Mensen wat is er toch mis met jullie? Voor het weggeefbedrag van nog geen 8.500 euro heb je al zo’n schitterend nieuwe Dacia Logan. Toch heeft de Dacia importeur de doelstelling voor 2006 naar beneden bij moeten stellen. Gepland was om er 1.500 te verkopen, maar dat gaat dus niet gebeuren.
De Dacia importeur heeft de verkoopdoelstelling daarom bijgesteld naar 1.000 exemplaren. Dit ondanks een forse uitbreiding in het aantal verkooppunten de afgelopen maanden. Dacia heeft momenteel slechts één model in het programma, maar in Parijs (eind september) zal een stationuitvoering worden gepresenteerd. Kun jij net als ik niet wachten? Ondanks dat de doestelling voor dit jaar met 33 procent naar beneden is bijgesteld, is het de bedoeling dat volgend jaar in totaal 1.900 Logans zullen worden verkocht, waarvan ruim 1.300 stationuitvoeringen (via: autotelegraaf.nl).
Karaya zegt
Ik heb toch voor Audi gekozen. (lagere afschrijving)
Sorry.
Ramon zegt
Wanneer gaan ze weer bijstellen? Tot 0
Koen zegt
Ik denk toch dat het feit dat je in Nederland niet met volledig geblindeerde ruiten mag rondrijden, heeft bijgedragen aan dit teleurstellende resultaat. Het is de schuld van Donner!
Ramon zegt
@ Koen: Wat mag hier wel. 1 nl dat wordt hem (Pastors) let maar op.
Als ze Fortuin niet hadden doodgeschoten hadden we allemaal geblindeerde ruiten gehad!
Kijk maar in Indonesie daar is het niet anders.
Ramon zegt
En Fortuyn had het beter geregeld in Rotterdam. (Wilde ik nog even kwijt).
Navarone zegt
Feit is dat ie uiteindelijk niet zo goedkoop is als de meeste denken, aangezien de meeste van ons uiteindleijk toch kiezen voor stuurbekrachtiging, ABS airbags etc.
Tel dat erbij op en je ben op de einde van de rit alsnog redelijk wat geld kwijt voor een produkt waar nou niet bepaald vrolijk van wordt….
Benny zegt
@ Ramon het is altijd zo vervelend praten over iets wat niet meer is he :( Maar Fortuyn had iig wel ervoor gezorgd dat de politiek wakker was geworden en hij was tenminsten een representatief iemand voor het volk. Maar goed Pim en een Dacia .. beetje off topic maar zo zie je dat het toch blijft leven.
Dacia betrokkene zegt
Goed ! Hier gaan we !
@Karaya,is de aanschafprijs van een Dacia niet het bedrag aan afschrijving in zeker het eerste jaar van jou Audi ……………..
@Navarone,een Dacia heeft ABS en twee airbags voor standaard,wil je voor je ergens je mening over geeft je even verdiepen in hetgeen besproken wordt,ik wil je ook vragen waarom je niet vrolijk wordt van de Dacia,is dit z’n vormgeving of…………….? Onderbouw je verhaal eens je maakt me nieuwsgierig !
Dink zegt
Een tweedehandsje voor mij . . . Laatst toch vier Duitse jongens mee zien rijden. ;)
SaxoVTS zegt
Ik las laatst dat de Dacia er ook in een zevenpersoons versie komt. Er wordt ook een dieselmotor geintroduceerd. Het zou de allergoedkoopste dieselauto van Nederland worden (zeer sterke troef in handen). Ik zie die 1900 verkopen wel gebeuren.
Dacia betrokkene zegt
Graag wil ik ook nog even het volgende toevoegen,nadat de conceptauto de Steppe (breakuitvoering) is getoond en deze ook zichtbaar is gemaakt op DACIA.NL hebben heel veel klanten een afwachtende houding aangenomen,men wil wachten op de break ! dit verklaard wellicht ook de verkoopresultaten voor de sedan en de bijstelling van 1500 naar 1000 auto’s.
tw zegt
Dacia? Nog nooit tegengekomen op straat! Dat moet wel een exclusief merk zijn!!!
dekster zegt
waar besparen we als eerste op?
eMilt zegt
@Karaya: Ik weet geen Audi die nieuw minder afschrijving heeft dan deze auto. Sterker nog, bij de meeste Audi’s is de afschrijving het eerste jaar gelijk of hoger dan de aanschafprijs van de Dacia.
Technisch is het product denk ik ook prima in orde. Het komt allemaal bij Renault vandaan, dus echt slecht zal het niet zijn. Het is net als wat Volkswagen met Skoda doet.
q7 zegt
de motors van renault zijn echt bagger
rijdt een vriend van me met een espace een proefrit motor stuk
kan gebeuren meneer zegt verkoper
geen espace gekocht
met vakantie in Frankrijk geweest en daar reden aardig veel logans
Reiner zegt
Ik had het al voorspeld. Misschien dat de station als Kangoo-concurrent nog wat potjes kan breken.
Zoef zegt
Hij is helemaal niet zo goedkoop die Dacia. Ook is er bezuinigd op veiligheid en dat kan dus niet meer.
Goeie prijs zou 6000 euro zijn, en 7500 voor full-option.
Die jongens moeten zich namelijk geen illusies maken.
LPH zegt
Mijn buurman heeft zich onlangs een dacia aangeschaft en hij is er vreselijk content van! Zijn vorige auto was een renault en deze dacia vindt hij veel beter, want die heeft airco enz, overigens noemt hij die wagen ook ‘renault’ en niet ‘dacia’
Karaya zegt
@eMilt
Niet zo happen hoor! :lol:
Joejojo zegt
Ben woonachting in Roemenie zelf. En ik kan iedereen verzekeren. Die Logan’s zijn niet stuk te krijgen op deze rotwegen hier. Natuurlijk weten jullie dat de break eraan zit te komen. Die zal dan erg populair zijn in west-europa. Alsmede een hatchback uitvoering (om ook de west-europese markt tegemoet te komen) en een pickup. Ik rij zelf een Skoda, niets mis mee. Maar het gaat me vooral om de vergelijking. Skoda introduceerde, onder regie van VW, hun eerste nieuwe auto, Felicia, moest niemand echt iets van hebben. En toen als donder en gebliksem bij heldere hemel kwam daar de Octavia. Iedereen verrast. Het heeft nog wel even geduurd. Maar nu is Skoda rijden echt geen schaamte meer. Ik voorzie Dacia eenzelfde (mooi?) lot.
Greetzzz: Joejojo
Bas zegt
Joejojo, het verschil met skoda is dat het een merk was dat al in West Europa rond reed, heel slecht was, toen werd overgenomen door VW en het toen lang duurde voordat het imago enigsinds verbeterd is.
Dacia is een ander verhaal, dit merk is pas 1/2 jaar geintroduceerd op de West Europeese markt als een renault maar dan minder. Toch iets anders.
Ik denk dat nederlanders te imago bewust zijn (geworden) dat dit merk echt een s6 kan worden.
SaxoVTS zegt
Bas, Dacia’s werden vroeger ook al in Nederland verkocht.
Ik hoop niet dat Renault met Dacia dezelfde kant op gaat als VW met Skoda. Dacia moet een low-budgetauto blijven en die uitstraling ook behouden. Dat maakt juist deel uit van het concept en dat spreekt veel mensen juist aan. Skoda’s hebben die uitstraling niet (meer) maar zijn ook echt niet goedkoop.
Dit is de perfecte auto voor mensen die weinig eisen stellen aan een auto of niet zo hoeven op te scheppen tegen de buren. (jaja, die mensen zijn er ook ;) )
Je koopt tenslotte toch ook geen vette plasma tv als je maar 2 uur in de week tv kijkt.
Ik denk nog steeds dat deze auto ongelofelijk succesvol kan gaan worden in de westerse wereld. Hij vult n.l. echt een gat in de markt. Effe afwachten wat ze in China gaan doen.
erretje zegt
Beste mensen als jaren Renaultrijder kan ik jullie vertellen dat de Logan een zeer goed alternatief is voor wie op zoek is naar een betrouwbare en betaalbare auto. Deze auto is n.l. samengesteld uit een zeer groot aantal betrouwbare Renault onderdelen (uit Laguna-versnellingsbak, Clio-wielophanging, Modus-bodemgroep onderdelen) kwaliteit is dus gegarandeerd!
Verder wordt de service en garantie gegarandeerd door de Renaultdealers die ze verkopen. Kortom een regelrechte (serieus!) aanrader voor wie nog twijfelt deze auto aan te schaffen.
Navarone zegt
@ Dacia betrokkene
Het idee is goed, maar dan moet je hem ook echt kaal bestellen en niet met allerlei toeters en bellen want dan schiet je het doel voor bij. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een mooie 2e hands wagen met weinig km’s en wat meer luxe. Maar goed dat laatste is persoonlijk. Waarom spartaans gaan rijden? Ik zie er eerlijk gezegd de toegevoede waarde niet van in….
Dacia betrokkene zegt
@Navarone,met respect voor je keus voor een gebruikte auto zijn de kosten van het autorijden in een nieuwe Dacia t.o.v. een gebruikte auto normaal gesproken een stuk lager !,denk aan verzekering en wegenbelasting,nieuw waarde v.a. 8495,auto weegt 920 kg,een gebruikte auto ‘moet’je naar nieuwwaarde verzekeren en zal al gauw ook zwaarder zijn.
Nogmaals met respect voor je keuze voor een gebruikte auto kan je dus voor relatief lage kosten OOK een NIEUWE Dacia Logan rijden ………………
Erwindy zegt
Als Lada Samara Cabrio rijder en bestuurslid van de Lada Club Nederland, die overigens dit jaar zijn 20-jarig jubileum viert weet ik dat je je helemaal niet hoeft te schamen om in een zogenaamde “low-budget”auto rond te rijden. Er is niks mis mee. Tegenwoordig zijn er geen echt slechte auto’s meer. Het is maar wat je er voor over hebt. Het wachten is op de nieuwe Lada Kalina en Lada Priora om wat tegengas te geven aan de Dacia.
Peter zegt
Ik heb jarenlang tevreden Lada gereden maar ben overgestapt op een Koreaan omdat de dealers er stuk voor stuk mee kapten. In mijn hart blijf ik voor Lada hopen dat er weer een compleet dealernetwerk komt met goede wagens – ik zie die nieuwe modellen wel zitten ! Helaas hoorde ik vandaag dat Lada is opgekocht door Renault ! Dus binnenkort heb je de Lada Logan……
Jammer , weer een mooi merk verdwenen .
Hilgert zegt
Ik ben nog altijd op zoek naar een Lada 1200 of 2104/5 in goed staat voor een motorswap. Maar er is zowat niks te vinden.
Erwindy zegt
Hilgert,
Wordt lid van de Lada Club Nederland. Kijk op: http://www.ladaclub.nl
Groeten,
Erwindy
Erwindy zegt
Peter,
Van overname door Renault weet ik nog niks. Waar heb je dat gelezen?
Kijk op http://www.ladaclub.nl
Er komen steeds meer nieuwe dealers met het oog op de komende nieuwe Lada modellen Kalina en Priora.
Groeten,
Erwindy
Rocko zegt
Ik denk dat potentiële kopers eerst even willen wennen aan het onbekende Dacia. Het is met veel geld door Renault weer (opnieuw) de wereld ingeholpen en Renault/Dacia denkt het ei van columbus gevonden te hebben. Toch is de werkelijkheid anders, mensen zijn te veel merkbewust, en auto is eerder een statussymbool. Daarom dat de man met de eerste reactie ook liever voor zijn Audi kiest, omdat ie voor veel geld liever status wil (denkt te) hebben. Dacia is toch voor een ander type mensen, eerder voor de mens die (economische) functionaliteit voorop zet, net zoals Skoda en Hyundai kopers. Dacia moet dan toch wat lager inschatten en het vertrouwen van consumenten zien te winnen. Als consumenten d.m.v. mond-op-mond reclames goede berichten ontvangen, en tevens goede berichten zien in TV/tijdschriften reviews, dan wordt de grens om voor een Dacia te kiezen ook veel kleiner.
Let maar op…de Dacia is een tijdbom die over luttele jaren geduchte concurrentie gaat vormen voor Skoda, Hyundai en Chevrolet.
JanB zegt
Heb zojuist de fotos van de MCV gezien. Kan bijna niet wachten tot DIE in de showroom komt. Zal zeker gaan kijken en serieus overwegen deze te kopen.
Een auto als statussymbool?? Niet voor mij! Gewoon in veel ruimte van A naar B tegen lage kosten.
fonzie zegt
om eerlijk te wezen vind ik het uiterlijk maar niets, voor het bedrag van die wagen heb je al een mooi aantrekkelijke tweedehands. maar doe mij maar all the way een toyota, lekker stil en comfortabel;
De aanschaf is wel eens stukje hoger, maar je krijgt er dan ook wat voor terug
Henri zegt
We hebben net 2 nieuwe kale Dacia Logans (metallic lak als extra) gekocht.
1 voor mijn vrouw en 1 voor mezelf.
Wat we willen is betrouwbaar en goedkoop van A naar B, enigszins ook nog comfortabel.
We hadden de keus om onze 5 jaar oude auto`s op te laten knappen of nieuwe Logans te kopen.
Die keus was snel gemaakt.
Alles weer lekker nieuw en met 3 jaar garantie. Wat wil je nog meer.
Over 5 jaar weer inruilen??? Restwaarde 3000 – 3500????
Afschrijving p.j. 1100 – 1200??? per auto
Voor dat geld rijden we wel nieuw.
O ja ook nog even in een Ford Ka – Kia Picanto – Renault Twingo gereden maar voor ons was de Logan van deze 4 auto`s de fijnste.
WiGO zegt
Als je denkt dat een Audi minder afschrijving heeft, dan tel je enkel de procenten. Als je de Euro’s telt, dan schrijft de Logan heel weinig af, maar je krijgt bovendien een geweldige no-nonsens auto voor dat geld!
Ger zegt
Wat je niet uitgeeft, hoef je ook niet af te schrijven. Geen idee wie bedacht heeft dat een Audi A6 goedkoper zou zijn in gebruik, want da’s complete onzin (hoewel het ook een heel ander type auto is natuurlijk).
Anyway, de oorspronkelijke site die ik startte over de Dacia Logan MCV is door alle aandacht voor de dit succesvollere model dan de sedan nu al uit z’n jasje gegroeid. Ik heb de hele site onder handen genomen en alle informatie overgebracht naar een nieuwe omgeving met een eigen URL. Daarom kun je vanaf nu voor alle informatie, nieuws, foto’s en links over deze auto terecht op:
http://www.dacialoganmcv.nl/