We hebben weer wat nieuwsgeruchten over de Corvette “Blue Devil”, de uiteindelijke naam van deze uber-vette zou namelijk ZR1 zijn. De nostalgische naamgeving zou hebben gewonnen van alternatieven als “Z07” en “Super Sport”.
Het is al een tijdje bekend dat de nieuwe Corvette tussen de 600 en 700 pk krijgt. De verwachting ligt rond de 650 pk, wat toch een nette 145 pk meer is dan de Z06 aan boord heeft…
Chevrolet’s 650-horsepower Corvette, developed under the codename “Blue Devil,” will be called ZR1. That badge will appear on the January 2008 Detroit show car, and on the production version set to go on sale later next year as a 2009 model.
Bron: motortrend.com (via jalopnik).
Anyway… Zit er daadwerkelijk iemand te wachten op een 650pk Corvette? Behalve Ruben en RobUSA uiteraard. Nee? Zullen we dan gewoon hiernaar kijken?
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
ja
daar zitten we op te wachten, het is zo’n prachtige auto.
Dus hoe meer pk’s hoe beter…
Arodin zegt
Is er zoiets als te veel pk ?……. ehh, nope.
Bring it on …. ben benieuwd naar de overige specs.
Zouden ze dit keer eindelijk dat interieur, gemaakt van oude boterhamzakjes, vervangen?
ELB zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
greg zegt
Kan je straks nog beschaafd optrekken met zo’n auto….???
Lijkt me vermoeiend rijden met een auto die bij de geringste aanraking van het gaspedaal zichzelf katapulteert… Zit je niet op te wachten bij een stoplicht met verkeer voor je.
Jeroen zegt
En toch blijf ik bij Amerikaanse sportief aangelegde auto’s dat een hoop vermogen problemen geeft bij bochten. Misschien me iets teveel laten meeslepen door Jeremy Clarkson…? Hard zal het wel gaan…
–edit: gefixt, dank u–
Alwood zegt
tsja… opzich vind ik de Z06 wel snel genoeg… maar het is wel een héle brute wagen :D Supercars gaat ie er in ieder geval uitrijden! en ik ben benieuwd hoeveel aangepast is tov de Z06.
Zwijntje zegt
Deze corvette wordt zeker bruut.
Veegt de grond aan met die andere amerikaanse (in mijn ogen veel mooiere) supercar, de 2008 Viper die ‘maar’ 600pk heeft.
dikke richard zegt
America heeft ook recht op eigen Supercars,toch! Ik denk dat ie minder kost als 650 europeese pk’s,en zeker even spectaculair is.
TG zegt
Maar goed dat het niet ‘Z07’ geworden is zeker?! Zo bestaan er al twee bij BMW.
Zal wel een fantastische auto worden, maar op een of andere manier vind ik een Corvette niet zo heel ‘supercar’ overkomen in vergelijking met auto’s als 911 Turbo, LP640, DBS, …
Bob zegt
De Corvette kost gewoon stukken minder dan een Europese supercar met vergelijkbare prestaties. Niet mijn auto echter ….
Jurgen zegt
650 pk standaard ? Met een aantal turbochargers / superchargers en andere intercooler en nokkenas en versnellingsbak + chiptuning moet dit beestje makkelijk over de 1000 misschien wel 1100 pk te tillen zijn.
RubenBaeten zegt
Zakte mijn stemming tot een dieptepunt door dat vorige Corvette-bericht, dit stemt mij weer vrolijk! :D
lincoln zegt
het enige leuke .. een prijsvechter tegen al die omhoog gevallen europese supercars..
PyroZnype zegt
Wellicht wordt het gewoon een streetlegal lemans corvette :D
Rob USA zegt
Super al die pk’s erin en vaak door al het aftermarket aanbod gaat er bij deze Vette bij menig eigenaar toch nog wel een aantal pktjes erbij :) Uitlaatje zus,
chipje zo,turbootje hier en lichtgewicht pulleytje daar. Das het leukste van de States je kan voor veeeel minder geld hem ook nog tunen ivm de supercars hier. Hier kan je na de stevige aankoopprijs ook stevig in de buidel voor de extra pk’s en daarom laten de meeste hem ook standaard.
Dus je zal die ZR1 juist meer gaan zien met 800+ pk
Rob USA zegt
ehhhh filmpje nog ff gekeken en ehhh erugg leuk, jammer dat het zo koud was daar en dat die dame geen kleinere riem kon vinden ;) ehhh ja nu moet ik weer aan het werk …ehh bedankt
RScosworth zegt
Dit is echt zo’n bak die niet genoeg pk’s kan hebben. Dat hij haast dezelfde tijden maakt als een 911 is mooi meegenomen, deze wagen is puur voor de fun! Hoewel het in Nederland minder fun zal zijn met de benzineprijzen hier.
Echt te mooi dat je in deze tijd voor zo weinig geld zo gruwelijk veel auto kunt krijgen.
Bruine zegt
veel pk’s hebben is echt niet alles hoor. kijk maar eens naar het top gear filmpje van de sl brabus, die heeft zo veel pk’s dat ie onbestuurbaar wordt. Een goeie sportwagen is volgens mij echt wel meer dan een wagen met veel pk’s. hij moet goed liggen in de bochten en snelle rondetijden kunnen neerzetten op een circuit! probeer dat maar eens met een opgefokte wagen, waar enkel aandacht besteed wordt aan het nummerjte pk’s dat erin zit.
conclusie: meer pk’s in de corvette? graag, zolang je nog een bocht kunt nemen zoals het hoort
tt zegt
is er trouwens een richtprijs voor dit juweeltje? Brute amerikaanse power kan me wel bekoren…
Barry330cd zegt
@Bruine: de huidige Corvette stuurt heel goed en bochten neemt ‘ie met gemak, dus dat zal bij de uitvoering ook wel goedkomen hoor.
MurcieBoy zegt
dan wacht ik liever op die babe!! :P
Benny1 zegt
De volgende post over dit onderwerp, moet een filmpje bevatten met de sound van deze nieuwe V8 ;)
L-M zegt
Mooie foto
tibor zegt
@ bruine
de z06 is heel goed in de bochten hoor want zitten veel koolstofonderdelen enzo in dus bij corvette word echt wel aandacht aan handling besteed
Esprit_de_Flandre zegt
Bob heeft gelijk: de Corvette is een goedkoop alternatief. Bijna niemand – in Europa – ziet hem als volwaardige sportwagen.
Pas op, de oudere modellen vind ik prachtig! Maar ik ben afgehaakt bij de C5. Te veel rondingen, de ‘bio’. De C4 (A-TEAM!) was de laatste mooie. De C3 was de mooiste. Die had het gewoon. Nu zijn ze saaier dan een Jap.
phantom zegt
zr1 is een goede naam voor de vette, de snelste uitvoering van de c4 heette immers ook zr1
Brecht zegt
Maar hopen dat de versnellingsbak beter gespreid is.
En ook wat makkelijker bediend kan worden, want dat was lekker stroef schakelen.
Voor de rest is het wachtte op de duivel zkr ;)
RScosworth zegt
@ Esprit de Flandre
Moeten ze hem dan een halve ton duurder maken zodat het wel een volwaardige sportwagen wordt? Is dat bij een Lotus of Ariel Atom dan ook, die kosten ook werkelijk geen snars voor wat je er voor terugkrijgt.
Ik vind de C5 overigens lichtelijk geniaal wat voornamelijk komt door zijn geluid, van mijn part nu al een klassieker. Je kunt 100 auto’s voorbij horen komen maar die C5 haal je er probleemloos uit, wat een geluid. Iets wat bij de C6 weer helemaal verdwenen is, jammer!
bob zegt
Hebben ze bij de C6 niet enorm veel aandacht besteed aan het rijgedrag ? Brand name is vooral ‘perceptie’ …. anders kun je nooit verklaren waarom een Skoda Superb niet meer verkoopt dan een vergelijkbare Merc. Op zich is de Corvette gewoon een goede auto .. heeft dan misschien wel niet het mystique dat een 911 heeft in Europa .. maar als het komt op ‘plezier/fun per Euro’ dan wint de Corvette het gewoon. Hij is goedkoper in aanschaf, goedkoper in onderhoud en gaat als de brandweer.
Beaven zegt
@ greg
Zo te lezen heb je nog nooit in een auto gezeten met meer als 150 pk, een auto met veel vermogen is niet saai en dus ook niet vermoeiend.
@ tibor
Corvette gaat altijd al beter door de bocht als andere amerikanen met een starre achteras. Corvette heeft onafhankelijke wielophanging rondom, en ligt daarom beter op de weg in een bocht, koolstof onderdelen hebben hier wel wat mee te maken maar dat is alleen het gewicht.
@ tt
zal wel rond de 150, 180 k liggen
@ bruine
veel pk’s is altijd leuk als je echt van auto rijden houdt!