Blijkbaar hadden ze wind mee, want de Corvette ZR1 heeft nog eens vier seconden van de Nurburgring tijd af weten te snoepen. De tijd is daarmee uitgekomen op 7:22,4, inderdaad drie tienden….
…langzamer dan de Dodge Viper SRT10 ACR met Tom Coronel achter het stuur. Toch lullig. De Corvette ZR werd deze keer bestuurd door de Deen Jan Magnussen, maar die mag nog even verder oefenen om de laatste tienden er vanaf te rijden.
Toch grappig om te zien dat de snelste supercars allemaal zo dicht bij elkaar zitten op een circuit dat 22 km lang is en meer dan 170 bochten telt:
Een ander leuk weetje: Gerrie Kneteman werd in 1978 wereldkampioen wielrennen op de Nurburgring. Naar verluidt heeft Tom Coronel nog tips van Gerrie gekregen over de ideale lijnen op de Groene Hel. (via motorgears)
Emile_Benz zegt
hmm, what’s next? Gaat Nissan nu beweren dat Corvette over deze tijden heeft lopen liegen?
rikkon zegt
Dat zullen dat we oude tips zijn, de Kneet is in nov 2004 overleden…
Paul zegt
@Emile_Benz:
Ik denk dat Porche het circuit opkoopt er alleen zelf nog geregistreerde tijden vandaan laat komen ;)
Mairsil zegt
@Emile
Nissan zal je er niet over horen, het is immers logisch dat een iets duurdere auto met ook nog eens een minimaal interieur en wegcomfort sneller is.
Porsche daarintegen zal wel weer hoog en laag springen, en proberen het voor de Duitse wet illegaal te verklaren om auto’s sneller te laten rijden dan hun Race-kever.
Fej zegt
De Viper heeft zogezegd de snelste tijd, maar dit was geen stock Viper. Hij had aangepast onderstel, Aerodynamische aanpassingen en een Hardcore race package (whatever dat ook mag zijn). De corvette was ook niet helemaal standaard en GTR reed zogezegd met race banden.
Dan gaan die tijden toch helemaal nergens meer over!
autoblog7 zegt
waar staad de porsche gt2 en de gt3 rs ergens met welke tijd ?
Mies zegt
Volgens mij kun je gewoon bij iedere auto/ tijd een spreiding nemen van een aantal seconden. Bij een “normaal” circuit (bijvoorbeeld Monza oid) kun je opgegeven moment de tijd niet niet/ nauwelijks meer verbeteren, maar bij een enorm circuit als de Nordschleife blijft er altijd ruimte over voor verbetering (10 bochten perfect nemen is wel mogelijk 170 lijkt me niet).
RS zegt
Een aantal weken geleden heb ik hem tijdens de FIA GT in Zolder zien staan in het geel naast een Callaway C6. Best indrukwekkende machines als je het mij vraagt. Ze trokken in ieder geval meer bekijks dan de 911 Turbo’s en de Audi’s RS6’en.
babbaloerie zegt
Als je weet dat de Nissan GT-R slechts 7 seconden langzamer is dan de Corvette ZR1 die meer dan 100pk extra heeft, dan krijg je toch wel respect voor de Nissan.
hans zegt
De GTR is ook één en al computerbesturing.
Daarom is hij sneller dan vergelijkbare wagens, De software zorgt ervoor dat er in extreme omstandigeheden(bocht) nog meer grip en ook vermogen op de weg komt dan andere wagens
Rob USA zegt
@Mairsil:Uit diverse testrapporten van de GT-R en de Corvette blijkt juist het tegenovergestelde van wat jij zegt nl dat de GT-R heeel stug is en de Corvette (met zijn leer interieur upgrade)er heeel knap eruit ziet!
Dan hoef ik zeker niet meer over het extrieur te hebben. :)
RS: Ja, hè hè tuurlijk krijgt de vette meer bekijks! :)
Rob USA zegt
P.S. Deze tijd is trouwens speciaal voor alle mensen die dachten dat de V-spec de ZR1 zou passeren in de rangorde! :)
jdm zegt
Maar het punt blijft dat amerikaanse auto’s bagger zijn
rikkon zegt
Rondetijd Kneteman ca. 36 minuten:
1978. Nurburgring, Germany. August 27.
Distance: 273.720 km
Time: 7h 32m 04s
Average speed: 36.329 km/hr
Jaap zegt
Dan heb je toch weinig achterwerk over denk ik, als je zeven-en-een-half uur op je fietsje heb zitten boenderen met ruim 36 km/u… respect!
Heyhuub zegt
Deze tijd is nooit gereden.
De originele bron was fastestlaps.com, maar daar is de tijd reeds van verwijderd omdat er geen betrouwbare bron beschikbaar was.
Kortom, onzin.
Hank zegt
@Paul sinds wanneer kan je een openbare tolweg opkopen?
joop zegt
Ik reed 7;15 met mijn slr jippie, lekker belangerijk ?
forza:o
joeri zegt
Die ringtijden vind ik allemaal belachelijk. Hoe kan je die tijden nu vergelijken als ze door verschillende personen zijn gereden.
Zoals bij TopGear vind ik het veel beter, ze worden door (ik neem aan) dezelfde persoon gereden en dus zijn ze vergelijkbaar.
r2rule zegt
Van de productie auto’s heeft Tom Coronel het ronde record in handen hij deed het in 7:22 in een 2009 Dodge Viper SRT-10 ACR..
Porsche Fan zegt
ik ben er van overtuigd dat de 997 turbo en 997 GT2 ook nog wel secondes sneller kunnen over de ring
CSL zegt
Waanzinnig goed. maar drietienden langzamer dan de Viper.
Het grappige is dat er een Race BMW 320diesel met 260pk hetzelfde tijd heeft als de ZR1! Die tijd werd gewoon door Sport Auto gereden.
Neo zegt
7:22… Damn, ik was al trots op mezelf met een 9:23 in m’n 330Ci…
C6.R zegt
@ heyhuub: Right on! Deze tijd is zeer waarschijnlijk FAKE! (waarmee ik niet wil zeggen dat zo’n tijd er niet in zou kunnen zitten..)
Maar ja, de fanboys zijn alweer gemobiliseerd iig…
bob zegt
hoe officeel zijn die tijden eigenlijk? ik geloof geen ruk van die nissan en chevy tijden.
TJ zegt
Blijft wel leuk zo’n vergelijk… Wel grappig is bijv de motor is hier een V8 van 5,7 liter met Compressor, die van de Nissan een V6 met 3,8 liter en turbo, Die van de pagani Zonda een 7,3 V-12, enz, enz… Enige echte vergelijk is in mijn ogen nog steeds Porsche en Nissan, beide 6 cilinder, beide turbo, beide 4 wd.. Alle anderen zijn leuk om te weten maar geen eerlijk vergelijk… Wat als Porsche en Nissan een V8 of V12 zouden gebruiken… Ik denk dat die 2 dan het hele veld achter zich laten…
TK zegt
@Rob USA
By the way, the V-spec is nog niet eens uit.. dus daar kun jij nog niks zinnigs over zeggen..
Vind die tijd van die corvette niet eens zo heel speciaal.. de Nissan GTR heeft ruim pk achterstand op de zr1 maar eindigd maar 7seconden langzamer. PETJE AF VOOR DE GTR!!!! maar goed, over de ZR1 gesproken, het blijft een smakeloze auto(laat maar komen die negatieve reacties ;) )
TK zegt
ruim 120 pk.. foutje in de zin. ;)
V-Spec zegt
Waar zijn alle Porsche fanboys nou die in alle rep en roer schreeuwen dat de tijd niet klopt? Tot nu toe maar één reactie hierboven zo te lezen. Of ben ik te vroeg met reageren?
Hoe dan ook, mooie prestatie van de Corvette ZR1, schitterende wagen overigens. Vraag me af waar Porsche blijft met hun antwoord, of zitten ze weer als een klein kind te janken in een hoekje na het lezen van bovenstaande prestatie?
jasper zegt
Ik weet 100000% zeker dat als de zonda nog n keer door de goede rijder een rondje rijd, ze een heel dik record kunne zetten.
RenesisHP zegt
Ik weet zeker dat een mx5 na complete Ring aanpassing sneller kan.
SimonMc zegt
@TJ: juist niet.Een V8 of een V12 zou de balans van de auto volledig in de war brengen.Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van type auto’s waar de 4 in lijn motorversie voorin veel beter door de bochten gaat, dan de V6 versie…Gewicht is iets zeer belangrijk, en vooral gewicht op de juiste plekken.
Steek een V8 in een porsche turbo, en je hebt bakken overstuur.
Nick zegt
@TJ: Als je een V8 in een 911 Turbo/GT2 weet te proppen, dan zal hij alsnog niet sneller gaan.
Een 911 Turbo/GT2 heeft door de variabele geometrische turboladers en hun grote toerenbereik (hoogtoerig blok) een vlakkere koppelcurve en een hoger koppel dan zelfs de meeste goede oude atmosferische Amerikaanse V8-jes.
Hetzelfde geld voor de GTR, maar is vooral zo snel vanwege de vector-gestuurde differentiëlen.
De nieuwe Audi R8 met V10 motor en de 998 Turbo zou ook vector-gestuurde differentiëlen krijgen, de B8 S4 beschikt hier al over.
Ik hoop nog altijd op een rasechte middenmotor Renault Alpine met een atmosferische VK45VE 4,5 liter V8 motor én devierwielaandrijflijn van de GTR.
Én daarvan een achterwielaangedreven GT2 variant…
Maar ja, dat was even mijn fantasie die op hol sloeg.
Nick zegt
@SimonMc: In een Porsche krijg je juist onderstuur door de achter overhang, met beetje overstuur kun je nog wel snel over een circuit maar met onderstuur kun je het wel vergeten.
Overigens, waarom een V8 motor terwijl een compactere boxer-6 met turbolading meer koppel én vermogen heeft?
phantom zegt
Dit wou ik horen, haahaa, de zr1 beats em all!!!, voorlopig altans..
bozewolf zegt
Is die tijd nou echt of wat?
Iig niet verbaasd dat er nog wel wat meer inzat, de ZR-1 is een puur prestatiehok, geen compromis GT wagen. Keihard onderstel en karig interieur vergeleken bij de rest. Maarja, dat zal je de reet roesten als je ’t ding over een circuit smijt. Wat een kick.
Niels zegt
Hecht niet zoveel waarde aan dit marketingpraatje van GM, Noch de verhalen van Nissan trouwens. Wat ik wil zien is Horst von Saurma van SportAuto die dat ding over de ring joekelt..Met Sabine Schmitz er in de GTR Achteraan..
C6.R zegt
Welk marketingpraatje van GM? Nogmaals: DEZE TIJD IS NERGENS BEVESTIGD, LAAT STAAN DOOR GM!!!
Rick dos zegt
Ja, maar wacht even hoor. De Gt2 en Turbo kunnen dit veel sneller. Mits er een testrijder van Nissan instapt.
Ga maar na, Porsche testrijder doet de Ring in rond de 7.50 met de GT-R en met de GT2 in 7.32. Nissan zegt dat de Porscherijders niet kunnen rijden en die van hun wel. En daarbij kunnen hun bewijzen dat ze met de GT-R een 7.29 kunnen rijden. Dussss……..ergo……GT2 in een 7.12 ongeveer. Moet de zon natuurlijk wel op het juiste punt van de horizon staan. Als ie rijzende is…..hihi Vat je ‘m? Nee? Stupid! :D
Toms zegt
Voor wat betreft de tijd van Tom Coronel heeft deze zelf aangegeven dat het nog scherper kan omdat hij enkele foutjes heeft gemaakt.
Dit stond of hier op autoblog of in de autoreview.
Dus het kan inderdaad altijd sneller.
Voor wat betreft de uniforme coureur om auto’s echt te vergelijken hebben we geen Stig nodig maar kan Sabine het ook wel af lijkt me.
ferrenzi206 zegt
@ rob usa
naar wat voor tests kijk jij?
zeggen dat een nissan gt-r juist minder grip heeft dan een corvette ??
kijk maar eens naar de productie van een gt-r, zal je horen dat elke velg een speciale kant heeft zodat de band niet van de velg zouw schieten.
Jij denkt waarschijnlijk omdat je hebt gehoord dat een corvette zr1 meer g-force produceert in een bocht dan een nissan gt-r betekent het nog altijd niet dat die meer ‘grip’ heeft