Je kunt de Cybertruck nu nóg cooler maken.
Als je fan bent van de Cybertruck ben je waarschijnlijk ook fan van science fiction. En dan vind je een extra ruige versie, die klaar is voor de apocalyps, vast wel een cool idee. Zo’n versie kun je nu maken, dankzij de gloednieuwe Invincible-accessoirelijn.
Wat je hier ziet zijn niet zomaar leuke renders, maar onderdelen die je daadwerkelijk kunt bestellen. Niet bij Tesla zelf, maar wel bij Unplugged Performance. Dit is een partij die wel raad weet met Tesla’s en al jarenlang alle mogelijke upgrades aanbiedt.
Nu de eerste Cybertrucks geleverd zijn is Unplugged Performance er als de kippen bij om een uitgebreid pakket met upgrades te lanceren. Deze zijn er allemaal op gericht om de Cybertruck extra off-roadwaardig te maken. En natuurlijk extra cool.
Het pakket bestaat onder meer uit nieuwe bumpers, een bull bar, extra led-verlichting en wielkastverbreders. Dankzij een liftkit staat de Cybertruck 2,5 inch (6,35 centimeter) hoger op zijn pootjes. De totale bodemspeling komt daarmee uit op 49,53 centimeter. Met deze upgrade blijft de luchtvering van de Cybertruck gewoon intact.
Unplugged Performance biedt ook twee nieuwe velgen aan voor de Cybertruck, waaronder de gave honingraatvelgen die je op de afbeeldingen ziet. Bijpassende off-roadbanden van BF Goodrich mogen ook niet ontbreken.
Dit is allemaal heel leuk, maar goedkoop zijn de upgrades niet. Alleen voor de liftkit ben je omgerekend al €9.189 kwijt. En als je de Cybertruck helemaal zoals op de plaatjes wil hebben ben je maar liefst €41.709 kwijt in de Unplugged webshop. Dat is vrij veel geld, zeker als je bedenkt dat de instapversie maar een kleine 46 mille kost in de VS.
Johanneke zegt
Ik vind het wel echt nice dat ze naar 48v en drive by wire gegaan zijn. Dit zijn wel de toffe dingen aan Tesla, innovatie gaat door. Stoer ding, die cybertruck.
gekketurbo zegt
Begrijp niet waarom 48v zo gehypt wordt, er zijn andere fabrikanten die groot deel van de auto op 48v hadden draaien. En als consument merk je 0,0 aan 48v.
Daarnaast is drive by wire ook niet nieuw. Infinity had het al 5-6 jaar geleden geïntroduceerd.
mashell zegt
Dat 48V zo gehyped wordt is omdat bij Tesla alles door de fanboys gehyped wordt, er zijn er zelfs die giga pers waarmee ze de carrosserie persen als de uitvinding van de eeuw zien. Aan de andere kant, Tesla gebruikt weinig ECU’s in de auto, dat maakt de overgang gemakkelijker. Maar dat ze naar 48V ruitenwissers en elektrische ruiten gegaan zijn is wel een innovatie.
Johanneke zegt
Dat andere merken al hier en daar een auto hadden die iets soortgelijks had boeit toch niet. Het zit nu in deze en we kunnen meer adoptie gaan verwachten, al helemaal bij Tesla. Zo’n partij erbij is gewoon goed voor de auto industrie in zijn algeheel. Ben totaal niet in de markt voor een Tesla overigens, en heb 1x 5 minuten in een 3 gereden als enige ervaring. Maar vind dat ze wel toffe dingen doen. Net zoals er bij vrijwel iedere fabrikant wel iets is wat ik tof vind dat ze doen.
Dutchdriftking zegt
De review van Jason Cammisa was geniaal. En er zit inderdaad veel innovatie in. Nu die techniek nog in een opvolger van de S stoppen.
rollingstoned zegt
Eerder goed gejat dan innovatief. ;-)
Fly-by-wire wordt al sinds de F-16 toegepast…
Johanneke zegt
Een Boeing sinds 1988 dacht ik dat ie zei in die video. Maakt overigens niet zoveel uit. Het is nog uiterst zeldzaam in de autoindustrie, dus tof dat ze het proberen. Als het goed is gaan we het vaker zien. Zo niet, dan weten we dat ook weer.
rollingstoned zegt
Het fly-by-wire systeem van de F-16 stamt uit 1976. Jason probeert ons gewoon oude wijn in nieuwe zakken te verkopen in dat PR-praatje over de Cybertruck ;-)
Maar zonder gekheid. Dat zeldzame heeft ook met het kostenplaatje te maken. Vandaag de dag is dit soort technologie veel goedkoper geworden en daardoor wordt het ook interessant voor massaproducten zoals auto’s.
drtim zegt
Toch gek dat zo’n enorm ding zo wiebelig en iel kan ogen..
AudiRS zegt
Zo kan Bubba ook met de tijd mee.
HGB2022 zegt
Als ze nu ook nog de betrouwbaarheid/duurzaamheid van Toyota, de bouwkwaliteit van de Duitsers en de emotie in design van de Italianen zouden toevoegen, dan zou het een begerenswaardige auto zijn, zo’n Tesla.
heckblende zegt
zo’n merk is er nu ook niet, dus wat verwacht je precies?
rollingstoned zegt
“de emotie in design van de Italianen”
Grazie 🇮🇹👍