Er waren niet alleen Porsche’s aanwezig (en op de bon geslingerd) in Naarden. De krappe oude straatjes werden ook gevuld door meer exotische klassiekers, Ferrari’s, Corvettes!
De Chevrolet Corvette C2 werd gemaakt in een tijd dat auto’s standaard uit een fabriek rolden, gestript werden en het circuit op moesten. Geen speciale oplages of ingrijpende aanpassingen voor de raceauto’s dus. Racers waren goed voor minder comfort en meer geluid. Een uitlaat werd vaak nog iets aangepast voor een andere motorkarakteristiek.
In deze gele beauty ligt officieel ‘slechts’ een 5,4 liter V8. Standaard goed voor minimaal 300pk.
Motoren waren echter niet het paradepaardje van deze generatie Corvettes. Ze waren met weinig wijzigingen overgenomen van de vorige generatie. Het onderstel kreeg een grotere ‘make-over’. Op de C2 debuteerde een onafhankelijk geveerde achteras met dwarsgeplaatste torsie-veer. Een redelijk simpel design met een veel lager onafgeveerd gewicht dan voorheen. Misschien wel de reden waarom ook tegenwoordig nog zoveel Corvettes rondrijden in race-trim. Ze doen het vaak goed in klassieker-races.
Esprit_de_Flandre zegt
Lelijk, die koplampen achter een stukje plexi. Met klapkapje een pak mooier…
trisx zegt
Ik vind hem niet mooi
KD-Producties zegt
Hij is mischien niet het mooiste of gewoon niet mooi maar zeer indrukwekkend is hij wel degelijk !
dennisr zegt
ten eerste, het geluid is geweldig!
Maar of ik de auto verder echt mooi vind, ik denk dat hij met andere koplampen al een stuk beter zou zijn, verder is ie eigenlijk wel nice :) maar die lampen maken de voorkant ”lelijk”
lincoln zegt
mijn Olds maakt ook zulke graftakke-herrie ..
kan er dan ook niet langer dan een half uur in rijden ..
en als ik het over mocht doen zou ik er nix aan veranderen ..
Corvette is een lelijk brok bruutheid ..
sign of the times those days ..
dennisr zegt
@lincoln: graftakke-herrie ?? dat is toch puur genot :o maja misschien na een half uur niet meer..
lincoln zegt
@dennisr:
tuurlijk is dat gaaf als je zelf je voet op het pedaal hebt ..
vooral in tunnels is het zooooo bruut ..
maar op een gegeven moment klinkt het als een constante fart uit een fopwinkel scheetzak ..
dennisr zegt
@lincoln: haha :)
torana zegt
’66/’67 Stingray…prachtig apparaat, en de plexiglas kappen voor de koplampen… sja, da’s voor de Daytona en Le Mans-uitvoeringen eh, ik vind het wel prachtig eerlijk gezegd, en het geluid, sja, iets meer demping zou wel prettig zijn, maar hij moet wel brullen hoor
torana zegt
@torana: oepssss, ’65/’66 dus :oops:
six-trey zegt
De C2 is toch wel een van de mooiste corvette’s hier misschien niet goed op te zien, je moet eens een niet race versie in het echt aanschouwen,
hier wat foto’s waar in zijn schoonheid beter te zien is
http://www.creativecrash.com/marketplace/3d-models/vehicle/cars/sport/c/chevrolet-corvette-c2-coupe
(sorry autoblog niet bedoeld als spam ofzo)
norge zegt
Ik vind het door de lelijke details juist een gaaf ding,en die koplampen waren nou eenmaal gewichtsbesparend zonder mekaniekje erachter.