Is zo’n electrische auto nou een beetje veilig? Om alle critici de wind uit de zeilen te nemen heeft Tesla zelf de beelden laten zien van de crashtests die zijn uitgevoerd om de Tesla Roadster goedgekeurd te krijgen voor de openbare weg. En omdat het altijd leuk blijft om te kijken naar auto’s die tegen een betonnen muur rijden deel ik deze beelden graag met jullie.
(via: Autoblog Green)
Racer X zegt
Net een mug die op een voorruit splatscht: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz BWAM!
NLX zegt
Die grap op het eind was toch niet zo goed als dat hij had gehoopt.
PeterVanHteV zegt
Klopt zon test wel ivm ontbreken van de achterzijde (gewicht) en is de snelheid niet te laag (30mph)?
Arie Nap zegt
Voor het gewicht zegt die man zelf al dat de apparatuur van de dummy’s het gewicht compenseert van de panelen die ze eraf gehaald hebben.
En voorzover ik weet is 30MPH de standaard snelheid om te crashtesten
Stefan Schuilenburg zegt
Ik hoop echt dat de Tesla een succes wordt. Een crashtest voor een not-yet-massaproduct in dit stadium is niet iets wat iedere fabrikant van dit formaat waagt.
Coolguy zegt
“High speed crash”
Ik ben al sneller met mijn fiets ergens tegengereden.
Wouterman! zegt
Eej jongens, ze hebben het hier over MIJL per uur, geen kilometers!!
Stefan Schuilenburg zegt
Coolguy.. met 48 km/u tegen iets opgereden zijn met je fiets moet een pijnlijke ervaring zijn geweest? :)
mashell zegt
Deze dingen kosten $350.000 voor de fabrikant om te bouwen? Voor zulk geld kan ik mijn geweten wel uitzetten en Ferrari gaan rijden.
Paul zegt
Ik hoop dat Tesla zich een plaats weet te verwerven tussen de gevestigde merken. Ze bieden iets nieuws (volledig electrische sportwagen) met behoudt van prestaties en alle moderne zaken incl. kreukelzones. Wens ze veel succes!
robbie zegt
@mashell, de prototypes kosten idd 3,5 ton om te bouwen. Zo vreemd is dat toch niet?
el español zegt
30 mph tegen een betonnen muur?!?! ik weet niet aan welke standaard dat voldoet. EuroNCAP doet ze met 60 KM/H met 40% offset tegen een deformeerbare barriere. En naar mijn weten is in the USA 45 MPH tegen een eveneens deformable barrier vrij standaard.
Uiteraard is elke fabrikant vrij om zijn eigen crash-tests naar eigen smaak / inzicht te doen. Zeker als het om een promo-video gaat :-)
ZOEF zegt
EuroNCAP doet het aan 40 mph, da’s een stuk sneller en kan een heel ander effect hebben.
MarcO zegt
@ zoef: Nee hoor…. in beide gevallen gaan ze stuk. ;)
ronald ccx zegt
tesla = de toekomst mensen dat bedrijf heeft veel potentie
Stiggie zegt
Jongens. 350.00 euries 0-100 4 seconden topsnelheid 170 km/h
Maar wees nou ff serieus. Het geluid van een V8,V10,V12 is al meer dan de helft van de lol. Zo’n Tesla hoor je niet!. Das niet leuk.
Paul zegt
@ Stiggie
neem je gewenste geluid op een mpr3-tje mee en speel af via je Ipod …. Het aardige is dat je de draaikolk in de tank ook niet meer hoort …….. ;-)
kees zegt
@ Stiggie
Die $350k is voor een prototype. De consumentenprijs is rond de $100k.
En, als je het dan toch naar kosten kijkt, op een volgeladen Tesla kan je zo’n 400km rijden. Weer opladen kost vervolgens 5 dollar! Doe dat maar eens met je benzine auto.