Tiger Woods ging afgelopen week voor de bogey, maar zijn crash is mogelijk goed nieuws voor Genesis.
Het was weer geen echt lekkere week in het leven van Eldrick Tont Woods, beter bekend als Tiger Woods. In het zonnige Rancho Palos Verdes ging de golf-god drie dagen geleden kablabber in de vroege ochtend. De auto van Woods stak twee stroken over, raakte naast de weg een boom en kwam uiteindelijk op zijn kant tot stilstand. Beeld van het wrak bood allerminst een prettige aanblik.
De mangel
Woods was dan ook aardig door de mangel genomen. Hij moest met meervoudige open botbreuken in zijn been naar het ziekenhuis worden gebracht. Het is nog even de vraag of de beste man er weer zodanig bovenop komt dat hij weer goed kan golfen. Maar in de tussentijd zijn sommigen alweer bezig met de echt belangrijke vragen. Wat doet zo’n incident voor het merk dat ermee geassocieerd wordt?
GV80
Woods reed namelijk plichtsgetrouw in een Genesis GV80. Genesis is zoals jullie allen weten de luxedivisie van Hyundai. In Europa wordt het merk nog niet geleverd. In Amerika staat er inmiddels een indrukwekkende lijn producten in de showroom. Steevast scoren de modellen mooie testresultaten qua betrouwbaarheid enzo, maar ook Genesis ondervindt hoe moeilijk het is om de strijd aan te gaan met de preeeeemijum merken. Een beetje brand awareness creëren door Tiger in zo’n Koreaanse Bentayga te laten rijden als de GV80 kan dan geen kwaad. Of nou ja, behalve als hij ermee crasht dus en er een heel groot extra Genesis-logo op de deur staat. Toch?
No such thing as bad publicity
Neen! Karl Brauer, executive analyst van iSeeCars.com, vermoedt namelijk dat Genesis juist baat heeft bij het akkefietje, zo meldt hij in kaliteitspublicatie The New York Post:
I hate to use the [saying] ‘no such thing as bad publicity’, but there’ll be that much more awareness of Genesis than there was a week ago. Any bad news can be devastating for 24 hours or 48 hours … but the increased awareness of Genesis will last a lot longer than that.
Karl Brauer, bekijkt het van de zonnige kant
Ook CFRA Research analyst Garrett Nelson denkt dat Genesis garen spint bij het misfortuin van haar uithangbord. Sterker nog, hij denkt dat mensen het feit dat Woods de crash overleefd heeft zien als een teken dat de GV80 veilig is:
Genesis is a lot smaller than the other luxury brands. The luxury market’s very competitive. You have pretty much all of the automakers having at least one luxury brand. It doesn’t appear that the car was at fault or there was any kind of equipment failure or anything like that. Conversely, it might just be the opposite, where people see the mangled vehicle and wonder how anyone could survive that and realize it’s because he was very well protected in that vehicle.
Garrett Nelson, maakt limonade van citroenen
Wil jij nu ook een Genesis? Of denk je nog steeds dat Genesis Skynet is? Laat het weten, in de comments!
rijnounsdoor zegt
Rijdt Phil Collins er ook in?
vetnek zegt
@rijnounsdoor: Ja, another day in paradise geloof ik!
snorrie zegt
@rijnounsdoor: geen idee, maar Jesus weet het wel.
Kostas zegt
Wat is die gv80 toch een machtig mooie auto
supertjeduc zegt
Je kunt ook zeggen dat de auto zo’n waardeloze wegligging heeft dat je hem niet op de weg kunt houden
dees zegt
Nou de sedans van hun komen zeer goed uit de test qua wegligging en diverse journalisten vonden zelfs dat ze meer rijden als een BMW dan een nieuwe BMW
mashell zegt
@dees: dat zijn journalisten die hebben gelezen dat Albert Biermann nu bij Hyundai werkt.
wimof zegt
Zal wel altijd zo zijn met die sufs.
lecomte zegt
Genesis wordt in Duitsland gewoon geleverd hoor.
jvthof zegt
Wil jij nu ook een Genesis?
Ja de GV70 mag je hier zo voor de deur zetten!
El-Loco zegt
Ik dacht op die eerste foto’s van het ongeluk te zien dat het een
texter zegt
Al hinkelend op het graf van Infinity…Woods heeft de zijne wel een goede facelift gegeven.
Alfarobert zegt
Had juist verwacht dat hij de fabrikant van de auto een proces aan zou spannen.Daar nog weer miljoenen voor zou krijgen.
560pk zegt
Ik weet het: het is verwarrend, al die “Times” en “Post”. Maar de New York Times is de kwaliteitspublicatie, net als de Washington Post. En zo is de New York Post dus het sensatiekrantje (niveau Privé), net als de Washington Times.
jaapiyo zegt
Jawel maar sensatiekrantjes noem ik dan weer kwaliteitspublicaties 😜
coupedriver zegt
Hij had allezins beter in een Volvo kunnen zitten…
Trouwens trieste keuze om met zo een Koreaan te rijden/tollen als je zo rijk bent.
550maranello zegt
Heb je ook een GV D(iesel)?
Roskampies zegt
Zien er wel erg mooi uit. Zou m wel op de dreef willen hebben hoor :)