Niet alleen de Logan is in het nieuw gestoken, Dacia heeft beslist de ontwikkelingscyclus van de Sandero met die van de Logan gelijk te trekken. En dus hebben we vandaag niet een, maar twee Dacia-nieuwtjes.
Bij het horen van dit nieuws gaat James May waarschijnlijk helemaal ape shit. De eerste Sandero kwam in 2008, vier jaar na de Logan. Rond deze tijd zou de auto dus aan een vernieuwingskuur toe zijn, maar Dacia gooit er meteen een nieuwe versie tegenaan.
De Sandero staat op hetzelfde platform als de Logan, maar is een stukje korter. Voor de rest is het redelijk van hetzelfde laken en pak: ook in de Sandero maakt de 0.9 TCe driecilinder zijn intrede, maar blijft de atmosferische 75 pk sterke 1.2 eveneens in het gamma. Wij betwijfelen echter of deze laatste variant Nederland zal bereiken.
Voor de rest verwijzen we u (tot alle officiële informatie er is) naar de gallery. De Stepway zal vermoedelijk kort op de Sandero volgen.
Update 01-11: Dacia heeft de prijzen bekendgemaakt: vanaf 10.990 euro voor de nieuwe Sandero, en vanaf 13.990 euro voor de Stepway. Zoals verwacht is de enige motorisering de 0.9 TCe met 90 pk.
stanny zegt
Waar blijft een bangs for the bucks Dacia sportwagen? :D
kaasboerin zegt
Dat ding heeft nog een vet schermpie ook.
Ik willum!!1
Simpson zegt
binnenkort bij een aanleunflat bij u in de buurt.
Ik zou me als verkoper van kleine autootjes (niet zijnde dacia) toch zorgen gaan maken
BmwMPower zegt
Zie reactie van BmwMPower bij het vorige Dacia topic: “Dacia Logan 2 komt bunkerhard!”
n0zem zegt
@BmwMPower: want?
BmwMPower zegt
@n0zem: Zelfde mening als bij deze auto.
mgmgb zegt
Wat een geile bak zeg! Wanneer je hierin rolt glibberen alle dames van hun stoel af…
nsmvo zegt
DS3 achterlichten, VW Polo front. Jakkie
gedwongenleaser zegt
@nsmvo: en dat voor een fractie van het geld, lijkt mij anders helemaal niets mis mee!
jolig zegt
Nieuwe sponsor?
bartjuh zegt
Heefd idd wel wat weg van een polo, maar alles lijkt tegenwoordig op elkaar. En je koopt zo een auto toch niet om je te onderschijden, maar om te gebruiken waar die voor gemaakt is. Van A naar B tuffen voor weinig. En dat doetie prima.
nibor zegt
Oké, deze vind ik niet gewoon “voor zijn prijs best oké” maar ik vind hem er echt goed uitzien… Hij smoelt best lekker en hij ziet er niet zo goedkoop meer uit.
StijnB zegt
Hopelijk wordt deze ook weer sneller dan een Aston:
http://www.youtube.com/watch?v=DtNWAiSDJAE
RazorHead zegt
hopelijk vergeet dacia niet waarvoor ze staan (zoals skoda een beetje vergeet), zo goedkoop mogelijk een auto bouwen zonder franjes. Met zo’n scherm, duurdere motoren (en precies elektrische spiegels) drijf je de prijs zoiezo al wat op.
norge zegt
Een auto voor het Volk,zou eigenlijk Volkwagen moeten heten …
theblackstig zegt
pokerface zegt
Laten we in een geile bui die nieuwe Dacia massaal voor bestellen ;-)!
tweede_woning zegt
Zoalng nagenoeg ieder van de goegemeente ook deze moet financieren , mogen de commentaren best ingetogener , zelfs relativerender zijn.
ThomasBol zegt
Hè! Een ds3 achterlicht.
wimmm zegt
Eerste zin: heeft besloten.
Dat is toch wel een erge hoor!
salberts93 zegt
komen jullie nu ook elke dag met nieuws over de Dacia Sandero net als James ^^ xD ik vond eerlijk gezegd de oude leuker :P
lennyv87 zegt
Interieur is wel 1-op1 van de Dacia Logan. Toch doen ze niet verkeerd !! Ziet er leuk uit..
pinkie zegt
fap fap fap
The360box zegt
Lijkt verdacht veel op de DS3…
ixjeer1300 zegt
@Smokie: Het is “van hetzelfde laken EEN pak”.
Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/Van%20hetzelfde%20laken%20een%20pak%20krijgen
Geen dank.
dennisa zegt
Dit is geen auto, maar een vervoersmiddel.
moveyourmind zegt
Net als de Logan een nette auto voor het geld