We weten reeds dat de aloude merknaam Connaught weer nieuw leven wordt ingeblazen. Vorige week stuurde het bedrijf (wederom) een persbericht de wereld in waarbij men de eerste groene, high-performance hybride sportcoupé aankondigde, de eerste exemplaren zullen begin 2008 worden afgeleverd.
Connaught wil in 2008 zo’n 100 auto’s produceren, vervolgens 250 in 2009 en dan richting de 1000 in 2012! Als eerste zal de Connaught Type D GT Syracuse van de band rollen, deze is voorzien van een 2,0-liter V10 motor met een supercharger die 300 pk levert. De Connaught Type-D GT Syracuse kwamen we al een keer tegen in Londen, tijdens de Londen motorshow en schijnt ultralicht te zijn: 750kg.
Na de productiestart van de Syracuse wil men met een hybride versie komen (de Connaught Type D-H), dit riepen ze 2 jaar geleden trouwens ook al. Deze hybride sportcoupe krijgt een V10 benzine/elektromotor met een topsnelheid van 240 km/u en een verbruik van 42 mpg. Ben benieuwd wanneer we de eerste exemplaren daadwerkelijk mogen verwachten…
Meer info op connaughtmotorco.com, met dank aan august voor de tip!
Fova' zegt
Een 2 liter V10, dat is wel ongebruikelijk!
Fova' zegt
Wat gaat ‘ie kosten hier in Nederland?
Rogier zegt
heb ik ook nog nooit van gehoord een 2 liter v10 voor de rest wel lache bak
Jela zegt
Best wel mooi, heeft een beetje de vorm van een 350Z maar dat vind ik helemaal niet erg
Rick dos zegt
Een V10 die 1 op 17 loopt………
U Connaught B serious! ;)
maar dan wel weer een top van 240 km/u
again, U Connaught B serious! :D
cuore sportivo zegt
De eerste ferrari’s waren 2.0 V12 … dat geeft een machtige sound!!
RFW1994 zegt
best leuk. hoe duur???
Joost zegt
Is Rick Dos weer terug? :P
Ontopic; zier er wel vet uit, alleen raar van die 2 liter V10 idd
Kevski-Style zegt
Ik vind het eigenlijk op zich wel meevallen van het feit dat een 2 liter V10 raar is. vroeger zijn er volgens mij ook 125cc 6 cilinders geweest voor motorfietsen. Bovendien: Het loopt heel soepel, veel soepeler dan dat je met een 4 of 6 cilinder kan halen met dezelfde inhoud. Al met al verwacht ik wel dat het verbuik iets hoger zal liggen, en de top en accel iets lager, aangezien ze zijn uitgegaan van de meest optimale waardes voor de berekeningen.
Persoonlijk kende ik het merk alleen van vroeger. Wist dan ook het hele bestaan van deze auto niet. Heb daarom ook net de site maar even bekeken en wat schetst mijn verbasing: Het blok werkt nagenoeg volgens hetzelfde concept als de VR6 van VW. Blokhoek van 22,5 graden, wat betekend dat het eruit ziet als een lijn 5 blok, maar 2 keer zoveel cilinders herbergt. Jammer genoeg wordt het blok daardoor wel weer onnodig hoog, en heb je waarschijnlijk balansassen nodig, die niks anders doen dan vermogen opvreten….
DAT zegt
Altijd lachen met die Britten:
Can we fix it ? Yes we can !
Patjuh zegt
Het is een aparte maar toch een heel eigenzinnige auto. Ik vind dat het wel wat heeft…
Citrofiel zegt
Geinig karretje. En 42 mpg is ook netjes. Een Priusvervanger voor alle sterren? Om milieuvriendelijk én stoer over te komen!
@ Rick Dos; Welkom terug! Wat was de reden van uw lange wegblijven? En weet u mss waarom Janus ook al zo lang weg is? We missen/misten jullie… ;)
Rick dos zegt
@Citrofiel
Hé kerel! Ik heb me ff afgezonderd in het klooster. Ik moest over mijn zonde nadenken. Kwam erachter dat ik er geen één had! ;) :P
Ik zou niet weten waar Janus is. Hij is dus ook al spoorloos? Ben hem in ieder geval niet in het klooster tegengekomen! ;) :D
alfasud zegt
2.0 V10 met 300pk… Wat gaat dat geil klinken… Zal wel een lekker hoog max rpm hbben
Citrofiel zegt
@ Rick dos; Lol! :lol: Is een BMW bezitten geen zonde dan? ;)
sacha zegt
@Rick dos: Is “klooster” een eufemisme voor “penitentiaire inrichting”?
Rick dos zegt
@Citrofiel
Nee, dat is een voorrecht! ;)
@sacha
Hahaha! Zou je bijna denken, hè?! Nee, ben net een paar weken terug uit Spanje. Heb hier in Nederland ook genoeg te doen gehad en nog te doen.
Zoef zegt
Nou moe, mijn woorden zijn nog niet koud over de ideale Amerikaanse motor voor Europa en hup hier heb je d’r al eentje!
Daar word ik best wel warm van, van een 2 liter V10 Turbo!
Is er geen soundtrackje, autobloggers?
Zoef zegt
Oeps nu zie ik dat-ie Brits is…
lincoln mark8 zegt
dit kunnen ALLEEN britten verzinnen en “uitvoeren” ..ik wil bijna zo,n rare eilander zijn…
august zegt
had ik dit niet getipt?:)
smoke zegt
@august
Inderdaad, shame on us! Bij deze de (verlate) kudos.
lincoln mark8 zegt
dit had gewoon de nieuwe daf moeten worden…
floryn zegt
de BRM’s hadden 1.5 liter V16’s dus alles kan in de f1 wijken ze ook af van de standaard halve liter per cilinder
phantom zegt
Hij heeft een beetje last van uilenogen
jordey zegt
dueren lijken op een 350z nissan
Dink zegt
Maak ‘em es snel mooi!
LC zegt
Ligt het aan mij of lijkt dit net een mengeling tussen een mustang (voorkant) en een 350Z (achterkant)
> 1 v o o o zegt
De voorkant en de zijkant zien er stoer uit!!! maar de achterkant vind ik raar en wat onafgewekt ogen. De andere kleur van de carrosserie onderaan (k weet niet hoe dat gedeelte heet) vind k wel n leuk detail.
billy zegt
nogal tegenstrijdig al die gegevens lijkt me. Een 2 liter V10 klinkt wel gaaf maar waarom dan een supercharger erop die meestal laagtoerig zijn, zeker als het zuinig moet blijven. En niet echt bepaald een voorbeeld van downsizing ipv naar 4 of 2 cilinders maar meteen 10, al die extra wrijving en gewicht zal t verbruik niet ten goede komen.
Chief_S5 zegt
2 liter V10?? Wtf, was het niet de een GROENE coupé?? En persoonlijk vind ik het design spuglelijk.