De handschoenen gaan uit! Coulthard is bikkelhard en zegt dat Wolff zijn opmerking een trap in de ballen is voor Mercedes.
It giet oan, zou je kunnen zeggen na de eerste race in Bahrein. Veel is duidelijk geworden: ‘onze’ Max en de Red Bulls zijn retesnel en Mercedes niet echt. Dat ziet oud-coureur Coulthard ook, maar is van mening dat niet alle meningen door de beugel kunnen. Zeker niet van een Formule 1-teambaas.
Coulthard over opmerking Wolff
De Schot neemt al vaak geen blad voor de mond en nu is dat weer het geval. Al voor de niet zo goed verlopen Grand Prix van afgelopen zondag, liet Mercedes-baas Toto Wolff weten dat ze het concept moeten veranderen om mee te kunnen racen om de titel. Of om überhaupt podiumplekken te halen.
Dat is op zijn minst opmerkelijk. Dit omdat het Mercedes-team juist de W14 heeft ontwikkeld op basis van de oude, de W13. Een evolutie van dat oudere model, zou je kunnen zeggen. Echter, de W13 had wat probleempjes het vorige seizoen zoals we allemaal weten. Toch kozen de Duitsers ervoor om ermee verder te gaan. Wolff dus ook. Coulthard was dus verbaasd toen hij deze uitspraak hoorde, heeft hij live bij Channel 4 gezegd weet Motorsportweek te melden.
Harde opmerking
De ex-coureur noemt het een harde opmerking. Hij zegt verder dat ‘de auto nog maar zes dagen leeft’. Dat klopt: drie dagen testen, drie dagen rijden in Bahrein. Na al dat werk in de winter is een dergelijke opmerking wel ‘een trap in de ballen voor het ontwerpteam’.
Vermoedelijk moeten ze deze uitspatting, en de uitslag van de race, nog even verwerken. Het is zaak dat Mercedes aan de slag gaat en snel aanpassingen doet. Dit om niet eenzelfde seizoen als verleden jaar mee te maken.
Na de eerste race ziet het er niet rooskleurig uit. Hamilton had moeite om het tempo van de twee Red Bulls, de Scuderia Ferrari en F1 Aston Martins bij te houden. Dat beseft Hamilton goed en hij doet er nog een schepje bovenop. Hij zegt tegen de BBC dat er niet naar hem geluisterd is. Hij heeft aangegeven welke problemen de W13 had, maar daar is te weinig meegedaan. Tsja, en nu?
bietje zegt
Oh Hammie had het al gezegd, maar ze luisterden niet 🤦🏻♂️… want zij zijn groot en ik is klein… 😭
(voor Gen-X-ers onder ons)
Fijn te merken dat ze bij RB hun zaakjes voor elkaar hebben, ondanks de windtunnel-penalty 💪🏻
pomoek zegt
Ja. Eens. Maar het ontwerpteam had ook wel een schop in de Germknödel verdiend. Heel 2022 werd er gesproken over leermomentjes, blijven vechten, “no blame culture”, sterker terug komen en blijven vechten. Het is nu duidelijk dat het huidige concept gewoon niet werkt. Dat heeft dus een enorme klap geld, tijd en energie gekost om daar achter te komen. Het beste wat MB nu kan doen is de ontwikkeling van het huidige concept gewoon staken en met een compleet nieuw concept komen. Dan zijn er in 2024 nog wat races te winnen en kan er in 2025 weer om een kampioenschap worden gevochten.
ghengiskhan zegt
Ach. Een trap in het kruis is nog tot daar aan toe. Wees blij dat Toto niet met hoofdtelefoons is gaan gooien.
Kijk, de man is teambaas en moet dus alles doen wat mag om zijn kluppie kampioen te laten worden. En dat heeft hij de afgelopen tijd aardig gedaan. Maar het is hem schijnbaar ontgaan dat je je eigen team niet ook op dezelfde manier moet behandelen. Hij laat zich aardig kennen, zo. Hij baalt er waarschijnlijk van dat zijn aandelen minder waard worden.
LoutervanPlezier zegt
De prachtige reactie van Wolff, is reactie van een echte narcist. Hij is uiteindelijk eindverantwoordelijk voor het gehele project, maar doet nu net, of hij er niets aan kan doen. In principe geeft zichzelf ook een trap in de ballen, want hij heeft zelf toestemming gegeven, dat wat en hoe de auto er nu staat, dat dat goed is geweest voor het begin van 2023.
Dat gehuil van Wolff is een narcistisch reactie, typisch passend bij zijn ziekte beeld.
Ach, die arme Hamilton, nu moet nog een flink aantal jaren bijtekenen, om ooit zijn achtste wereldkampioenschap te kunnen vieren, wat waarschijn nooit meer gaat lukken, maar hij mag het proberen. Het geeft vermakelijke beelden en uitspraken.
kniesoor zegt
Het grote zwartepieten is dus al begonnen. Stay tuned for more fun . . .
Allison Burgers zegt
Succes met het veranderen van het concept binnen het budgetplafond waar de broodjes tonijn van Red Bull al te duur waren.
Allison Burgers zegt
Dit interview met Hamilton blijft toch wel goud:
https://www.youtube.com/watch?v=4o0IBJlILDU
sanderkomnogeensergens zegt
Link werkt niet. Waar moet ik op zoeken om hem te vinden?
Modena zegt
Staat de Kaak, overigens nog op de loonlijst van Red Bull?
sanderkomnogeensergens zegt
Dat dacht ik dus ook meteen. Vind eigenlijk dat de kaak teveel heren dient en dus moeilijk serieus genomen kan worden.
flyerbunch zegt
Update: Mercedes haalt voormalig kopstuk James Allison terug om orde op zaken te stellen! https://www.gpblog.com/nl/nieuws/186214/allison-keert-naar-verluidt-terug-bij-mercedes.html