Als eerste site brachten we jullie al beelden van de 1 Serie coupé en het persbericht. En nu hebben we ook nog eens twee filmpjes van de nieuwe BMW 1 Serie coupé voor jullie. Bekijk de auto van alle kanten en geniet van het machtige geluid van de twin turbo 3 liter 6 cilinder. Het zal overigens niet lang meer duren voordat BMW nog meer video’s en foto’s vrij zal geven. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de auto steeds meer begin te waarderen.
UPDATE: En BMW heeft eindelijk alle foto’s vrijgegeven van de benjamin. Hieronder een kleine selectie, plus hier wat meer video.
Met de toevoeging van een derde carrosserievariant breidt BMW de succesvolle BMW 1 Serie verder uit. Behalve als drie- en vijfdeurs hatchback is de BMW 1 Serie vanaf november ook leverbaar als Coupé. Het topmodel uit deze reeks, de twinturbo BMW 135i Coupé, doet oude tijden herleven door zijn gelijkenissen met de legendarische BMW 2002 Turbo uit 1973.
vla zegt
lang leve de BMW 1-series coupé!
barebowert zegt
hij wordt steeds mooier:D
rgseidl zegt
Die achterbank kun je er eigenlijk net zo goed weglaten, de beenruimte is toch minimaal. In combinatie met de hatchback uitvoering heb je dan een toffe shooting brake.
Joris zegt
Ik vind het een heel knappe auto, de achterlichte vind ik toch mooi in deze filmpjes :D
jurrian zegt
Wat een gaaf bakkie word dat zeg, hebbe hebbe hebbe.
W1CK3D zegt
@ akkoord met barebowert ^^
Coldzero zegt
Eindelijk weer eentje die ouderwets mooi is. Vind hem echt wel mooi van voren en van achteren, van de curve aan de zijkant ben ik nog niet helemaal zeker.
DonKilluminati zegt
zie je wel hij is vettttt..
SjoerdV zegt
idd als die-hard bmw fan vond ik de eerste scoops heel lelijk, maar ik begin hem nu steeds meer te appricieren…!
Bart. zegt
Ik vind em echt steeds mooier worden, echt een toffe bak. jammer weer dat de twee uitlaten aan 1 kant uitkomen, dit terwijl ze het zo mooi doen bij de 335i.
Verder echt een mooie auto hoor, denk dat hij het wel goed gaat doen.
Racer X zegt
In beweging zijn de achterlichten minder lelijk dan op de foto’s, toch denk ik dat ze er wat beters mee hadden kunnen doen.
Fraaie auto, ik zou er best een willen hebben!
vla zegt
haha en eerst was iedereen van “this looks like a job for de schroothoop”
w0o0dy zegt
tja: of het nou aan een andere hoogte/breedte verhouding ligt, of dat er iemand foto’s naar een verkeerde verhouding heeft verkleind of zo….. op deze video lijken de proporties stukken minder rampzalig dan eerst. Het chrome randje werkt trouwens wel op deze 135 en in mijn ogen niet zo goed op de 3 serie coupe/cabrio. Het stuur is wel lelijk met die kromme lijnen in een contrasterende kleur.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik deze auto op deze video’s stukken beter vind lijken dan op de eerdere foto’s….. maar de zijkant van de 1 serie blijft het zwakste punt, ook bij deze.
Ippon zegt
BMW is goed bezig, innovatief en design waar over nagedacht word, uitzonderingen daargelaten!
Het is een orgie op wielen…
P@ zegt
Not bad… not bad at all…
en idd eerst was iedereen anti,
vinox zegt
Ik kan er niet aan doen, maar ik vind dit echt een mooie wagen, en snel en goedklinkend is hij ook al. Laat maar komen!
babbaloerie zegt
Ik vind hem nog steeds lelijk. Hij ziet er uit als een verneukte E46 coupe.
robbie zegt
UPDATE Er zijn meer foto’s opgedoken van de 1 Serie.
w0o0dy zegt
hmm gek, op deze foto’s lijken de proporties toch weer minder dan op de video.
ml zegt
Wat ik met name mooier vind aan deze tenopzichte van de hatchbacks is de overhang voor (bumper) en achter. Die is groter waardoor de auto gewoon wat meer auto lijkt.
Rick dos zegt
Mooie en gave auto met een motor die het geheel af maakt.
Kobey zegt
ik vind juist de achterkant mooier als de voorkant :D
mashell zegt
De ideale auto voor dertigers zonder kinderen, een sportief maar ook een klein beetje hangbuikje. Ik vraag me eigenlijk af waarom is er eigenlijk een 3 en 5 deurs 1 serie? Deze ziet er echt beter uit en is veel meer BMW dan de een hatchback in golf stijl.
Brecht zegt
Leuke wagen.
Wel een een grote motor voor zijn categorie, zal wel de snelste zijn zkr :)
Alles goed afgewerkt, véél plaats vanvoor, nog een redelijke koffer (al is die niet volledig plat) maarja voor een koffer te hebbe koop je geen 1 serie é.
Deze 1 serie is wel het meeste funbakkie van zijn soort ;)
Alleen weet ik niet of deze zal goed verkope (135i).
Tegenwoordig zijn diesel wel de beste voorkeur, toch in België.
kadett rijdt beter zegt
hoezo ‘steeds mooier worden’? Natuurlijk valt over smaak niet te twisten maar volgens mij zijn er hier gewoon heel veel ‘Beamer’-fans die de auto gewoon verplicht mooi vinden: onder het motto: het is een BMW dus we moeten hem eigenlijk wel mooi vinden, ook al ziet ZELFS MIJN KADETT uit 1991 er beter uit zowel van voren en van achter, maar zeker van de zijkant.
Het is en blijft een gedrocht met een BMW embleem erop….
zo dat moest er even uit… :-)
Sjoerd zegt
Voor mensen die geen “normale” bmw kunnen kopen
YK zegt
Je moest er alleen even aan wennen, zien jullie wel dat het geen gedrocht is?
@kadett rijdt beter, maakt roest een wagen dan zó mooi?
Nick zegt
Niet slecht, maar hij blijft nog steeds een beetje een hangbuikje hebben.
Dus, dit is dan de concurrent van de Volkswagen Jetta/Bora?
Uiteraard wel één met een motor die er niet echt in hoort maar ja.
bradley zegt
@sjoerd zinloze reactie. waarop baseer je je dan?
Chief_S5 zegt
Al laten ze nog 10.000 video’s zien, ik vind alleen de achterkant mooi. De rest is niet mijn smaak..
@YK: LOL :P
vla zegt
hoe zou die er eigenlijk uit zien in een ander kleur?
fotoshop anyone?
hopelijk komt hier een M-reeks van (als ik me niet vergis was de eerste BMW M-serie een M1)
die moet als een droom rijden…
?
ik droom nog eens naar de foto’s (om inspiratie ;) ) en wat zie ik????
kijk eens naar het belangrijkste, het GAS-pedaal!!!!
jurrian zegt
Deze auto ga je de komende 50 jaar eindeloos rondjes over circuits zien rijden en driften
karaya zegt
Tis blijkbaar even wennen die vormgeving, ik schat een jaar of honderd.
R 320 CDI zegt
ziet er wel oke uit…maar vond die “buik” tussen de voor en achteras nog steeds een beetje lafjes eruit zien…(ook zo bij gewone 1-serie). zou het niet gewoon vetter zijn als dat ook een rechte, strakke lijn was?
bmwF zegt
ziet ge wel dat ge die nog schoon ging vinde;) kheb het nog gezegd, maarja bmw dealers zien en weten nog altijd de dingen eerder:)
666 zegt
@sjoerd: de 1-reeks is quasi gelijk aan de 3-reeks van prijs, ze schelen amper 3 a 4000 euro. een normale BMW bestaat overigens niet, alle BMW’s zijn speciaal.
Stephan zegt
Alle bmw’s zijn normaal bedoel je. Geen 1 is speciaal.
thomas zegt
wat een opluchting echt wel mooi zo, goede zet voor de fleet markt
BMW zegt
@666, weet je wel wat je zegt ?? tussen de 1 coupe en de 3 coupe zal er zeker 10.000€ verschil tussen zitten
LJ zegt
heerlijke auto..ik denk dat ik maar ga sparen;-)
Summer Sky zegt
Weet iemand waar dit prachtige landschap zich bevindt? Echt een walhalla voor autorijders…wat een wegen !
jurrian zegt
@ summer sky, canarische eilanden dacht ik
Arie Nap zegt
Hothatches verbleken bij de BMW 135i :D
Hebben…..
Frank zegt
Het klopt echt! Naarmate je er aan went… vond hem op het eerste gezicht gewoon ouderwets en lelijk, nu vind ik het al een ouderwetse schijtbak en spuuglelijk. Maar oke, smaken verschillen. Veel plezier BMW-fans.
Frank zegt
Heb trouwens het idee dat zijn koplampen ook nog wat “scheel” kijken, kan natuurlijk vertekenen op de foto.
CSL zegt
Wat een ongelooflijk mooie dikke bak. Niet voor niets kreeg BMW de “Design Team of the Year 2007 Award ′. Ze worden steeds beter en beter.
Als de 135i onder de 50.000 in “Nederland” beschikbaar wordt, dan zullen ze wel als warme broodjes gaan. Dit is nu al een Echte Audi S3 killer met RWD.
Die schijfremmen die zich achter de 18″velgen schuilen zijn wel erg groot zeg :O
Ik heb ook zo’n gevoel dat er ook een V8 in deze auto gaat komen, samen met een carbonen dak ;)
CSL zegt
BMW vergelijkt de 135i Coupé met de BMW 2002 Turbo, die in 1973 op de markt kwam. Die eveneens kleine coupé was de eerste auto met turbo die in serieproductie ging. De 2002 Turbo was dus een mijlpaal, en met de 170 pk was ook niets mis. Helaas maakte de oliecrisis voortijdig een einde aan de productie van deze klassieker.
BMW toont de 1-serie Coupé op de IAA in Frankfurt, die start op 11 september, voor het eerst aan het grote publiek. In november arriveren de eerste exemplaren in de Nederlandse showrooms.
Bron: jeweetwel.
pt0x zegt
iets in de overgang van achterruit naar kofferbak zint mij nogsteeds niet, maar het is beter als de eerste keer dat ik hem zag :)
pt0x zegt
en hij is me gewoon iets te hoog..
Onehp zegt
… of te kort. Voor mij liever de shooting break (aka 3-deurs)
Bertuss zegt
Kan hem niet mooi vinden. De zijkant is niet onaardig, maar die achterkant is zoooo burgerlijk ! De voorkant is net zo lelijk als de huidige 1.
emiel zegt
daar zal audi bij mee zijn !! ik vind hem vanaf de voorkant er al best uitzien als een M serie. Als de M1 komt die waarschijnlijk concureren met de audi rs3 (2008)
React zegt
Ik blijf het een weinig verfijnt model vinden. Hij komt een beetje lomp over, misschien komt dat inderdaad omdat hij wat aan de hoge kant is. Ik kan hem nog steeds niet anders zien dan een normale 1 met een kontje. De verhoudingen zijn ook een beetje zoek. Maar misschien valt het in het echt nog allemaal wel mee. We zullen zien….
Windhoos zegt
Als ik filmpje bekijk lijkt het me best wel een mooi model, maar op de foto’s is het imho nog steeds net niet….
Stefan Schuilenburg zegt
Zo met dat subtiele kontspoilertje ziet het er al heel anders uit.
Egon zegt
Niet mis deze auto… Ik zou ‘m liever hebben dan de S3. Even net onder de halve ton en dan verkaufen mahr!!
èrcé zegt
oh oh, dit wordt volgend jaar zo enorm m’n mini cooper s r56 inruilen voor een BMW 135i… verlagen, turbo een beetje kietelen, mooie 19 inchers er onder en je bent klaar.
Sjon zegt
Het is nog steeds een auto die helemaal desperate is om een mooie coupe te zijn.
En dan nog steeds die zijkant alsof ie tegen ietes heets heeft aangestaan, zo ingesmolten…
De achterkant ziet er best ok uit, maar het totaal plaatje blijft gewoon echt net niet voor mij.
Maar goed duizenden mensen zullen er 1 kopen omdat er een BMW badge op zit natuurlijk :)
Alfabruur zegt
Die achterkant is zooo verschrikkelijk lelijk!!!!
Daar moeten ze echt iets aan doen!!!
èrcé zegt
@ Sjon: nee, duizenden mensen zullen hem kopen omdat er zo’n fenomenale motor in ligt en de rijeigenschappen zo geweldig zijn en dat allemaal in een kleine auto.
JH zegt
Tja ik kan iedereen die nu “opeens” zegt “wat’is’tie’mooi” zeggen “I told you so” ;)
autoblogger zegt
Meer filmpjes: http://www.autojunk.nl/feeds/generate/html/all/all/135i
Citrofiel zegt
Je kunt ook zeggen: “geniet van het machtige geluid van voetstappen, een openende en sluitende deur en on top of that all: het vastklikken van de riem!” Waarbij ik die deur overigens niet erg solide vind klinken, ik had meer verwacht van BMW.
En ook ik begin er langzaam aan te wennen…
Barry330cd zegt
Ik heb het al vaker aangegeven, deze coupe gaat een bestseller worden. Fantastische rij eigenschappen en heerlijke motoren, ik ga er ook 1tje bestellen!
Thomaz zegt
Ik kan niet zeggen dat dit een lelijke auto is! beter nog met deze motor is het een prachtbak!! ik vraag me alleen af of er voor deze auto een markt bestaat. tuurlijk, het is een mooie en snelle coupe (dat ligt dan wel aan welk blok je kiest), maar is het wel praktisch? Ik denk ook wel dat mensen hem zullen mijden vanwege de prijs!
nogmaals het is een vette bak, maar ik vraag me af hoe die gaat verkopen!
Ari_M6 zegt
kben BMW fan, maar dit. srry hoor maar de achterkant.
Damn… ziet er niet uit.
Maar jah, iedereen heeft z’n eigen smaak.
Mark zegt
COOLE LINK!!
Dit BMW beest heeft dezelfde acceleratie als een M3 CSL! Bij PistonHeads in Engeland zijn ze uitgenodigd om de Einser in de fabriek te komen bewonderen. Hier is het artikel met veel info :)
http://pistonheads.co.uk/news/default.asp?storyId=16432
JH zegt
De prijzen zijn bekend in Duitsland: de 1-coupe 335i kost 38.950 euro t.o. 44.650 voor de 3-coupe 335i. De 120d kost 28.750 wat de 1-coupe 1950 euro duurder maakt dan de driedeurs 1-serie (26.800 euro) en 10.000 euro(!) goedkoper dan de 3-coupe (35.600 euro). Niet echt “poor-mans” prijzen maar o.k. t.o.v. de 3-coupe…
JH zegt
Euh…rekenfoutje ;) is geen 10.000 natuurlijk maar 6850
tim zegt
komt er ook een cabrio versie van??
Onehp zegt
Lijkt op de erfgenaam van de originele M3, wel lijkt die 6cilinder een beetje loom op het gas en op de afgebeelde wegen zeker trager dan het origineel, een van de meest strak rijdende RWDs ooit: http://www.youtube.com/watch?v=SiBoP7tcG_s
Rick dos zegt
De folder van de 1 coupé is al uitgelekt.
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=678
ADRIE zegt
Wat een lelijk ding; er klopt werkelijk niets van de verhoudingen! Lelijke vormen, het is echt jammer dat BMW de laatste tijd een designweg is ingeslagen die in mijn ogen totaal niet geslaagd is. Maar blijft natuurlijk ook een smaakkwestie…