De Amerikaan is er klaar voor.
Na een coupé en de Convertible heeft Chevrolet nu ook het doek getrokken van de Corvette C8.R, de racevariant van de nieuwe Corvette. Met de C8 heeft de Amerikaanse autobouwer veel ‘for the first time ever’-momentjes en dat is met de C8.R ook zo. Het is immers de eerste Corvette met een middenmotor die gaat deelnemen aan professionele racekampioenschappen.
De Corvette C8.R werd tegelijk met de Convertible gepresenteerd tijdens een evenement aan het Kennedy Space Center in Cape Carnival, Florida. Die locatie is niet geheel toevallig gekozen. In deze Amerikaanse staat komt de C8.R namelijk voor het eerst in actie. De Corvette C8.R zal in januari 2020 te zien zijn tijdens de Rolex 24 op Daytona.
The C8.R is much more than just a race-tuned version of the 2020 Corvette Stingray. It’s a culmination of many years of testing and development between GM Design, Propulsion, Engineering and the Corvette Racing team. The collaboration between these teams has allowed us to take these vehicles’ performance to the next level, both on the street and the track. – Jim Campbell, Chevrolet U.S. vice president of Performance and Motorsports
Corvette Racing is al 20 jaar betrokken in de racerij. Sinds 1999 hebben ze 107 races weten te winnen. Daarmee zijn ze het succesvolste professionele Noord-Amerikaanse raceteam tot vandaag de dag. De mooiste tijden beleefde men in 2015, toen Corvette Racing in dat raceseizoen zowel de Rolex 24 op Daytona, de 12 uur van Sebring en de 24 uur van Le Mans wist te winnen: een Triple Crown.
De C8.R No. 4 raceauto heeft een nieuwe livery, geïnspireerd op de 1973 Chevrolet Aerovette and the 1959 Corvette Stingray Racer. De livery van de No. 3 car heeft een livery met een verwijzing naar de GTLM Corvettes van de afgelopen 20 jaar.
escort77 zegt
Geinig ding, maar niet direct herkenbaar als een Corvette. Voor mijn gevoel zijn er bij dit model net te veel vertrouwde, herkenbare design-elementen weggelaten waardoor het een fraaie maar ook anonieme sportwagen is geworden, jammer.
lompey zegt
@escort77: helemaal mee eens. Mijn reactie zou zijn. Gave bak maar geen corvette
Ruudy48 zegt
@escort77: Eens, een Ferrari-badge erop en ik had het ook geloofd.
av_diver zegt
Geen ‘swan-neck’ risers voor de spoiler??
Van voor en achter wel een Corvette, zij-aanzicht minder herkenbaar.
mrgnex zegt
Zo klopt ie wel! Foto 4 ziet er nog wat vreemd uit maar ik denk dat dat meer de hoek van de camera is. Als ze hier nou maar een straat versie van maken..
Volvo_440_turbo zegt
De Amerikaanse bedrijfscultuur kennende bedoelt men met jaren testen wellicht een uurtje per dag eraan werken en voor de rest koffiepauze nemen in de bar in een dorp een uur rijden van de ’testfaciliteit’. En neen, ik ben niet met een slecht been uit mijn bed gestapt, mijn broer heeft vaak genoeg Amerikanen proberen te leren werken, tevergeefs met ontslagen tot gevolg…
Dutchdriftking zegt
@volvo_440_turbo: Amerikanen zijn rare jongens met heel rare gewoontes, maar volgens mij zijn ze niet lui.
Volvo_440_turbo zegt
@dutchdriftking: Het zal waarschijnlijk wel van streek tot streek afhangen, zoals hier in België met Vlaanderen en Wallonië, Ik weet dat ze mijn broer met zijn tijdelijke job als bedrijfsrevisor alvast niet graag zagen komen.
Dutchdriftking zegt
@volvo_440_turbo: Wanneer je moet gaan snijden om kosten te besparen doet dat inderdaad altijd zeer. Wanneer ik begintijden van diensten een uurtje eerder of later zet dan levert dit ook altijd flink wat gezeur op.
Volvo_440_turbo zegt
@volvo_440_turbo: Net ontbijt gehad, wel fijn dat de Amerikanen hier zo hard hebben aan gewerkt, kudos!
brammetjedeb zegt
Godsgruwelijk dik in circuit uitvoering!
poes zegt
Ja, in circuit uitvoering is het wel een gave bak. Lijkt me bijna alsof ze ‘em zo’n ontworpen hebben en daarna pas geprobeerd hebben ook een straat uitvoering te maken…
gandini zegt
@poes: Eigenlijk het truukje van de Ford GT gekopieerd dus, maar die straatversie was wel bloedmooi.
kniesoor zegt
Gave livery van nr. 4, staat ‘m goed ??