Er is meer te vinden op de Saab-stand dan een PhoeniX concept en bekvechtende designers, dus graag even jullie aandacht voor de Saab 9-3 Cabrio, vermomd als Independence Edition.
Jep, dit is het feestmodel ter gelegenheid van één jaar onafhankelijk zijn. De rijdende feestmuts is gebaseerd op de recentelijk onthulde faceliftversie (Griffin) en er worden 366 stuks van gefabriceerd. En ja, Saab Nederland krijgt er ook een paar. Hieronder de extra’s van deze Zweed:
– Vijfspaaks, 18-inch aluminium wielen met een glanzende chroom/zwarte afwerking.
– Oranje bies op beige lederen sportstoelen en handschoenenkastje.
– Lederen afwerking met delen van koolstofvezel voor het instrumentenpaneel, de handrem, de versnellingspook en de deurklinken.
-Welkomstboodschap voor de bestuurder in het instrumentendisplay en een unieke turbodrukmeter.
– Lederen sportstuur met oranje stiksels en matten met grijze stroken
De auto krijgt Saab’s nieuwe 2.0 turbomotor (220 pk) en gaat in Nederland €63.350 euro kosten. Niet in staat om naar Genève af te reizen? Geen nood, in april wordt ‘ie ook getoond op de AutoRAI.
ascari15 zegt
Ai 63000 euro vind ik toch wel veel.
Maar het is ook Hollandse trots.
Pixed zegt
Toegeven dat dakloze Zweed nog altijd beter bekt dan dakloze Nederlander :)
Tommy2 zegt
Ziet er toch weer netjes en modern uit! :D Samen met de C70 één van de mooiere cabrio’s in dat segment.
The360box zegt
Ik wist niet dat die dingen zo duur waren, dacht meer aan €33K, maargoed, wat krijg je dr eigenlijk voor? 220Pk, top van, mwa, 220km? Focus RS kost €50K en gaat 263!
janklaassen zegt
Ja die Zweden zijn niet gek daar. Goeie wagen!
Apache zegt
63 000, zijn de zot? Daar koop ik een Mercedes CLS voor! Dit is wat je koopt voor dat geld:
en de corvette wellicht ook nog. Het basismodel dan.
JW zegt
@Apache:
Alsof je van de rest niet het basismodel krijgt.
On-topic:
Best duur.
Apache zegt
@JW: Neen, van de porsche krijg je de cayman S, dus niet de basis en de exige is ook de S. en de Jaguar is de XF Portfolio, en niet de basis Luxury. OK de Mercedes is basis.
Rob zegt
@Apache
@The360box
@Ascari15: Een Lexus IS Cabrio begint ook boven 60K en daar klaagde niemand over.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/30/rijtest-lexus-is250c
En volgens mij is een C70 (met vergelijkbaar aantal peekaas) nog duurder….
Dimglor zegt
@Apache: Even de prijzen in Nederland bekijken ;-) In België zijn de wagens een stuk goedkoper… ;-)
beetec zegt
@Apache: Het zijn wel NL prijzen. Een Cayman S gaat in NL richting de 90K
jeanclaude zegt
mooie voorkant, maar achterkant is om te huilen in mijn ogen. en dan die prijs? ahhaha als ze dat serious menen dan denk ik dat ze niet ver zullen komen met de verkoopcijfers van dit ding, een vergelijkbare A5,3-serie cabrio is nog goedkoper ook haha.
alfa159TI zegt
andere achterlichten had niet verkeerd geweest!
trs80 zegt
Een losse turbodrukmeter links bovenop het dashboard zou een mooie knipoog naar de 99 Turbo zijn!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ alle ‘prijs-bashers’: Hij is inmiddels volledig uitverkocht…
jeanclaude zegt
@Svenska_Aeroplan_AB dat weet jij wel even te vertellen he, laat maar een link zien waar ik dat kan zien/lezen, want alles van saab wordt bij jouw in goud omgezet zo lijkt het maar steeds weer.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@jeanclaude: Ik wilde er 1, stond op een wachtlijst maarrrrr helaas… Er komen er 4 naar Nederland, mijn dealer wist er geen 1 meer te bemachtigen i.v.m. uitverkocht. Heb via mijn netwerk navraag gedaan om er 1 in het buitenland te halen: overal op…
Dus nee, een link kan ik je (nog) niet geven en nee, niet alles van Saab ‘wordt bij mij in goud omgezet’… Is geen ‘internet-realiteit’ maar gewoon de werkelijkheid.
Rob zegt
Eindelijk! Die rare randjes rond de koplampen zijn weg. Welke dwaas heeft dat bedacht en vond ze ook nog mooi?? :?
Nu nog een setje fatsoenlijke achterlichten en je hebt weer een redelijk toonbare wagen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@Rob: Die randjews rond de koplampen zaten op de 9-5…
En nog even over die motor: de 2.0 Twin Turbo heeft misschien ‘maar’ 220pk, maar wel 350nm! En met een Hirsch chip (had ik al ff gecheckt natuurlijk ;)) 260pk/ 400nm! En dat is leuk
Rob zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Woeps, foutje. Feit blijft dat die randjes lelijk zijn. En maak van dat zaten maar zitten. Weliswaar mooier weggewerkt dan op de vorige 9-5, maar ze zitten er nog steeds….
Saab, doe er wat aan! ;)
Rob zegt
@ the360box, ascari15 en Apache
Een Volvo V70 (met 230pk) en een Lexus IS250 (208? pk) beginnen ook ruim boven de 60.000 euro…. En daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen :roll:
Svenska_Aeroplan_AB zegt
PS: EN op deze uitvoering is ook de automaat standaard, en alle maar dan ook alle opties. Kortom: koopje!
;)
Rob zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Klopt, het is gewoon een exclusief koopje. Zie je niet zaak.
Ik vind alleen de huidige 9-3 nogal oud (noemen ze tijdloos bij VW) eruit zien. Kleurtje en velgen zijn gaaf!
The360box zegt
@Rob: Ik ken wel betere koopjes, dit kun je echt geen koopje noemen.
peterr zegt
Een ‘gewone’ Saab 9-3 Cabriolet is al leverbaar vanaf € 44.345,-.
Als je gaat voor een ‘gewone’ Aero Exklusiv uitvoering betaal je € 59.995,-
Dus voor maar € 4.000 extra heb je een speciale uitvoering waar er maar 12 van zijn in Nederland, speciale metallic lak, speciale bekleding enz. enz.
Helemaal niet gek dus.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@peterr: 12? 4!
peterr zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Nee, komen er 12. Is gister besloten in Geneve ;)
BaRa zegt
De prijs is niet van belang, heren. Het is een beperkte oplage, dus bestemd voor het verzamelaarssoort. Wil je niet zo veel betalen, dan kan je een Saab Cabrio aan een veel lager tarief vinden. Check maar even op de website van Saab. Maar dan is hij niet zo “exclusief” als deze independence edition. That’s all.
Dimglor zegt
Ik zou eerder voor de Volvo C70 gaan.. Is gewoon een mooiere auto…
Dit is niet lelijk, maar ik ben er toch ook niet helemaal weg van…
quint zegt
@Svenska, nou hollen naar de dealer zou ik zeggen!!