Afgelopen vrijdag ontstond er grote opschudding vanwege enkele vermeende uitspraken van de beoogde milieuminister, Jacqueline Cramer (PvdA). Tijdens een gesprek met informateur Balkenende zou ze namelijk hebben aangekondigd helemaal van dieselauto’s af te willen. Maar de liefhebbers van roetwalmen kunnen opgelucht adem halen. Haar uitspraken lijken namelijk een beetje uit hun verband te zijn getrokken, als we de PvdA tenmiste mogen geloven.
“Klopt niet”, zegt de PvdA. “Na haar gesprek met Balkenende werd aan mevrouw Cramer gevraagd wat de dieselrijder van haar kon verwachten”, aldus een woordvoerder van de partij. “Ze heeft toen geantwoord dat dat primair een zaak is van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, maar dat ze wel nastreeft dat er meer zuinige en schone auto’s op de weg komen. Het woord dieselauto heeft ze zelf niet eens in de mond genomen. Er is dus geen sprake van een ban op dieselauto’s.”
Maar de vraag is natuurlijk, wie moeten we nou geloven? De Telegraaf die van mening is dat Cramer diesels wil boycotten of de PvdA die het hele voorval gelijk weer in de doofpot wil stoppen? (via: automotive-online.nl)
Citrofiel zegt
Dit is zó oud… Holden en daarna ik zetten bij dat bericht al een link naar dit artikel…
binkie zegt
‘grootte’ ??
OT; het zou zomaar kunnen dat ze intern is teruggefloten ;)
robbie zegt
@Citrofiel, klopt maar niet iedereen lees de reacties bij dat oude artikel. Hopelijk lezen mensen dit wel en weten ze hoe het werkelijk zit.
autoblogger zegt
Maar hoe zit het? Wie moeten we geloven?
lincoln mark8 zegt
takkewijf….maakt niet uit wat ze zegt.
DonKilluminati zegt
Weet je wel hoe populair de diesels van volkswagen zijn, overal waar jr kijkt zie je een TDI, ik had zelf nagedacht om een golf tdi 130pk te kopen.
lekker zuinig en toch redelijk veel vermogen
PigPen zegt
Diesel rulez!
En als mevrouw Cramer graag wil dat we in schone auto’s rijden gaat ze maar bij een wasstraat werken! :)
Citrofiel zegt
@ robbie; Dan had je dit bericht alsnog wel sneller kunnen plaatsen? Lijkt me niet moeilijk. Of las je zelf de reacties ook niet? :P Autoblogger had het iig al sneller door, maar blijkbaar vond hij het niet waard om een nieuwe post op te maken. Wat doet het er ook toe.
joep zegt
@autoblogger, dat is simpel. Een roddelblad, want dat is het, geloven is natuurlijk de grootste onzin. Wat een lachertje die ‘krant’, ouwe bruinhemden…
Ejay zegt
Wie moet je geloven. De Privé verpakt in krantenlay-out of de partij voor wie de woorden doofpot en liegen zijn uitgevonden? Feit blijft dat Cramer vroeger een milieu terroriste was en dat die nare gewoonte vast niet vertrokken is. Anyways, hopen dat Camiel Eurlings ze wat meer op een rijtje heeft.
alex zegt
weg met die diesels miljaar! tis de brandstof vd duivel
Maarten zegt
Tja, Telegraaf of de PvdA, da’s een pot nat, maar in dit geval neig ik toch om de PvdA te geloven. Het eerdere bericht was zeker ook nog voorpagina nieuws?
autoblogger zegt
@joep: klopt, maar de pvda staat erom bekend met alle winden mee te waaien… Tja, de telegraaf staat heel laag om mijn lijstje met betrouwbare media, maar de pvda staat nog lager.
joep zegt
@autoblogger, hmm nee dan ga ik toh voor de pvda. Tuurlijk er wordt tegenwoordig wel erg veel gedraait en ze willen iets teveel iedereen te vriend houden, maar het is wel een pijler van ons succesvolle politieke systeem.(miss niet populair, maar wel succesvol). Maar goed ik dwaal af. Wanneer ik de telegraaf op hun woord moet geloven wanneer ze zeggen dat cramer iets wel heeft gezegd, of de pvda wanneer ze zeggen dat ze dit niet heeft gedaan, dan ga ik toch voor de pvda.
Niet alleen omdat de telegraaf uitblinkt in onzin en achterklap maar ook omdat ze maar altijd graag de nieuwe pvda-bewindslieden zwart willen maken nog voordat ze aan hett regeren zijn toegekomen.. Wanneer ze eenmaal een namm hebben komen ze daar niet zo snel meer van af.
Marcel zegt
Er wordt ons van alles en nog wat op de mouw gespeld. Gewoon eeen kwestie van goed opletten met de uiteindelijke conclusie: Stemgedrag wijzigen of krant opzeggen. En dat eerste mag al in maart ’07 dan mogen we even proeven en de illusie hebben dat de burgers er toe doet. Ps, neem de moeite om het regeerakkord te lezen (is niet leuk) maar ik heb het wel gedaan.
J.H.van Velthuyzen zegt
Flauwe kul is ook kul. Zie hoe men aan de verdere ontwikkeling van de dieselmotor werkt.
Een dieselmotor gaat efficiënter met de brandstof om. Als iets verder in de tijd alle
dieselmotoren met een roetfilter zijn uitgerust, waar praten we dan nog over.
Dieselmotoren op biobrandstof. Gooi daar eens wat onderzoeksgeld tegenaan. De regering
heeft gewoon de tijd zitten te verslapen. Een kwestie van eigen belang !!
Het blijft een kwestie van automobielistje pesten. Dat noem ik nou echt walgelijk !!
Larrs zegt
Dieselauto’s kan je niet verbieden, rijden zonder roetfilter naar mijn idee wel.
arjan zegt
vrouwen en techniek… :P
Philip zegt
@ lars, volledig met je eens… ;)
René zegt
Rijden zonder roetfilter verbieden !!! Laten ze eerst dan eens zorgen dat er voor elke auto één verkrijgbaar is !!! Citroën slechts voor 2 types leverbaar.
Ik wil graag een een roetfilter op mijn auto laten plaatsen, maar het ziet er naar uit dat dit niet gaat lukken.
De dure subsidie aktie duurt nog max. 40 weken en had graag gebruik gemaakt van deze mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan een minder vuile lucht.
VROM bedankt !!!!!!
mark zegt
ach man ga toch weg met je roetfilter. Heb een astra zonder roetkat eronder en die roetuitstoot is juist minder geworden sinds dat die eronder vandaan is. Dus wat nou handig een roetfilter of kat onder een diesel???
Laat me niet lachen en ik ben niet de eerste die dat heeft!!!