Dit is typisch zo’n auto die je, óf helemaal tha bomb vind, óf compleet niets, noppes, nada. Inderdaad, ik behoor tot de eerste groep mensen. Sowieso heb ik een zwak voor Japanse auto’s en daarnaast ook voor klassiekers en tuning. Tuning verschilt nogal eens qua stijl. Iedereen is waarschijnlijk bekend met de Duitse stijl, JDM, USDM en ga zo maar door.
De auto hier is getuned in de zogeheten Rat style. Simpel gezegd: de buitenkant ziet er uit zoals ‘het hoort’ bij een auto van die leeftijd (grofweg 30 jaar in dit geval), echter onderhuids is alles aangepast aan de huidige maatstaven, inclusief het vermogen. In dit geval praten we over een jaren ’70 Toyota Corona, in de originele lak, inculsief roest. Onderhuids een aangepast onderstel inclusief de juiste camber afstelling, Work wielen in stijl en een 6-cylinder lijn met turbo die zorgt voor meer dan 300 pk.
Helaas is er verder niets bekend over deze Corona, maar ik wilde ‘m jullie niet onthouden. (via grandjdm)
Verklaar me maar voor gek, vertel hoe lelijk ‘ie is, kom maar op ;)
Pannekoek zegt
Euuhmm… Mwaaa.. Ja.. Opzich wel vet.. ?
monk zegt
op die intercooler na vind ik em wel mooi
Mikeee zegt
Pure jeugdsentiment (eigenlijk de meeste jaren-70 japanse wagens).
Helemaal top! Weg met shiny tupperware. Rusty metal is the siht!
:-D
rotorhead zegt
Go Mikeee!!! :D
jamesBrown zegt
Errrrrrg sexy. Ik ben niet oud genoeg voor het jeugdsentiment van Mikeee, maar auto’s die er oud en waardeloos uitzien, en ondertussen lekker wat power hebben zijn heerrrlijk :)
Rick dos zegt
” Simpel gezegd: de buitenkant ziet er uit zoals ‘het hoort’ bij een auto van die leeftijd (grofweg 30 jaar in dit geval),”
Ik zie het, ik zie het, wat ik vooral goed vind hier, is dat ze duidelijk laten zien dat na 30 jaar de auto door z´n vering heengaat.
Esprit_de_Flandre zegt
Ja echt cool. Ik meen het!
DAT zegt
‘Rat style’
Grappig, weer wat geleerd vandaag.
Die ouwe jappen zijn echt mooi, soort kleine amerikanen.
Dit soort tuning is tenminste origineel.
snuru zegt
bagger foto’s .. je ziet de hele achterkant nei eens enz
speedlimit zegt
Komt me wel bekend voor…zit ’n 7M-GTE motor uit ’n Supra MK3 in als ’t goed is.
@ rick dos
zoals erbij staat: …echter onderhuids is alles aangepast aan de huidige maatstaven, inclusief het vermogen.
Je opmerking over dat ie door z’n veren heen is komt niet echt over alsof je alles gelezen hebt.
maartenunplugged zegt
Die intercooler is apestront, verder echt supervet!
Kijk eens hoeveel rat kevers etc er rondrijden.
Een vette rat kan enorm gaaf zijn, het is alleen jammer dat tegenwoordig alles met een beetje roest of matte verf al rat genoemd wordt.
Mikeee zegt
@ Rotorhead
Bedankt voor die site! Ik kreeg een brok in m’n keel; allemaal ouwe bekenden zeg! Mazda rx-3en en rx-2en en 808en en stuff… meesterlijk. En mensen zo oud ben ik niet. Bouwjaar 1976 ;-)
Thuis bij m’n oudjes hebben we in de loop der jaren maar liefst 11 Mazda’s gehad.
T.w.: een 808 station, een RX-iets met een console in het dak (zoveel herinner ik me als klein jochie, dacht dat we een vliegtuig op wielen hadden), 3x 929’s (SW en sedan), 2x 626’s (SW en sedan), 3x 323’s (HB, sedan) en een MPV. Bíjjna een B2000 voor mezelf maar paps stemde tegen. :-(
lincoln zegt
nu heel nostalisch .. toen was het amerikaanse copie .. mooi/lelijk ik weet het niet .. wel gedateerd.
Klassiekerrally zegt
’t Is geen intercooler maar een oliekoeler. En ik ben benieuwd hoe lang die slangen heel blijven. Zoals die gemonteerd zijn… :roll:
Velgen vind ik lelijk. Had liever de originele stalen velgen verbreed gezien.
Klassiekerrally zegt
Trouwens… Waar was je op 2 september? ;)
Twee 212 Coupé’s. Zie je denk ik niet vaak buiten Mazda-evenementen…
AbarthMkII zegt
Wow, serieus gaaf ding zo.
Alleen niet alles gaat koek en ei. Check dit Topic, pagina 5, iets naar beneden scrollen >>: http://www.hachiroku.net/forums/showthread.php?t=7872&page=5
AUW!
OWD zegt
heel vet, alleen geven de velgen het weg. Waarschijnlijk ook een ooverdovend stofzuiger geluid wat op een snelle auto kan wijzen, dat is dan weer jammer. Eigenlijk (zonder de achterkant gezien te hebben) vind ik dat hier van die subaru-mini-jumbo achtige uitlaatpijpjes onder moeten, al is het alleen voor de minimalistische look
Teddy850R zegt
@klassiekerrally; op jou foto staat toch echt 616 op het embleempje!?! Geen 212 dus.
Verder vind ik die wagen wel cool. Lekker afgeragde look, maar ondertussen verassend snel weg bji t stoplicht. =D
Steven zegt
voor de heren die de achterkant willen zien.
gilein brouwer zegt
die velgem zijn wel vet
Der Ghopmeister zegt
Weg met shiny tupperware. Rusty metal is the siht!
idd oldschool all the way…………….
lebastille zegt
Ik dacht in eerste instantie dat het een oude Amerikaan was… Blijkt het een Japanner te zijn..ok :). Van het principe “wolf in schaapskleren” kan ik wel warm worden, maar ze hebben het naar mijn idee een beetje ver doorgevoerd, de wielen staan wel erg schuin en hij is sterk verlaagd. Je vraagt je bijna af hoeveel effect dat nog gaat hebben en ofdat dat dan positief of negatief is voor de wegligging. Bovendien die warmtewisselaar buiten het plaatwerk kan echt niet.
carsofcoolhaven.nl zegt
Ik vind het wel cool, eigenlijk. Ben sowieso altijd ook al gecharmeerd van die ouderwetse roofracks die er uit zien of ze met 3 kilo belasting al ongecontroleerd gaan vervormen. Waarschijnlijk kunnen ze 100 kilo meer aan dan de tupperware die we tegenwoordig op het dak hebben, maar goed.
Buitenkant in oude glorie laten kan ik respecteren, maar om alle roest en slijtage en zo te laten zitten… zou toch wel gewoon een acceptabel lakje kiezen, denk ik, als het maar lijkt op de oude.
Markus zegt
Mooi ding, maar misschien wel handig om iets aan roest te doen ja… anders heb je binnenkort aan je 300 pk ook niet veel meer.
Ewout zegt
oewh dit ziet er best netjes uit! ik was al wel bekend met de ‘Rat Style’ ik vind het echt wel wat hebben :D
[img]http://grassrootsmotorsports.com/images/david/davidrodVW.jpg[/img]
Ewout zegt
whoeps foutje met de link …
Tombnolz zegt
Over het algemeen vind ik dat je een oldtimer zo origineel mogelijk moet restaureren. Aan de andere kant is tuning van alle tijden. Dus waarom je oldtimer niet modificeren in een stijl die toendertijd gebruikelijk was? Ik vind het dus een erg stoer karretje! Zeker een blikvanger.
Het onderhuids moderniseren, toch liever origineel.
MrShifra zegt
Ik vind ‘m prachtig! En ik meen het.
vØlvØ frǽk zegt
volgens mij is ‘speedlimit’ pas nieuw op dit forum ;-)
maja dit doet mij dus totaal niks, maak eerst die body van die wagen maar eens in orde, dan kijken we nog wel eens
Klassiekerrally zegt
@ Teddy850R: 616 inderdaad… M’n vingers stonden verkeerd ;)
De auto staat zo belachelijk laag dat je het vermogen nooit optimaal kan benutten. Beetje jammer, want zo’n sleeper is gewoon gaaf… Afgezien van ’t uiterlijk dan…
Fur!ous zegt
lol jammer van deze auto,
vriend van mij heeft nog een geheel originele corona staan (zelfde model maar de coupe) heeft std een 6 cilinder motor met 2300cc, brult als een echte musclecar.
Op dit moment is hij hem volledig aan het restaureren, met originele onderdelen.
ps. : Mensen die nog onderdelen hebben liggen, laat iets weten.
grtz
Lion Liberté zegt
Oké ik vind het om te zien een lelijke wagen.. maar ben er wel van overtuigd dat als je er naast hebt gestaan bij het stoplicht, je je eigen dood zal schamen.. ;-)
s320 zegt
In Rust We Trust.Ratstyle rulez