• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette Victory Edition

Auteur: Wouter, gepost 5 februari 2007 om 21:09 – 26 Reacties

Corvette Victory Edition


Actiemodelletjes zijn leuk! Dat vindt Corvette ook en dus brengen zij ter ere van wat autosport successen zoals die in de 24-uursrace van Le Mans de Corvette Victory Edition uit.

Sinds Corvette Racing gestart is hebben ze meer dan 50 overwinningen gehaald, waaronder vijf klassezeges tijdens de 24 Uur van Le Mans. Reden genoeg om op basis van de Corvette C6 Coupe de Victory Edition uit te brengen. De Corvette Victory Edition is uitgerust met een zesliter V8 die 404 pk en 546 nm levert. Schakelen kan je zelf doen met een zesbak of voor je laten doen met -alweer- een zesbak met stuurschakeling.

Een actiemodelletje word je niet zo maar en dus is de Victory Edition opgeleukt met 18″ lichtmetaal voor en 19″ achter. Achterop vinden we een grote achterspoiler. Kiezen uit kleuren is niet moeilijk, er zijn slechts twee: Black en Velocity Yellow Tintcoat.

Binnenin zijn in twee kleuren leer beklede stoelen te vinden met Corvette logo’s. Voor de zwarte Victory Edition is gekozen voor rood/zwart leer en de gele heeft zwart/grijs leer. Andere verfraaisels zijn grijze dorpelplaten, koolstofvezel-look interieurdelen en een genummerde Victory Edition-badge. Een beetje luxe hoort er ook bij en dus heeft de Victory Edition een DVD-navigatiesysteem met touchscreen & spraakbesturing, stoelverwarming, een Bose-geluidssysteem en een geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel.

Gelukkige kopers van een Corvette Victory Edition mogen bovendien deelnemen aan een Corvette Drivers Training. Kosten van dit alles: € 99.090,-.

Corvette Victory Edition

Ook interessant!

  • Corvette C8
    Corvette C8 nu al een beetje aangepast
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

c6, Corvette, Supercars

Vorig bericht: « BMW komt met automatische achtbak voor 7-serie
Volgend bericht: Autoblog inzamelingsactie – nog 2,4 mio te gaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. CSL zegt

    5 februari 2007 om 21:12

    DOe mij maar de Z06!

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    5 februari 2007 om 21:12

    tsja… mooi… zou deze wel de hobbeltjes wegveren ;) van wat de amerikanen maken heb ik de corvette wel altijd overall het mooist gevonden :P

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    5 februari 2007 om 21:13

    het blijft me maar verbazen die Corvettes, zeker goede prestaties, maar toch zon klein prijskaartje voor dat alles :D

    En auto is idd ook betrouwbaar, zie ook 24Hrs van Le Mans 2006 :)

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    5 februari 2007 om 21:13

    >> in vergelijkig met die AM’s en Spykers.. wou ik nog even toevoegen ;)

    Login om te reageren
  5. S AMG zegt

    5 februari 2007 om 21:16

    best wel toffe wagen alleen hij is langzamer dan de z06 terwijl het een race versie is .

    Login om te reageren
  6. RenJie zegt

    5 februari 2007 om 21:18

    @S AMG

    wie zegt dat die “de” raceversie is ;)

    Login om te reageren
  7. IFI zegt

    5 februari 2007 om 21:20

    “Achterop vinden we een grote achterspoiler”

    *kijkt* Ik zie geen grote achterspoiler op die zwarte Corvette, misschien ben ik blind maar ik zie hem niet.

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    5 februari 2007 om 21:23

    Is die foto van de victory edition? Ik zie namelijk geen GROTE spoiler… En achterop een achterspoiler is een beetje dubbelop, niet? Maar nu ben ik aan het zeiken. On-topic: Leuk, een actiemodel. ;)

    Login om te reageren
  9. Roel zegt

    5 februari 2007 om 21:34

    Tegelijkertijd is in de States de Ron Fellowes edition te koop:
    http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=2809

    Voor maar $79.945 en MET het Z06 blok. :-)

    Login om te reageren
  10. DonKilluminati zegt

    5 februari 2007 om 21:45

    Ik vind zulke amerikaanse autos echt lomp te grote zware motoren. ik heb liever een japanse met een 2 to 3 liter grote motor met een turbo.

    Login om te reageren
  11. Fova' zegt

    5 februari 2007 om 21:49

    Jammer dat ze niet even een 8 liter blok erin leggen met 600+ pk

    Login om te reageren
  12. X zegt

    5 februari 2007 om 22:26

    @DonKilluminati:

    There is no replacement for displacement. Geef mij maar een rustig brabbelende V8 in plaats van zo’n jankend turboding.

    Login om te reageren
  13. Marc zegt

    5 februari 2007 om 23:14

    Zo’n Corvette is natuurlijk DE auto met het meeste karakter…

    Geen emotie maar gewoon brute kracht in een Johnny flodderverpakking. GEWELDIGE auto om in te sturen !

    Login om te reageren
  14. XploidVain zegt

    5 februari 2007 om 23:43

    best een redelijke prijs toch? Als ik dit vergelijk mijn mij schoonpappa’s s8 van royaal meer dan het dubbele dan doe mij die maar… ofjaaaa… mijn droomauto is en blijft de audi rs4 ’06

    Login om te reageren
  15. Alec zegt

    6 februari 2007 om 00:16

    Alweer bladveren?
    Alweer een 2 klepper V8?
    Alweer geen katalisator?

    Die corvettes zouden echt verboden moeten worden,
    technisch de slechtste auto die ik ken!

    Nu in Kliko Zwart en Kliko Geel (voor het chemische afval)

    Login om te reageren
  16. RubenBaeten zegt

    6 februari 2007 om 02:10

    @Alec: Definieer ‘slecht’. Zo’n gietijzeren blok met twee kleppen per cilinder is heel wat duurzamer, betrouwbaarder en simpeler (= niet onnodig ingewikkeld) dan menig ‘modern’ blok. De Chevy smallblock is nog steeds de meest beproefde, meest gebouwde motor ter wereld.

    Geen katalysator? Hoe kom je erbij? Geen land met zulke strenge emissie-eisen als de VS.

    Login om te reageren
  17. Js zegt

    6 februari 2007 om 08:20

    De Indy 500 Pace car Vetter was laatst ook onthuld….

    Login om te reageren
  18. X zegt

    6 februari 2007 om 09:17

    @ Alec:

    Voor je begint te roepen over katalysators moet je eerst een opzoeken wie de katalysator voor het eerst gebruikte. Zoek het vooral niet bij Mercedes, steek de oceaan over.
    Het enige nadeel van z’n bladveren zijn dat ze bladveren genoemd worden. Deze veren hebben niets gemeen met de bladveren onder je truck. Ze zijn al decennia van kunststof.
    Slechts 2 kleppen per cilinder. Als je in een huidige Corvette minimaal 400 pk hebt, dan kan je het je geen zier schelen hoeveel kleppen daar nu zitten. En gietijzer zou ik ook niet meer durven zeggen. Eerder aluminium.
    Technisch de slechtste auto die je kent? Dan ken je maar 1 type of zo? De Small-blocks zijn zo goed dat ze al meer dan 50 (inderdaad 50) jaar geproduceerd worden. Denk nu niet dat het nog steeds motoren zijn van in 1955. Ze zijn steeds uitgerust met de noodzakelijke betrouwbare aanpassingen.
    Noem mij 1 auto van ongeveer dezelfde prijs die ongeveer hetzelfde te bieden heeft. Dan kan je vergelijken.

    @ Ruben Baeten:

    Inderdaad Amerika heeft hele strenge milieu-eisen als het op auto’s aankomt. De eisen worden nog strenger voor Californië, Massachusetts of New York. Om je een vergelijking te maken; Sommige 2.2l CDI’s stoten bijna evenveel uit als een 6.5l Turbo Diesel V8.

    Login om te reageren
  19. snuru zegt

    6 februari 2007 om 12:06

    Vette bak hoor :) vooral interieur is horney :p

    Login om te reageren
  20. RubenBaeten zegt

    6 februari 2007 om 15:12

    @X: De Corvette heeft natuurlijk een LS2 of LS7-motor en dus idd een aluminium blok. Ik ga me schamen. ;-)

    Login om te reageren
  21. Jappy zegt

    6 februari 2007 om 15:17

    Ziet er wel aardig uit! Vooral de elektronische gadgets spreken me wel aan!

    Login om te reageren
  22. X zegt

    6 februari 2007 om 17:47

    @Ruben Baeten:

    Is het geen LS6? En schamen hoef je niet. Er zijn hier andere mensen die zich moeten schamen.

    Login om te reageren
  23. X zegt

    6 februari 2007 om 18:13

    Sorry, het is wel een LS2 of LS7.

    Login om te reageren
  24. Jelle de Boer zegt

    6 februari 2007 om 21:23

    Ze hadden beter een opgevoerde motor van de ZO6 erin kunnen knallen, dan was het pas echt een race auto

    Login om te reageren
  25. X zegt

    7 februari 2007 om 09:14

    @ Jelle de Boer:

    Vind ik ook, 400pk heeft iedereen toch?

    Login om te reageren
  26. Jeff Ajit zegt

    21 maart 2007 om 19:33

    Deze actie wagen vind ik zelf maar niks maak het uiterlijk van de Corvette C6.R na en zet het motorblok van de Z06 alleen krik alle vermogens een beetje op. Maar ook weer niet te veel weer net een paar pktjes onder de Blue Devil anders heeft die auto ook geen nut meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North