We hebben weer Dacia nieuws voor jullie! Vandaag is bekend geworden dat die te gek stoere toffe brute Sandero Stepway voor een bedrag van €11.495 te koop zal zijn.
Weet je trouwens hoe je een Stepway kan onderscheiden van de normale Sandero? Natuurlijk aan het extra ongespoten plastic dat erop zit maar ook aan de verchroomde uitlaatpijp. Want die zorgt voor “aansprekende looks” (dat zijn niet mijn woorden hoor).
De Sandero Stepway wordt trouwens leverbaar in drie flitsende kleuren: Gris Platine, Gris Comète en Rouge de Feu. Voor elk wat wils dus. Onder de motorkap valt er weinig te kiezen want daar ligt altijd het 1.6 MPI blok met 90 pk.
Vanaf september is de Sandero Stepway te bewonderen in de vaderlandse showrooms. Wie spot er als eerste eentje in het wild?
DE DACIA SANDERO STEPWAY: BETAALBARE AVONTURIER
• Dacia onthulde zondag jl., op de Nationale Dacia meeting in Biddinghuizen, de Sandero Stepway; een stoere versie van de Sandero. De Stepway versterkt het succes van de compacte en ruime hatchback van Dacia, waarvan er sinds zijn introductie in juli 2008 bijna 2.000 zijn verkocht.
• Met zijn sportieve design trekt de Dacia Sandero Stepway een jonger publiek aan dat op zoek is naar een betaalbare auto met een sterke persoonlijkheid. De verhoogde bodemvrijheid, de beschermplaten vóór en achter, de skirts, de in lengterichting geplaatste dakrails en de verchroomde uitlaatpijp geven de Sandero Stepway aansprekende looks. De Stepway is standaard leverbaar in drie kleuren metaallak: Gris Platine, Gris Comète en Rouge de Feu.
• Uiteraard behoudt de Dacia Sandero Stepway de troeven die de Sandero zo succesvol hebben gemaakt: de niet te evenaren prijs/ruimte verhouding (vijf grote volwassenen zitten comfortabel in de auto, een bagageruimte van 320 dm3 VDA) en de onberispelijke betrouwbaarheid.
• De Sandero Stepway is leverbaar met de 1.6 MPI 90 pk. Het model loopt in de ISO 14 001 gecertificeerde fabriek van Pitesti (Roemenië) van de band en bevat meer dan 5% gerecyclede kunststoffen en is aan het einde van zijn levensduur voor 95% van zijn gewicht herbruikbaar.
• Deze nieuwe Dacia is verkrijgbaar voor € 11.495 en staat vanaf september in de Nederlandse showroom. Vanaf 1 juli kan de auto besteld worden.
• Zoals alle auto’s van het Dacia-gamma in Europa heeft de Sandero Stepway drie jaar of 100.000 km fabrieksgarantie.
GEMAAKT VOOR HET AVONTUUR
Met zijn stoere looks is de Dacia Sandero Stepway gemaakt voor het avontuur. De auto heeft een bodemvrijheid die met 20 mm is verhoogd ten opzichte van de Sandero Hatchback, tweekleurige bumpers vóór/achter (zwart en carrosseriekleur) waarin de chroomkleurige beschermplaten vóór en achter met satijnglans zijn verwerkt, mistlampen en in lengterichting geplaatste dakrails (zwart en chroomkleurig met satijnglans).De Stepway combineert sportiviteit en verfijning: de donkere koplampbehuizing, de chroomkleurige grillestrip, de 16’’ lichtmetalen wielen, chroomkleurige buitenspiegels, portiergrepen en skirts met satijnglans, plus de chroomkleurige uitlaatpijp dragen bij aan het stoere karakter van de auto. In het interieur maken een speciale zwarte bekleding met witte siernaden en verschillende grijze elementen (voorzijde van de middenconsole, uitstroomopeningen, inleg van het stuurwiel, portiergrepen) van de auto een elegante avonturier.
EEN AANTREKKELIJK AANBOD
De Sandero Stepway biedt naast zijn uitgesproken design alle troeven die de compacte Sandero hatchback zo succesvol hebben gemaakt: ruimte, veiligheid, betrouwbaarheid en een uitstekende prijs/prestaties verhouding.
De Stepway is een zeer ruime auto: door zijn royale afmetingen biedt hij ruimte aan vijf grote volwassenen. De enorme bagageruimte van 320 dm3 VDA is nog eens uit te breiden tot 1.200 dm3 VDA met neergeklapte stoelen.
Voor wat betreft veiligheid beschikt de Dacia Sandero Stepway over het ABS Bosch 8.1-systeem met elektronische remkrachtverdeler (EBV) en noodstopbekrachtiging en over twee airbags voor bestuurder en passagier.
De Sandero Stepway is gebaseerd op het uitrustingsniveau Ambiance en is onder meer uitgerust met centrale portiervergrendeling, stuurbekrachtiging en comfortuitrustingen zoals de 1/3 – 2/3 neerklapbare achterbank en mistlampen voor een beter zicht ’s nachts of bij mist. Er zijn drie kleuren metaallak standaard leverbaar: Gris Platine, Gris Comète en Rouge de Feu.
Achter het stuur zorgt de verhoogde rijpositie voor zeer comfortabel rijden. Voor nog meer rijplezier is de Dacia Sandero Stepway leverbaar met de 1.6 MPI 90 pk benzinemotor. Het lage brandstofverbruik van 7.6 l/100 km (bij gecombineerd gebruik), bevestigt de aantrekkelijkheid van de Dacia Sandero Stepway 1.6 MPI.De Sandero Stepway blijft trouw aan de Dacia-filosofie en wordt aangeboden met een niet te evenaren prijs/prestaties verhouding. De Sandero Stepway biedt de klant een prijsvoordeel van € 1.700.
Zoals alle auto’s van het Dacia-gamma heeft de Sandero Stepway drie jaar of 100.000 km fabrieksgarantie.
G_deGroot zegt
Great news!
SupercarFan zegt
ik vind ze nog steeds lelijk :o
David zegt
Plastic koekblik!!
millez zegt
in nederland blijv een suv rijden tog duur dus het maak nie soveel uit
kevinw zegt
James may zal weer blij zijn ! :d
dakarbemo zegt
redelijk uitziende low budget alternatief voor de fiat sedici en de suzuki SX4
yox zegt
het gaat, probeer maar eens voor zon lage prijs toch nog ene redelijke auto in elkaar te zetten. de voorkant ziet er nog wel goed uit maar de achterkant sucks
HONDA S2000 zegt
Rotzooi !!
Vraag bijvoorbeeld een ervaren rally-auto ombouwers maar eens naar het verschil tussen het prepareren van een Dacia en een Honda voor de ralleysport. Het eerste wat gezegd wordt: om de Honda te strippen en om te bouwen tot ralley auto zijn we 3x zo lang bezig als de Dacia. Wat zit die Honda nl. goed in elkaar. En dan te bedenken dat de Japanners dit soort auto’s in veel minder tijd assembleren. Daarom ging de Golf V relatief kort mee: de kostprijs lag veel te hoog – de auto had 2x zo veel montage-uren als de Toyota Colrolla ……….. En dan zitten die Jappen ook nog beter in elkaar !!
Ik ben graag voor onze Europese producten maar de Japanse auto’s behoren tot de top op het vlak van kwaliteit en betrouwbaarheid. Dit begint al bij de ontwikkeling en zet zich voort in het productieproces.
Als particulier ben je dus zeker knettergek als je geen Jap koopt.
minimarcos zegt
ach ik moet eerlijk bekennen tussen al het andere saaie blik wat je tegenwoordig rond ziet rijden, valt deze auto nog best mee..
FiXeR zegt
Tijd voor een rijtest :D
-niels- zegt
best leuk bakkie, zeker voor dat geld ondanks dat ik zelf liever een lada niva zou kopen voor dat geld
Huin zegt
Best een geinig karretje voor weinig, ze moeten alleen iets méér zwart en een verlagingssetje toevoegen.
VonStroke zegt
Wow, das exact €11.495 te veel. Wat een grap zeg. Tweedehands kan je voor zoveel geld veel leukere, mooiere en degelijkere auto’s kopen.
Peushovel zegt
@ Honda S2000
Wie wil er in godsnaam met dacia rally rijden?
Lijkt me niet echt een geschikte auto!!
micheloo0 zegt
Dit wordt zeker en vast de autoblog-auto van het jaar
CitroFan zegt
Hij lijkt echt veel op een Golf VI!
Laue zegt
ben er niet zo weg van. maar feit is dat je voor het dubbele bedrag een polo rijd dan zou ik toch voor deze gaan. zeker qua ruimte.
stevenn zegt
ag voor die prijs ie het best een leuke auto
hanz zegt
veel geld voor weinig auto
nee dank u
peter zegt
allemaal weer comentaar van mensen die elke dag in hun saaie golf/astra/focus stappen…
Mika Hakkinen zegt
Tja… Ik koop wel een 2dehandse S klasse of weet ik het voor 11000 euro kun je veel leuke dingen kopen toch?
Peushovel zegt
@ peter
Ik hoor zelf niet bij die groep, maar wat rijd jij dan??
Laue zegt
@ Peter.
helemaal mee eens . Ik vind dit zeker een aanvulling voor de NL verkeerswegen.
overigens, wat rijd jij?
arjens zegt
Zeker een aanvulling. ik zag een opmerking van mika hakkinen over een 2e hands s klase, ja leuk. maar wat dacht je wat het onderhoud gaat kosten? Mensen rijden in een dacia voornamelijk om de value for money. Een s klasse zou ik ook boven een dacia ambieeren, alleen als je niks met auto’s hebt, en je gebruikt je auto puur om je te verplaatsen. Dan is dit een alternatief.
@ S2000 en Paashovel, ze rijden er geen rallye mee, nee ze racen met Dacia’s. En eer zit er zelfs een Nederlander achter het stuur, manfred bavelaar. Het plaatje is van een ander.
Lotus-Omega zegt
@ huin: dikke auto op die manier!!
peter zegt
rij een fiat stilo mw..
kevinw zegt
@ peter
ik vind dees ook nen hopelozen lelijken auto. ik heb er commentaar op
maar ik stap niet dagelijks in een saaie golf of iets in dien aard;)
Smokin zegt
Die Dacia’s waren altijd erg weinig auto voor erg weinig geld, en dat is best goed te praten. Maar voor 11500,- is er wel meer op de markt.
Laue zegt
@ Smokin?
hoeveel concurenten zijn er met een ruime auto, gemiddelde 1.6 / 90pk,4 deurs,airco, elect. ramem? afgerond 12.000?
peter zegt
klopt! en je rijdt iets waar niet iedereen in aan komt rijden!!
Nino zegt
Dacia… ik vind het zulke lelijke auto’s he, je moet er maar van houden :)
lincoln zegt
Dacia = goedkoop = flauwekul ..
voor dat geld laat je toch geen Fiesta staan ..
DrWoetR zegt
Ik vind het niet eens zo bijzonder slecht er uit zien voor dat geld!
@ Peter: ik rij Focus, en je hebt gelijk wat betreft de saaiheid van de auto. De Stilo heeft zijn uiterlijk zeker weten mee. Toch denk ik dat ik qua wegligging veel meer plezier heb van mijn saaie Focus dan jij van je Stilo (tenzij je een Abarth hebt natuurlijk).
Ennuh, had je dit artikel al gelezen? ;-)
http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/09/onderzoek-wijst-uit-fiat-rijders-meest-ontevreden
Larrs zegt
Vraag me af hoe betrouwbaar ze zijn.
Het uiterlijk(interieur en exterieur) is niet verkeerd, wel teveel plastic, maar je moet ergens de kosten drukken natuurlijk.
Ik kan ze niet lelijk noemen en volgens mij zijn ze het wel waard voor het geld.
Wat voor Autoblog om deze auto te testen? Keer wat anders dan een dure en/of snelle auto. :P
arjens zegt
@lincoln, dat vind ik nou een leuke auto in zijn segment. Zelf ben ik startende ondernemer, met veel tijd, vandaar mijn aanwezigheid op dit forum, maar ben nog opzoek naar een leuke en betaalbare auto. Die niet te groot mag zijn (wordt niet gewaardeerd door opdrachtgevers).
En zie hier een fiesta. Heeft inderdaad meer sjeu, dan een Dacia. ik vind een dacia meer wat voor het, “doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg” volk.
In mijn ogen is er weinig mis met de auto, het design, tjaa.. En volgens mij is de kwaliteit beter dan vele Renaults van voor de nieuwe laguna.
kevinw zegt
@ arjens
waarom geen seat ibiza (SC). zijn ook goedkope auto’s en de veruit de mooiste in zijn segment. het is een leuke auto me een sportief karakter ook ;). en de kwaliteit is pakke beter dan zijn concurrentie
willeM zegt
Merendeels simpele patserreacties weer.
Kom al 10 jaar in Roemenië, en heb daar 1000-den km’s met de auto afgelegd (eerst met Alfa’s …ging steeds mis, laatste keer met Renaults).
Ook 100-den km’s in taxi-Dacia’s.
Wie Dacia een slechte auto vindt, moet maar ees met zijn in Afrika geprod.mercedes of in nowheresland geprod.whatever daar gaan rijden.
Na 100 km sta je stil met pech, zulke sl.wegen. Dacia’s blijven doorrijden.
Echt, als er 1 in autom.uitv. was ,had ik em gekocht.
Voor dat bedrag is ie elke Euro waard. In RO koop je zo’n wagen voor E 6500,- nw.
arjens zegt
@kevinw, deze was ik helemaal vergeten, maar dat vind ik steeds een mooiere auto worden. Moest er in het begin aan wennen, zag laatst ergens een witte staan. Zeker niet verkeerd. Dank je voor de tip!
VivelaFRANCE zegt
@ HONDA S2000
Párdon?! “Als particulier ben je dus zeker knettergek als je geen Jap koopt.” Gek als je geen Japanner koopt :shock: ?! Haha! Japanse auto’s zijn misschien wel betrouwbaar, maar ik rijd toch liever niet in een lelijke auto rond! Heb je ooit wel eens naar het uiterlijk gekeken? Ik vind deze goedkope Dacia een stuk mooier dan de meeste Japanners, zelfs al is het rotzooi. Ik zou ‘m dan ook eerder kopen.
Nee, als particulier ben je inderdaad knettergek als je geen Jap koopt, maar gelukkig heb je nog wel ogen om te zien hoe lelijk ze zijn! ;) Pff, laat me niet lachen…
Peter_D zegt
@ VivalaFRANCE helemaal mee eens :D De Jappen zijn idd betrouwbaar en kwalitatief mss wel beter, maar kijk eens naar de auto’s. Een groot blok emotie loos metaal en mooi zijn ze ook niet. Nee niets voor mij.
Van een Dacia moet je gewoon niet te veel van verwachten. Prima auto voor de boodschappen :P
HyperTeHK zegt
@HONDA S2000
We hebben het hier over Dacia, als dat een reden is om Japanse auto’s de lucht in te prijzen vraag ik me af wat jouw standaarden zijn.
Japanse auto zijn goed ivt Dacia’s? Overigens die Golf V ging mee van 2004 – 2008 wat op zich niet eens zo heel kort is aangeziende Golf IV een halve facelift is (okee officieel istie nieuw maar hij deelt wel 50%+ aan onderdelen).
Ik ga zodra mijn Golf V eruit gaat eens lekker in een BMW zitten die Japanse koekblikjes zijn niet aan mij besteed.
Je moet toch knettergek zijn om zo’n saai 13 in dozijn ding te kopen (Jap of een Dacia dus).
lincoln zegt
@Arjens ..
ga je er 1 nieuw kopen ?? nee toch zeker ..
zo wel .. dan is er is dat segment zoooooooo veel keus ..
succes met puzzelen iig ..
arjens zegt
@lincoln, daar ben ik nog niet over uit. Want, je kijkt wat verantwoord is. en gezien het feit dat het in dit segment de keuze gaat vallen. Wil ik wel iets leuks hebben. De Fiesta, Ibiza en zo heb je er nog meer. Ben al aan het rond kijken. De keuze wordt er niet makkelijker op. Ik denk dat ik ook ergens tegenaan moet open, wat ik gelijk ook leuk vind. Bijvoorbeeld een dealer binnenlopen oid. Ik ken mijzelf al langer dan vandaag.
JohanCelica zegt
Waarom gaat dit merk niet failliet, dan zijn we ook van die rommel af
arjens zegt
@johancelica, omdat Dacia een van de weinige merken is, waar het nu wel voor de wind gaat.
kevinw zegt
@ arjens
ik heb een witte SC :D
benner heel content van dermee dakhet maar is voorstelde;)
S2000 zegt
Ik smacht naar een:
– Lexus
– Honda
– Mazda of een
– Daihatsu
Prachtige auto’s, prachtige techniek en het merendeel van de wereldbevolking vind ze oooh zo mooi. Alleen die idioten in Noord West Europa vinden Duitse auto’s mooi…
arjens zegt
@kevinw Klinkt erg ok, met donkere ruiten achter? en wat voor type heb je dan? Moet er wel bijzeggen, dat ik voordat ik een beslissing ga maken over een auto, eerst moet onderzoeken, wat voor vorm, handiger is voor mij en mijn bedrijf. Kopen, leasen, wat voor vorm dan ook. Maar geniet iedergeval van je auto!
kevinw zegt
@ arjens
ik heb idd ook de donkere ruiten achteraan.
ik heb het type stylance ( spiegels in koestwerkkleur, cc, aut airco, grotere velgen, enz…)
wel “maar” een 1.4 benzine. maar als zaakvoerder is mss de 1.6 of 1.9 tdi beter.
Citrofiel zegt
En zo vindt Dacia langzaam zijn pad richting de hogere prijzenregionen. Om langzaam te verworden tot een regulier merk. Dan zal er weer een nieuwe budgetnaam in het leven geroepen moeten worden.
arjens zegt
@kevinw, Klinkt steeds beter. Zelf denk ik dat het een 1.9 TDi gaat worden. En afhankelijk van advies koop of lease, als het dan een Seat wordt. Anders kan ik nog altijd een Dacia nemen :)
gogogomagazine.com zegt
iiiiieeeee
arjens zegt
@gogomagazine.com, dacht je het echt….. hahaha dan had je het goed.
arjens zegt
Not..
NTT zegt
Ze worden al wat ruiger aan de prijs die dacia’s.
Tuurlijk is het nog steeds goedkoop in elk opzicht maar de looks zijn er aardig op vooruit gegaan sinds dat eerste koekblik van ze !
Om nog even wat olie op het vuur te gooien in de EU vs. JPN auto’s ; tuurlijk zijn looks ook wat waard ( al vind ik de RX-8 zowel qua techniek als looks geweldig ) maar moet dat geheel dan zoveel kosten ?
De gemiddelde Jap is inderdaad erg ‘functie voor vorm’ maar kijkende naar wat het je kost aan het eind van de rit…
Menig Italiaan ziet er prachtig uit maar heeft vaker dan gemiddeld issues , kost enorm veel in onderhoud en heeft een restwaarde van #censuur!#
Dan bevind ik me liever in een wat saaiere auto die me never nooit in de steek laat en een fractie van de kosten heeft … maar ieder z’n ding natuurlijk ;)
qaz123 zegt
Ach, als het merk afgeplakt zou zijn en er gezegd zou worden dat deze auto rond de 30.000 kost reageren de heren heel anders. Status….
Beem bim bop zegt
Wat een pittige reacties hier zeg. Terwijl dit autootje toch niet veel gekker is dan een suzuki sx4, en hij kost maar de helft. Reageren jullie ook zo op een kia sportswagon of een hyundai suv? Die vindt ik minstens net zo lelijk als dit ding. Maar goed, er zijn dus mensen genoeg die op hoge poten willen rijden, vast ook wel als het een dacia is. Als het bijna niks kost natuurlijk.
mashell zegt
Je kunt zeggen wat je wilt maar een CrossPolo kost straks 2x zoveel.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Slim van Dacia!
Die luisteren tenminste naar de markt!
En NEE, ab.nl is geen representatie van de markt…
De mensen die zo’n auto kopen zijn wat ouder, willen value for money en een hoge instap… En oh ja, ten opzichte van het gemiddelde publiek hier hebben ze ook nog eens veel geld te besteden!
Oftewel: dit wordt een topper…
peter zegt
ik blijf dit een absurd product vinden.
Een SUV heeft als enige pluspunt (als je het dat kan noemen) dat het een statussymbool is.
Niets verkeerd aan Dacia op zich. Maar een statussymbool is het nu niet.
En waarom een zo goedkope auto kopen die dan toch veel zal verbruiken. Dat is relatief natuurlijk, maar de extra hoogte en plastiek zullen er naast verminderde prestaties & slechter weggedrag toch ook voor een hoger verbruik zorgen ?
Als je dit koopt ben je echt een idioot
BmwMPower zegt
Zitten er ook nog extra’s op? Want voor dat geld heb je letterlijk niks, een kaal interieur en dat was het wel zo’n beetje.
Maar wat ga je nu verwachten van het low budget merk van Renault?
Dat ze met een concurrent aankomen die het moet opnemen tegen BMW, Audi, Mercedes?
pim zegt
In het oostblok is dit superhandig, vooral omdat veel wegen nogal blubberig zijn. 4WD is duur maar een beetje bodemvrijheid helpt al een boel om van A naar B te komen. Een auto moet zo lang mogelijk mee gaan en hoe meer opties hoe meer er kapot kan gaan. Omdat Dacia bij renault kan lenen maar het aantal toeters en bellen minimaal houdt krijg je een ideale combinatie van kwaliteit vs prijs. Hier in duitsland, waar ooit alle taxis mercedessen waren, zie ik steeds meer Dacia Wagon taxis. Zelfs al zouden ze niet zo lang mee gaan als een E-klasse, je kan nog steeds 7 zo niet meer Dacias kopen in plaats van 1 Mercedes, en de gang naar de garage is zeker weten goedkoper.
Het enige nadeel voor de lange termijn is het hoge verbruik van de motoren.
vpower zegt
BmwMPower, 11.499 – 1000zomerkorting(is geen slooppremie)=10.499
Standaard, 16inch lichtmetalen velgen,abs,stuurbekrachtiging,airbags,
metalic lak, 5deurs etc.
Voor 545 blaupunkt radio/cd met mp3 en handbediend airco.
En voor 295 elektrische ramen voor en afstandbediend centrale vergrendeling.
Dus voor 11.339 euro (inderdaad weinig geld!), zeer complete auto!!!!!.
Een auto met goede vering en ze zijn verder bewezen betrouwbaar.
Medo zegt
Prima auto van Dacia die er goed uitziet. Hier betaal je niet extra voor voor een “merk”. De zogenaamde merkauto’s zijn alleen interessant voor pubers die denken dat ze dan pas wat in huis hebben zonder te beseffen dat het geld uit hun zak is geklopt door gladde verkooppraatjes.
Jojo zegt
Ben nu goed 6 maanden in het bezit van een Dacia MCV, 1,5 D. In die 6 maanden 4 x op en af naar Zuid-Frankrijk … No problem. Staan nu 22.000 km. op teller. Omdat ik een zwakke rug heb is een hogere opstap zéér belangrijk voor mij. Als ik een andere wagen nodig heb dan wordt het deze. Zeker weten !
vanla zegt
Zie hier ik ben zo,n gek die een dacia stepway volgende week mag uit de showroom rijden.
Is men eerste nieuwe auto op men 48 ste.
Heb vroeger altijd in jonge tweedehands gereden en hebben me handen vol geld gekost.
Is best een leuk ding en rijd soepel ,meer moet da nie zijn om dagelijks naar het werk te rijden.
Is een 1.5 dci met alles er op en aan laat ze maar lachen ik lach terug want die van mij is betaald
Mikey zegt
Ik heb er een proefrit in gemaakt en was zwaar teleurgesteld. De auto ziet er mooi uit maar maakt zn looks verre van waar. Er zit gewoon geen power in. Als je een ruime auto zoekt voor weinig geld is het leuk, maar verwacht geen verdere suv kwaliteiten. Hij schakelt niet fijn en trekt voor geen meter in de lage versnellingen… Het is dus toch waar dat je voor dit geld echt geen goeie semi suv mag verwachten….
Michael zegt
Heb het getest en vindt het een uitstekende wagen!Oke geeft idd niet de power maar het rijdt echt wel goed.Voor de prijs moet je nu niet denken het audi looks geeft ,binnekant wel saai,maar vindt het zelf wel waardt voor zn geld.Van vorm vindt ik het een mooie wagen.
Guikstra zegt
Eerste week van januari mag ik mijn Stepway ophalen. Bijna alles is al geschreven: positief en negatief. bottum line voor mij is dat ik een nieuwe auto heb gekocht met 3 jaar garantie. Natuurlijk kan je voor die prijs een leuke 2de handse kopen maar dan heb je zeker in 3 jaar tijd andere uitgaven. heb nog 1500 euro extra uitgegeven voor airco, radio/cd/mp3, bluetooth parret, centrale deurvergrendeling op afstand en wax behandeling.
Wat betreft het rijden, ik vind het hoog zitten een groot voordeel. Beter overzicht en veiliger. Schakelen ging soepel en ben geen racemonster dus erger mij niet aan eventueel minder trekkracht.
Kortom, voor mij een prima deal. Begrijp goed dat andere een meer sexy interieur willen of meer racen, maar nogmaals, prijs kwaliteit is perfect:
http://web.renault.nl/downloads/prijslijsten/dacia-sandero-stepway-leaflet.pdf
Zie link voor specificaties.
Jeff zegt
Haha, wat een gezwets, terwijl er nog geen kip in gereden heeft.
Nou ik inmiddels wel. En hij rijd prima. Tuurlijk mist hij wat bottom power omdat het geen 16 klepper is. Maar ach what the f**k. Voor 13 a 14 mile heb je hem incl radio/cd/mp3/airco/electr ramen/dakdragers en trekhaak. Ruimte zat voor mijn vakantie.
Techniek is puur renault/nissan en lekker goedkoop in elkaar geschroefd door arme braziliaantjes (niet discriminerend bedoeld overigens) zij blij met werk en wij met de prijs.
Japanse auto’s zijn mogelijk iets beter afgewerkt maar dat verschil is in dit geval echt nihil. En voor dit geld kon ik ook een 5 jaar oude nissan tino of primera krijgen met slechts 6 mnd garantie en 80.000 km op de teller, en dat kost dus meer onderhoud, meer wegenbelasting, APK keuringen etc. Nou geef mij maar nieuw 3 jaar garantie, geen apk de eerste 3 jaar en als dacia zijn woorden waar maarkt rij ik over 3 jaar weer nieuw in een dacia duster of wat voor moois ze dan weer hebben. Ik vind em vet, goedkoop en prima proefrit, ik moet helaas nog 3 mnd wachten tot ik m krijg.
Mike zegt
Helemaal geen gezwets, ik heb er in gereden, zowel proefrit als in de auto die een vriend wel heeft gekocht. En serieus, het enige dat leuk is dat de auto er aardig uit ziet. Echter, 0,0 power, goedkope rommmel gebruikt bij fabricage. Als je echt helemaal geen eisen aan een auto stelt en je bent snel tevreden is dit idd een leuke optie. Als autorijden echter iets is dat je op een aangename manier doet is dit helemaal niets voor je. Het is alsof je in een bmw rijdt met een motor van een Daihatsu Cuore oid…..