• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Daimler haalde huur-Tesla Model X uit elkaar’

Auteur: RubenPriest, gepost 4 december 2017 om 20:58 – 76 Reacties

Model X


Het ding werd helemaal doorgesnuffeld.

Tesla is een doorn in het oog van traditionele autofabrikanten. De auto’s worden zelfs gehuurd door concerns om onderzoek te doen. Daimler heeft voor een periode van zeven weken (juli-augustus) een Model X P100D via Sixt gehuurd, aldus Der Spiegel afgelopen weekend. Het concern van Mercedes zou diverse tests hebben ondernomen met de elektrische crossover. Sixt had de dure Tesla niet in het eigen wagenpark, maar regelde de auto via een derde bedrijf.

De Model X werd aanzienlijk beschadigd ingeleverd. De elektrische crossover had onder andere hittetests ondergaan. Bovendien was duidelijk te zien dat de auto uit elkaar was gehaald en weer in elkaar was gezet, schrijft de Duitse krant. De schade zou enkele tienduizenden euro’s bedragen. De Tesla-eigenaren kregen een push-melding via de smartphone dat er met de Model X werd geladen bij een laadpaal in de buurt van Barcelona. Vanaf dat moment kregen de ondernemers argwaan en besloten ze de auto te volgen. Locatiegegevens toonden aan dat de Tesla op circuits in de buurt van de Spaanse stad en het Duitse Sindelfingen had gereden.

De eigenaren van de Tesla vertelden aan Der Spiegel dat de Sixt-vertegenwoordiger vreemde vragen stelde. Zo werd gevraagd of de Model X over uitgebreide autonome functies beschikte en welke software was geïnstalleerd. Sixt heeft uiteindelijk de schade betaald en Daimler werd officieel nooit genoemd als klant. In een reactie stelde Daimler tegenover Der Spiegel dat het gebruikelijk is dat autobedrijven voertuigen huren voor onderzoek. Eventuele schades worden gedekt door de verzekering, aldus Daimler.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

daimler, Elektrisch, huurauto, Mercedes, model-x, sixt, Tesla

Vorig bericht: « De Lamborghini Urus is officieel!
Volgend bericht: Volkswagen Polo GTI R5 is lekkere dikkerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    4 december 2017 om 21:01

    Zijn jullie nu wijzer geworden?

    Login om te reageren
  2. rickross zegt

    4 december 2017 om 21:10

    Ik vind t maar onbeschoft, dat je een auto van een concurrent bestudeerd kan ik wel begrijpen, maar dat je er dan een huurt, wetend dat je m beschadigd in gaat leveren is niet zo netjes…

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      4 december 2017 om 21:17

      @rickross: dat ze m ( anoniem ) huren heeft maar 1 simpele reden: stel dat een onderzoeker ( van welke instantie dan ook ) een voertuig zou aanvragen bij en fabrikant voor een bepaalde test bestaat het risico dat de fabrikant geen doorsnee model ter beschikking stelt dn het onderzoek daardoor niet meer zuiver is omdat deze mogelijk aangepast is om het resultaat van de test positief te beïnvloeden.

      Login om te reageren
      • Joerek zegt

        4 december 2017 om 21:59

        @ricksmits: Dan kunnen ze toch een verse 2e hands model aanschaffen

        Login om te reageren
        • ricksmits zegt

          5 december 2017 om 10:07

          @Joerek: nee, want je kan dan het verleden niet bepalen. Deze “verhuurbedrijven” kopen deze auto’s nieuw, verhuren ze voor dit soort dingen en gaan dan reguliere verhuur in

          Login om te reageren
      • flutterby zegt

        5 december 2017 om 11:07

        @ricksmits: of gewoon via een dummy bv aanschaffen. Als je geld neertelt gaat Tesla echt niet uitzoeken of je zaakjes op orde hebt.

        Login om te reageren
    • bischero zegt

      4 december 2017 om 21:58

      @rickross: Welkom in de echte wereld. In iedere branche gebeurt dit, ook de Automotive, en niet zelden worden deze voertuigen proactief beschikbaar gesteld door de fabrikanten aan hun primaire concurrenten (niet zijnde Chinese concurrenten). Om een heel logische reden: het gebeurt toch, dus laat het dan gecontroleerd gebeuren en het voertuig na uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet te zijn niet met enig risico weer de weg op te laten gaan. Trust me, ik weet dit ‘for a fact’.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        4 december 2017 om 22:29

        @bischero: Ja leuk, natuurlijk gebeurt dat. Maar wie doet het nou op deze ronduit asociale manier?
        VW had ook een berg elektrische auto’s onder de loep genomen bij de ontwikkeling van de E-Golf, maar die werden gewoon aangeschaft.

        Login om te reageren
        • felixff zegt

          4 december 2017 om 22:58

          @fanboy: Voor een deel werden ze aangeschaft/geschonken. Maar verreweg de meeste auto’s die gebruikt werden voor marktonderzoeken werden gehuurd. We hadden er zelfs een vestiging van Europcar voor op het fabrieksterrein. Je kon er hele formulieren invullen over welke auto je precies nodig had en welke opties deze moest hebben. Ook een Tesla hebben we op die manier onder de loep genomen. De allereerste Tesla in Europa (buiten Tesla zelf) stond bij ons in de garage en is heeft daar een complete visitatie ondergaan.

          Login om te reageren
        • potver7 zegt

          4 december 2017 om 23:08

          @fanboy: Het zou me niks verbazen als Tesla gewoon niet wilde meewerken. Ze willen immers alles anders doen.

          Daarnaast speelt er misschien wat anders: het is algemeen bekend dat Tesla’s redelijk wat gebruikersinfo terugsturen naar de fabriek. Als Tesla dus weet welk exemplaar bij Mercedes wordt onderzocht, kunnen ze die dus monitoren en heel veel informatie over de testmethodes binnenharken. Het zou best kunnen zijn dat Mercedes dat risico wilde minimaliseren.

          Login om te reageren
        • bischero zegt

          5 december 2017 om 06:59

          @fanboy: tuurlijk is dat nogal vreemd (schade) maar Der Spiegel zal een beetje aandikken van het verhaal niet geschuwd hebben (kans/vermoeden).
          ?

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 december 2017 om 22:05

      @rickross:
      FORD kocht in 1959 een hele zwik Morris Mini Minors ( lees de oer-Mini ) , omdat ze niet begrepen hoe BMC de wagen voor zo een prijs kon maken.
      Later kwamen ze erachter dat BMC geld toelegde op iedere geproduceerde auto

      De Twingo was net op de markt, niet in Nederland verkrijgbaar maar alleen in Frankrijk toen we op het dek van een auto carrier in een hoekje een stuk of 8 Twingo’s zagen staan in een hoekje uit het zicht, 3 keer raden waar ze naar toe gingen.

      Dit zijn slechts twee voorbeelden, de hele wereld is er vol mee.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 december 2017 om 09:23

        @desjonnies: het is me met enige regelmaat overkomen dat ik nieuwe modellen voor het eerst zag, op bezoek bij een andere fabrikant. Het uit elkaar halen en bekijken gebeurt echt veel.

        Login om te reageren
    • branko zegt

      4 december 2017 om 22:19

      @rickross: don’t be gentle, it’s a rental

      Login om te reageren
  3. ricksmits zegt

    4 december 2017 om 21:14

    Gebeurt veel vaker als gedacht..

    Login om te reageren
    • dnadave zegt

      4 december 2017 om 22:51

      @ricksmits: als gedacht dan?

      Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    4 december 2017 om 21:15

    Bedrijfsspionage op dit niveau is heel normaal. Maar ik zou zeggen, koop er dan gewoon een via, via ,via. Doe er mee wat je wil. Zorg dat hij netjes in orde is zoals je van Mercedes gewend bent en verkoop hem weer via, via, via.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      5 december 2017 om 05:43

      @kvgorp: dit is toch geen spionage?

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        5 december 2017 om 07:53

        @poes: hoe noem je dit dan? Een hoop geheimzinnig gedoe. Ok ze halen hem in eigen huis uit elkaar. Maar dit lijkt me toch echt het toe-eigenen van informatie van een bedrijf om er zelf beter van te worden.

        Login om te reageren
  5. Edge zegt

    4 december 2017 om 21:16

    Had er dan gewoon eentje gekocht op naam van een R&D medewerker. Voor een miljardenconcern als Daimler is de aanschaf van een Model X toch wisselgeld.

    Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    4 december 2017 om 21:18

    Koop dan gewoon zo’n ding, heb een beetje fatsoen…

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      4 december 2017 om 22:59

      @stationcar: wordt wat duur als je d’r een heel wagenpark op na moet houden van de collegae. Gewoon retour en alles weer netjes opgeruimd…

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 december 2017 om 23:00

      @stationcar: Nee dat valt teveel op tussen al die leasesletjes.

      Login om te reageren
  7. geelbarrel zegt

    4 december 2017 om 21:22

    och, gebeurt zo veel… de fabrikant die dat niet doet, die liegt. R&D departments huren ergens een autootje voor een maandje en strippen deze compleet. Puntlassen tellen, diktes meten van dempingsmaterialen, etc etc. Concurrentie is letterlijk moordend, dus daar waar je een dubbeltje kan besparen per geproduceerde auto, doe je het goed. Beter goed afgekeken dan slecht zelf bedacht.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 december 2017 om 21:47

      @geelbarrel: “Concurrentie is letterlijk moordend”.

      Weet jij iets dat wij niet weten?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        5 december 2017 om 08:22

        @simonmc: Uwe Gemballa schijnt er ook last van gehad te hebben, al weet ik niet of dat concurrentie was of een aandeelhouder :P

        Login om te reageren
  8. geelbarrel zegt

    4 december 2017 om 21:23

    o ja.. daarna zetten ze hem weer in elkaar en leveren hem in met slechts 20 km erbij..

    Login om te reageren
  9. RickB zegt

    4 december 2017 om 21:26

    Doet mij denken aan die autoweek blaadjes waar ze de duurtest auto’s tot het laatste schroefje uit elkaar haalde en op de foto zette!

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    4 december 2017 om 21:27

    Nou nou, dit doen werkelijk alle fabrikanten. Auto’s, Trucks, onderdelen. Zijn hele verhuurbedrijven in Duitsland puur gespecialiseerd in deze praktijken.

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      4 december 2017 om 21:59

      @trustmeiamanengineer: juist!

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      5 december 2017 om 08:16

      @trustmeiamanengineer:

      Je hebt zelfs bedrijven die speciaal voor jou het benchmarken uitvoeren en vervolgens een rapport opleveren waarin tot in detail alle info / specificaties beschreven staat.

      Login om te reageren
  11. charlesz zegt

    4 december 2017 om 21:27

    Onlangs heb ik een factory tour bij Tesla in Freemont gedaan. Één van de eerste ruimtes waar je langs komt staat vol met BMW’s, Audi’s en Mercedessen. Allemaal rentals. Volgens onze tourguide onder het motto ‘beter goed gejat dan slecht verzonnen’. Werd totaal niet moeilijk over gedaan, vindt andersom dus ook plaats.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      4 december 2017 om 23:12

      @charlesz: En die waren gehuurd?

      Login om te reageren
      • amg65 zegt

        4 december 2017 om 23:15

        @amg65: deleteknop. Ik bedoel, weet je zeker dat die gehuurd waren, en ook uit elkaar gehaald en beschadigd inleveren? Als je het uit elkaar haalt moet je het gewoon kopen, fraude is het.

        Login om te reageren
  12. raoufff zegt

    4 december 2017 om 21:32

    Zo heb ik ooit ns een keer een Dyson stofzuiger gekocht en helemaal uit elkaar gehaald omdat ik wilde weten waar die enorme zuigkracht vandaan kwam, sindsdien ben ik weer vrijgezel.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    4 december 2017 om 21:46

    Een Tesla die door Daimler uit elkaar gehaald is en weer in elkaar gezet is die heeft geen schade, die is beter dan ooit!

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      4 december 2017 om 22:31

      @mashell: Haha was mooi geweest als dat waar was. Helaas misten er allerlei schroefjes en waren er allemaal beschadigingen. Dus alleen maar grotere panel gaps :P

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        4 december 2017 om 23:07

        @fanboy: jemig ja, die panel gaps! dat valt mij wel enorm tegen bij tesla. ben absoluut geen Audi fan, maar dat is dan toch wel het voorbeeld van hoe het wel moet.

        Login om te reageren
  14. shibby zegt

    4 december 2017 om 21:48

    Don’t be gentle, its a rental

    Login om te reageren
  15. healey zegt

    4 december 2017 om 21:53

    Iets met een broodje en een aap?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 december 2017 om 22:53

      @healey: Nou nee hoor, gewoon gangbare praktijk. Reken maar dat alle grote jongens dit met ieder model van de concurrentie doen. Maar omdat het nu een Tesla betreft, en nog gehuurd ook, haalt het ineens de publiciteit…

      Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    4 december 2017 om 21:55

    Ik denk dat je als autofabrikant niet goed wijs bent als je dit niet zou doen. Het is niet verboden en je leert er alleen maar van.

    Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    4 december 2017 om 22:01

    Zo erg is dat toch niet…

    Ik heb laatst een proefrit gemaakt in een Mercedes S-klasse en thuis in de garage voor een groot deel uit elkaar gehaald omdat ik voordat ik tot aanschaf over zou gaan wilde weten of het echt ‘Das Beste oder Nichts’ is…

    Helaas viel dat best tegen hoe goed het gesteld is met de kwaliteit… Sommige onderdelen leken wel voor eenmalig gebruik en kreeg ik alleen met grof geweld en een grote hamer weer terug op de plek. En op de terugweg vond ik de demo-auto ook best wel rammelen… En dat voor een Mercedes met nog geen 3000 kilometer op de teller…

    Ik heb totaal geen verstand van auto’s en techniek, maar heb de auto voor de zekerheid maar niet gekocht.

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      4 december 2017 om 22:23

      @moveyourmind: haha you Sir, made my day. Comment van de dag!

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 december 2017 om 08:24

      @moveyourmind: heet je toevallig Clarkson van je achternaam? :P

      Login om te reageren
  18. 190efan zegt

    4 december 2017 om 22:05

    Bij de OEM waar ik voor werk is dit dagelijkse kost. Prorent.eu is zowat onze hoofdleverancier, kan je zowat elk model verkrijgen wat er op de markt is. No questions asked bij het inleveren.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      4 december 2017 om 22:46

      @190efan: Kun je mij uitleggen wat nou precies een OEM is? De uitleg die op Wikipedia staat klopt volgens mij voor geen meter.

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        4 december 2017 om 23:06

        @gop1: Ik ken het als ” original equipment manufacterer”

        Login om te reageren
      • 190efan zegt

        4 december 2017 om 23:19

        @gop1: Met OEM bedoel ik de eigenlijke autofabrikanten zoals in dit geval Tesla, Mercedes, etc.

        Daaronder komen de tier 1 suppliers (Bosch, Continental, Valeo, …) die afzonderlijke onderdelen zoals schokbrekers, sensoren, ECU’s, … leveren.
        Tier 2 suppliers leveren dan weer de kleinere onderdelen als schroeven, veren, … aan de tier 1 suppliers.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          5 december 2017 om 08:19

          @190efan:
          OEM zijn toch de leveranciers die rechtstreeks aan de autofabrikant leveren?
          En daaronder heb je tier 1 en 2 enz…

          Tenminste dat dacht ik. Anders heb ik 20jaar bij een automobielfabrikant gewerkt zonder het te weten…

          Maar evengoed kochten / huurden / ruilden wij ook regelmatig auto’s en onderdelen om deze in detail te bekijken.

          Login om te reageren
      • Hubert zegt

        5 december 2017 om 08:28

        @gop1:

        WIKIPEDIA :
        In de autoindustrie wordt de term OEM gebruikt voor producenten die onderdelen leveren voor de assemblage van de auto. Onderdelen die bij deze producenten vandaan komen worden OEM-versies genoemd. Vooral remonderdelen, uitlaten, schokbrekers en sensoren worden als OEM-versie geleverd. Er zijn echter ook concurrerende fabrikanten die passende onderdelen maken, zg. aftermarket-onderdelen.

        Login om te reageren
  19. lekkaah zegt

    4 december 2017 om 22:06

    Lol, de verantwoordelijke bij daimler die dit zo amateuristisch heeft aangepakt zal nu vast huilend met een fles whisky ad eettafel zitten

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 december 2017 om 22:14

      @lekkaah:
      Genietend van een vol salaris iedere maand en alle verworvenheden tot aan zijn pensioen!

      Login om te reageren
  20. kennone zegt

    4 december 2017 om 22:12

    Gebeurd vaker dan je denkt. Alleen kopen ze dan meestal het product wat ze na willen klonen. Kijk naar de Chinezen

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 december 2017 om 08:26

      @kennone: de chinezen zijn alleen nog iets minder verlegen, die gaan op de beursvloer al met een meetlint en notitieblok aan de slag.

      Login om te reageren
  21. anders zegt

    4 december 2017 om 22:18

    Zitten zij nu als miljardenbedrijf de verzekering op te lichten voor enkele tienduizenden euro’s? Ik citeer; “De Model X werd aanzienlijk beschadigd ingeleverd. De elektrische crossover had onder andere hittetests ondergaan.” en “Eventuele schades worden gedekt door de verzekering, aldus Daimler.”. Onze premies verhogen met moedwillige acties. Stelletje oplichters.

    Login om te reageren
  22. michelyman zegt

    4 december 2017 om 22:22

    Zo heeft Porsche toch ook een Nissan GTR gekocht. Dit om te kijken of de geclaimde tijd op de Nürburgring klopte.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 december 2017 om 22:58

      @michelyman: Reken maar dat Porsche die GTR voor een heleboel andere dingen gebruikt heeft hoor. En dat ze niet alleen een GTR hebben gekocht, maar ook diverse modelletjes met M- en AMG-badges, en menig ander lekkers. En vice versa natuurlijk…

      Login om te reageren
  23. rob5nismo zegt

    4 december 2017 om 22:24

    Bij een oude werkgever van me stonden regelmatig machines van de concurrentie binnen en waar geen rechten op zaten werd schaamteloos 1op1 overgenomen

    Login om te reageren
  24. kasteel zegt

    4 december 2017 om 23:07

    Vaag, ben wel eens bij de jongens van AMG geweest en daar lag toen een gestripte Corvette en 911, alles werd minitieus gewogen. Auto’s waren destijds gewoon aangeschaft….

    Login om te reageren
  25. erik_leenheer zegt

    4 december 2017 om 23:37

    Kijk er niet raar van op. Ze jatten alles van elkaar.
    Heb lang auto’s vervoerd, o.a. naar dit soort afdelingen van autofabrikanten ook in Stuttgart bij MB. Best wel strenge boel daar.

    Login om te reageren
  26. speedie zegt

    4 december 2017 om 23:47

    Gebeurt wel meer en al lang. Zo heb ik eens een oplegger met zowat alle VW modellen zien binnenrijden in een Ford afdeling te Antwerpen. Chinezen zijn de uitblinkers hierin ofwel kopen (Volvo) ze meteen heel het merk.

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      4 december 2017 om 23:54

      @speedie: de Chinezen mag je sowieso voor elke homologatie hele auto’s sturen die je nooit meer terug ziet en ze je niet vertellen wat ze er mee doen. Na een paar maanden krijg je gewoon bericht of het ok is of niet.

      Login om te reageren
  27. piebepost zegt

    4 december 2017 om 23:48

    Toen begin jaren 2000 de internetfora opkwamen, had je een wildgroei aan spionagefotografen die, vooral rond de poolcirkel maar ook op testterreinen van autofabrikanten nieuwe modellen vroegtijdig vastlegden. Tegenwoordig weten fabrikanten e.e.a. wat beter af te schermen maar destijds kwamen dan regelmatig foto’s voorbij van die nieuwe modellen in gezelschap van concurrerende auto’s. Van de S80 kan ik me bijvoorbeeld nog herinneren dat op Volvo’s testcircuit ook de Duitsers present waren. Bij de Q7 weet ik nog een foto samen met een X5, XC90, ML en die SUV van Lexus.

    Login om te reageren
  28. HzR zegt

    4 december 2017 om 23:51

    Ik weet ook van een kleine fabrikant die handelaren van gebruikte auto’s geld gaf om een auto een maandje te gebruiken. Werden meestal ook grotendeels gestript en weer in elkaar gezet.

    Login om te reageren
  29. ericc zegt

    5 december 2017 om 08:00

    Raar verhaal. Volgens mij heeft Daimler 10% aandelen van Tesla (zie AB-blog onderaan dit artikel) , dus waarom een auto huren als ze even naar de fabriek bellen en ééntje van de lopende band kunnen halen. Maar ja. Der Spiegel verklaart veel…..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2017 om 09:26

      @ericc: Daimler heeft dat belang al weer verkocht. Zetsche riep toen luid “wij zijn de enige die geld verdienen met electrische auto’s”, het belang in Tesla hebben ze met winst verkocht.

      Login om te reageren
  30. ericc zegt

    5 december 2017 om 08:00

    AB maakt melding van deze aandelen in 2009!

    Login om te reageren
  31. skinnybmw zegt

    5 december 2017 om 08:02

    Der Spiegel…

    Login om te reageren
  32. Gulli zegt

    5 december 2017 om 08:29

    Krijgt de volgende B-klasse nu ook vleugeldeuren?

    Login om te reageren
  33. elemento zegt

    5 december 2017 om 09:10

    Ik ben het met jullie eens. Het is onbeschoft. Je kan beter een particulier auto laten kopen (normale versie) haal hem dan uit elkaar en doe je testen. Maar om achteraf terug te geven met smoes vam ja… verzekering dekt het.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2017 om 09:25

      @elemento: er is een pool van voertuigen. De europese fabrikanten doneren allemaal als ze een nieuw model hebben een voertuig aan die pool, om genante huur wagen praktijken te voorkomen. Maar er zijn altijd fabrikanten die niet meedoen aan die pool.

      Login om te reageren
  34. Esprit_de_Flandre zegt

    5 december 2017 om 12:57

    Zijn de cijfers bij Daimler zo slecht dat ze hun demontagespul al niet meer kunnen kopen?

    Login om te reageren
  35. tstile zegt

    5 december 2017 om 16:37

    Echt een naaistreek van Daimler om een verhuurder zo te duperen. Kijk als je het vantevoren afspreekt dan is het anders.

    Maar gewoon een auto uit elkaar trekken en proberen weer in te leveren op zo’n manier is echt laag bij de grond.

    Ik geloof ook best dat ze bij Daimler te beroerd zijn om zo’n auto te kopen. Mijn ervaring is dat hoe groter de bedrijven hoe gieriger ze zijn.

    Een auto is niet gemaakt om compleet te demonteren. Alles is op een bepaalde manier in elkaar gezet met bepaalde kracht etc. Een compleet gestripte auto is nooit weer dezelfde. Tenzij volledig volgens fabrieksopgave gedaan maar ik gok dat dat hier niet het geval is.

    Login om te reageren
  36. tarquesh zegt

    5 december 2017 om 19:45

    Het verhaal van de oer mini’s die Ford eens onderzocht ken ik.
    Ford verbaasde zich erover dat BL geen winst op de mini kon maken, en met BL is het dus slecht afgelopen. BL genoot enorm van de goede verkoop, dat is ook iets moois.
    Daarom dat de mini van BL niet 1 op 1 gekopieëerd is door andere autofabriekanten.

    Een verhaal dat een autofabriekant eens een Toyota Prius ontmanteld heeft, heb ik ook eens gehoord. Dat Daimler nu dus een Tesla model X heeft onderzocht, kwam Daimler er mischien ook achter dat er moeilijk winst op zo’n auto te behalen valt, en zit er een publiciteitsformule in Tesla’s marketingmachine.

    Login om te reageren
  37. thvmh zegt

    5 december 2017 om 21:17

    Ik heb zelfs verhalen gehoord van auto’s zonder chassis nummer die gewoon bij de concurrent werden neer gezet. Mijn vader werkte in der tijd bij een OEM’er en die heeft toen ook wel eens zo’n chassis nummer loos wagentje verbouwd in opdracht van een fabrikant om eens te kijken wat er echt mee kon in combinatie met hun product. Die auto is daarna door gestuurd naar een concurrent van het automerk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North