Hoera! Er zijn nog autofabrikanten die schijt hebben aan al het milieugeneuzel waar we tegenwoordig mee vermoeid worden. Het Canadese Conquest Vehicles lanceert daarom deze enorme asobak met een prijskaartje van meer dan een half miljoen. Het lijkt erop dat onze vrienden van Dartz serieuze concurrentie gaan krijgen.
Conquest timmert al enkele jaren aan de weg met de gepantserde Knight XV die in 2008 werd gelanceerd. De vandaag onthulde EVADE moet je zien als een evolutie daarvan. Het design is ‘bijgeschaafd’ en de bepantsering is verdwenen. Uiteraard blijft Conquest ook gewoon de gepantserde Knight XV leveren en die zal qua looks gelijk getrokken worden met de Evade.
De basis wordt in beide gevallen gevormd door een Ford F-550 Super Duty chassis en onder de motorkap kan die dus kiezen tussen een 6.2 liter V8 met 390 pk/549 Nm die loopt op benzine (of E85) en als je liever diesel tankt is er een 6.7 liter V8 met 405 pk/1.100 Nm. Hoe zwaar deze Evade is verklapt Conquest (nog) niet, maar we weten dat zijn bepantserde broertje zo’n 5.900 kilo weegt. Ga er dus maar vanuit dat dit bakbeest enkele duizenden kilo’s lichter is.
De prijs van dit enorme ding is $579.000 (zo’n 468.000 euro) en dat is (vreemd genoeg) ongeveer net zoveel als Conquest voor de gepantserde Knight XV vroeg enkele jaren geleden. De mooiste optie die deze auto heeft is volgens mij wel het volgende:
360-degree roof mounted, joystick controlled searchlights
Leuk speeltje toch? En handig in de file ofzo. De baas van Conquest legt (gelukkig) ook nog even uit wat ze precies wilden bereiken met deze container op wielen:
“We wanted EVADE to set a new standard for our company in terms of pushing the boundaries from engineering to design to incorporating new user experiences without compromising the integrity of some of the key highlight design features offered by our armored Knight XV. The result speaks for itself in terms of the final product and we couldn’t be happier,”
Aankomende herfst moet het eerste exemplaar gereed zijn. We zijn benieuwd!
Ik vind het geen 6 ton waard
Lelijk geval is het
@genialstatue13:
ik zou er ook geen 6 ton staal aan verspillen… kan je aardig wat mooie snelle (en lichte) auto’s mee bouwen ;)
Hadden het beter ‘impossible to evade‘ kunnen noemen..
Leuk voor mensen die vroeger nooit Tonka auto’s hebben gehad en daar een trauma aan overgehouden hebben.
Dan is dit je kans om dat trauma te verwerken.
@jrk68: Zo te zien aan je avatar, heb jij een trauma over gehouden aan de film Transformers.
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
@bsxc2:
Omdat je het niet herkent hier even de uitleg.
Dat is het triflux lancia blokje ooit bedoeld voor de Groep B.
Destijds een heel revolutionair 4cil motortje van 1.8l met aan weerszijden een uitlaatspruitstuk + turbo.
Noem het maar de stamvader van de downsizetrend maar dan 25 jaar oud. Oja ik zou het bijna vergeten hij leverde destijds 585pk.
@jrk68: Het is mij nu duidelijk,kleine foto’s geven een vertekend beeld. Mooi dat ze toendertijd al zo met downsizing bezig waren.
@bsxc2:
Dat begrijp ik daarom heb ik het even vriendelijk uitgelegd, want zo ben ik ook.
Ik ben trouwens van voor de Transformers tijd en dan bedoel ik de tekenfilm serie.
@jrk68: Maar het lijkt idd @bsxc2 op een rabot. Vind het geen gekke gedachte :D Gaaf zijn die Group B blokjes, las er laatst nog over. OT: Natuurlijk een lelijk ding, alleen zoals Berry van Mijnhummer.nl al zei. Het draait om status, respect en security.
Dartx blijft baas boven baas.
@smoked: de Paramount Matador pas baas boven baas
En toch is dit niet de ideale auto voor tijdens een zombie infestation.
Zombie’s hebben de neiging zich vast te klampen. Dus je wil geen uitstekende delen.
Wel schedelverpletterende rupsbanden!
@zdev: kijk dit is nou geniaal. Laat mijn Carrera 4 GTS cabrio de ultieme auto zijn om een zombie apocalypse te overleven!
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Five_Best_Cars_for_Surviving_the_Zombie_Apocalypse/
@zdev:
ik zou dan gewoon in mijn Lincoln rijden ..
dan denken ze tenminste dat ik bij hun hoor ..
“Hoera! Er zijn nog autofabrikanten die schijt hebben aan al het milieugeneuzel waar we tegenwoordig mee vermoeid worden.”
Serieus, geloven jullie nu echt dat olie niet opraakt? Zelfs als je van mening bent dat alles wat over 50 jaar leeft de tering mag krijgen, en als je gelooft dat broeikasgassen niet bestaan en als je gelooft dat milieugeneuzel is verzonnen door geitewollensokken kun je hoe dan ook niet ontkennen dat goedkope olie in mum van tijd op raakt. We gaan binnen een paar jaar véél meer betalen voor benzine.
Dat kun je gewoon niet geloven, je portemonnee denkt daar anders over. Dus gaan kraaien om een autoproducent die dat allemaal niets kan schelen is wel erg kortzichtig..
@pomoek: Vooral heel serieus nemen! Dat zinnetje van Autoblog. Echt veel zullen er niet van gemaakt worden dus relax…
@pomoek:
nou en .. dan bouwen we toch gewoon een nieuwe olie-fabriek ..
Vind ‘m stiekem wel gaaf! Voorkant heeft wel iets van de Daf YA 126 legertruck uit een ver verleden, lekker stoer! Misschien niet van deze tijd, vanuit milieu-oogpunt, maar de verkoopaantallen van deze auto zullen waarschijnlijk zo beperkt zijn dat het effect op het milieu verwaarloosbaar is.
@moveyourmind: Ja beetje wel:
@Pallas: eigenlijk bijna nog mooier dan die conquest
Dit lijkt mij wel aardig als taxi in Londen.
@Joel_D:
Als je nou Kaboel had gezegd….
Stukken beter.. doet wat denken aan de Knight XV
@xilver: artikel lezen, dan posten >.>
Wat een gedrocht!
Idd een oliefabriek erbij, ff wat olie maken, die snapt t hahaha!
Bepantserde versie weegt 5900 kilo.Gaat het wegenbelastinglijstje voor personenauto’s wel zo ver?