Zonder ooit in de Golf GT te hebben gereden, ben ik op voorhand best te speken over de specs. De geblazen vierpitter is goed voor 170 pk, 240 Nm koppel bij 1.750 toeren, een sprintje van 7,9 seconden en een top van 220 km/u. Dit alles uit slechts een 1,4 liter blok. Erg netjes dus, maar beroeps-azijnpisser Jeremey Clarkson is ermee op pad geweest en was allerminst onder de indruk. Dan druk ik mij zeer eufemistisch uit. Clarkson’s woorden waren minder subtiel: “I decided that it was one of the five worst cars I’d ever driven“.
Jeremy Clarkson heeft zijn ervaringen in de Golf GT beschreven in zijn wekelijkse column op Times Online.
Enkele soundbites uit zijn column:
– On roads as good as this, the GT handles well too. But that’s it, I’m afraid, so far as good news is concerned. The rest of it is rubbish.
– I like the power delivery of an engine to be smooth, like a ball bearing rolling down a child’s playground slide. In the GT it’s delivered with the smoothness of someone in a wheelchair falling down some stairs.
– Time and again I had to change down on hills, and once, with my foot welded to the floor, I was overtaken by a Mercedes van.
– By the time I arrived in Falmouth I was fairly ready to push it into the sea.
– I decided that it was one of the five worst cars I’d ever driven.
Toch hebben we inmiddels wel geleerd, dat meneer Clarkson heel zwart-wit redeneert, dus persoonlijk neem ik zijn conclusies altijd met een korreltje zout. Ik ben nog steeds onder de indruk van de Golf GT en misschien wordt het toch eens tijd dat ik er een keer ritje mee ga maken, want ik geloof nooit dat het allemaal zo slecht is als Clarkson beweert.
Heeft hier iemand wellicht persoonlijke ervaringen met de Golf GT?
Carfreak zegt
haha zou ik ook denke jaa
Alwood zegt
nou ben ik opeens wel heel erg benieuwd naar de koppel- en vermogenscurve van deze wagen!!!
en is dit niet weer een revieuw voor wouter? ;-)
Carfreak zegt
@ Dennis : je hebt een typfout erin. De voorlaatste zin “noot”
A.r zegt
Tsjah, de Golf GTI was wel “Car of the Year” volgens Jeremy. Dus -dit keer- ligt het niet aan de stigmata ofzo die Jeremy altijd heeft over bepaalde type autos.
Lijkt me ook niet raar dat je hortend en stotend optrekt als je uit een 1.4 blok 170 pk perst, dan heb je het wel over een flink turbogat.
Citrofiel zegt
Ik vind het ook geen goede auto, al is het maar omdat hij er uit ziet als een Golf (logisch genoeg). :P Ik zag vandaan nog wel een R32 langskomen toen ik voor het stoplicht stond op mijn fietsje. Ook die vind ik niets, maar wat maakt dat ding een lekker geluid als hij vol op het gas gaat!
smaakversterker zegt
Hij als autogoeroe kan het weten, dus de golf suckt officieel.
Clarkson heeft gelijk
Dennis zegt
@Carfreak: Had ik gezien. Die fout was al gecorrigeerd voordat jij op F5 hebt kunnen drukken. ;)
@Alwood: Koppel heb ik aan het artikel toegevoegd. Hoe de curve precies loopt, laat zich lastig beschrijven. Daar heb je een grafiekje voor nodig.
olson zegt
hier hebben ze m getest
blijkt best mee te vallen….
http://www.rijtesten.nl/test.php?id=152
Dennis zegt
@olson: Hier ook: http://www.autozine.nl/text/429.html
Sander zegt
Zit wel wat in wat Jeremy zegt lijkt me….
Karaya zegt
Rubbish!
Stephan zegt
In de Touran heeft hij 140 pk, daarin is hij wel soepel.
Maar het lijkt mij ook als een debiel slijten zo’n 1.4 met 170 pk.
alfa156 zegt
een man met wijsheid.
VW rubbish en prutsauto,
de golf is gewoon een super lelijke auto, eender welke motor je erin stopt,
Lampredi zegt
Nou, een Golf heeft ook best voordelen hoor: Als je een nieuw model koopt, lijkt hij altijd op de vorige, maar dan 10% groter en ietsje lelijker. Hij groeit dus lekker met je mee :)
martin zegt
w8 ff hier klopt iets niet..
eerst zegt jeremy dat er eindelijk weer een goede en echt GT is en nu is het oppeens de slechte auto waarin hij ooit heeft gereden…
maar goed jeremy mag dat dan ook gewoon zeggen ;)
Aart-Jan zegt
http://www.autokompas.nl/archief/2005/13/Dubbel_geblazen_TSI_van_Volkswagen.html
SimonMc zegt
Ja, is wel vreemd.Over de golf GTI was hij zeer te spreken; uitermate geschikt als (comfortabele) stadsauto en ook als je eens de 200 paarden wilt aanspreken.
Zo te horen zou deze golf GT dag en nacht verschillen van de GTI??Hier klopt iets niet…Jeremy clarkson moet eens leren dat er meer is dan alleen een motor in een auto.
heidekonijn zegt
Lijkt me een tikje overdreven. Of beter : ik snap niet dat hij zich er over op kan winden. Een goffel is gewoon saai. Als het een kleur was, was het grijsbeige. Als het eten was, was het een aardappel zonder zout. Gewoon, saai. Hoe kan je dat nu erg goed of erg slecht vinden?
Thijsje zegt
jaaaaaaaaaaaaaaa, ik heb er mee gereden….Moet zeggen dat ik het een onverwacht goede auto vind. In het begin is de versnelingsbak enorm hakerig maar naarmate de olie warmer wordt en zijn werk gaat doen wordt ie steeds beter. Ik vind em best snel, voor een 1.4. Maar er is een ding waar ik niet aan kan wennen en dat is het geluid. Bij een snelle auto hoort een mooi geluid. Ik mag wel zeggen dat ik redelijk wat leuke dingen heb gereden maar het geluid zuigt. Nou is het vergelijkingsmateriaal niet echt representatief maar reed de week ervoor de nieuwe S6 en daar zit een geluid bij dat matcht bij de snelheid en dat mis ik gewoon….
Ruben zegt
@SimonMc: Nee, iedereen moet eens leren Clarkson niet zo serieus te nemen, en gewoon lekker te lachen om zijn hilarische teksten. ;-)
Rick zegt
“Een compressor verbetert de prestaties onmiddellijk, maar is minder efficiënt dan een turbo. De “TSi”-motor (Torque Strong Twincharger) combineert beide: een compressor zorgt voor goede prestaties bij lage toeren, eenmaal op snelheid neemt de turbo het over.”
Volgens mij prima auto hoor, als hun doel ook nog eens is om hem niet te duur te maken:
“De geheel nieuwe “GT” moet voor een beduidend vriendelijker prijs de prestaties van de GTi benaderen.”
romie zegt
By the time you get to Bristol you are either dead from old age or you’re on foot because you’ve amassed so many points they’ve taken your licence away. I therefore opted for the A303, but this quickly became boring so I started to play with all the buttons. There’s one, near the gearlever, which is marked with the letter W. Push it and a small light illuminates, but that’s all.
All the way to Salisbury I prodded it, trying to find out what it did, until I became so desperate I actually pulled over and broke the first rule of manliness. I opened the glove box and — take a deep breath — took out the handbook.
You want to know something weird? There was no mention of the W button in there. I think it’s just been fitted to keep people occupied on long journeys. So having decided there was no point trying to fathom the wilfully unfathomable, I started to delve into some of the sub-menus on the satellite navigation system.
LOL
Powertje zegt
Ik vind persoonlijk kleinere motoren in grotere autos van VAG allemaal een beetje bokkerig rijden, de 1.4i in een te grote auto rijdt gewoon niet fijn.
Voorbeeld in de file… het afremmen op de motor gaat niet fatsoenlijk, ik mis dat erg terwijl het vermogen en koppel opzich prima lijkt, het weg rijden vanuit stilstand gaat gewoon niet als je niet een beetje gas bij geeft.
Het zal best zeikerig zijn maar ik vind en wil zelfs dat bij een benzine rustig de koppeling laten opkomen en dan rustig laten rollen van de auto geen probleem mag zijn.
En in die zin snap ik wel dat Clarkson de GT verschrikkelijk vind en de GTI super, een 2.0 is echt iets heel anders dan een 1.4 al scheelt het maar 30pk.
Filip zegt
Vicky van Fift Gear vindt hem blijkbaar wel leuk …
http://www.youtube.com/watch?v=VsCBw9J3xxw
Zelf ben ik aan ’t twijfelen tussen een GT TDI of een GTI ;-)
F.
Heyhuub zegt
Hij heeft het ier overde Golf GT, niet overde golf in het algeeen zoals sommige hier denk deken.
De GTI en Golf R32 geeft hij namelijk de maximale score.
Karaya zegt
Misschien moet Volkswagen maar eens bij Lancia in de leer waar het compressor/turbo techniek betreft. Die wonnen er 20 jaar geleden al rally’s mee.
Leon zegt
@ Heyhuub
Daar is iedereen van bewust hoor ;-)
Ik moet zeggen dat het idee leuk is zo een compressor en een turbo… Turbogat wordt opgevangen door de compressor dus weg is je probleem. Maar waarom hangen ze die techniek nou niet gewoon in een 1.8 oid.
Wat Thijsje al zei, het geluid matcht gewoon niet bij de “snelheid”. Als je een rappe wagen hebt moet er gewoon een zalig geluidje bij zitten wat erbij past.
Ik rij zelf in een Corrado G60 en het geluid wat mijn wagen geeft hoort gewoon erbij. Je hoort de compressor werken en het geluid zelf is lekker zwaar en roffelig. Just the way is supposed to be :D
deepep zegt
golf is te zwaar na 5 generaties … gebeurt niets met z’n klein opgepompt motertje
ik zie beter een vox/lupo gti vergelijkbaar met oude golf gewicht …
http://www.youtube.com/watch?v=_fHViU27-Ms
r32 zegt
@filip:
ik zou een gti nemen, ben er ook voor wezen kijken. Pracht auto! hij heeft gewoon veel betere looks dan een “standaard golf” heb zelf uiteindelijk een r32 gekocht.. krijg hem in januari
slk55 amg zegt
Ik zelf denk dat het een een zeer populaire auto wordt, over 10 jaar. dan wil de jeugd van 18 (of 17) niets liever dan een betrouwbare snelle golf voor een laag prijsje. en voor dat geluid hangen ze er dan toch gewoon zo’n (ongelofelijk lelijke) dikke uitlaat eronder.
Zelf had ik liever gezien dat VW een 1.6/1.8 motor had bebruikt, hierdoor zou de acceleratie een stuk minder schrokkerig verlopen. en een 1.6/1.8 met een goed uitlaatsysteem kan ook voor een mooi geluidje zorgen.
Ik denk inderdaad ook dat je de reacties van clarcson altijd met een korrel zoet moet nemen, maar ik denk zeker dat er een kern van waarheid in zit.
en dan nog even aan de mensen die de golf saai vinden; alle kleine (boodschappen)auto’s zijn saai, de enige die spannende kleine auto’s kunnen maken zijn de italianen en sinds kort ook de zweden (C30).
Hilgert zegt
Ik denk dat de Golf GT over 10 jaar juist niet populair is vanwege de hoge onderhoudskosten (kapotte turbo, kapotte supercharger, versleten 1.4 blokje met torenhoog olieverbruik).
mashell zegt
Waarom denk je dat Hilgert? VW is van plan dit soort motoren tot de standaard te gaan maken (hiermee kunnen ze het verbruik en de uitstoot onder controle houden) en dus zullen ze echt wel overtuigd zijn dat het blijft werken. Na de G60 nemen ze echt geen risico’s meer bij VW.
Scubafried zegt
Als we dan toch naar de spelling kijken :
1e zin : … best te spreken over …
Hilgert zegt
Omdat de praktijk elke keer uitwijst dat hoge vermogens uit kleine motoren niet garant staan voor een lange levensduur. VW kampt de laatste tijd ook met behoorlijk veel electronische problemen,alhoewel ze dat (in tegenstelling tot Peugeot) aardig verborgen weten te houden.
karlo zegt
Tis ne zeveraar en daarmee gedaan. Op alles heeft ie voortdurend commentaar. Ik denk dat er véél slechtere auto’s zijn dan de golf V GT
Barry330cd zegt
@SLK55amg:DAn ben je mi toch even de Mini Cooper S vergeten! Maar dat zal wel zijn omdat het bij BMW hoort?
Benny1 zegt
Een golf is leuk om 3 jaar mee te rijden, want daarna moet je hem echt wegdoen anders word je er gek van!
Sven zegt
@hilgert: tis elektronische ;-) ff vermelden toch? En dan om helemaal in de sfeer te komen dat moet elektronica problemen zijn ;-) Van die elektronica problemen heb ik daarentegen nog niet veel van gehoord. Misschien is dit enkel op de meest recente modellen?
Acy zegt
Ik heb een tijdje geleden een testrit gemaakt in een GT en ik was zeer onder de indruk. Een turbogat is er niet en dat ding trekt op als een terrelier. Ook de tussensprints gaan (relatief) hard.
Ik snap ook wel dat die Clarkson in veel snellere auto’s heeft gereden dan mijzelf en daarom de GT niet beleeft zoals ik dat doe maar hij is wel echt zielig als hij deze auto, waar helemaal niets mis mee is, tot op het bot afkraakt. Zijn programma is dan ook niet echt bepaald objectief.
slk55 amg zegt
@Barry330cd
ach natuurlijk, de mini. hoe kan ik die nou vergeten. dat is het leukste kleine autotje (naar mij mening) dat er is. enneh.. ik ben geen BMW hater hoor ;)
erik zegt
Jeremy heeft in z’n hele leven nog nooit naar brandstofverbruik gekeken. Zo wordt ook elke diesel afgekraakt. Met het oog op sportiviteit en brandstofverbruik scoort deze auto gewoon het beste in z’n klasse. En was is er nu mooi aan een Astra of Ford Focus. Een Alfa mag dan mooi ogen, na 3 jaar vind ook iedereen die saai om dat hij gedateerd oogt. Neem ook als voorbeeld de nieuwe Renault Megane, heel erg gewaagd maar verkoopt nu al niet meer. En deze Golf V wil men over 15 jaar nog wel in gezien worden net zoals de Golf I nu. En daarom schrijft deze auto “relatief” weinig af tov van z’n Italiaanse en Franse tegenhangers.
Steve S6 zegt
Lijkt mij dat er een hoop mensen zijn die dat Compressor geluid wel leuk vinden en 170pk genoeg vinden. VW zal ongetwijfeld marktonderzoek gedaan hebben.
Ik denk dat deze 1.4 heel goed gaat lopen in Nederland.
Nick zegt
– Time and again I had to change down on hills, and once, with my foot welded to the floor, I was overtaken by a Mercedes van.
Dat klinkt dus ongeloofwaardig want Sprinters en Vito’s zijn al helemaal bizar traag wanneer ze omhoog moeten. :P
Overtaken by a Fiat 500 in reverse klinkt nog realistischer. :P
Btw, komt deze motor nou ook in de A1 en A2 later volgend jaar?
Hilgert zegt
@sven: dat zei ik toch ook? VW weet z’n elektronica problemen goed te verbergen. Een groot aantal mensen in mijn omgeving hebben problemen met vooral Polo en Golf, allemaal de recentste modellen (met twee lambda sondes op benzine en/of roetfilter op benzine). Hoofdzakelijk problemen veroorzaakt door emissie maatregelen (zoals Peugeot/Citroen al 4 jaar geleden ondervonden toen ze er mee begonnen).
Hilgert zegt
roetfilter op diesel moet dat zijn
Mark zegt
Prima motor, alleen denken veel mensen dat het maar een 1.4 is dus is het nix. Kijk naar de kracht, is toch veel belangrijker. 170pks en zat koppel. Heb je bij diesel wel 2 liter inhoud voor nodig.
Tuurlijk, meer techniek = complexer, dus of het allemaal heel blijft oid… Maar leuk is het wel!
G zegt
Tis echt een gave wagen met een goed koppel… oke de GTI is wel beter maar de GT is zeker een leuke auto om mee te rijden
Tombnolz zegt
170 pk uit 1.4 liter, kán toch niet gezond zijn!
gerard zegt
ik heb met allebei proef gereden
en bij de gt had ik een moment van saaiheid, bekendheid .
gt reed wel goed beetje hakerig in begin
terwijl bij de gti al mijn zintuigen geprikkelt werden
gti is dus mijn keuze
maar zonder dat dure navigatie systeem voor bijna 4000,00 euro
voor dat geld kan ik de hele auto volhangen met totom’s
Hans zegt
Heb net 1000 km op de klok met mijn nieuwe golf 1.4 gt, voorzien van de gerobotiseerde DSG-bak. De pluspunten : ongeëvenaard rijcomfort mede door het naadloze schakelen van de DSG-bak, prima wegligging en dito schokdemping, alsook de lineare trekkracht van de motor. Zijn er dan ook minpunten ? Jazeker : dankzij de doorgedreven geluidsisolatie ontbreekt hem een beetje aan rijsensaties. Zo is de motor bij 120 km/h en 2700o/m in zesde versnelling NIET te horen. Tweede min : het verbruik. Een te optimistische boordcomputer berekent een verbruik van 1 op 14 terwijl het in werkelijkheid bij een normale rijstijl rond de 1 op 10 hangt.
Wim zegt
Ik ben van plan om deze auto te kopen. Rustige, nette zakelijke uitstraling met veel power.
Wim zegt
http://www.youtube.com/watch?v=He0vR_gO8e0
P-V5 zegt
@ Alfa 156 – best ! , maar na 2 maanden schrijf je er tenminste niet het halve aanschaf bedrag op af, zoals bij een Alfa
@ A.r.- Het turbo gat word JUIST bij deze motor opgevuld omdat er gebruik gemaakt word van een turbo EN een kompressor (G-lader/supercharger hoe je het ook wilt noemen) voordat je het commentaar klaar heb, graag eerst even de feiten checken.
Verder is het een stoer staaltje om uit een kleine 1400cc 170 Pk te halen.
en dat kunnen ze zelfs bij Alfa niet (want bij VW blijft het allemaal heel een kilometertje of 200.000)
Karaya zegt
@P-V5
Net als de G60 zeker.
w0o0dy zegt
@P-V5: Fiat/Alfa’s nieuwe 1,4 turbo (alleen een turbo dus nog zonder compressor) gaat ook 150pk leveren….. zo groot is het verschil dus niet.
Mpower zegt
@Karaya
G60 zie je nog rijden, de enige rijdende Alfa-33’s halen de sloop maar nog net of zijn al biologisch afgebroken.
@woody
het verschil is 20pk’s, alfa is over het algemeen zwaar dus het verschil in prestaties wordt alleen maar groter en dan heb ik het niet eens over de 280nm koppel gehad van de VW en de duitse degelijkheid noem ik er ook even niet bij. Maar goed ik weet niet hoe de VW nu echt rijdt en Clarkson weet dat overdrijven een apart vak is, wellicht kunnen jullie autobloggers even de 1.4TFSI lenen. Dan hebben we ook meteen een oordeel over het tecniek achter deze TSFI, hoe harmonieus kunnen 2 verschillende drukvullingen zijn op 1 blok.
Karaya zegt
@Mpower
Zwaar?
Zet een Passat VR8 eens op de weegschaal. De 330 met 4×4 is overigens bijna net zo zwaar als een 159 die een stuk groter is.
En van de G60 die nog rijden moet om de 20000 km het blok vervangen worden.
w0o0dy zegt
@Mpower: Ik denk dat je gaat schrikken van het gewicht van de Golf.
De Golf GT weegt ondanks z’n kleine motor maar liefst 1246kg (leeggewicht) De Alfa 147 met 1,6 liter motor weegt maar 1165kg en met een 2liter onder de kap blijft de auto nog steeds ruim onder het gewicht van de Golf… (nml 1225kg)
Oftwel de 147 is helemaal niet zo zwaar en de motoren zijn bij Alfa’s eigenlijk nooit een zwakke plek geweest (electronica, afwerking en roest in het verleden wel). Heb je al eens een 156 met roest gezien? Of een 147? Ik niet.
Rick dos zegt
Ja, maar een Golf 1.6 weegt ook “maar” 1148kg.
Waarom de GT 1246kg weegt is mij een raadsel. Wellicht door de tupperware?
w0o0dy zegt
@Rick dos: nee die weegt maar 6 kg, lol De gewone 140pk TFSI Twincharger weeg ook 1240kg…. kennelijk is al dat loodgieterswerk ook behoorlijk zwaar….
De 147 JTDm 16v (150pk) met zesbak weegt “maar” 1265kg en dat is een diesel…die zijn meestal zo’n 60kg (of meer) zwaarder dan de benzine uitvoeringen.
De Golf GT is gewoon een dikzak!
Rick dos zegt
@w0o0dy
Wéér iets wat ik totaal niet snap van het VAG concern! ;) :P
Mpower zegt
@woody
ik had de alfa iets zwaarder verwacht, maar een 2.0 FSI golf weegt ook ”maar” 1217kg wellicht ligt het aan die systeem achter de comp.+turbo en/of aanpassingen (rem,onderstel,koeling..) om met de 170pk veilig aan het verkeer deel te nemen.
P-V5 zegt
@w0o0dy : zoals ik al zei, bij VW blijft het allemaal heel, dat moet Alfa nog maar bewijzen, dan nog koop over 5 jaar zo’n Golf GT en zo’n Fiat/Alfa dan weet je wat het verschil is.
Mocht jij een lease-bak-rijder zijn, kan ik me jou desinteresse daarvoor indenken, maar moet je net als ik je EIGEN centjes uitgeven kom je wel tot een andere conclusie !
@Karaya: Passat VR8???????? wattisdat ?
Volgens mij is de VR6 type 35i is de laatste VR en een 8 cylinder Passat is volgens mij een type 3BG W8.
WEEEEE ACHT dus alweer een mooie innovatie van het VAG concern.
Het is een feit dat de eerste ECHTE succesvolle hot-hatch van VW komt met de type 1 GTI.
De rest zijn allemaal maar na-apers en dat feit STAAT ALS EEN HUIS !
Robocop zegt
JC heeft altijd gelijk!
freek zegt
hmm tja… maar de 140pk tsi versie…is wel een zuinige(re) bak… dan de 2.0 en de 2.0tfsi
dus als je niet zoveel benzine wil tanken…. dan heb je nog een alternatief….en je hoeft de standaard grille niet aan te passen ;)
Freak zegt
Iemand die een Porsche Carrera GT helemaal aan de verkeerde kant op het cool-board zet zou ik niet al te serieus nemen als ik jullie was!! De beoordeling van auto’s is zowizo niet altijd volledig serieus bij topgear, vooral als het om Clarkson gaat.
starlette zegt
Afijn, zat even te googlen en het is wel frapant dat er allerlei 2e viool meningen worden gegeven die nogal suggestief zijn.
Ik rijd hem nu een half jaar, en ben bijzonder tevreden. Had hiervoor de V5 ( 170 PK edition) dus kan aardig vergelijken met de PK vs kleinere moterinhoud.
Turbogat : is er niet, dat is juist heel het idee dat dat opgevangen wordt met de mech, compressor.
Hakkelen: dan kan mr Jeremy niet rijden of roert ie alsof ie in een ferrari zit, als je doortrekt pakt ie naadloos over
Snel : je kan m gewoon laten lopen en hij sneller dan de fabriek specs, ( dat zeiden ze in autoweek al in 2006) , ik denk dat menig automobilist zich zou schamen als ze wisten dat ze met een 1.4 te doen hadden.
Kortom de GT is een fantastische golf en het blok bewijst zich al daar ze hem in vele modellen uitrollen dus het slijten lijkt me ook nogal kort door de bocht,,,,,tis geen mega turbo wat ze eruit halen maar een zeer gevanceerd compressor system wat gedemensioneerd is op het koppel…..oetinger ( tuner) heeft m al in een jetta gelegd met 240 pk ;-)
cheers
Starlette
peeetertje zegt
Ben het helemaal met je eens starlette. heb de jetta 1.4 170 een half jaar en hij rijdt als de brandweer. Nada turbogat, prachtig geluid en bloedsnel. enigzins lawaaiige banden, maar motorgeluid bij 120 is zelfde als bij 160. Versnelling en motor doen het duidelijk beter als ze warm zijn. Gewoon beschaafd inrijden en warm laten worden iedere dag. Koppel heeft ie ook zat met z’n 240 Nm. Ik ben er iig dik tevreden me. Heb een Sportline, welke een fantastische wegligging heeft. Die combi op een bochtig alpenweggetje rijdt geweldig! Binnekort chippen maar naar 200pk dacht ik zo…:D
Philip Verkuijlen zegt
Golf gt rijdt super soepel!
Beter als een Gti vind ik zelf.
Van de 80 naar de 180 is ook zo gepiept.
Prima auto!
jp zegt
HAHA, A.R…. kneus, deze auto rijdt super, het turbogat van de 2.0 tfsi is door golf juist helemaal weg met dit blok…. Hoe kun je geen verstand hebben van auto’s!!
jp zegt
Ik snap ook niet dat mensen denken dat je problemen krijgt als je zoveel kracht uit een 1.4 haalt. Bij mini halen ze ook al een aantal jaar 170pk uit een 1.6. Mensen, zeg alstublieft zaken die nuttig zijn en relevant en geef juiste info. Dus ook geen onzin over turbogat enz.. Dat heeft de 1.4 gt niet.
ghj zegt
Rij nu 1,5 jaar de GT 1.4 TSI, 60.000 km op de teller. Geen enkel probleem gehad. Ik verheug me elke dag weer op de ca. 2 uur die ik er in rijd. Is onverwacht snel, wekelijks wel wedstrijdjes met 2 liters FSI’s of TDI’s, doet me altijd weer glimlachen. Ook regelmatig verbaasde blikken bij GTI rijders t/m golf IV. Volgende wordt weer een GT!