Een bestuurder uit Californië crashte zijn Tesla Cybertruck omdat de auto niet wilde remmen.
De Tesla Cybertruck houdt de gemoederen behoorlijk bezig. En terecht, want zeg nou zelf, welke fabrikant durft het nu aan om een auto als deze gewoon op de markt te brengen. Dat de typegoedkeuring voor bijvoorbeeld Europa misschien wel nooit gaat lukken maakt grote roerganger Elon Musk niet uit, de auto moest en zou er komen.
Nou kunnen we allemaal Musk uitmaken voor een fantast en een rare, hij doet het maar wel gewoon. Dat alles dan niet altijd gaat zoals het moet, dat is dan maar zo.
Zo zijn er klachten over het verbruik en de actieradius en zijn er berichten dat de rvs Tesla Cybertruck toch al begint te roesten. Vervelend maar minder gevaarlijk dan wat de kersverse eigenaar in Californië overkwam.
Remmen en airbag Cybertruck werken niet
Bestuurder en trots Cybertruck eigenaar Eric kreeg de schrik van zijn leven toen hij met zijn peperdure en splinternieuwe Tesla in een bocht probeerde te remmen. Het remsysteem liet het afweten en hij knalde zo bovenop een lantaarnpaal. Bij deze crash kwam ook nog eens de airbag niet tevoorschijn.
Aardig wat schade, de halve bumper hing los, motorkap ingedeukt, kieren in de zijpanelen. Aardig wat schade na nog geen 560 kilometer op de teller.
Crash Tesla Cybertruck
Op het forum doet hij zijn verhaal. Hij was lekker aan het rijden en bij het naderen van een bocht liet hij het stroompedaal los. De auto nam echter geen snelheid af, dus hij wilde bijremmen. Dat werkte ook niet en dus vloog hij uit de bocht tegen een lantaarnpaal.
Als klap op de vuurpijl werkte ook de airbag niet, zo sluit hij af. Gelukkig is Eric niet ernstig gewond, maar hij voelt zichzelf wel “a bit sore” na het incident. Succes met die claim Elon!
Logboeken
Tesla zou Tesla niet zijn als alle logboeken van de crash door het merk zijn in te zien. De auto staat op dit moment bij Tesla voor reparatie en verder onderzoek. De logboeken en camerabeelden kunnen uitgebreid uitgelezen worden natuurlijk. Benieuwd wat dat op gaat leveren.
rbou zegt
Niet handig dat Tesla nu zelf gaat kijken waar het door komt. Beetje onafhankelijkheid zou fijn zijn.
shalomleon zegt
De data die betrekking hebben op het ongeluk is door de eigenaar van het voertuig op te vragen. Dit is via de legal afdeling van Tesla
potver7 zegt
– EDIT aangepast dank –
mashell zegt
Maar hoe is het nu met de lantaarnpaal?
cossiekiller zegt
Die schoolt zich op dit moment om naar reuzebanaan.
JelmerS zegt
deze crash lijkt me niet hard genoeg om de aurbaote activeren, wel jammer dat de rem niet doet wat je ervan mag verwachten.
Als Tesla de logs checkt dan is het niet objectief, kijkt een overheidsinstantie mee dan is dat weer niet goed voor de privacy..
mashell zegt
Jawel. De overheid kan gewoon meekijken die is daartoe bevoegd. Omwille van de privacy mogen de buurman, je verzekeringsmaatschappij en Tesla de gegevens niet inzien. Maar goed dit is de VS, daar is privacy al snel ondergeschikt aan commerciële motieven.
William zegt
Er zijn wanhopige mensen geweest (of misschien nog wel) die “over sticker” hebben betaald voor dat stuk krapuul. En flink ook. Wat waren zij denkende?
arta zegt
Of… meneer had zich vergist en reed perongeluk zomaar tegen een paal.
hotze zegt
Misschien het gaspedaal extra ingetrapt…
Maar het zal me niet verbazen als die knakenauto’s falende remmen hebben. Afbrekende sturen, afbrekende wielophanging. Die Marscruiser ziet er uit als een Dinkytoy, misschien ook die techniek aan boord.
arta zegt
Remmen zijn nog steeds mechanisch/hydrolisch en schuin verbonden/gescheiden.
Als de rem faalt doen twee van de wielen niet mee, maar maar heb je nog steeds remkracht op die andere. Compleet falende remmen komen volgens mij zelden voor.
Of ze moeten koken/lucht in het systeem.
hotze zegt
“Komen nooit voor”, dat komt niet voor in het Tezla-woordenboek. Die Tezla’s hebben al zoveel rare incidenten meegemaakt, compleet falende remmen kunnen er ook wel bij.
mashell zegt
Deze wagen heeft steer-by-wire en is elektrisch. Vanwege regeneratief remmen zijn de meeste EV’s al brake-by-wire. Wie weet heeft Tesla de mechanische backup gewoon weggelaten?
siemi zegt
Ooit gehoord van de SBC remmen van Mercedes?
stefan00 zegt
Precies, gevalletje cruise control aan en je daar niet bewust van zijn. Remmen doet die altijd