Voor wie een gewone Corvette C7 wat te gewoon vindt.
500 stuks gaat Chevrolet van deze Z06 C7.R Edition bouwen. Uiteraard is deze editie een eerbetoon aan de aardig succesvolle Corvette-racers die niet alleen bekendstaan om hun snelheid en geluid, maar ook om de geweldige gele kleur. Je kunt deze C7.R trouwens ook in het zwart bestellen als je op zich niet álle aandacht op straat naar je toe hoeft te trekken.
Alle exemplaren krijgen het Z07 Performance Package met carbon-keramische remmerij en (hou je vast) een uniek identificatienummer. Altijd leuk voor op veilingen over 80 jaar. De complete lijst met modificaties:
- C7.R Edition graphics package
- Z07 Performance Package with Brembo carbon ceramic brakes and Michelin PS Cup 2 tires
- Yellow brake calipers
- Black wheels with yellow accent strip and Corvette Racing-logo center caps
- Visible carbon fiber ground effects package
- New visible carbon fiber hood section
- Grilles and vents finished in Spectra Gray Metallic
- Jet Black leather interior with sueded microfiber accents on the instrument panel and doors
- Sueded microfiber-trimmed Competition Sport Seat, steering wheel and shifter
- Yellow contrast stitching throughout the interior
- Carbon fiber interior trim package (high-gloss)
- Corvette Racing sill plates
- Numbered C7.R Edition interior plaque showing the build number, starting with VIN 700001
- Special indoor car cover with C7.R graphics.
Chevrolet benadrukt wel dat de Corvette niks heeft ingeboet wat betreft alledaagse bruikbaarheid en zich toch als een vis in het water voelt op het circuit. Aan het motorische gedeelte is overigens niks gewijzigd, maar met 659 pk en 881 Nm koppel heeft de Z06 toch al genoeg in huis om de bloemetjes eens flink buiten te zetten omver te gummen.
Prijzen zijn helaas nog niet bekend.
Dutchdriftking zegt
Stiekem best een dik ding!
lekbak zegt
@dutchdriftking: stiekem gaat je niet lukken met dit ding hoor.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
Ik kon aan het begin niet wennen de styling van de c7, maar inmiddels vind ik hem prachtig. Dat is een kenmerk van de meeste toekomstige klassiekers.
scottishcarspotter2000 zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: als het bij jou wat langer duurt voor je een auto mooi vindt wordt het een klassieker?
niex zegt
@scottishcarspotter2000: zo werkt het inderdaad, een mooi, nieuw en vooruitstrevend design moet je aan wennen. als een auto meteen in de smaak valt is er meestal weinig nieuws aan en gaat ie al snel vervelen en wordt ie minder “mooi” oud. is een bekend fenomeen.
knipperlichtje zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: ik vond ‘m gelijk mooi, dus hij wordt geen klassieker?
philipf zegt
Dik!
imdoctorbob zegt
Het leuke van deze auto is dat de versie ter ere is van iets EN juist dat de speciale editie bijna 1:1 lijkt op de daadwerkelijke GTLM auto (Jammer dus dat de die dikke spoiler ontbreekt). Daar kunnen Porsche of BMW nog wat van leren.
michaelcorleone zegt
De Corvette is zonder meer een dikke auto die ik ook mooi vind, alleen heb ik een beetje moeit de achterkant. Gewoon bij de facelift rechttrekken en hopelijk keren de ronde lampen terug wie weet. Wat dat betreft heeft de SRT Viper een mooiere achterkant, trouwens het is erg stil met nieuws over de Viper, de productie lag zelfs stil. Iemand die daar meer over weet.
Het is bijna een onmogelijk verhaal, maar ik hoop dat we deze vaker in Nederland zullen zien samen met de nieuwe Cadillac Escalade. De Corvette blijft een leuke auto, sinds The A-Team al eigenlijk de auto van Faceman Templeton Peck.
991gt3rs zegt
Heel dik en nog een beest op het circuit ook
mrrallycross zegt
Lekker hoor, vraag mij idd af in hoeverre dit ding überhaupt allerdaagse bruikbaarheid heeft