Another one bites the dust. Hier is de Dacia Duster facelift!
Heerlijk toch. Zo’n betaalbare crossover met vierwielaandrijving waar je van alles in kunt gooien. De tweede generatie Dacia Duster kwam in 2018 op de markt. De hoogste tijd dus voor een facelift! Het uiterlijk is op een paar puntjes gewijzigd, met andere lampen en een nieuwe grille.
In het interieur is er nu gekozen voor een hoge middenconsole met een opklapbare armsteun. Ook heb je voortaan de mogelijkheid om een infotainmentsysteem met een 8-inch touchscreen te installeren. Tevens nieuw is de introductie van de automatische EDC-transmissie, de bekende automaat met dubbele koppeling die we natuurlijk kennen van Renault.
Dacia Duster facelift
Qua motoren begint het met de Bi-fuel 100 benzine-LPG motor. Daarboven zit de TCe 130 benzinemotor, daar weer boven de TCe 150 met vierwielaandrijving. Het topmodel is de TCe 150 met voorwielaandrijving en een automaat. Dieselen is er niet bij. Heb je geen offroad ambities, dan is 2WD de beste keuze. Je hebt dan 478 liter bagageruimte, terwijl de 4WD uitvoering het met 467 liter bagageruimte moet doen.
Wat de Dacia Duster facelift moet gaan kosten is niet duidelijk. Het merk zegt later dit jaar de prijzen bekend te maken. Vanaf september staat de facelift in de showroom. Bestellen kan al vanaf augustus.
Knul zegt
Mocht ik ooit een wat praktischere auto nodig hebben, dan lijkt een Duster op LPG me wel wat. No-nonsense, prima betrouwbaar en lekker goedkoop rijden. Zelf even wat geluidsisolatie her en der aanbrengen en goan!
trolle zegt
Ben eerder benieuwd naar de nieuwe logan mcv. Maar die zou jammergenoeg geen station meer zijn
Erik zegt
De nieuwe Dacia Logan MCV als station staat in de startblokken voor 2022 als 5/7 zitter.
https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/nieuwe-dacia-logan-mcv-in-beeld/ar-BB1gj4L3
henkp1 zegt
Geweldige auto natuurlijk. Onverslaanbaar wat betreft prijs/kwaliteit/waar voor je geld. Het is zelfs een mooie auto geworden!
In Frankrijk kost de 4×4 diesel nog geen 20 mille; hier niet verkrijgbaar vanwege ‘interessante’ belastingsysteem.
okdoei zegt
@henkp1: “mooi” vind ik een groot woord. Eerder “prima, amper iets mis mee”.
trolle zegt
@okdoei: toch mooier dan de meeste recente bmw’s
henkp1 zegt
Zo een Duster of een aangeklede up oid?
karhengst zegt
Ik heb niks met SUV’s maar als dat de keuze is laat ik m’n principe’s snel varen.
faalhaas zegt
Prima auto, mn schoonouders rijden er volbepakt steeds heen en weer mee vanaf West Frankrijk via Nederland naar Moskou en weer terug. En nooit issues ermee.
marcomanta zegt
@faalhaas: Zozo!
mondial zegt
@faalhaas: Het is doorontwikkelde Renault techniek, dus mag ook wel heel blijven denk ik zo.
bernoulli zegt
Met het oude logo. Vaag.
knapzuur zegt
Niet vaag hoor, deze auto kan je binnenkort ophalen het nieuwe logo gaan ze pas vanaf halverwege 2022 voeren aldus hun eigen aankondiging.
eenpaard zegt
In de ons omringende landen leuk en goedkoop, hier niet. In Duitsland betaal je voor een 4×4 TCe 130 met alle opties 22.390 euro. In Nederland 30.766 euro.
In Duitsland voor slechts 700 euro meer zelfs een TCe 150. Hier niet eens leverbaar met 4×4.
In België ietsjes duurder dan Duitsland, maar scheelt niet veel.
Op de Belgische website staat het nieuwe model trouwens al:
https://nl.dacia.be/dacia-gamma/duster.html
pignon zegt
Het is dat ik andere auto’s eigenlijk nog iets leuker vind, maar het is wel een super aanbod. Zelfs met NL prijzen
geen merknamen svp zegt
En toch blijft ie leuk. Zal de status van Lada Niva nooit halen, maar het straatbeeld vrolijkt er wel door op.
tourannetje zegt
Komt ie ook net als de Renault Kangoo met Mercedes logo?