen! Dus dat is het rare aan het hele verhaal. ik ga voor de usa car uit de jaren 70/80 want dat zijn toch wel de mooiste en betrouwbaarste auto,s die er zijn, maar dat is mijn mening. mede personen met de zelfde gedachtes heel veel geluk en genot van de toettoet en dat het nog lang mag duren dat we er plezier aan hebben. gegroet Andre B uit den haag nederland.
Lijst is zeker door de Groen-links Lobby samengesteld of getest door Al-Gore.
juist andre er zijn maar weinig andere auto’s van dertig jaar of ouder die het zo goed doen als een amerikaan en die hebbe ok nog eens veel standaard luxe die je bij alle anderen auto’s duur moet koopen
De mensen die hierop een reactie geven daar uit blijkt dat ze nog nooit een americaanse auto hebben gereden anders praate ze niet zo maf,vergelijk eerst eens de voertuigen hier in Nederland en ga dan eerst eens naar de USA,ik ben daar 5 jaar geweest en diverse merken gereden,maar het is gewoon zo dat men hier in dit klote land geen of deze auto”s mag of kunt rijden omdat je anders word aangeken als een vervuiler van het milieu,maar die rotzooi wat eruit gegooid door fabrieken en vliegtuigen in dit kikkerlandje die vervuilen meer dan een auto van een arbeider en kijk maar eens in Den Haag wat daar rond rijd.
pfffff dat moest ik effe kwijt
Wat!!! Renault slecht, ik rij al vanaf 1992 in een renault 25 gtd, met, ja hou je vast 950.000 km op de teller en nooit een probleem gehad, de zelfde motor en alle slangen etc. zijn nog origineel.
De enigste grote reparatie zijn nieuwe koppelingsplaten geweest, mag dit dan ook.
Ik wil wedden dat geen enkel ander merk dit haald.
Net een Peugeot 405 ingeruild 436.000 km op de teller, alles rammeltje en rookte.
maar ja blijft lekker rijden
Hoezo amerikaanse verouderde techniek!!!!??
Amerikaanse auto’s lopen al ik weet niet hoe lang voor op
Europese en Japanse auto’s wat techniek en comfort betreft
voorbeeld;bij convertibles de elektrische bedienbare kap,elektr.ramen
airco verwarmde buitenspiegels dat zat er bij duurdere auto’s op inde 50er
jaren hadden ze in Europa nog nooit van gehoord.
@Rob USA
Jij kunt zeggen wat je wilt maar toch hebben ze wel gelijk als het over deze lijst gaat…Hummer H2, groot benzineslurpend koekblik…Chevy Trail Blazer, gewoon lompgroot, plastic van binnen,…Dodge Nitro, stoer uiterlijk, beroerd interieur(plastic en een beetje plastic), slechte wegligging..over de rest zullen we het maar niet hebben.
Je vind de 5liter V10 uit de M5/6 slecht..voel eens aan je voor hoofd man… ;) ;)
Als je het over de ami’s hebt uit de jaren ’60-70 hebt, dan deel ik geheel jou mening. Amerikaanse musclecars uit de jaren ’60-70 kunnen mij het meest bekoren.. ik bedoel dan natuurlijk de dodge challenger, dodge charger, plymouth roadrunner, plymouth cuda hemi, ford mustang etc etc… :) :)
De huidige Amerikaanse auto’s zijn gewoon prut!!!!
Amerikaanse auto’s verouderde techniek en prut???
Grote onzin… wat een vooroordelen, zeker iemand die de auto’s vanuit een verkreukeld boekje beoordeeld en er nog nooit in heeft gereden, ik rij zelf momenteel in een Chrysler Town & country limited 3.8i 220pk uit 2006. Prachtige MPV qua uiterlijk en qua techniek…. zelf dimmende spiegel, stoelen met verwarming en geheugen, bandenspanning wordt op de boardcomputer aangegeven, Climatecontrole voor 3 zones maar liefst,zo kan ik nog tijden doorgaan. En de service bij Chrysler Ned. is perfect, bij vragen word je direct door vriendelijke medewerkers terug gebeld. En rijden?? alsof je vliegt, geluidsarm, alles gaat zo licht en relaxt en de bedieningsknoppen zijn zo vanzelfsprekend, alleen de dvd players en wisselaar is even uitzoeken hoe alles werkt. Mijn vorige wagen was een Chevrolet Transsport uit 2002, prachtig uiterlijk, helaas een wat saai interieur, nooit iets aan gewijzigd, grootmoeders stoelbekleding, cognackleurig dashboard, was wel heel betrouwbaar en had ook veel luxe asseccoires TC, Stabilisatiesyteem enz., daarvoor had ik een Pontiac Transport, ook een fijne wagen en daarvoor een Chevy Blazer 190 PK, best een krachtige wagen, maar voor lange afstanden rotstoelen, dunne rugleuning, je kreeg er altijd rugpijn van, nee, geef me dan maar de Town & country ltd, beige leer met suède, helemaal persoonlijk in te stellen en de achterste zijn ook captainchairs zelfs de voetpedalen kun je traploos electr. in je favoriete stand zetten.en wat dacht je van het Stow ’n go system?Geweldig, wat een gladde laadvloer, geen stoelen er uit halen, ze verdwijnen in de dubbele vloer en gebruik je die niet dan heb je een soort bommenluik waar heel veel bagage in past zonder dat je het ziet. De zijportieren en achterklep kun je op afstand openen.Ik zag deze wagen bij iemand op z’n top 10 staan, heel vreemd, zeker nog nooit in gereden? en het uiterlijk nou voor een MPV is daar niets mis mee, ik ken er vele anderen die ik er veel minder mooi uit vind zien, hier heb je de ruimte 5.10 mtr. ik zat laats in een Lancia Phedra Executive, pff, wat veel plastic en wat opgepropt allemaal, zo vol er pastte niet eens een extra audioinstall. voor iPod bij in.Maar ja, smaken verschillen gelukkig anders bleven er niet veel merken over, later wil ik nog eens een Chevr. Corvette aanschaffen vind ik altijd al mooi, maar wordt helaas wel geassocieerd als “Patserwagen”.
Ik zal de andere merken nooit als “prut” beoordelen, je moet iedereen in z’n waarde laten, op uitzonderingen na dan. By the way, de nieuwe Grand Voyager is qua uiterlijk wel even wennen, maar over een aantal jaar maken vele merken de wagens zo hoekig i.v.m.extra interieurruimte en weten we niet beter.. Groetjes van American car friend
ik rij een oldsmobile uit 82 en daar zit meer comfort in dan de meeste auto van tegen woordig
toen liepen ze al 26 jaar voorop in amerika zijn ze niet zo gek dat ze bij elke bocht gaan schakelen nee gewoon fijn een automaat en alles is niet moeilijk in elkaar gezet zobiezo met auto s van tegen woordig moet je al naar de garage als een lampje kapot hebt ik denk dat de kwaliteit van de amerikaanse auto s achteruit is gegaan doordat er veel auto fabrieken in amerika zijn gesloten en naar het buitenland zijn gegaan
de yankees hebben goeie auto’s maar die chinezen die maken prutswerk!
Dit is een Amerikaans lijstje, want ik mis b.v. de zeer storingsgevoelige Renault Laguna 2 en idem BMW 7. De Chevrolet Aveo wordt in China gebouwd.
ja ik snap wel dat er alleen maar amerikaanse auto’s zijn genomineerd. het is een amerikaanse site met over het algemeen amerikaanse bezoekers en die kennen geen chineese of koreaanse rommel . het is dus wel leuk dit rijtje maar ik hecht er geen waarde aan. trouwens ik vind amerikaanse auto’s helemaal niet zo slecht verouderde techniek?? dat valt wel mee alleen heb je meteen een asobak volgens grijs nederland
@ j.g.l.mulder
misschien heeft mijn volvo 740 estate ( 2.3 carb) uit 1986 niet zoveel kilometers als je renault. maar mijn volvo hee met 1e motor ook al rond de 746.000 kilometer erop zitten.
Algemeen:
elke merk heeft zijn pluspunten en minpunten. maar zijn daarom de auto’s van 1 land / continent slecht?
wat mij opvalt is dat europa in het algemeen een negatief houding heeft met alles wat uit amerika komt. of groter is als hun bloempot op 4 wielen.
er zijn veel auto’s die ik niet wil hebben. of mee zou willen rijden. dus houd ik ook mijn mening voor mij liggen. ook ”ervaringen” van bepaalde modellen / merken laat ik achterwege.
wat mij alleen opvalt is dat de laatste jaren erg op oudere (grotere) auto’s word gestampt. alles wat klein is is heilig aan het worden.
maar een 5 persoons familie in een klein 3 deurs europees / japans autotje sta ik toch soms wel raar aan te kijken. als ze uit willen stappen lijkt het bijna op een circus atractie. en dan te horen krijgen van die mensen dat het beter is voor het milieu?
in elk geval niet voor dat autotje………
even over mij.
ik ben 23. ben single maar rijd voor in verhouding voor europa in een slagschip. een 23 jaar oude volvo 740 estate met een vrij grote 3 cylinder motor.
zuinig is hij niet. het woord gestroomlijnd kent deze ook niet. en benzine lust de zweed een slokje meer.
maar persoonlijk vind ik de volvo comfortabel rijden. gewoon een auto die rijd zoals ik het lekker vind. anderen vinden hem te zacht geveerd. sommigen vinden hem te indirect sturen ( klopt…sturen doe je meer met dit model)
hij is traag. met 4 vesnellingen en een top van 138 tegen de wind in en 144 met windje mee is hij inderdaad niet de snelste.
maar prive en werk is hij erg goed geschikt.
maar zo vind een frans merk rijder , amerikaans merk rijder, japans merk rijder, etc ook hun auto goed geschikt voor hun prive of werk doeleindes.
en hun goed recht. want zo kunnen wij teminste nog vrij kiezen in wat we willen rijden niet?
gr. bas seip
met een vrij grote 3 cylinder motor…….typfoutje….4 cylinder motor moet het zijn
Wat is er mis met de jeep compass?Ik heb zo’n wagen en ben er best tevreden mee.Betaalbaar,zuinig en best vinnig.De achterkant vindt ik zelf ook nogal flauw maar dat is dan ook het enige wat ik er kan op aanmerken.’tIs makkelijk kritiek te geven als men zijn buidel niet moet opentrekken natuurlijk.