De 300SL staat bij veel liefhebbers van klassieke automobielen op de verlanglijst. Niet gek, het Duitse icoon is een prachtig vormgegeven zeldzaamheid. Wanneer je de Gullwing Coupé en de Roadster samen treft en ook nog eens schitterend op de foto weet vast te leggen verdien je een Autoblog-artikeltje.
Spotter jorisk kwam het bijzondere duo tegen nabij de Nürburgring. Beide in de welbekende kleurcombinatie zilvergrijs metallic met rood leren interieur. De één een Roadster, de ander een coupé met de befaamde Gullwing-deuren. Gezien de beelden lijkt het erop dat de twee auto’s een toertocht aan het maken zijn met hun eigenaren. Waar zagen we dat eerder?
Van de de dichte variant rolde in het totaal 1.400 stuks de fabriek uit, van de Roadster werden door Mercedes 1.858 stuks geproduceerd. Dat gebeurde na elkaar, van 1954 tot 1957 was de Gullwing-variant leverbaar, van 1957 tot 1963 de Roadster. Het is moeilijk kiezen wanneer je ooit in de gelegenheid bent er één te kunnen en mogen kopen. De Gullwing Coupé heeft met zijn vleugeldeuren misschien de meest iconische status, maar de Roadster heeft zeker ook z’n charmes. Welke kies jij?
Check meer platen van dit ‘miljoenenduo’ op autojunk.nl.
skinnybmw zegt
Volgens mij werd de Gullwing geïntroduceerd in 1954…de race-versie in 1952. Ik zal btw. altijd voor de Gullwing gaan!
henkhupelschoten zegt
Klassieke porno!!!, ondanks dat je lekker de haren kunt laten wapperen in de wind zou ik toch voor de gullwing gaan, want geef toe wat is nou vetter als gullwings (en nee niet van die vleugeldeuren die op de agera zitten) top spot!
JvT zegt
@henkhupelschoten:
Dit is geen “klassieke porno”. Ik denk dat je “klassiekerporno” bedoelt…
marussia zegt
De 300 SL Flügeltürer natuutlijk! Bij dit soort auto’ s hoor je de coupé te kopen. Ook bij de SLS trouwens.
bussie88 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
potver7 zegt
Nou da’s makkelijk: doe ze maar allebei, dan hoef ik niet te kiezen. Kan ze toch niet betalen.
gtdave zegt
Ik kies de auto van de maand. Dank u
rammillius zegt
Hier valt niet uit te kiezen. Beide zijn even mooi!
gtwillem zegt
Je moet ze allebei hebben. Maar als ik moest kiezen toch de Roadster: met mijn meer dan 200cm pas ik niet in de coupe…
maurice_vandewaarsenburg zegt
Nóg leuker is om te weten is dat deze beide exemplaren van 1 eigenaar zijn.
Ik heb ze ook gespot en heb met de eigenaar gesproken. Zijn dochter reed hier in de coupe, pa zelf in de roadster.
mashell zegt
De roadster. Net als de bij SLS wel minder legendarisch maar wel mooier en beter geschikt als weekend auto.
parker zegt
De coupé en die dan matzwart wrappen, racestreepie overlangs, dikke goudkleurige 20 inch jetsers d’r onder, ledjes onder de bumpert, K
reggie-boy_rood zegt
Super mooi
glashelder zegt
Ik zou de roadster kiezen. Veel praktischer als je grote dingen moet verhuizen.
jorisk zegt
Thanks voor het uitlichten! Auto’s waren van dezelfde eigenaar, was toch wel even een bizar moment toen dit de parkeerplaats opgereden kwam & ze zo neergezet werden!
maurice_vandewaarsenburg zegt
@jorisk: Nog een foto van die meid kunnen maken ? Was een aardig vrouwke met een rijke papa hé… :)
jorisk zegt
@maurice_vandewaarsenburg: nee ik schaar mij niet onder dat vulgaire volk, vind dat vrij onfatsoenlijk, bovendien beetje een PLORK haha..
Alfarobert zegt
Heeft The Gallery in Brummen ze ook niet beide?Was pas geleden nog op TV.