En het ding heet de Tavascan.
De Volkswagen Groep is lekker op dreef met het uitbrengen van auto’s die worden omschreven als een SUV Coupé. Een inmiddels erg geliefd concept, kuch, onder de Autoblog-lezers. Natuurlijk kan SEAT, pardon we moeten CUPRA zeggen, niet achterblijven. Ontmoet de Tavascan Concept.
Het concept moet een elektrisch feestje op vier wielen voorstellen. De aandrijflijn omvat twee elektromotoren (eentje op de vooras, eentje op de achteras) met een systeemvermogen van 306 pk. De auto staat op het inmiddels welbekende MEB-platform van Volkswagen. Een accupakket van 77kWh resulteert in een actieradius tot 450 kilometer. Theoretisch natuurlijk, want het is voorlopig nog een concept.
De CUPRA Tavascan (was dit een reservenaam voor de Taycan?) Concept beleeft zijn debuut op de IAA in Frankfurt. De naam is gebaseerd op een klein dorpje in de Pyreneeën. Naast zijn moderne aandrijflijn is het uiterlijk van dit model een glimp van wat de komende jaren uit de koker van CUPRA mogen verwachten. Het eerste (semi) elektrische model van CUPRA komt volgend jaar op de markt in vorm van de Formentor. Meer info over deze plug-in hybride SUV lees je HIER.
emping zegt
Ziet er niet verkeerd uit voor SUV coupe concept model. Helaas zal er niet veel van overblijven wanneer ie productierijp is.
torsen zegt
@emping: Weer een goed voorbeeld van hoe smaken kunnen verschillen.
Persoonlijk vind ik dat het ding eruit ziet alsof het in een Transformers film thuis hoort en halverwege de transformatie naar Decepticon is blijven hangen ofzo.
Zeker met dat Cupra logo voor 20 jarige festivalgangers en die mislukte drie-spaaks wielen.
Nee, mijn ding is het niet dit ontwerp.
harrie zegt
Lijkt op een boze Tesla
toniominestrone zegt
Alles draait om de marketing en de naïeve consument trapt er in om vervolgens in een hoop stront op wielen rond te rijden.
RiKe zegt
@toniominestrone: Het is geen Franse auto, dus zal wel meevallen.
sanderp zegt
Man man man, wat is dat ding lelijk. En dan ook nog het model 3 interieur overnemen, moet toch niet gekker worden.
Dutchdriftking zegt
Zet maar bij het grof vuil. En kom op Frankfurt nu eindelijk eens door met de Cupra Ibiza!
RiKe zegt
@dutchdriftking: Waarom niet gewoon allebei?
seatibiza zegt
@dutchdriftking: Amen! Eentje die wel ‘betaalbaar’ en toegankelijk is.
mashell zegt
Het knappe jongere zusje van de Urus.
Volvo940polar zegt
Wat een inspiratieloze kakbak
RiKe zegt
@Volvo940polar: Ho ho, het is geen Audi
Volvo940polar zegt
@rike: Klopt wel?
karaya zegt
Seat was vroeger een licentiebouwer van verouderde Fiat’s. Met zo’n heritage wordt het nooit wat.
De mensen die ik in Seat’s zie rijden bevestigen dat beeld alleen maar.
Edge zegt
@karaya: Je hoort nu toch ook niemand meer zeuren over het feit dat Ferdinand Porsche voor Adolf Hitler heeft gewerkt?
karaya zegt
@edge: Dat straalt toch helemaal niet negatief af. Technisch was er weinig mis mee.
Edge zegt
Zoals wel vaker bij SUV-concepts, zie ik hele gave designelementen die simpelweg op de verkeerde auto zitten. Sla deze auto wat platter en je krijgt volgens mij een bijzonder fraaie hatchback. In dit geval gaat het dan vooral om de neus en de achterlichten. Die zien er echt goed uit, maar passen niet op zo’n smal en hoog ogende SUV.
technofreak zegt
Ta-y-can
Ta-vas-can
Zouden ze van hetzelfde projectteam komen? Dan komt ’t wel goed met deze VW-die-geen-SEAT-mag-heten ;-)