De Daihatsu Cuore is niet de zuinigste benzineauto ter wereld. Hij is zeker niet milieuvriendelijk, en de Daihatsu-dealers van Nederland zijn niet al jaren achter elkaar gekozen tot de beste van het land. Toch roept Daihatsu al deze dingen in de advertenties die ze voor de Cuore verspreiden, en dat is volgens de Reclame Code Commissie misleidend.
Niet alleen kan Daihatsu met de bewering ‘zuinigste benzineauto’ mensen onterecht over de streep trekken, de term ‘milieuvriendelijk’ slaat ook nergens op wanneer het over een auto met verbrandingsmotor gaat. Hier is zelfs een speciale Milieu Reclame Code voor, die Daihatsu hiermee met voeten treedt. Wat de geprezen dealers betreft: het onderzoek waarop die bewering gebaseerd is dateert uit 2005. De suggestie wordt gewekt dat de dealers ook nu nog aan de top staan, wat niet bewezen is.
Daihatsu loopt de boel dus lekker te bedriegen, en erger nog: ze gaan er gewoon mee door. Het College van Beroep heeft het merk in augustus 2008 reeds op de vingers getikt, maar de importeur blijft de reclamefolders voorlopig stug verspreiden; al hebben ze de teksten op hun website wel verwijderd. Het lijkt ons dat hier consequenties aan verbonden zijn die een slechtverkopend automerk momenteel niet kan gebruiken. Maar wij zijn dan ook al jaren het best beoordeelde blog van Nederland met milieuvriendelijke servers en hypermilende redacteuren. (bron: reclamecode.nl)
Laue zegt
Foei daihatsjoe, doe eens even niet.
@ AB.nl kunnen jullie meer info over de betreffende dame verstrekken?
JMK zegt
Schandalig.
De ‘Daihatsu’s’ van deze wereld claimen allemaal maar ‘milieuvriendelijk’ te zijn. Het enige dat zij doen is kwalitatief minder auto’s maken (en kleinere auto’s). Merken als BMW claimen, naar mijn mening, terecht hard op weg te zijn om verbruik terug te dringen. De feiten (24 A-labels, 151 totaal aan groene labels) liegen er ook niet om, en deze communiceert BMW dan ook.
Maar ja, die feiten heeft Daihatsu (en vele anderen) niet. Ze moeten de reclameregels dus overtreden om nog een beetje op te vallen in de ‘groene’ golf aan communicatie. Boeh!
alberto_de_piento zegt
OMFG
Ik zou moeten een Daihatsu gratis krijgen, dan zou ik nog zeggen: “it’s very kind of you, but no thanx”…
Zijn gewoon afgrijselijk slechte en cheaply made wagens…
autogek zegt
Gaan ze ook gelijk de Ford Mondeo reclame aanpakken? Die doet in de reclame ook alsof hij in de 14 of 20% bijtelling zit met zijn uitspraak :goedkoper in de lease door zijn A-label. Maar dat gaat niet om de lagere bijtelling, maar alleen om de kleine BPM korting. Maar de gemiddelde Nederlander denkt dat je in de lagere schaal van bijtelling te komen door deze valse reclame.
@ JMK: Die groene labels (van o.a. BMW) zijn ook totale onzin. Die labels worden op C02 per cm2 uitgegeven. Wat een totale onzin is. Je moet alleen kijken naar de totale CO2 per km, en niet naar de vervuiling gedeelt door de grote van de auto. Nu heb je b.v. een BMW 7-serie met 235gr/km met een C-label en b.v. een Peugeot 207 met 167gr/km met een D-label. Ga jij dan ook geloven dat de BMW beter is voor het milieu?
Afschaffen die labelklasse’s en gewoon naar maximale uitstoot per km kijken. Dan is het pas echt eerlijk.
RRRobert zegt
Ik erger me ook ‘groen’ aan Daihatsu’s. Vooral als er weer zo’n kreukelzone-loze Cuore net voor jouw neus zo nodig lekker ‘groen’ het nieuwe rijden loopt te beoefenen, of te wel: hoe hinder ik de overige verkeersdeelnemers… En dat alles nu dus ook nog onder valse voorwenselen!
Simpson zegt
@JMK: jaja, die opgegeven verbruikswaarden haal je ook echt in je BMW…
frank zegt
hmmm, dat van die labels/oppervlakte wist ik niet! dus een 7-serie is echt niet milieuvriendelijker dan een 206?
Emile_Benz zegt
Gimme that chick! :P
Incognito zegt
Wel mooi, BMW een ‘groen’ merk. Wat een volslagen onzin. Dit noemt men regelrechte ‘Greenwashing’. En dom Nederland trapt er met vier voeten in.
Klassiekerrally zegt
Kom niet aan m’n Cuore! ;)
Dat ding is al 15 jaar oud en rijdt met > 153000 km op de klok nog prima!
Alleen met mijn kogelgelagerde rechter enkel is het verbruik niet zo optimaal als het zou kunnen zijn. Ik ben dan ook geen rijdende wegversperring…
ikke zegt
Ik rij al jaren een Daihatsu siron en totaal geen problemen ermee. Hij heeft me nog geen dag in de steek gelaten, rijdt inderdaad zuinig. Ik rij gewoon met het verkeer mee, maar niet met de zeer hardrijders die denken dat de weg alleen voor hen is met hun grote auto’s.
Mr. Marteen zegt
@RRRobert , als de bestuurder twee benen heeft, dan heeft heeft de Cuore ook een kreukelzone…
Merry zegt
Hij mag dan wel een kreukelzone hebben maar op de foto te zien heeft hij wel 2 buitenboord-airbags!
AllAutomotive.nl zegt
Tsss wat een kritiek allemaal, kijk naar de auto op de afbeelding… die is pas groen… zo groen dat hij volgens het RDW niet bestaat….
Laurens zegt
Er van uitgaande dat iedereen mobiliteit naar draagkracht mag hebben, is BMW voor mij ook de nr. 1. Bij dat merk presteert werkelijk elk model beter dan de concurrentie :-)
BananaFlip zegt
Lol @ laatste zin!
Daihatsu kan het wel gebruiken, maar niet op deze manier.
w0o0dy zegt
Als je eigenlijk ieder jaar de award voor de hoogste klanttevredenheid voor de uitstekende service van je dealers in ontvangst mag nemen (afgelopen 4 jaar als ik me niet vergis) dan is claimen dat je de beste dealers hebt eigenlijk gewoon terecht. Beetje zeikerig om ze daarop aan te pakken. Die dealers zijn volgens de klanten gewoon top, klaar!
mashell zegt
Knap hoe snel er BMW bij gehaald wordt als het over Daihatsjoe gaat. Terwijl iedereen weet dat de Effecient Dynamics vooral werkt op de testbank en amper in de dagelijkse praktijk.
Ik kan niks met Daihatsjoe, ik ben minsten 35 jaar te jong om er 1 te mogen bezitten en ook mijn smaak is nog niet zo ver afgetakeld dat ik dat zou willen.
Daihatsjoe is een senioren merk en als die senioren zich schuldig voelen over hun vieze auto’s van vroeger en de wereld die ze achterlaten voor hun kleinkinderen en daarom in een Cuore (Sportivo) of Materia kruipen dan heb ik daar respect voor! Ik kan me niet voorstellen dat ik zulke offers zou willen brengen.
RenesisHP zegt
Daihatsu.
De Lexus onder de microcars. ;)
Simpson zegt
maargoed, leugens in de reclame, het moet toch niet gekker worden.
straks vertellen ze ons nog dat die fiets bij je bankstel of de playstation bij je mobieltje helemaal niet gratis zijn…
Oftewel, de RCC is te weinig in het nieuws geweest de afgelopen tijd, ze moeten wel een beetje in het nieuws blijven om de ‘noodzaak’ en dus hun inkomsten veilig te stellen.
BmwMPower zegt
Dat is zoooo niet groen van Daihatsu.
Klassiekerrally zegt
Ik vraag me trouwens af hoeveel van de criticasters hier zelf wel eens in een Daihatsu gereden hebben en hoeveel de Daihatsu’s in het juiste perspectief kunnen plaatsen. (vergelijken met BMW… Kom op zeg! :roll: )
Maar goed, daar ging dit topic ook helemaal niet over.
Misleiden is niet ok, maar je hebt ’t wel in gradaties….
Orichy zegt
Daihatsu’s zijn niet schoon, zij zijn klein en hebben een relatief lagere hoeveelheid uitstoot aan uitlaatgassen, tenzij je een oudere model hebt, die is net zo vervuilend, als de anderen, overige merken, modellen en grote van auto’s, dus worden zij terecht op de vingers getikt.
Leuk dat de dealers een top prestatie leveren, ieder jaar weer, is knap, maar een echt volume merk is het niet, dus het aantal klanten, dat er over de vloer komt, is stukken minder, dan bij merken, als Peugeot, Volkswagen en zelfs dan bij Kia, om er maar een paar willekeurig te noemen. Dus dan is de prestatie relatief minder geloofwaardig, kwantiteit is meestal minder kwaliteit. je kunt niet iedereen gelukkig maken, maar proberen mag je het wel.
Naar draagkracht mag iedereen in een auto rijden, in een nieuwe, oude, of heel oude, of barrel, het zal mij geen zorg zijn, of ie nou gekocht, geleased, geleend, of gehuurd is, ik vind het prima, maar rij met z’n allen wel lekker door, niet elkaar opjagen, maar elkaar wel de ruimte geven en laten, voor een file vrij en veilig weg verkeer.
Amen
Laurens zegt
Lastig, die identiteitscrises ;-)
Gefeliciteerd met de verkoop!
Het is Genesis trouwens, en HP :-)
RenesisHP zegt
@Laurens.
Bedankt.
Het is overigens Renesis.
Het naampje dat Mazda aan de wankelmotor van de rx8 heeft meegegeven. HP staat voor High Power. De Variant die wij hebben. ;)
Laurens zegt
Genesis is een progressieve rockgroep uit het Verenigd Koninkrijk, opgericht in 1967 door Peter Gabriel, Mike Rutherford, Tony Banks, Anthony Phillips en Chris Stewart. In de jaren zeventig maakte de groep naam in de avant-garde van de popmuziek met haar dramatiek en zwarte humor, maar gooide in de jaren tachtig het roer om, en veranderde in een succesvolle hitmachine.
Leek me best van toepassing op de RX8, behalve dat hitmachine stukje ;-)
RenesisHP zegt
@Laurens.
Lol.
Succesvolle hitmachine zal het nooit worden. Echter ook geen one day fly. ;)
Einser zegt
Het schijnt dat de Daihatsu Cuore de Nordschleife sneller doet dan een Porsche 911 GT2. Op gewone straatbanden…
S2000 zegt
Dames & Heren,
Naast mijn Honda S2000 rijd ik o.a. een gloednieuwe Cuore.
Voor het geld dat íe kost is het een mirakelse auto met
een hypermodern 3 cilinder motortje waar je makkelijk
boven de 1:20 mee kan rijden !!
Bijzonder ruim. Het valt me inderdaad op dat er verkeersdeelnemers
zijn die zich idioot gedragen als ik 50 km/h in een woonwijk rij. Ze
halen idiote inhaalmanouvres uit…..
Een Cuore is natuurlijk niet mety een BMW te vergelijken ! Heel andere
klasses. Maar de zuinigste BMW’s komen in de praktijk natuurlijk veel
minder ver op 1 l. benzine !
RenesisHP zegt
@S2000.
In onze straat liggen abortusheuvels die wij met de rx8(zonder verlaging) met maximaal 5km/u kunnen nemen. Daarbij zitten er drie scholen in onze straat.
Wij hebben regelmatig zwaar gefrustreerde bumperklevers die maar niet kunnen/willen begrijpen dat wij;
1. Niet harder kunnen zonder te raken.
2. Rekening houden met spelende/overstekende kinderen.
Met inparkeren is men nog geïrriteerder. Dan kunnen ze er heel even niet langs.
Mensen hebben nou eenmaal altijd haast. ;)
Emile_Benz zegt
@ Laurens:
“Er van uitgaande dat iedereen mobiliteit naar draagkracht mag hebben, is BMW voor mij ook de nr. 1. Bij dat merk presteert werkelijk elk model beter dan de concurrentie :wink: “
Right. :roll: Dream on… :wink:
JanC zegt
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel erg tevreden was over mijn Daihatsu-dealer. Welliswaar niet in de hoedanigheid als dealer (ik kocht er een tweedehandsje van een ander merk), maar de service was er best in orde.
Volgens mij heeft Woody gelijk, ook is er de Autoweek tevredenheidstrofee waar Daihatsu het altijd goed doet. Dus is de beargumentatie van de Reclame Code Commissie op dat punt al fout.
Vergelijken we de gemiddelde uitstoot van het complete gamma nieuwe Daihatsu’s, dan is dat gemiddels lager dan die van, pak-em-beet BMW. Kijken we naar energielabels dan zien we een ander beeld, maar dat is omdat energielabels geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Ook qua verbruik van de benzinemotoren geloof ik best dat het gemiddeld verbruik van het complete gamma Daihatsu kleiner is als pam-em-beet BMW…
RenesisHP zegt
@Emile_Benz.
Als we de fanboys mogen geloven.. ;)
Autojunkje zegt
@s2000 M’n moeder heeft een 118d en veel minder ver kom je der niet mee hoor 1:20 is er best mee te halen als je er gewoon normaal mee rijdt, en voor een auto met 143 pk vindt ik dat best netjes.
En dat gelabel slaat op niks mjaa als ik bij bmw zou zitten en het staat op papier
( hoe dom het ook is ) zou ik er ook reclame mee maken ;) Want de meeste nederlanders trappen er zo in.
Laurens zegt
@emile
weet jij dan een ander merk dat daar in slaagt? Of moet je gewoon toegeven dat Benz het niet meer is en huilend achter de feiten aanloopt….
Er wordt hier door sommigen wel geroepen dat BMW’s het slechter doen dan de EU metingen, maar dat is geheel en al rijstijl afhankelijk. In vergelijkende tests (voor zover mogelijk) valt het me op dat ze het echt heel veel beter doen dan de concurrentie!
Zelf rij ik meestal Alfa overigens, en ik ben blij dat Fiat nu ook met leuke groene label motoren komt.
OT: Daihatsu is als mini Toyota natuurlijk de best scorende overal, ze maken tenslotte niets groter dan een “mug”. Ik hoop dat de politici dat niet zien als een excuus om de Cuore de Nederlandse Trabant te maken, want dan krijgen ze echt allemaal rugklachten :lol: Voor Femke misschien beter ook.
bmw zegt
Zoveel kritiek op de Daihatsu’s. OK, de persoon die hier beweert dat 150000+ kilometers met een Cuore geweldig is, overdrijft natuurlijk. Mijn Fiaaatje heeft er 250000+ …
Anyway, ik denk dat BMW (waarom gaat het hier over BMW?) vooral veel marketing doet. Je moet benzinemodellen van BMW met benzine-Daihatsu’s vergelijken (geen 118d met een benzinemotortje van Daihatsu zoals hierboven) en dan zal blijken dat Daihatsu het echt niet slecht doet.
Persoonlijk vind ik ze ook qua design en afwerking een ramp. Maar goed, ze zijn goed voor het milieu, beter dan de Q7-patsers ;-)
S2000 zegt
De labels gaan over uitstoot per m2 auto !!
Een BMW 118D die 1:20 rijdt: dit is een diesel en een Daihatsu eis een benzine.
BMW pakt het gewoon slim aan, de motoren zijn helemaal geen zuinigheidswonders !!
Laat iedereen rijden wat ‘ie wil maar gedraag je eens normaal op straat !!
Om ’s ochtends vroeg in een woonwijk met 80 km/h een Daihatsu voor bij te scheuren 100 m. voor een stoplicht………
bmw zegt
Ah ja, who’s that girl?
Emile_Benz zegt
@ Laurens: Vast! Ik blijf lekker trouw aan mijn merk!
JanC zegt
Airbags? Maar da’s toch geen luchtzak?
Klassiekerrally zegt
@ bmw: Ik (neem aan dat je mij bedoelde) heb ook niet gezegd dat het geweldig is. Alleen dat er met de auto niets mis is. Dat ze kwalitatief slecht zijn vind ik onzin. Maar misschien heb ik er gewoon geluk mee.
Overigens is het rijden in ’t oude Cuore’tje best leuk. Alles komt ongefilterd door. Je kan het vrij goed vergelijken met het rijden in een oude Mini, alleen stuurt de Cuore niet zo scherp (helaas).
Citrofiel zegt
Oei, dat met die zuinigste auto, daar moet Daihatsu wel heel wat auto’s voor zich dulden, dus dat klopt zeker niet. Maak er dan ‘één van de zuinigste’ van. En maak er ‘relatief milieuvriendelijk’ van. En dat van die dealers, daar volg ik w0o0dy in, en zou de reclamecommissie dus moeten inbinden.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Het merk keldert enorm in de verkooplijsten…
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2009&cache=no
Wellicht heeft dit ermee te maken??
Oh ja, en het gamma is gehalveerd vanwege ‘de gemiddelde uitstoot per verkocht Daihatsu’. Tja, zo kan ik het ook!
autogek zegt
@ BMW: JMK begon over hoe fantastisch BMW met hun modellen voor het milieu was. Maar dat is ook alleen maar misleiding van de ABC-labels. Die hele ABC-labels slaan nergens op. Een grote auto die veel vervuilender is kan een schoner label krijgen dan een kleinere auto die veel schoner is. Belachelijk.
Maar helaas hier op autoblog kan men alleen maar zuinigere auto’s naar beneden trappen blijkt altijd aan de artikelen en reacties.
VivelaFRANCE zegt
Voor mij maakt het toch niet uit waar Daihatsu reclame mee maakt, ze zijn namelijk OERlelijk!!
PantheraLeo205 zegt
Daibatsu, als we ’t tenminste hebben over die meid.
bmw sloper/killer zegt
Effecient Dynamics??????een grote naai en fake shit!
VolvoXCseries zegt
Ik heb ze nooit echt vertrouwd, niet in de laatste plaats door de vage wagentjes die ze voortbrengen…
JCD zegt
Slecht verkopend automerk? HAHAHAHA enneh die energielabels, nee die zijn logisch! Een dikke V6 in een Bestelbus krijg label A of B. Maar een cuore die bijna op de gassen van benzine kan rijden is ook A label. De auto is zuiniger dan een Prius, op de lange termijn. Dat moet de regering ook maar eens gaan begrijpen. En wat een kritiek op zo’n klein autotje, die reclame campagnes van bijtelling-nepperij dan van Renault??? Ga toch fietsen!!!
Volvo745Esate zegt
die kleine krengen wat ze auto noemen……is het woord auto niet eens waard…………
jaja….met zn 5en in een daihatsu cuore stappen….en dan blijven beweren dat het goed is voor het milieu……
voor het milieu geloof ik het graag..(not)….maar met 5 van die vette konten in een cuore…..als die auto kon praten….zou hij ze met alles en nog wat vervloeken…..
al eens geprobeerd met 5 man op vakantie te gaan met zo een cuore?
is prachtig om ernaar te kijken!
de beste circus artiesten doen hun niet na hoe ze dat ”autotje” uitstappen…..
9000cse zegt
Wat ik tot nu toe gemist heb in de comments bij dit topic, is het feit, dat het hierbij gaat om RECLAME van Daihatsu. Alsof wij alles geloven, wat er in de krant staat! Is dat voor ons een WAARHEID?
Daihatsu maakt volgens mij gebruik van gegevens, die een tijdje terug best nog wel klopten. Wat doet het hierboven veelvuldig geciteerde BMW dan? Zij maken gebruik van de miscleun, die “energie-labels” heet. Méér dan 120 modellen worden aangeprezen als “milieu-vriendelijke” auto’s. Ja!…. Amme hoela! Hoeveel kilometers rijd jij op een testbank per jaar?
Het wordt tijd, dat iemand (ik misschien?) die wijzen uit het westen, (daar in Den Haag) eens gaat voorlichten over de werkelijkheid. Onder het motto van milieulabels krijgen nu mensen, die werkelijk geen fuck geven om de toekomst van deze aardkloot, een belastingvoordeel en jakkeren er verder op kosten van de baas op los, terwijl mensen, die er echt om geven weliswaar een kleinere auto gaan rijden, maar er fiscaal geen voordeel bij hebben.
Natuurlijk is niet iedereen het met mij eens! Stompzinnige petrolheads, die alleen maar oog hebben voor de snelstmogelijke verkwisting van fossiele brandstof tegen de laagstmogelijke prijs, TUURLIJK! agge maar leut hèt!
Maar ik denk zelfs aan hun kinderen. Daihatsu maakt geen auto’s voor dit soort mensen, maar om ze nou aan de schandpaal te hangen vanwege hun reclamecampagne. Moeilijk hè?
JanC zegt
@Volvo745Estate: Het is inderdaad beter voor het milieu door relatief veel mensen in één voertuig te laten stappen. Kijk in een gemiddelde file en we zien meestal auto’s met slechts de bestuurder of misschien een passagier. Zouden dat in plaats van Audi Q7’s allemaal Daihatsu’s zijn zouden de files met ongeveer een derde minder lang worden.
S2000 zegt
Sukkel: een Cuore is een 4-persoons auto.
Er mogen niet eens 5 personen in !!
Net als dat in een Honda S2000 geen 3 personen mogen.
In een BMW mogen WEL 7 personen natuurlijk !
En dan rijdt ‘ie nog 1:20….
Jongens ga allemaal Prius, Insight, Civic Hybrid, Cuore rijden !
Dan komt er geld binnen om de R&D-afdeling op volle toeren door
te laten ontwikkelen voor nuttige vervoermiddelen !
Ik ben wel voorstander voor een Hionda S2000 Hybrid !
JanC zegt
Hionda S2000: Een kruising tussen een Hyundai en Honda Hybrid?
S2000 zegt
JanC: zoiets. Als Honda Hyundai gaat helpen is straks naast Opel
ook Volkswagen verloren…….
JanC zegt
Ach zo! Honda is verantwoordelijk voor de moeilijke tijden bij Opel… Leer elke dag wat bij :)
S2000 zegt
Ik heb altijd al gezegd: begin nooit aan een SL-OPEL !!
Wat een lul is voor een hoer, is een OPEL voor een boer…
JanC zegt
Waar steekt die boer dan die Opel in?
Cuore zegt
Wat een flauwekul allemaal. De RCC heeft een klacht van 1 persoon binnen gekregen en moet dus publiceren.
Daihatsu is gewoon slim bezig, ook al krijgen ze op de vingers. Allemaal aandacht.
In principe moet je nu alle reclames of uitspraken waarin de term “Beter voor het milieu” wordt gebruikt schrappen. Niets is beter voor het milieu, maar hooguit “Minder slecht voor het milieu”.
Amen.
Cuore zegt
PS de slogan van “zuinigste auto” is allang gewijzigd naar “een van de zuinigste”. De nieuwe folders zijn dat ook. Dit hele thema berust op oud reclamemateriaal.
Ik moet er hartelijk om lachen. En zeker om die mensen die nog nooit in een Cuore hebben gereden. En dat zijn er HEEL VEEL. Tot vorig jaar hoorde ik er ook niet bij, maar nu ik er eentje heb, snap ik waarom ze al JAREN zulke auto’s bouwen bij die club uit Japan.
1 op 21 met een scheurmonster. Ik lag de stof uit mijn navel.
Denk na zegt
kijk voor werkelijk verbruik, en daarmee werkelijke co2 uitstoot (co2 uitstoot is precies evenredig met brandstofverbruik) maar eens op de site http://www.autoverbruik.nl klik op vergelijken, vul in -personenauto -benzine en sorteren op aflopend verbruik. (de maker heeft dit omgedraaid, hij sorteert dan op aflopend aantal kilometers per liter). Dan zie je welke auto de zuinigste in de praktijk is. Dus niet die auto´s waar de anwb van klakkeloos aanneemt dat ze zuinig zijn, maar degene die op de weg het zuinigst rijden. Dat zijn dus niet die waar maar twee mensen in kunnen, ook niet die nieuwste 3,5 zitter, maar inderdaad… ook die uit 1993 of 1998.
rv zegt
Over de zuinigheid valt het wel mee maar de veiligheid is een ander verhaal. Bekijk de volgende link maar eens.http://www.autobild.de/artikel/daihatsu-cuore-ohne-esp_937779.html
walter zegt
wat een betweeters allemaal hier zeg, oke de cuore zal nooit een schoonheidsprijs winnen, maar een ato die zo handig in gebruik is zul je niet snel vinden, voor 45 euro ben ik met 3 volwassenen in oostenrijk gemiddelde snelheid met cruisecontrol op 120km per uur is verbruik 1 op 23.4
met belading en airco aan, verder betaal ik geen wegenbelasting en onderhoud en banden kosten weinig
verder standaard 5 deurs en 4 laange personen zitten riant
alleen fietsen is goedkoper en ik kom overal en lach iedereen uit, rijden jullie allemaal maar in een grote vette bmw met een dikke financiering hahahaha
Terry zegt
@Walter, ik ben ook erg tevreden over mijn Cuore. Helaas haal ik die 1 op 23.4 van je niet. Ruim 1 op 20 wel, totdat ik over ben gegaan op 165/55-R15 banden. Dat is geen goed idee geweest. Maar goed, ik kan altijd nog terug.
Dit is mijn tweede Cuore, en ik ben altijd erg tevreden geweest over het merk, echter niet altijd over de dealers.
lambo4all zegt
nou, nu maar hopen dat ze failliet gaan!