• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Configureer een Alfa Romeo 4C naar eigen smaak

Auteur: ricardo, gepost 25 oktober 2013 om 22:56 – 68 Reacties

Alfa Romeo 4C


Petrolheren, het moment is aangebroken. U mag zelf uw Alfa Romeo 4C bij elkaar configureren.

‘Djeez, een auto van minimaal 60k en niet eens stuurbekrachtiging’, zegt de pessimist. ‘O wow, de belofte om hem onder de 900 kg te houden is waargemaakt, en hij levert 241 pk op de achterwielen. Gloeiendegloeiende, hebbon!’ aldus de optimist en petrolheadist. In welke categorie je ook hoort, de 4C is een bijzonder karretje.

De Italianen hebben nu een configurator live gegooid waarbij je kan kiezen uit zes exterieurkleuren, een drietal velgen die van 17 tot 19 inch in maat variëren, twee type koplampen en vier lakkleuren voor de remklauwen. Ook kun je nog een subtiel spoilertje op de kofferklep laten aanbrengen, evenals een set ‘dubbele’ racepijpjes.

Vijf minuten hiermee spelen en uw Alfa 4C-honger is weer even gestild. Check het op 4c.alfaromeo.com.


Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, configurator

Vorig bericht: « Gaat een Mercedes S-Klasse Shooting Brake te ver?
Volgend bericht: Angela Merkel rijdt Audi A8 van James Bond? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marijn90 zegt

    25 oktober 2013 om 23:02

    Flink uitgebreide configurator ook.. Toch ga ik hem ooit nog in mn bezit krijgen, wat een heerlijke creatie van Alfa Romeo

    Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    25 oktober 2013 om 23:03

    Guitig hoor, net een lieveheersbeestje in het rood.
    Gay Car of the Year 2013?

    Login om te reageren
    • fant zegt

      26 oktober 2013 om 00:23

      @alcantara: Zijn toch vaak de leukst rijdende auto’s die als gay worden gemarkeerd. Mensen die zich daar dus serieus wat van aantrekken missen wel een boel op die manier :)

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        26 oktober 2013 om 00:41

        @fant: Ik zeg ook niet dat dat negatief hoeft te zijn, maar vind het wel jammer dat ze alleen nog maar vrouwenauto’s maken (qua uiterlijk). Zag liever de GT, Brera of 156/159. Vreemd ook dat die laatste geen fatsoenlijke opvolger meer heeft gekregen.

        Login om te reageren
        • sjeppie156 zegt

          26 oktober 2013 om 02:23

          @alcantara: er komt een 156/159 opvolger in 2015 als ik het goed zeg volgens de geruchten

          Login om te reageren
    • midasracer zegt

      26 oktober 2013 om 09:52

      @alcantara: Nee ik vind het geen kappersauto. Dat zijn toch meer de cabrio’s.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        26 oktober 2013 om 09:56

        @midasracer:
        En dan meer specifiek de tot cabrio verbouwde gezinsgebakjes. Auto’s die als cabrio/coupé ontworpen zijn vallen bij mij niet onder de kappersmobielen.
        Auto’s gay noemen zegt dan weer meer over de roeptoeter die het roept dan over de auto zelf.

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          26 oktober 2013 om 10:40

          @tupperware: Inderdaad, dat idee had ik ook.

          Login om te reageren
      • alcantara zegt

        26 oktober 2013 om 10:02

        @midasracer: Geen kappers-, wel een meisjesauto. Net als bv een Peugeot RCZ.

        Login om te reageren
        • brabantia zegt

          26 oktober 2013 om 10:33

          @alcantara: RCZ is dat absoluut niet, eerder een TT dan.

          Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    25 oktober 2013 om 23:06

    Prima, dat hij standaard geen stuurbekrachtiging heeft, dat wil een purist namelijk helemaal niet.
    Daar dit een auto voor puristen is hoeft dat wat mij betreft niet eens leverbaar te zijn.

    Login om te reageren
  4. volvov70 zegt

    25 oktober 2013 om 23:10

    Ondanks dat ik mijzelf als een petrolhead zie, vind ik het jammer dat er geen stuurbekrachtiging op zit. Het gaat de verkopen zeker drukken, wat jammer is aangezien dit rijdende porno is.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 oktober 2013 om 23:26

      @volvov70: waarom zou de auto stuurbekrachtiging nodig hebben? Verprutst het gevoel meestal flink.

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        26 oktober 2013 om 00:33

        @w0o0dy: Dat slaat nergens op.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          26 oktober 2013 om 00:42

          @azenomei: natuurlijk, jij weet het beter… omdat? Noem eens een paar auto’s die qua stuurgevoel en feedback in de buurt komen van een Lotus 7/Caterham/Donkervoort/Elise/Exige?

          Helaas snap je kennelijk de ballen van stuurinrichtingen en wat het bekrachtigen daarmee doet maar dat maakt mijn opmerking nog lang geen onzin.

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            26 oktober 2013 om 10:13

            @w0o0dy: Zelfs in een F1 wagen zit stuurbekrachtiging. Misschien ben jij nog één van de weinigen die niet met stuurbekrachtiging om kan gaan, maar dan hoef je nog niet af te geven op anderen die dat wel kunnen. Het stuurt gewoon anders, maar niet iedereen heeft die ‘feedback’ waar je naar refereert nodig om hard te kunnen gaan.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              26 oktober 2013 om 10:20

              @alcantara: hahaha wat een doelredenering… Misschien is het je nog niet duidelijk genoeg maar deze auto gaat over gevoel, emotie, beleving, balans en fun. Hard gaan doe je maar met een BMW zonder feedback en/of gevoel in het stuur. Liefhebbers en coureurs zijn unaniem als het niet nodig is weg met die bekrachtiging want het is informatie die je verstoord met elektronisch of hydraulische ruis. Geeft niet hoor ook voor jou zijn er auto’s alleen niet zoiets als deze Alfa, daar ben je niet geschikt voor.

              Login om te reageren
              • alcantara zegt

                26 oktober 2013 om 10:31

                @w0o0dy: Klopt, maar ik ben dan ook totaal ongevoelig voor marketingpraat als auto’s met ‘emotie’ en ‘gevoel’. Voor mij liever een betrouwbare BMW met hydraulische bekrachtiging en ABS. Niet dat sentimentele gedoe dat Alfa-rijders er altijd bij betrekken om hun keuze goed te praten.

              • tupperware zegt

                26 oktober 2013 om 11:00

                @alcantara:
                Het grote verschil is dat dit soort auto’s die marketing priet praat ook waar kunnen maken, dit in tegenstelling tot bv BMW waar het steeds meer marketing gelul wordt en teren op het verleden.

              • alcantara zegt

                26 oktober 2013 om 10:34

                @w0o0dy: En ik weet niet op welk niveau jij racet, maar het lijkt me sterk dat die hydraulische ruis invloed heeft op jouw rondetijden.

              • w0o0dy zegt

                26 oktober 2013 om 10:45

                @alcantara: zoals ik al zei… het gaat niet alleen om hard gaan… het gaat over het gevoel.

              • tweede_woning zegt

                26 oktober 2013 om 11:09

                @alcantara: als je de woorden bezigd als lieveheersbeetsje , vrouwenauto en gay car kun je beter de term ”racen” laten voor wat het is , wat mij betreft dan .

    • jaapiyo zegt

      26 oktober 2013 om 00:32

      @volvov70: Totaal niet nodig stuurbekrachtiging; 20 jaar geleden reed het gros van de huisvrouwen nog rond in boodschappenauto’s van dit vergelijkbaar gewicht zonder stuurbekrachtiging, denk niet dat iemand de auto er voor zal laten staan.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        26 oktober 2013 om 00:43

        @jaapiyo: iedereen die een auto zonder stuurbekrachtiging niet wil moet gewoon lekker op de bank blijven zitten en zo min mogelijk de weg op.. is namelijk nog relaxter en comfortabeler.

        Login om te reageren
        • JamesBond007 zegt

          26 oktober 2013 om 10:27

          @w0o0dy: helemaal mee eens!

          Login om te reageren
        • solmatje zegt

          26 oktober 2013 om 10:31

          @w0o0dy: het is nu wel duidelijk dat je echt een hardcore racer bent.. Stuurbekrachtiging is voor mietjes en leken.. Maar vandaar ook dat er stuurbekrachtiging in een F1 bak zit natuurlijk..

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            26 oktober 2013 om 10:39

            @solmatje:
            Onzin.
            In een F1 zit een stuurbekrachtiging die A: niet vergelijkbaar is met de installatie die in een straatauto zit en B: door de banden en de downforce is het fysiek bijna ondoenlijk om een F1 te rijden zonder stuurbekrachtiging.
            Deze zaken gaan niet op voor de 4C en daarom is hij beter af zonder stuurbekrachtiging.

            Een F1 heeft trouwens weer geen rembekrachtiging, ook zo’n overrated ding in een straatauto.
            De originele Elise had geen stuur/rembekrachtiging en wordt toch algemeen geroemd.

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            26 oktober 2013 om 10:49

            @solmatje: een F1 auto heeft bekrachtiging omdat de rijders geen volledige GP konden volhouden zonder bekrachtiging. Ze werden te moe en gingen daardoor fouten maken.

            Login om te reageren
            • solmatje zegt

              26 oktober 2013 om 11:15

              @w0o0dy: ok dan pas ik het aan: het is nu wel duidelijk dat je een ‘purist’ bent en dat iedereen die dat niet is, net zo goed in bed kan blijven liggen.. ik hoef geen plastic auto, zonder comfort waarmee ik me dagelijks vervoer.. Geef mij maar wat comfort gecombineerd met dezelfde snelheid

              Login om te reageren
              • tupperware zegt

                26 oktober 2013 om 11:23

                @solmatje:
                Mooi, dat geeft de “puristen” weer wat ruimte op de weg.
                Mensen die toch niets om autorijden geven kunnen prima met het OV.

              • solmatje zegt

                26 oktober 2013 om 13:26

                @tupperware: praat je nou tegen jezelf? Ik heb het tegen Woody..

              • w0o0dy zegt

                26 oktober 2013 om 11:29

                @solmatje: ik zeg niet dat niemand stuurbekrachtiging mag of dat geen enkele auto baat heeft bij stuurbekrachtiging maar in zo’n lichte sportwagen is het een onnodige en onwenselijke toevoeging. Ennja iedereen die zo’n auto niet wil omdat er geen bekrachtiging in leverbaar is moet er lekker van wegblijven en op de bank is het vast nog comfortabeler dan in de auto

    • JamesBond007 zegt

      26 oktober 2013 om 10:26

      @volvov70:
      Ik heb een 21 jaar oude VW Golf II zonder stuurbekrachtiging. Heb meer stuurgevoel dan mn ouders Audi A6 4.2. En je merkt alleen dat je geen stuurbekrachtiging hebt tijdens het in en uit parkeren. Verder merk je het niet. Vind het heeerlijk sturen! Veel meer gevoel

      Login om te reageren
  5. burninrubber zegt

    25 oktober 2013 om 23:12

    Echt een prachtige auto alleen jammer dat de Nederlandse jaloezie belasting weer roet in het eten gooit. In Luxemburg is hij 48k

    Login om te reageren
  6. kapiteinaudi zegt

    25 oktober 2013 om 23:15

    Echt wel een heel mooie auto. Goede configurator ook.

    Login om te reageren
  7. treser zegt

    25 oktober 2013 om 23:17

    Waarschijnlijk een zeur maar waarom niet de koplampen en de spiegels zoals hij stond in Geneve?

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      25 oktober 2013 om 23:25

      @treser: gewichtsbesparing

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 oktober 2013 om 23:28

      @treser: koplampen homologeren is extreem duur… daardoor zou de auto te duur worden.

      Login om te reageren
    • Carreza zegt

      26 oktober 2013 om 00:07

      @treser: dit zijn dezelfde lichten dan de Pagani Zonda gebruikt. Ook niet slecht toch…?

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        26 oktober 2013 om 06:52

        @Carreza: Vreemd dat niemand valt over dezelfde lichten op eenTVR, Wiesmann of Pagani?

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          26 oktober 2013 om 10:47

          @heidekonijn: waarschijnlijk omdat de trend tegenwoordig is om het publiek eerst 16 jaar lang compleet dood te gooien met “teasers” voor er een productiemodel is. Fout van AR is om een pré productiemodel te teasen die wél mooie koplampen heeft. Als niemand die gezien had was het waarschijnlijk geen issue.

          Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            26 oktober 2013 om 11:26

            @baasbas: Naar het schijnt een laatste moment beslissing van Marchionne. Ondertussen is zijn aandacht weer bij de boekhouding van Chrysler en zijn de ingenieurs bezig met mooiere lampen blijkbaar. Maar ondertussen vind ik ze op een zwarte en pastelrode zo mooi dat ik twijfel of die van de proto mooier zijn.

            Login om te reageren
        • Edge zegt

          26 oktober 2013 om 23:27

          @heidekonijn: Bij de Wiesmann en TVR hoort het echt zo en zitten de lampen in die stijl in de body verwerkt. Hier lijkt het vooral een last minute rush om kosten te besparen, ookal kun je het in carbon (=niet goedkoop) laten uitvoeren.

          Login om te reageren
  8. matje140 zegt

    25 oktober 2013 om 23:26

    Wanneer komt jullie review over de 4C online? Ik vind het persoonlijk nog altijd heel vervelend dat jullie maar 1 video per week doen… Terwijl er genoeg weken zijn waarin je er wel meer kunt doen! Anders komen sommige video’s zoals die van fe de S3 pas maanden later online.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      26 oktober 2013 om 07:49

      @matje140: money…

      Login om te reageren
  9. poulehh zegt

    25 oktober 2013 om 23:30

    Zeker weten dat is de petrolheadist ben

    Login om te reageren
  10. sebasjuhh zegt

    25 oktober 2013 om 23:36

    Kiek meteen de juiste wielen eronder!

    Login om te reageren
  11. gearhead zegt

    25 oktober 2013 om 23:58

    Een elise 0,8. Tja…..

    Login om te reageren
  12. redneckdarian zegt

    26 oktober 2013 om 00:01

    Ja ik begin natuurlijk over de koplampen, maar serieus gewoon 2 mooie ronde ouderwetse lampen zou de auto perfect passen en maken.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      26 oktober 2013 om 00:24

      @redneckdarian: Ik denk dat we niet al te lang hoeven te wachten tot één of andere tuner dat gaat fixen, met alle kritiek.

      Login om te reageren
  13. Pordon zegt

    26 oktober 2013 om 00:32

    Nee ik vind het nog steeds een lelijk apparaat. Zal vast leuk rijden maar ik sla even over.

    Login om te reageren
  14. rantheman zegt

    26 oktober 2013 om 01:53

    Even een vraag. Weet iemand wat eronder de (motor)kap aan de voorzijde zit?? Ik begreep namelijk dat de bagageruimte aan de achterzijde achter de motor zit!

    Btw, in het echt vallen die koplampen reuze mee en heeft de auto een super uitstraling!!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 oktober 2013 om 02:10

      @rantheman:
      De kofferbak zit idd achter de motor.
      Ervan uitgaande dat hij dezelfde layout heeft als een Elise (en dat heeft ie), zit voor de radiator, de accu, een ruitensproeierreservoir, een plaksetje en een compressortje om je banden op te pompen. nu vergeet ik nog de wielophangingen, het stuurhuis en de hoofdremcilinder.
      Ik denk dat ik het zo wel een beetje heb.
      Aanvullingen zijn natuurlijk welkom.

      Login om te reageren
      • rantheman zegt

        26 oktober 2013 om 11:14

        @tupperware: Tsjaaa, logisch eigenlijk wel, dat ik dat zelf niet kon bedenken:-)! Tnx

        Login om te reageren
      • seggie zegt

        26 oktober 2013 om 16:59

        @tupperware: plaksetje zal er niet zitten want je kunt de kap voor niet zomaar openen…

        Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      26 oktober 2013 om 06:47

      @rantheman: De ophanging. That’s it.

      Login om te reageren
  15. sjeppie156 zegt

    26 oktober 2013 om 02:21

    Dat gezeik over die koplampen sjonge jonge Stik irritant

    Login om te reageren
  16. heidekonijn zegt

    26 oktober 2013 om 06:50

    Wel vreemd. Die configurator staat er al meer dan een maand, en jullie zeggen niet eens iets over de videoversie – de enige in zijn soort zover ik weet?

    Login om te reageren
  17. boudewijnrgr zegt

    26 oktober 2013 om 09:39

    Ik zie nog steeds gewoon een verbouwde Lotus Elise… Minder dan 900 kg met ruim over de 200 pk klinkt wel echt geweldig overigens.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 oktober 2013 om 09:47

      @boudewijnrgr:
      Jij blij dat Hans Anders open is vandaag!

      Nu ben ik absoluut een Elise fan, maar ik zie de overeenkomsten niet.
      Naast het feit dat de Alfa een carbonchassis heeft en de Elise een van aluminium is het concept gelijk, maar dat is inherent aan een echte sportwagen.

      De 4C is een slagje groter en veel breder dan de Elise en de Elise is een softtop en de 4C niet.

      Login om te reageren
  18. E550 zegt

    26 oktober 2013 om 14:38

    Zijn de auto’s altijd US-spec?

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      26 oktober 2013 om 20:58

      @e550: Nee, maar ze hebben wel allemaal side repeaters (wegens kosten). Waardoor je mensen hebt die denken dat de ‘ringtijd is neergezet met een zwaardere wagen…

      Login om te reageren
  19. Edge zegt

    26 oktober 2013 om 19:17

    Misschien dat de EU-spec wel stuurbekrachtiging (als optie) krijgt. Niks mis met een auto zonder stuurbekrachtiging, maar ze zouden het op zijn minst als optie moeten aanbieden. Niet iedereen die deze auto koopt is een petrolhead die het fijne stuurgevoel wil. De helft van de kopers koopt hem omdat ‘ie iets moois en anders wil hebben en wil verder gewoon alles erop en eraan. Misschien maar een variabele stuurbekrachtigingsmodule die je met een knopje in of uit kunt schakelen?

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      26 oktober 2013 om 19:45

      @Edge: Het ziet er naar uit dat productie 2014 is verkocht. Geen stuurbekrachtiging was geen probleem voor Lotus, en is het blijkbaar ook niet voor de 4C. Ik snap het probleem ook niet helemaal. Met 205 banden moet je echt wel onderontwikkelde armpjes hebben om niet zonder servo te kunnen.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        26 oktober 2013 om 23:20

        @heidekonijn: Voor jou en mij is het ook geen probleem. Ik denk alleen dat de mensen die zo’n auto kopen om de blits te maken (en er dus gewoon dagelijks mee rijden, veel moeten fileparkeren etc) wel een afknapper kan zijn. Er is toch niks mis mee als ze het als optie aanbieden? Zo heeft ieder wat wils. De Purist kan lekker gassen en sturen zonder servo, en de show-off of iemand die gewoon niet zoveel om het stuurgevoel geeft kan er redelijk comfortabel mee cruisen (ookal is de 4C daar niet voor gemaakt)

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          26 oktober 2013 om 23:40

          @Edge: Aanbod en vraag lijken perfect op elkaar afgestemd. Einde van de rit gaat het daarom. Mogelijk komt er nog wat rwd GTV achtig dat meer gran turismo is. Al zal me dat zwaar benieuwen. Ondertussen mogen de dametj.. euh comfortgerichte mensen hun geld kwijt bij Porsche ;-)

          Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      27 oktober 2013 om 10:59

      @Edge: waarom zou een voortrein die maar zo’n 400/475kg draagt stuurbekrachtiging nodig hebben? Dat is alleen nodig als de ingenieurs hun werk slecht hebben gedaan.

      Login om te reageren
  20. lotuselises2 zegt

    26 oktober 2013 om 20:51

    Ik kan nergens die optie vinden om normale koplampen te selecteren!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North