Een lelijk eendje is best leuk, maar extreem veel laadruimte heb je natuurlijk niet. En die belemmering zorgde ervoor dat de eigenaar van deze 2CV zijn auto heeft omgebouwd tot een handige station.
En deze ultieme pakezel wordt gelukkig niet alleen maar gebruikt om te showen, maar er wordt ook gewoon lekker mee gereden. Deze 2CV is namelijk heel Europa al door geweest. Een echte liefhebbers auto dus.
Bekijk meer foto’s HIER.
MarkieS zegt
Dat is echt lelijk, en een eend met aanhanger (ik zie een trekhaak) zou verboden moeten zijn.
RickB zegt
@MarkieS: Vandaar ook de bijnaam…
The360box zegt
Ja, waarom geen 2cv AK kopen, alleen heb je hier 5 deuren.
KaCh1ng zegt
@The360box: nu je het zegt , is die 2CV echt niet handig
Volvo940polar zegt
Niet zo negatief = toch leuk
AMGknul zegt
Mooi projectje
NLBUURMAN zegt
waar blijft Citrofiel zijn reactie? maar volgens mij had citroen hier wel zo’n busje voor; de Traction…
Citrofiel zegt
@NLBUURMAN: De Traction is een grote sedan die werd gebouwd van 1934 tot 1957, de 2CV is een klein boerenautootje gebouwd van 1948 tot 1990. De Traction heeft dus echt niets met de 2CV te doen.
@Pallas: Ik heb even hulp nodig naar aanleiding van enkele comments hier. Was de AK er eigenlijk in een vierpersoons versie? Van de Acadiane heeft zo’n variant wel bestaan, de Mixta, maar van de 2CV AK weet ik het niet…
Pallas zegt
@Citrofiel: Deze bedoel je:
Slordig plaatje:)
OT: Ook wil dit graag spammen, wil weten of dit de stem van meneer Aar of meneer de Uil is…
http://www.youtube.com/watch?v=d85s5M0ADbA
Pallas zegt
@Citrofiel: 2cv niks met Traction te doen? De 2cv is in bijna alles een verkleinde Traction…
Citrofiel zegt
@Pallas 23.22: Juist ja, de AZUL!
@Pallas 23.27: Helemaal niet mee eens. Zowel qua ontwerp als techniek zijn het compleet verschillende auto’s. Maar je zult het met me eens moeten zijn dat van wat NLBUURMAN zegt niets klopt. Busje? Traction? Sowieso een Traction (of HY) als alternatief zien voor een 2CV?
Pallas zegt
@Citrofiel: Wat buurman zegt klop inderdaad niet.
Maar qua design zijn er grote overeenkomsten.
De Traction is is mischien wat vooruitstrevender door zijn zelfdragende carroserie, maar ook technisch zijn er overeenkomsten toch?
Citrofiel zegt
@Pallas: De 2CV was gewoon een auto met een voor zijn tijd al ouderwetse carrosserie, logisch dat hij dan wat lijkt op een wat oudere auto van hetzelfde merk. Ik vind de overeenkomsten echter niet zo overtuigend dat ik zou spreken van verwantschap. En technisch zou ik ook geen opvallende overeenkomsten kunnen bedenken. Carrosserie, motor, ophanging, alles compleet anders volgens mij.
Pallas zegt
@Citrofiel:Blijkt maar weer dat jij de Tractionman bent! Ik dacht; Onafhankelijke wielophanging, voorwielaandrijving, conceptueel hetzelfde en typisch voor Citroën in die tijd.
En qua design, en profil gezien blijft ik in een Trax een samengedrukte Eend zonder 3de zijruitje zien.
Neemt niet weg dat het op hun eigen manier allebei fantastische auto’s zijn, toch de ultieme verbindende factor tussen Citroëns.
Citrofiel zegt
@Pallas: Die overeenkomsten zijn er, maar er zijn altijd overeenkomsten. Tegenwoordig hebben alle auto onafhankelijek wielophanging en de meeste hebben voorwielaandrijving. Dat hoeft verder niets te betekenen. Ik kijk hier meer naar de ontwikkeling. De markt voor en gedachte achter beide auto’s is compleet verschillend.
Maar voel je vooral vrij om je eigen conclusies te trekken hoor, het benauwt me een citro-encyclopedie als jij te verbeteren. :P
Pallas zegt
@Citrofiel: Ik snap je punt. In dat geval zit de HY genetisch (technisch en conceptueel) tussen de TA en de 2cv in.
Jaja, de TUB is natuurlijk beter…
Citrofiel zegt
@Pallas: Ja, eigenlijk wel. :)
Leuk ding hè, die TUB. Ik heb naast Citroën altijd al een zwak gehad voor bedrijfsauto’s, dus een combinatie is helemaal super. Van mijn 8e tot mijn 12e ongeveer was de HY mijn droomauto. :lol:
NLBUURMAN zegt
@Citrofiel en @Palles: ik denk dat er enige miscommunicatie is, natuurlijk weet ik wel dat ze verder vrij weinig gemeen hebben, maar ik bedoelde dat Citroën al grotere auto’s had in de zin van de Traction en TA.
Citrofiel zegt
@NLBUURMAN: Qua prijs zou een 2CV Break een stuk bereikbaarder zijn voor een heleboel mensen dan die Traction. Maar goed, hij was er niet…
NicoLauda zegt
Nee, dat heette een AK… oftewel een bestel-eend.
Maar inderdaad, die had 2 deuren minder.
1 maat groter had je de HY… dat was ook zo’n golfplatenbusjes…
RickB zegt
@NicoLauda:
Collega van m’n vader had daar een DS motor in liggen, ding liep als de brandweer! (HY)
Pallas zegt
@RickB: Deze heeft een Ferrarimotor:
RickB zegt
@Pallas:
Dat is een Ferrari met 2CV panelen…
Pallas zegt
Ik denk dat dit een shopje is:
maar zeker weten deo ik het niet.
620henk zegt
het klinkt dom
maar ik vind het mooi
echt mooi
Citrofiel zegt
Nog leuker:
Een beetje provisorisch:
Maar de versie van het artikel lijkt me het meest praktisch. Leuke spot.
willie zegt
@Citrofiel: beetje wereldvreemd is leuk, je kunt echter ook doorslaan
fant zegt
Ik geloof dat wij vroeger altijd een soort bakje hadden wat je op de achterklep kon monteren voor extra ruimte :) Was handig voor vakantie.
Toeter zegt
Heb dat Eendje met Ferrari motor op youtube gezien, bestaat echt! Moest er wel om lachen, klink uit het zicht natuurlijk als een Ferrari en dan zie je hem voorbij racen… what the…?! Mensen met teveel geld en tijd, maar blijft leuk om dit soort creaties te zien!
dakloos zegt
@Pallas: meneer A.
Pallas zegt
@dakloos: Danku nu hoor ik het ook!
punaxio zegt
Deze auto maandag in Groningen gespot:
http://lh4.ggpht.com/_bil_DZ8NtEA/TUBFH47AY0I/AAAAAAAAB2w/LpXmqKu-ZgU/s720/24012011658.jpg