• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cursus: Hoe repareer ik een Spyker, les 1

Auteur: robbie, gepost 7 februari 2007 om 11:12 – 44 Reacties

Spyker Crash

Het zal denk ik geen enkele autofan ontgaan zijn dat er een aantal weken geleden voor het eerst een Spyker “un petit accident” gehad heeft. Er werd direct gevreest dat de kostbare auto total loss zou zijn maar dat schijnt allemaal wel mee te vallen als we Victor Muller mogen geloven.

“Het chassis is nog kaarsrecht. De ophanging is niet beschadigd. Je moet ook wel echt gekke dingen doen met een Spyker, voordat je hem naar de sloop moet brengen.” Muller schat de schade op maximaal “een halve ton”.

Iedereen kan zich denk ik nog wel herinneren hoe de schade aan een Maybach hersteld wordt. Gelukkig gaan ze bij Spyker iets voorzichtiger te werk. En om dat te bewijzen is de Belgische dealer Beerens zo vriendelijke geweest om enkele foto’s op de website te zetten. Ik zou zeggen, kijk en vorm je oordeel.

11 Januari – Aankomst bij Beerens

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

15 Januari – Spyker monteurs arriveren

Spyker Crash

Spyker Crash

17 Januari – Kofferruimte ontdaan van bekleding en bedrading

Spyker Crash

Spyker Crash

18 Januari – Achterklep gedemonteerd

Spyker Crash

Spyker Crash

Spyker Crash

19 Januari – Linker achterwiel en onderste draagarm vervangen

Spyker Crash

Spyker Crash

20 Januari – Auto overgebracht naar de Spyker fabriek (Zeewolde)

Spyker Crash

Spyker Crash

23 Januari – Motor verwijderd

Spyker Crash

Spyker Crash

Met dank aan spyker.be voor de foto’s! En iedereen bedankt voor de tips.

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, Spyker, Supercars

Vorig bericht: « Lekker in de modder spelen
Volgend bericht: Enzo killer: Jeep Grand Cherokee SRT8 van Hennessey »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    7 februari 2007 om 11:16

    Wat een service.

    Login om te reageren
  2. Joost zegt

    7 februari 2007 om 11:17

    50000 euri is zeker niet niks. Trouwens het chassis zal volgens mij wel een behoorlijke klap hebben gehad als je kijkt naar de linkerachterband. Maarja ik ben geen expert.

    Login om te reageren
  3. ceesjuh zegt

    7 februari 2007 om 11:18

    lullig voor die gast

    Login om te reageren
  4. Rick zegt

    7 februari 2007 om 11:20

    Ow ow ow, die Belgen ook he, nee grapje hoor ;).

    Login om te reageren
  5. Lappy zegt

    7 februari 2007 om 11:25

    Ja en?

    Mis ik iets?

    Ik verwacht een shiny almost brand new Spyker te zien op het einde.

    Login om te reageren
  6. Lagonda zegt

    7 februari 2007 om 11:25

    Mooi om te zien hoe het er ineens veel minder erg uitziet. Dit Spykertje zal nog wel een poosje meegaan. Wel even goed opletten op Marktplaats of er een Spykertje onder de martkwaarde aangeboden gaat worden :)

    Login om te reageren
  7. HaJee zegt

    7 februari 2007 om 11:25

    Ja hoor en toen ik laatst bij de Spyker Zeewolde was mocht ik van die blonde doos niet eens een foto maken, wel gedaan natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. arjan zegt

    7 februari 2007 om 11:27

    ik vind 50.000 euro niet zoveel..

    als je weet hoeveel een spijker kost en je ziet wat er allemaal gaar aan is..

    maar zal wel aan mij liggen

    Login om te reageren
  9. Lappy zegt

    7 februari 2007 om 11:27

    @ Rick:
    Niks grapje :p

    Ik werk in belgie, die man loopt altijd te zeuren dat nederlanders niet kunnen rijden (hij heeft gelijk!!!) maar belgen zijn er nog slechter in.
    Hij heeft elke maand wel een of andere schade aan 1 van zn autos.
    2 weken geleden nog paal meegenomen met de zijkant van de auto.

    Duiters kunnen tenminste WEL rijden.
    Gedisciplineerd, alert, e.d. het is altijd fijn om in duitsland te rijden.

    Login om te reageren
  10. Lappy zegt

    7 februari 2007 om 11:28

    @ arjen:

    een spijker kost maar een fractie van een cent.
    Een Spyker is ietsje duurder ja.

    Login om te reageren
  11. august zegt

    7 februari 2007 om 11:29

    c8 met softtop.. hoe vaak is die al gezien?

    Login om te reageren
  12. SjeufM3 zegt

    7 februari 2007 om 11:40

    @ joost

    chassis heeft idd een flinke klap gehad en het zal ook wel scheef zijn ook!! Deze spyker zou ik in ieder geval niet meer kopen als ik wist at die zo een schade heeft gehad..

    Login om te reageren
  13. vincent#1 zegt

    7 februari 2007 om 11:41

    Heel gaf om te zien, zou leuk zijn als het vervolg ook gepost wordt.

    Login om te reageren
  14. TomRS6 zegt

    7 februari 2007 om 11:43

    LOL @ lappy,

    Apart dat de velgen zo afgeknapt zijn :S

    Login om te reageren
  15. barry330cd zegt

    7 februari 2007 om 11:46

    Kan volgens mij ook nooit meer een strak sturende bak worden, het chassis heeft nl een enorme opdonder gehad.

    Login om te reageren
  16. Lappy zegt

    7 februari 2007 om 11:47

    @ TomRS6:

    Inderdaad! daar zat ik ook naar te kijken.
    Net als de Bugatti EB110 van Emile Ratelband.

    Het lijkt me ook vrijwel onmogelijk dat er niks mis is met het chassis.
    Als de velgen de werkende krachten niet meer aankonden, geeft dat toch echt aan dat het ook zwaar heftig was voor het chassis.
    Dus ik zeg, Victor Muller loopt uit zn nek te lullen met een marketing praatje.

    Of is dat heel raar gedacht van me?

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    7 februari 2007 om 11:50

    heel mooi dat ie weer gerepareerd kan worden :) en ontzettend knap als het chassis niet stuk is! dat is zeker wel een applausje waard want de auto heeft dan dus alles opgevangen met plaatwerk. het betekend dus ook dat het een heel stijf chassis is met toch enige veerkracht.

    met het nieuwe wieltje eronder en de klep eraf ziet het er inderdaad niet meer zo dramatisch uit. de klep zal echter wel vervangen moeten worden en ik denk dat dat heel erg duur is. net als de grote motorkappen van E-types… onbetaalbaar!

    natuurlijk ook ontzettend goeie service en ze maken hiermee heel positieve reclame denk ik! applaus! spyker is écht heel handig met marketing :P

    Login om te reageren
  18. Alwood zegt

    7 februari 2007 om 11:53

    @ TomRS6

    velgen kunnen maar heel erg weinig zijdelingse kracht hebben… ook autovelgen, zeker lichtmetaal rij je heel gemakkelijk een slag in als je een stoepje verkeerd neemt. dat de velg kapot is heeft verder juist ook weer het chassis gespaard.

    Login om te reageren
  19. Rick zegt

    7 februari 2007 om 11:59

    @ Lappy

    Ja ik dacht zet er maar grapje achter want ik heb geen zin dat er weer serieus op ingegaan wordt :). Verder ben ik het absoluut met je eens dat Duitsers zich als een gentleman gedragen op de weg, en inderdaad in tegenstelling tot Nederlanders (ik kom niet zo vaak in Belgie dus zal daar geen uitspraak over doen. Maar als jij het zegt neem ik dat wel van je aan :). Wel grappig dat jij die werknemer kent, maar wel frapant dat ze hem in zo’n auto laten rijden, zal niet nog een keer gebeuren of wordt hem de hand boven het hoofd gehouden?!

    Login om te reageren
  20. TomRS6 zegt

    7 februari 2007 om 12:04

    @ Alwood,

    Ik weet dat velgen kwetsbaar zijn. Dat ze compleet afknappen is echt nieuw

    Login om te reageren
  21. Amigdale zegt

    7 februari 2007 om 12:09

    Iedereen kan zich denk ik nog wel herinneren hoe de schade aan een Maybach herstelt word.

    HerstelD wordT

    Login om te reageren
  22. Amigdale zegt

    7 februari 2007 om 12:11

    Oh en:

    “23 Januari – Motor verwijdert”

    Verwijderd is een voltooid deelwoord, tenzij je probeert te zeggen dat de motor hier zelf iets verwijdert en onderwerp van deze zin is ;)

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    7 februari 2007 om 12:16

    @Amigdale, thnx!

    Login om te reageren
  24. Lappy zegt

    7 februari 2007 om 13:19

    @ Rick:
    Hij is de baas :P

    Slk55 amg schrijft,
    -edit: betreffende reactie is verwijderd-

    Login om te reageren
  25. nicky zegt

    7 februari 2007 om 14:18

    ik weet niet of de auto ooit zo fijn zal rijden als ie ooit gedaan heeft maar zo je op de foto’s kan zien ziet de auto er nog aardig recht uit maar ik denk toch niet dat het weer zo’n fijne auto wordt als voor het ‘petit accident’

    Login om te reageren
  26. Tim zegt

    7 februari 2007 om 15:21

    Als een auto voor meer dan de nieuw waarde wordt gerepareerd is ie toch total loss?

    Login om te reageren
  27. SugarFree zegt

    7 februari 2007 om 15:33

    is dat niet bij 1/3 van de dagwaarde ofzo?

    Login om te reageren
  28. Tim zegt

    7 februari 2007 om 15:55

    O wacht ff, verkeerd gelezen :S :P

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    7 februari 2007 om 16:54

    Ja, het is eigenlijk alleen linksachter, de rest van de auto is prima. Dat is idd wel te repareren. Gelukkig.

    Login om te reageren
  30. Franco zegt

    7 februari 2007 om 18:03

    Zo! Dat zag er knap ‘gekroepoekt’ uit.

    Dat het chassis geen schade ondervonden heeft, kan best! Ik herinner me nog een F40, die flink van de baan geschoten was (op de oude Ring) en die auto reed binnen een week weer!

    Login om te reageren
  31. Willem zegt

    7 februari 2007 om 18:31

    ik vindt het opzich niet heel raar dat die velg zo kapot is… als je ziet wat er überhaubt kapot is vindt ik die velg best normaal… daar zal een enorme kracht op hebben gestaan!!!

    Login om te reageren
  32. El Loco zegt

    7 februari 2007 om 18:40

    Sterk velgje! Tik een keer een stoeprandje eraan en je hebt meer schade aan je auto dan dit…

    Login om te reageren
  33. Jappy zegt

    7 februari 2007 om 19:43

    Dat die gasten er een dag over doen om een Achterplaat weg te halen!

    Login om te reageren
  34. Sven zegt

    7 februari 2007 om 22:54

    Je gaat mij niet vertellen dat die Beets ‘een uitwijkingsmanouvre’ moest uitvoeren…die gast heeft minimaal 180 gereden en lekker gek gedaan.
    Als je niet kan rijden, doe het dan ook niet ;) en zeker niet in een auto als deze!

    Login om te reageren
  35. Toon zegt

    7 februari 2007 om 23:10

    opzich niet zo raar van de velg, wat al eerder is gezegt als de velg over de volle zijkant een enorme kracht krijgt is die snel kapot! als je goed kijkt bij wreck exotics zie je het wel meer bij auto’s.
    maar ik zou de auto ook nie snel meer kopen..of voor (heel)weinig:)

    Login om te reageren
  36. henk zegt

    8 februari 2007 om 11:46

    deze spijker komt weer helemaal goed

    Login om te reageren
  37. v8x zegt

    8 februari 2007 om 14:57

    Kapot of niet, blijft een lelijke wagen.

    Login om te reageren
  38. IFI zegt

    8 februari 2007 om 19:20

    Hmmmmm jaaaa nou voor mij ziet hij er erg totalled uit

    Login om te reageren
  39. Rene zegt

    22 februari 2007 om 19:46

    snik zonde maar nu hij gemaakt is , is hij weer PRACHTIG

    Login om te reageren
  40. Markus zegt

    25 februari 2007 om 17:46

    Komt er nog meer? Volgens mij is ie nog niet heel aan het einde hoor…

    Login om te reageren
  41. Jan zegt

    30 maart 2007 om 11:21

    Beetje blikwerk, paar wishbones en een velgje doen wonderen IFI.

    Login om te reageren
  42. Wat_een_gezeik zegt

    24 juni 2007 om 19:05

    Damn, die auto kan je echt heel goed gebruiken voor een autocross, zonder die achterkand zodat je zo de motor ziet liggen, gewoon alsof het er voor gemaakt is!

    Login om te reageren
  43. Alex zegt

    2 oktober 2007 om 16:40

    Lappy

    Wat doe jij dan in Nederland?
    Wonen?
    Ja zal wel.
    Dat kun je ook in Duitsland, want je vind hun toch het beste in rijden.
    Nou ik zelf vind hun rijgedrag asosiaal, meer dan dat.

    Login om te reageren
  44. ericd zegt

    26 november 2014 om 18:51

    Hoe zit het (7 jaar later ;-) als je Spyker ergens in Verweggistan van de weg raakt en major repair behoeft? Moet ie dan ook terug naar de fabriek verscheept worden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North