We keken raar op toen in oktober vorig jaar de SsangYoung C200 concept onthuld werd in Parijs. Want dat verwacht je namelijk niet, een SsangYong die geen littekens achterlaat op je netvlies.
En om het SsangYong publiek een beetje warm te houden onthullen ze op de aankomende Seoul Motor Show een vervolg van de huidige C200 concept. De eerste foto hiervan is inmiddels vrijgegeven en het is toch wel een verbetering in vergelijking met diverse SsangYongs uit het huidige modellengamma.
Als deze C200 in productie gaat wordt het de eerste SsangYong met een zelfdragende carrosserie. Tot nu toe zijn ze allemaal uitgerust met een ladderchassis. De SUV zal worden aangedreven door een 175 pk sterke 2.0 diesel. In Nederland zal de Zuid-Koreaan moeilijk te verkrijgen zijn, aangezien Kroymans geen Ssangyongs meer importeert.
SSANGYONG AT THE SEOUL MOTOR SHOW
C200 nearer to production
Ssangyong will be showing an almost production-ready example of its new C200 crossover utility car at the Seoul Motor Show in South Korea, opening on April 2.
The company says that the C200 unveiled at the show will closely resemble the production C200 scheduled to be launched later this year. SsangYong will also show a new diesel hybrid version of the Kyron.
The C200 concept was first unveiled at the Paris show last October and is the first new model in the broadening of the SsangYong range. The C200 is a modern, contemporary urban passenger car with styling by Giugiaro’s ItalDesign in Italy. It is similar in size to a Toyota RAV4, a Honda CRV and a Nissan Qashqai and with a 2,640mm wheelbase, is slightly longer than a VW Tiguan.
The C200 differs from current SsangYong models in that it uses monocoque construction to ensure a passenger car look, feel and comfort. The platform is adaptable, and the chassis can be used for front wheel drive and four wheel drive passenger cars.
The drivetrain is completely new. An advanced 2.0 litre diesel engine has been designed for lower noise levels and reduced vibration. The engine produces 175 hp and complies with Euro V exhaust emissions requirements as well as producing lower CO2 levels. Manual and automatic transmissions are likely to be available, with the show car having a six-speed auto.
Extensive use of aluminium suspension components reduces weight and together with a low centre of gravity, ensures a comfortable and compliant ride with the kind of sharp and agile handling demanded by European drivers.
Work has already started on the production line for the new car, ahead of schedule.
Diesel hybrid Kyron
The diesel hybrid Kyron to be shown at the Seoul show will use similar diesel hybrid technology first seen on the SsangYong stand at the Geneva show last year.In general, diesel hybrid cars ensure a good level of energy efficiency and outstanding fuel efficiency in comparison to petrol hybrid cars. As a result, a significant reduction in CO2 and exhaust emissions can be achieved. Hybrid technology minimizes unnecessary use of fuel and the emission of exhaust gases by ensuring that a car’s engine is stopped when the car stops, such as at a red light. When a vehicle is being driven, the power of the vehicle is boosted through the e-motor to improve the vehicle’s performance. When a vehicle is slowing down and under braking, surplus energy is used to charge the battery.
SsangYong’s diesel hybrid technology applies an e-motor to an advanced direct injection diesel engine, with a high-voltage battery supplying electric power to the e-motor. The Torque Split Device (TSD), independently developed by SsangYong, is also applied to combine or cut off the power of the e-motor, thereby enabling hybrid driving.
Last year SsangYong said that tests had shown improvements in fuel efficiency of around 25 per cent in comparison to existing vehicles of the same class. In terms of emissions, there was a reduction of around 10 per cent in nitrogen oxide and around 15 per cent in particulates. The company also said that the completion of the development of a diesel hybrid car will allow for the development of a diesel hybrid technology that ensures a fuel efficiency improvement of at least 30 per cent and a reduction in exhaust emissions of at least 50 per cent.
Robert zegt
Hafzusje van de Peusjoot 3008 lijkt het wel.
Hoe zit het nou met SSSang Young, gaan ze nou op de fles of niet?
BananaFlip zegt
Gelukkig wat verbetering bij SsangYong.
En is dat nou bami in de grille?
Shopper zegt
@ BananaFlip
Neen, dat is Duitse zuurkool. Clue: It will eat sie germans for breakfast.
Donkervoort zegt
volvo?
Bas zegt
@Donkervoort
Yep.
Was ook mijn eerste gedachte.
L-Fred zegt
Het is Europees in ieder geval. Mijn eerste indruk was Audi A3 :-)
Nuvolari zegt
waren die niet failiet? Of hebben die gluiperts stiekem een doorstart gemaakt :P
JH zegt
Mmmm lijkt op een kleimodel waar ze velgen en paar details (lampen) op geplakt (photoshop) hebben…moet niet veel gekker worden met fabrikanten met zulk kleuterwerk
robbie zegt
Zo he! Die hebben ze lelijk gemaakt! Die witte conceptcar was nog wel te pruimen, maar dit is echt FUGLY!
bozewolf zegt
Fugly? Wat nou? Kek, noem ik dit!
Benjamin1 zegt
Kia Soul, maar dan zonder de ”soul” van kia.
GOD zegt
Ze moeten stoppen met die WW2 tank kleuren, typisch aziatisch maar echt waar stop daar mee.
transam73 zegt
HET concept
DE concept car
-sigh-
JollyJumper zegt
@Shopper
Honger Honger hier jij mals duits X3’tje en jij GLK en vooruit geef die Q5 ook maar hiero.
effe ter zake. ziet er best vet uit. eindelijk een mooie ssangyong. kyron ook wel redelijk
brainbrommer zegt
Ziet er veel beter uit dan die Rodius
headhunterz zegt
wow dit is de best looking ssang yong :D ofja de énigste goed uitziende ssang yong :P
Bisazza zegt
In het verleden behaalde (design) resultaten bieden in geval van SsangYong (gelukkig) geen garantie voor de toekomst.
Ze gaan erop vooruit!!!
Mathyz zegt
Ik dacht als eerste aan de qashqai
Mathyz zegt
Toen ik als eerste de header zag, maar later in de foto’s zag het er wel iets anders uit XD
Vinny_93 zegt
Hoeft van mij niet zo, niet iets waar je direct naar kijkt in een straat. De Rodius heeft dat wel, ook al niet positief
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Bestaat dat nog dan? SsanYong???
Bas zegt
Die witte (vorige model alweer?) is Suzuki van voor en Citroen van achter.
Ik vind hem mooier met Volvo neus…
:P
Bob zegt
Zonder het logo te zien en de titel te lezen, zou ik zeggen dat het een kruising is tussen een volvo en een opel…. althans, dat gevoel krijg ik erbij…
Maar het is toch een aardig concept zo
Guan zegt
En ik maar denken dat de stekker er al lang uit was…
Citrofiel zegt
Dat is vreemd… Komt het door het grilletje of zo? Ik moet aan Fiat denken… Specifiek aan de Panda Aria concept, maar zelfs ik zie geen duidelijke overeenkomsten. Vreemd hè?
Over de auto zelf, wat is dit een saai ding zeg. Ik vind het drie keer niets. Doe dan toch maar gewoon een lelijke Ssangyong.
pizzakoerier zegt
die groene conceptcar lijkt net een opel…misschien een voorbode voor ssangyong…t zou tijd worden dat die ook es failliet gaan