Jazeker, ook Bentley geeft toe aan de immer groeiende vraag naar sportpakketjes. De Continental GT Styling Specification is veel te ordinair voor Bentley.
Toevallig kwam het onderwerp gisteren al voorbij in het artikel over wat nu een populaire occasion maakt. Een van die dingen is het zogenaamde ‘sportpakket’. Dan krijg je allemaal sportieve attributen bij elkaar en moet iedereen dat per se hebben op zijn leaseauto.
Sportpakketje
Vroeger was het iets wat je op een sportieve sedan kon bestellen, maar tegenwoordig kan eigenlijk het op bijna alle soorten auto’s van bijna alle merken. Een welkome uitzondering was Bentley. Inderdaad, ‘was’, want ook nu heeft Bentley een sportpakketje voor zijn dikke coupé of nog dikkere cabrio samengesteld. De horror.
Continental GT Styling Specification
Het pakket heet niet ‘B-Line’, ‘Sport Design’ of ‘Understeer in Motion’, maar Bentley Styling Specification. Namen verzinnen kunnen die Britten wel. Dit pakket omhelst items als een carbon achterspoiler, side skirts met Bentley plaatjes erop, een splitter en andere voorbumper. Ook is er een diffuser-achtige afwerking van koolstofvezel tussen de uitlaten.
Bentayga
Mocht je geen Continental GT hebben, maar wel een Bentayga, is er ook goed nieuws. Want ook bij de enorm grote en luxe SUV is het mogelijk om het Bentley Styling Specification pakket te bestellen. Ook hier krijg je een nieuwe voorbumper met carbon splitter. Handig op een SUV. Daarnaast krijg je ook bij de Bentayga de koolstof diffuser.
Achterspoiler
Pièce de Résistance is de enorme achterspoiler, die op een A45 AMG niet zou misstaan. In combinatie met de oranje lakkleur heeft het eerlijk gezegd wel iets. De Bentayga is van zich zelf nogal groot en mist een eigen gezicht. Deze kleur met een joekel van een spoiler geeft het geheel meer cachet.
Flying Spur!
Is het mooi? Niet direct. De Continental GT heeft het niet nodig en bij de Bentayga heb je de verkeerde auto als uitgangspunt genomen. Bentley heeft overigens tevens aangekondigd dat de Flying Spur ook leverbaar gaat worden met het Styling Specification pakket. Jazeker, de statige limo kan besteld worden met sportbumpers.
Aerodynamischer
Het styling Specification pakket is overigens met de grootst mogelijk zorg ontwikkeld om daadwerkelijk aerodynamischer te zijn dan de reguliare modellen. Het team dat verantwoordelijk was voor de GT3-R, Super Sports en ISR-varianten, heeft de kits ontworpen. Je kan het pakket bestellen op een nieuwe Bentley als optie of als accessoire voor als je al een Bentley hebt.
Rudy zegt
Fraaie uitvoering is de CGT imo.
Maarten123 zegt
Dat laatste is erg fijn, want ik was al bang voor een matig inruilaanbod.
tenaci zegt
Mijn God wat is die Bentayga toch een hok. Ik scrolde snel langs het fotootje en dacht even dat ik een Skoda Fabia zag.
Die continental is wel gaaf, maar ik toch de voorkeur aan de laatste echte Britten.
knapzuur zegt
Zeker voor de Continental GT is het helemaal niet zo gek, dat is toch een beetje de brulle bak van de über coupés. (sorry een S-klasse telt niet want die heb je ook in die Ludolfs Ausstattung)
ericd zegt
Heeft de Continental misschien wel niet de beste lijn (zijaanzicht) onder de GTs? En is gelijkertijd de Bentayga niet de lelijkste SUV denkbaar?
fconderkantlat zegt
ik zat toevallig aan hetzelfde te denken, ik ken geen andere huidige GT wat vanuit een haakse zij aanzicht mooier oogt dan dit
red5 zegt
De moderne Bentley kopers zullen ervan smullen!
henkp1 zegt
Ach sinds Bentley onderdeel is van de VAG-groep is het chique en statige er wat mij betreft sowieso al vanaf. Plebsbak. Maar eerlijk gezegd, die blauwe Continental kan het best hebben.
davelepeef zegt
@willeme: Het is een styling pakket. Fijn toch, meer mogelijkheid tot personaliseren. En mag Bentley ineens niet meer sportief zijn? Met merk deed al aan autosport voor heel de rest van de VAG club nog niet eens bestond. Doe niet zo zuur!
willeme zegt
@davelepeef: het is maar wat je gelooft. Een 2.5 ton zware SUV met een carbon spoiler, splitter en sideskirts slaat als een tang op een varken. Doe eens realistisch!
davelepeef zegt
@willeme: Het heet toch een styling specification? Ik heb de brochure nog niet gelezen maar je haalt er zelf autosport bij? Los daarvan, een Speed Six weegt ook wel 2000kg :)
bernoulli zegt
Ik zie toch wel een verschil tussen plastic plakrommel op je Golf 1.0 of serieus carbon spul dat ook echt iets doet met de aërodynamica op een performance-auto.