Dat je met een BMW M5 best een circuitje kunt pakken lijkt me duidelijk. Dat echte diehards hun circuit-auto compleet strippen van allerlei overbodig spul lijkt ook logisch. Maar om nu je 2006 BMW M5 van onder andere de achterbank te ontdoen, lijkt wel heel fanatiek.
Fanatiek, maar wel supergaaf. Dankzij het vervangen van de (zware) electrische stoelen door lichtgewicht racekuipjes, het verwijderen van deurpanelen, achterbank en heel veel ander overbodig interieurmateriaal is de M5 een stuk lichter geworden. En daar wordt de auto zeker niet langzamer van. De montage van een rolkooi is vooral voor de veiligheid, maar de veerpootbruggen en aangepast onderstel zijn vooral bedoeld om meer snelheid te kunnen halen. (via m5board.com)
Antonius86 zegt
wat is het gewicht waar we het hier nu over hebben?? Zal nu nog lekkerder door de bochten gaan!! filmpje…?
Tomtoyo zegt
gewaagd… maar toch zonde !
bnc zegt
Hiervoor kan je alleen maar respect hebben :)
TJ zegt
Koop je eerst een auto waarvoor je je blauw betaalt aan luxe. haal je alle luxe er uit! Ergens klopt dat niet…
jelle zegt
ik ging dan toch tenminste de originele panelen vervangen hebben door gewoon platte blanco panelen (à la scuderia en superlegerra), nu lijkt het meer op een wrak vanbinnen…
Rudy zegt
Ben wel benieuwd hoeveel gewicht hij nu bespaard heeft. Een 150-200kg ofzo?
Ziet er overigens niet uit die deuren zonder bekleding………..
evo zegt
Typisch gevalletje van: geld genoooeeeg!
bnc zegt
Op de vraag waarom hij dit z’n M5 aangedaan heeft, antwoord hij het volgende :
“not that i owned and liked.try and sell your m5 today and see how much you get for it . and what would you replace it with. i have to have a sequential gear box because my left leg can’t operate a clutch. the nissan gtr after seeing that is what i would get . however it was not on market at time of my decission. i have a750 li that i drive every day i guess i just like the motor and trans in the m5 on the track. i cannot drive it on the street because its to tempting to go fast . and i am sick of tickets.what car do you drive on the track?”
niels zegt
@ evo
of toch geld teveel? :lol:
Klassiekerrally zegt
Yep, gevalletje geld teveel. Dit is volgens ingewijden op driving-fun.com ook nog eens de dure versie waarbij het interieur naar wens van de klant gemaakt is…
Ach, leuk wanneer je je dit kan veroorloven :)
MC zegt
Maar het is wel een automaat? of zie ik dat verkeerd, wnat dat is wel een beetje jammer!
mastertjen zegt
Zie ik dat nu goed: soort van roze kunstleer in combinatie met zwart leer en hout? Kan je echt je BMW zo wansmakelijk bestellen?
bnc zegt
@Klassiekerrally: Die “ingewijden” zijn helemaal verkeerd want BMW Individual is niet eens beschikbaar in Amerika.
bnc zegt
Toch niet voor de 5 series…
clijde zegt
Een sedan uitkleden gaat bij mij te ver, deze gast heeft ze niet allemaal op een rijtje.
Iceman zegt
De grote vraag is wat het verwijderen van het interieur doet met de gewicht verdeling van de M5.
Je haalt namelijk gewicht op de verkeerde plaatsen weg.
Ice.
Sander zegt
Wouter ..
*Kopieren* —> *Plakken* ?
;)
madru zegt
hhahaahh LEKKER !!!! Respect !!
Peter zegt
noem je dat een rolkooi?
Das een gordelhouder man…
Maar de afwerking… kan beter, die losse kabels enzo zien er niet uit!
Revvji zegt
Leuk idee, denk dat er een aanzienlijke prestatiewinst is. Maar de afwerking kon toch wel ietsje beter. En die houten panelen in zo’n gestript interieur zien er echt niet uit ! Konden ze die dan niet vervangen door carbon exemplaren ??
Murphmeister zegt
Super toch? Hij heeft denk ik wel gelijk wat betreft waarde van een M5 (in de USA) en wat anders je hiervoor zou kunnen kopen.
En zo’n SMG bak komt pas echt tot z’n recht op de racetrack.
Alwood zegt
Tsja… ondanks dat deze gast geld teveel zal hebben en het idee van een lichtere M5 helemaal top is, is dit wel op een cheapo manier gedaan.
Hij had inderdaad carbon deurpaneeltjes moeten gebruiken, net als een polyester of carbon achterbankje om de gaten te camoufleren en een 19″ reservewiel in de kofferbak, puur om de ruimte te vullen.
Eddy Rocket zegt
Iemand cijfers over gewicht? ben benieuwd hoeveel het scheelt..
Kan ik misschien m’n audi a6 2.6 stationwagon uit ’98 ook uitkleden aangezien die aan obesitas lijdt.
FVL.Ugur zegt
Idioot zondeee!!!
a_tomba zegt
@rudy
hij heeft 600 pond bespaard, dus 272.15 kg. best wel veel. (bron=http://www.m5board.com/vbulletin/search.php?searchid=3245820)
hier nog wat foto’s van z’n auto in actie: http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=119890
kZieNix zegt
Zo el-cheapo is deze aanpassing toch niet?
Hij heeft er een rolkooi in laten zetten, die zelfs in de juiste kleur is gespoten :)
Dit is juist hard-core.
VonStroke zegt
De hout-inleg is zo fout. Steek er dan alu-elementen in. (of carbon voor de nerds)
janwillem zegt
Wouter, mevrouw Hartenberg heeft dat toch goed uitgelegd? Zijn bedoelt schrijf je met een d!
eMiz0r zegt
@bnc, waar haal je die domme wijsheid vandaan?
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=169674
Check even je feiten voordat je onzin post :) Simpele Google actie was al voldoende geweest..
eMiz0r zegt
Ok, je hebt toch gelijk :D Dit kan alleen voor de 7serie, inderdaad niet voor de 5 (en 3)
smeck zegt
als je toch geld heb voor dit soort grappen…plak dan teminste wat carbon panelen over je deuren ed….want dit ziet er niet uit
Porsche Fan zegt
Hij had beter een M6 kunnen strippen!! ;)
gerardo zegt
het strippen van de wagen zal wellicht een paar tienden per ronde schelen… Niet slecht…
Nederland Hater zegt
wel leuk, maar aan de andere kant totaal onzinnig.
ZwerverRoodbaard zegt
Dinan Woehooeee :D
http://www.dinancars.com/
Jan C. zegt
waarom zit dat zware dashboard er uberhaupt in?
Ringfan zegt
Afwerking moet natuurlijk beter en dat hele dashboard moet vervangen voor een nieuw racedashboard…
Tomsns zegt
Waarom BMW dit niet zelf doet bij hun M-reeksen voor minder geld, blijft voor mij een raadsel. BMW kon zoals bij Porsche GT3RS mooi afwerken met een lichte vloermat, lichte deurpaneeltjes en met rolkooi.
De M3 CSL zit nog vol opties: radio, airco, elektrische ruiten, zelfs parkeersensors…BMW kon veel beter.
Sagaris zegt
@ MC
Volgens mij krijg je hem ook alleen als SMG. Dat is een gerobotiseerde handbak;)
OT: Ik vind dit echt een gekkewerk, kan hij net zo goed een m6 nemen ofzo of gewoon een Caterham
CSL zegt
Erg gaaf.
Maar nog steeds te lux.
Als hij zoveel geld heeft, dan moet hij zijn motorkap, kofferdeksel, zeischermen en deuren voorzien van carbonnen versies. Dunnere glas is ook zo te krijgen.
Hij moet makkelijk op 1300kg of lager te krijgen zijn. Alleen een raceuitlaat systeem scheelt al een hele boel kg.
bnc zegt
@ eMizOr *zucht* ;)
Check m’n post eronder: Toch niet voor de 5 series…
skinnybmw zegt
Hout in een M5? Not done!
Nick zegt
Dus een DHZ M5 CSL? :P
Lil Jeezy zegt
Wie kan mij even uitlegen waar die buizen achterin voor dienen?
Ik snap dat echt niet dat zie je vaak bij dtm
Tomsns zegt
@ Lil Jeezy:
= beschermende rolkooi
Bunzing zegt
haha zo lol@ die houten strip en die hendels om de deuren van binnenuit te openen:D dat dashboard steekt ook wel een beetje af zo (=negatief)
maar wel ubergeil dattie er 272 kilo vanaf heeft weten te halen, dat scheelt zo’n 6 seconden op een minuut ofzo dus…
Tombnolz zegt
Petje af voor zoveel lef! Gaaf kleurtje ook, dat bordeaux.
bmw6cyl4live zegt
de nieuwe M5 CSL ;D
Tomsns zegt
@bmw6cyl4live: ik E30 323i M20-blok :-)
@CSL: precies nog veel BMW-freaks hier :-) eigenaar CSL? S54 = prachtig
GOD zegt
echt een vet ding, alleen typisch zon gast met veel geld die halv werk leverd
die rolkooi is niet eens een rolkooi, en als je toch veel geld vervang dan die panelen (die in het zicht zitten) door carbonfiber panelen
de motorkap is al van carbon nu ook nog het kofferdeksel, wielkasten, deuren, spiegels, sideskirts, bumpers, dashboard en glas vervangen door plexiglas. dan bespaar je nog eens een heleboel gewicht
en dan nog een carbonne race airbox voor de extra pk’s en het geluid.
en dan moet ie makkelijk onder de 7:40 kunnen rijden op de NS
SWRT zegt
het ziet er eigenlijk best vet uit……misschien is het toch wel zonde voor dat geld wat je uitgeeft aan je M5
SimonMc zegt
Wow is wel cool dat ie 270 kg heeft weten te besparen !Hij had wel nog meer gewicht kunnen besparen door te opteren voor de handgeschakelde versie ( alleen maar in amerika te verkrijgen?), maar ik lees dat hij geen ontkoppeling kan bedienen, is wel jammer.
Heeft ie ook lichtgewicht velgen gestoken?Is zeker goed voor de handling.En ja, een beetje aankleding kan geen kwaad.Al was het maar gelakt karton ofzo als deurpaneel.
Jan zegt
Ik heb hetzelfde gedaan met een E39 M5, meer dan 200kg kwijt, remap+supersprint+vmax = 440pk en ik doe de 1km spurt binnen dezelfde tijd als een E60 M5 ;o)
dus: t is de moeitje!
JK zegt
als eerste had ik dat afschuwelijke hout eruit gesloopt….
Turbo zegt
Als men een dikke 507pk V10 in een sedan propt om ‘m megasnel te maken tegen een vet prijskaartje is het cool.
Als iemand het echt goed doet en ook die nodeloze zware bende eruit gooit, is het een lutser.
Autoliefhebbers, je zal ze wel nooit snappen (of gaat het om de welbekende badge_only-liefhebbers?).
Matt zegt
Nu alleen nog de achterportieren dichtlassen….
B100 zegt
Hij heeft een Welpie op z’n buitenspiegel.
luc zegt
dikke auto joh zal wel gummen zo’n ding
Sjoerd zegt
Hoe hard zou deze auto gaan met the ”stig”?
Peter zegt
dat zijn dus de echte liefhebbers!
marco zegt
zo iets doe je toch niet???
kan je even goed een Rolls helemaal strippen en daar ne circuitauto van make??
dan koop k liever ne M3 e46 GTR (as ik het geld had)
en die pakt die getunde versie van M5 toch vettig
yl zegt
wahah comfort is nergens meer !! en dat wordt rijden met koptelefoon op.
Ruben H zegt
haha en die houte sierlijsten laten ze maar wel zitten, ziet er echt grappig uit xD. toch nog een beetje luxe. maar buiten kant is super
Remm zegt
The BOM!!!! zo wil ik hem dan OOOOK !!!
Victor zegt
DOOD Zonde! Als tie hem nou netjes afgewerkt had, was het veel anders geweest, nu is het net een sloopauto van binnen met een mooi buitenkantje.
Het idee is goed, maar doe het dan goed!
Komt nu zo over:
HELP, MIJN MAN IS KLUSSER!!
Wat een kluns.