
Aston Martin heeft naar verluidt nog niks definitief besloten over een One-77 cabrio. De kans dat hij er komt is aanzienlijk, maar eerst moeten er een paar coupés de weg op. Er is al wel een leuke impressie gemaakt door Theophilus Chin, en met de zomer in optocht nu de vraag: zou je hem open of dicht kopen?
Net zoals de DB9, en V8 Vantage verliest de One-77 qua looks in ieder geval weinig (of niets!) met het verwijderen van het dak. De supercar lijkt haast een beetje subtieler over te komen met zijn stoffen kapje. Natuurlijk helpt de lichtblauwe kleur ook met het vriendelijker uiterlijk.
Nu zal een cabrio wel weer wat inleveren op rij-prestaties. Wel houdt het carbon kuipje het geheel ook zonder dak nog goed stijf. Het doet mij allemaal wat denken aan de Mercedes Mclaren SLR, en die is als cabrio ook nooit bekritiseerd om gebrekkig weggedrag. Verder kan je zeggen over cabrio’s wat je wil, je krijgt sowieso altijd veel meer mee van het blazen van de orgelpijpen. En met deze V12 klinkt dat fabelachtig lekker.
Hardtop please!!
dicht. vele malen mooier dan een cabrio. En natuurlijk neemt de chassisstijfheid af.
@xayo:
Nee maar die versterkt wel met alle meiden die je aantrekt ;)
dicht. punt.
Open natuurlijk. wind in je haar en gebrul in je oren :)
Godver…moet je niet alleen tussen mooi of lelijk kiezen maar ook tussen open of dicht!
Doe eens ff niet! Raken mensen overspannen van!
de kans dat ik er ooit 1 tegenkom is miniem ..
de kans dat ik er 1 koop is miniemer ..
de kans dat ik 2 keer kijk als er 1 langskomt is 100% ..
open of dicht maakt dan niet uit ..
(wat het uiteindelijke doel is) ..
bovendien ben ik niet de accountant bij AM ..
dus het maakt mij geen tyfus uit ..
Voor alle extra verstevigingen kan je in deze klasse gewoon carbon gebruiken, weinig extra gewicht en denk niet dat het weggedrag voor de normale sterveling merkbaar minder is.
alleen is de auto een beetje duur voor een normale sterveling.
@ Autoblog, laatste tijd niet veel bijzonder nieuws?
De hele week al dit soort berichten langs zien komen.
-edit: verklaar je nader, tips en suggesties kunnen altijd opgestuurd worden-
@JamesBond007:
Niet slecht bedoelt hoor autoblog. Zie dat er veel artikelen worden geplaatst met de vraag welke je mooier vind of hoe het er beter uit ziet. Daarom mijn vraag of er minder auto nieuws is of dat dit gewoon voor de lol is?
-edit: check & thanks!-
Niet slecht, maar ik hou het op een dichte versie.
Porsche 918 Spyder. PUNT!
Dicht, al is de impressie best wel aantrekkelijk.
Maar gezien ik er hoogstwaarschijnlijk nooit een zal kopen, moet ik mijn hoofd hier niet over breken.
DB9 verliest wel degelijk wat met het dak eraf.
De coupe ziet er zeer strak uit, en deze wansmakelijke photoshop doet dat ontwerp geweld aan. Wat heeft die gast gesnoven zeg?
DB9 Volante is niet van carbon, dit soort auto’s is voldoende stijf om zonder bijna niets aan stijfheid toe te geven. Kijk maar naar Zonda F roadster.
Ik zou hem dicht pakken.. Dicht is ie mooier… Maar om ten volle van het geluid te genieten.. De cabrio ;)
dicht! het regent hier toch alleen maar!
Moeilijke keuze, maar ik denk toch dat ik hem met gesloten dak prefereer. en of je nu met gesloten of open dak rijdt, het geluid dringt overal door denk ik bij zo’n wagen ;) hoewel met open dak het een heel andere dimensie is. nja het blijft een moeilijke keuze…
Toch vind ik die zware inkepingen in de zijkant de hele auto verpesten… Echt jammer!
Toch wel erg lekker op de bovenste foto…
Astons zijn open altijd mooi door die hogere achtersteven.
Die luchtinlate !!! Echt prachtig
open
ik zou dat ding uberhaupt niet kopen. zou de garage volzetten met auto’s die ik wel mooi en bijzonder vind. AM kan ik niet echt bekoren.
Liever dicht, maar dit is lang niet slecht. Ik ben alleen nog niet gewent aan die bizar brede wielkasten….
Ik zou voor dichtgaan, al zal de gemiddelde koper deze auto vast niet vaak ’s winters rijden..