Onze enige echte eigen design-guru, levensgenieter, auto-conaisseur en columnist Michiel van den Brink wees ons al eens op de mogelijkheden die de Corvette C6 biedt om er een andere carosserie op te zetten. De Italiaanse carrosseriebouwer Castagna heeft op basis van een Corvette Z06 één exemplaar van deze Aznom gebouwd.
De carosserie is geheel van koolstofvezel, dus mogelijk is de Aznom lichter dan een standaard Corvette Z06. Om zeker te weten dat de Aznom geen moeite zal hebben om de Z06 stof te laten eten, pakte Castagna het 513 pk leverende 7.0 liter motorblok aan. Door toevoeging van 2 compressoren is er nu 820 pk en meer dan 1000 nm beschikbaar. Qua prestaties moeten we dan denken aan een sprint naar de 100 in minder dan 3,5 seconden en een top die de 350 km/u nadert.
Volgens Michiel is het Corvette chassis zeer geschikt om als basis te dienen voor coachbuilding. Wees dus niet verbaasd als er in de toekomst meer speciale Corvette varianten worden gebouwd.
vla zegt
hij is wel leuk, de specs doen het hem eigenlijk
K. zegt
Goed dat de crappy corvette interieur ook aangepakt is..
Lijkt me een gave bak in het zwart ofzo..
Aston Martin Rapide zegt
Heeft wel een hele grote muil…alsof hij trek heeft in asfalt!
erik zegt
Wat een ding, erg apart, maar zeker niet lelijk.
aston v8 zegt
lelijke koplampen
P@ zegt
Vervang dan op zn minst ook t stuur
Nick_BE zegt
Heel leuk, komt net uit star wars weggereden.
AstonMartin zegt
Vet man
Daar moeten ze er meer van bouwen
Stijn zegt
Raar dat ze dat rempedaal op het Dashboard hebben geplaatst!
AstonMartin zegt
-:)
wideman zegt
jammer dat er maar eentje van gemaakt word….
Boss zegt
@ wouter/autoblog;
1. conaisseur is met dubbel n;
con·nais·seur (de ~ (m.), ~s)
1 [form.] kenner op een bepaald vlak => deskundige
2. carrosserie, wel een beetje consequent blijven (dubbel r).
Markus zegt
Geweldig, zo’n chassis is ook net technisch lego. De Aznom spreekt met niet zo aan, iets teveel van het goede, niet zo subtiel gedaan.
dekster zegt
die gaten is de snuit zijn wat overdreven, maar toch is het heel mooi ;)
matthis zegt
@ Boss
ga ff nederlands geven !
verder vette bak, vooral die dikke achterkant staat vet
Gek op Wielen zegt
Op één of andere manier vind ik hem echt super, zonder dat ik hem eigenlijk wel echt mooi vind! Beetje vreemd!
Ik hoop echt dat er nog veel meer van deze speciale coachbuilders komen, want dit doet het saaie straatbeeld erg veel goeds!
robbe zegt
ik vond de zo6 veel mooier
maar hij is wel super snel
stefanos zegt
en hoe hard rijden we dan?
hendig zonder tellers
RScosworth zegt
De grote lijnen zijn werkelijk geniaal alleen vind ik het jammer dat de uitwerking een beetje speelgoed-achtig overkomt. Ook dat snowboard bovenop het dak en het (uiteindelijke??) interieur zijn niet mijn ding. Indrukwekkende specs btw!
MurcieBoy zegt
ziet er retestrak uit ;)
huub Vanderlubbe zegt
Aardig ontwerp, mits alle luchtinlaten aan de voorkant “thuis gelaten” worden. Zoals het nu is, is het een beetje een opgefokte en mislukte Jaguart E-type kloon geworden. Alleen de luchtinlaten aan de zijkant behouden. Leg op alle luchtinlaten maar iets en kijk dan nog maar eens!
jurrian zegt
Ik vind het wel een stoer design, lekker appart, maar het ziet er wel uitvoerbaar uit voor zover ik kan beoordelen.
doe mij trouwens maar gewoon zo’n kaal chassis met dat motorblok en een stel stoelen, beetje ariel atom idee, zo’n koets heb ik niet nodig
Cees zegt
Wat een vreselijk lelijke auto. Ik krijg de indruk dat er bepaalde mensen dit model mooi vinden omdat het speciaal gebouwd is..kijk nou bijvoorbeeld naar het interieur, kan iemand mij uitleggen wat daar zo mooi/speciaal aan is?
PatrickE zegt
De achterkant heeft wel een hoog Nissen gehalte! Voor de rest wel leuke specs enz.
Pieliej zegt
Lekker origineel; Aznom Monza…
smaakversterker zegt
te amateuristisch
lincoln zegt
whaaaaaa dat chassis met opbouw is veruit super stoer…… nix aankleden .. uitkleden die handel…
CSL zegt
Hij is zeer zeker leuk.
phantom zegt
Beresterke krachtbron die ze erin gelepeld hebben
dekster zegt
Ik heb hem snel wat mooier gemaakt.
sosa zegt
dekster schrijft,
29 June 2007 om 22:51
Of lelijker:P
Citrofiel zegt
Geslaagde metamorfose. Ik vind het veel beter ogen dat deze ‘gewone’ ZO6.
monk zegt
erg vet van buiten, van binnen toch niet zo mooi, had in iedergeval geprobeert er iets van te maken aan de binnenkant
dekster zegt
@Sosa
smaken verschillen, check ook de veranderde achterkant ;)
Markus zegt
@ Dekster: dude, je hebt alleen de mistpitjes weggeveegd en die streepjes in de muil… had op zijn minst de spiegels meegenomen aub!
BM zegt
WOW
Hilversum3 zegt
De techniek, mooi.. maar het geheel.. Blehgg
dekster zegt
@Markus
veel moest er niet aan veranderen…
Mr X zegt
Wow wat een paint-klassieker
sixplo zegt
Eindelijk brengt castagna iets waar je effectief ook in gezien kan worden, want meestal scheelt er altijd wel wat aan.
Zeer mooie lijn, zowel voor als achter.
Lijkt vooruit te willen, veel beter dan die anteros-ombouw van de z-06
By the way rijden die dingen nog steeds op bladveren?