“Make no mistake: financially, the Cadillac smashes the M5, completely and utterly. And here’s the next part. Round the Nürburgring, it smashes it again…”
Jawel, dat zijn de woorden van Jeremy Clarkson over de 2009 Cadillac CTS-V. Zijn wekelijkse column in The Times gaat ditmaal over de M5-killer en hij is er helemaal weg van.
Het vierdeurs monster van Cadillac heeft beschikking over de supercharged 6.2 LSA uit de Corvette ZR1, de auto waar Clarkson overigens wat minder enthousiast over was. Enfin, de Caddy heeft maar liefst 564 pk en 747 Nm op de achterwielen, iets waar Ruben erg opgewonden van wordt. De sprint van 0-100 km/u doet de CTS-V in een slordige 3,9 seconden en de topsnelheid is 306 km/u. De Cadillac CTS-V doet dit allemaal zeer brandstof-efficiënt, kuch.. maar met het bespaarde aankoopbedrag kun je in ieder geval genoeg tanken:
As you may have gathered, then, I like it. I believe that ultimately an M5 would be more satisfying, a touch more crisp. But if you had an M5 you’d have to drive it carefully, to save fuel. With the Cadillac, you can blast through the recession at 191mph, knowing you made the savings when you bought it.
PS: bekijk de Cadillac CTS-V nog eens op de Nürburgring, alwaar de sedan een recordtijd neer heeft weten te zetten.
danny zegt
doe mij maar zo eentje
–edit: bedankt voor deze enorm nuttige bijdrage–
Audiofreak zegt
Ik vind het design can de Caddy meer geslaagd ook, die M5 is zo gewoontjes.
DavidZ zegt
Misschien die Cadillac vergelijken met een Alpina B-zoveel die ook een (maar dan kleinere) V8 heeft met Compressor? Qua koppel ontlopen ze elkaar niet veel dacht ik.
Patrick zegt
ik ben echt wel een bmw-fan maar hier wordt de M5 echt ingemaakt.. geeft maar weer eens aan dat hij vermogen tekort komt, als de M5 ook in 3,9 sec. naar de honderd zou sprinten zou hij De Ring ook een stuk sneller doen. maarja dat is nou eenmaal niet zo.. er was een tijdje terug ook sprake van meer vermogen in de M5,,hoor je ook niks meer van
Robin zegt
Hoe zuinig is zuinig, volgens mij maakt 1 op 5 of 1 op 7 al echt niet meer zo’n verschil hoor… kan me niet voorstellen dat 6.2 liter en 564 pk zal zorgen dat er bloempjes uit de uitlaat groeien.
Daarnaast heeft een M5 natuurlijk niet van dat lelijke (plastic) kippengaas in zijn grill. Tevens ook al een auto die al een flink aantal jaar op de markt is, dus wordt natuurlijk ook wel ergens tijd dat ze er overheen gaan. Kan het ook tegen een RS6 op? Naar het vermogen kijkende is dat eerder een concurrent.
atanaz zegt
Doe mij maar M5 zoveel kwaliteit in alle details..
Clarkson nutteloze bijdrage voor de autowereld. Die van fifth gear is veel beter met zijn uitleg en noem maar op..
JH zegt
Autoblogger: hij zegt nergens dat de Cadillac zuiniger is alleen dat voor het prijsverschil (19000 pond) met de M5 je een hoop extra benzine kopen kan…
dotternetta zegt
ik dacht eerst dat dit artikel over de crash van Clarkson ging :)
lincoln zegt
@Robin .. dus 1 op 15 of 1 op 21 is ook niet echt een verschil ??
wel leuk dat het Cadillac gelukt is iig ..
congrats GM ..
RenJie zegt
@atanaz
Tiff bedoel je? :’) Die man is geen entertainer, Clarkson wel.. het maakt niet zoveel uit wat hij zegt, het is toch wel amuserend ;) Jason is ook goed, maar Tiff vind ik 3x niks.
MFX zegt
En toch is de M5 mooier.
Zo´n amerikaan is op de foto´s perfect geairbrushed en het interieur zal zeker zo overgezet zijn uit een Bart Smit autootje.
Moet je trouwens kippen houden voor zo´n grill?
en die transformers motorafdekking…………….?
Leuk dat ie sneller is maar doe mij toch maar een M5 (in my dreams ;) )
thijs zegt
@MFX
Toch is de M5 Mooier? Bepaal jij dat?!
mike zegt
thijs, laat hem toch, dat zijn smaken, en die verschillen.
autoblogger zegt
@JH: helemaal gelijk! Beetje slordig, maar heb het aangepast. Thanks!
OverSoft zegt
Ja, geef mij ook maar een M5 hoor. Vind die echt 100x mooier dan dit hoekig gedrocht. Daarnaast is de luxe in een BMW tot nu toe altijd ver boven die van een Amerikaan geweest en ik betwijfel of daar verandering in is gekomen.
Tago zegt
blijft een lelijke auto die cherry.. oeps cadillac…
Edman zegt
Hij is vieesss, coño…
Doe mij maar een RS6 Avant…
MFX zegt
@Thijs
Sorry, mijn mening!
gerardo zegt
Ik zou hem meteen aanschaffen. De eerste en enige automobiel waarmee ik efficient door de drukke Randstad kan sturen!
Rob zegt
Beetje vreemde vergelijking de BMW M5 is van 2005, de Cadillac CTS-V voor 2009.
En heren van Autoblog: De eerste twee plaatjes in de gallery van de m5 zijn van een 5 serie met sportpakket.
autoblogger zegt
@Rob: thanks! heb ze verwijderd.
sdbjlmvbfsdk zegt
wacht maar op de nieuwe m5
ZubZero zegt
Tjha geef mij maar kwaliteit
M5 dus!
Thomas zegt
Het heeft dus 4 jaar geduurd voor dat Cadillac een auto kon bouwen die de M5 kan kloppen
JRDN zegt
leuk hor die specs. maar het oog wil ook wat! ;)
Jeroen zegt
Al heeft die Cadillac 1000 pk, het blijft een Cadillac en dus pruttel!!!
Niets kan op tegen duitse kwaliteit.
rotorhead zegt
Doe Danny er maar zo’n eentje.
:P
clijde zegt
Deze “hoeresloep” caddy, ziet er niet uit. Dat ze nu een corvette blok er in geplaatst hebben, verwonderd me niks. Loopt spug hard, maar zal geen indruk maken bij BMW. Deutsche grundligkeit is bij GM ver te zoeken.
jantje zegt
De BMW M5 is veel en veel mooier dan die lelijke robot van cadilac :S
Als je dat niet ziet dan ben je wel redelijk blind
Stephan Tast zegt
@JH: Clarkson zegt ergens dat de CTS-V een onverzadigbare dorst heeft. “The Stig won’t worry about the insatiable thirst of the CTS-V, because he saved so much money buying it in the first place.” In Engeland is het prijsverschil volgens hem 19000 pond.
RDS zegt
Ja lekkere vergelijking , even kijken
M5 5.0 liter v10 atmosferisch 507 pk
CTS-V 6.2 liter supercharged v8 564 pk
Die Amerikanen moeten zo te zien nog al wat doen voor de 50 pk extra……..
C6.R zegt
Amerikaanse auto’s > Andere auto’s. Case closed, next!
Simpson zegt
Tuurlijk is ‘ie lelijk. Maar je hebt een bult rijplezier voor minder.
en dat uiterlijk zie je toch niet als je er in zit :D
En je kunt hem een keer tegen de vangrail/boom/stoeprand gooien, lelijk is ‘ie toch al. Met een M5 ben je vast voorzichtiger.
kortom, ragbak voor de beter gesitueerden. Heerlijk
SPK zegt
Ik vind het wel een strakke auto die Cadillac en ik denk dat als je hem in een fatsoenlijke kleur neemt en niet al te glimmende velgen het ook een degelijke verschijning is. Ik zou hem sowieso altijd boven de BMW zetten wat ik altijd al een lelijk onding heb gevonden. Maar waarschijnlijk zal dat allemaal niet zoveel uitmaken voor de Cadillac want de mensen die dit soort auto’s kopen kiezen een auto die in eerste plaats bij hun imago past, hoe die er uit ziet of hoe die rijdt komt daar pas ver achter aan.
ripjans zegt
ai, dat komt hard aan dan ;) qua eigen voorkeur en merkliefhebberij zou ik de M5 boven dit verkiezen, maar mocht ik ooit in de fortuinlijke positie komen om te moeten kiezen tussen 1 van deze 2, zou ik ze eerst allebei getest willen hebben :D
DonKilluminati zegt
BMW M5 is van 2005 en de CTS-V Is voor 2009. Dus 4 jaar te laat.
tdj zegt
@RDS: Het is niet helemaal te vergelijken. Het zijn gewoon 2 andere visies op motoren, de m5 is een hoogtoerig blok, die van de CTS-V heeft een heel ander karakter.
@C6.R: Right.. Met de nieuwe vette en deze cts-v maken ze 2 gave wagens maar daarmee compenseren ze al die under-engineered dweilen die ze daar verkopen nog niet.
ruben zegt
As you may have gathered, then, I like it. I believe that ultimately an M5 would be more satisfying, a touch more crisp. But if you had an M5 you’d have to drive it carefully, to save fuel. With the Cadillac, you can blast through the recession at 191mph, knowing you made the savings when you bought it.
ok dus de bmw is toch beter :) als je dit soort auto’s kunt betalen, beter nog kunt onderhouden dan maakt dat kleine beetje voor benzine ook niets meer uit.. Clarkson, geweldige entertainer maar serieus?
VLS54 zegt
Allemaal leuk en aardig natuurlijk dat ie sneller is op de sprint en op de ring… Maar je rijd wel mooi voor joker in zo’n Amerikaans vierkant hok. Want dat is het. Het is een zeecontainer (en dat bedoel ik niet zoals bij de MB G-klasse positief) met vermogen. Een lelijk apparaat. Een compleet-uit-verhouding gedesigned-snel-rijd-apparaat. Dus doe jezelf een lol, spaar even verder en geniet van je auto in elk opzicht!
Robin zegt
@lincoln
Nou ja volgens mij moet je 3x zoveel rijden als je 1 op 5 rijdt om het zelfde verschil te hebben als 1 op 15 a 1 op 21… dus dan is het verschil tussen 1 op 5 a 1 op 7 relatief kleiner.
CSL zegt
Ach ja wie probeert het nou niet.
Sabine Schmitz rijdt dagelijks op de ring onder de 8minuten met 5mensen in de auto met tig mensen op de weg .
En dat deed ze al met de vorige M5, dus boe hoe..
Bob zegt
Geef mij maar die Caddie ipv een Sjonnie M5.
mr. MR zegt
Vind dat de Caddie er goed uitziet, zowel interieur als exterieur. Is voor de gasten die in die prijsklasse shoppen zeker de moeite waard, prima prijs/kwaliteit verhouding. Rationeel gezien goed te verantwoorden. Echter gevoelsmatig ga ik voor de Beamer, zal hoogst waarschijnlijk technisch veel beter kloppen dan de Caddie. Verder niet vergeten dat ie ruim +/- 5 jaar later is gelanceerd dan de Beamer. De volgende M5 zal wederom toonaangevend zijn.
Ary zegt
mijn buurman heeft de nieuwe cadillac cts-V
echt een gruwelijke mooie auto ook. Een aparte verschijning voor op de nederlandse snelwegen.
maar die tijd van nurburgring is wel met slicks bereden!!En hij had ook verder wat lichte aanpassingen om gewicht te reduceren. en die van de m5 gewoon geheel standaard
Ferrari 599 zegt
doemijdiemaarniet
k hou het bij een simpele M5 ;)
Tommy zegt
Hij heeft zelfs nog meer koppel dan de RS 6! :S Nu moet Audi dus weer met een RS 6 Plus komen. Achja die vindt ik toch mooier dan deze CTS, hoewel die er ook niet verkeerd uitziet vind ik de RS 6 Limousine nog altijd de mooiste.
JOnas zegt
Geef mij deze maar, kheb die lompe 5-serie nooit gemoeten (tenzij de break)
Bob zegt
Hoe dan ook .. het laatste M5 model is op de motor na gewoon een gedrocht. Tja .. je moet er ook naar kijken …
bozewolf zegt
Al die haat voor de Amerikaanse auto omdat held Clarkson ‘em tof vindt. Sneu.
“hij is te laat”
“vind je het gek met zoveel meer inhoud”
“hoerensloep”
“een m5 is veel mooier en veel beter”
“het interieur is waarschijnlijk prut”
VROEGAH, hadden jullie waarschijnljk gelijk. Maar de Amerikanen zijn ook niet gek en proberen onderhand meer naar Europese (en Japanse) maatstaven auto’s te bouwen. Dat er dan meerdere bronnen zijn (die ook daadwerkelijk in de auto hebben gezeten) die zeggen dat he interieur prima is, de bouwkwaliteit dik in orde lijkt en dat de handling prima is, weerhoudt jullie er blijkbaar niet van om toch oeverloze kritiek te spuien.
Auto’s zoals de nieuwe Vette en Cadillac’s materiaal beginnen gewoon steeds beter te worden. De Yanks dichten de kloof.
Dat je na alles nog steeds liever een M5 hebt, jouw keus natuurlijk. Maar ga deze auto niet onterecht afkraken. Dat is gewoon zielig.
corvettez06 zegt
dank j bozewolf mooi gezegd , hoef ik niks meer aan toe te voegen .
Rob USA zegt
@Bozewolf:You’re wright!! Over de kwaliteit van vroegha hebben ze ook geen gelijk !! Welke bmw’s uit de 50/60/70 jaren rijden er mog zoveel rond als onze Caddies??? Ze hebben er waarschijnlijk nooit één gezien van binnen of buiten maar dat zou komen door hun kinderlijke leeftijd! Want iedereen weet dat de interieuren van de eerste Caddies mooier zijn dan alle bmw die erna kwamen en dat de stoelen-banken beter zitten dan waar hun ouders nu in hun huiskamertjes op zitten!!!
Where´s Ruben when you need him????
#tdj:Camaro-Challenger vergeten??
christian zegt
De alleenheersers BMW en Porsche gaan steeds meer onderuit.. heerlijk! :D
Mijn dag is weer goed ;)
Brabus zegt
Die nieuwe caddy mag dan sneller zijn het is en blijft gewoon een lelijk gedrocht met al die vierkante vormen, die gigantische koeienlampen… In dat opzicht ben ik er geen liefhebber van!! :x In de jaren 50-60.. toen zagen de amerikaanse auto’s er gewoon goed uit.. beter interieur, mooiere lijnen van buiten.. Er straalde veel meer power van af. Als je nu kijkt, vind ik dat ze er een stuk op achteruit zijn gegaan qua design. De challenger van nu is de enige amerikaan die echt bruut is en mooi tegelijk!!!!
Ontopic: De bmw m5 blijft gewoon mooier.. dattie nou minder vermogen heeft maakt niet uit, de m5 heeft een betere kwaliteit interieur(geen plastic dus) en hij is tenminste niet zo vierkant..
@Rob USA
De interieuren van de eerste caddies mooier dan alle bmw’s die erna kwamen!!
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH….
okay ff serieus dat meen je toch zelf niet of wel soms ;)
Rob USA zegt
#Brabus: Dat meen ik dus echt wel. Wat ik al zei is dat die (vooral) banken beter zitten dan waar je nu thuis op zit en die dashboards zijn van zulk hoogstaand design dat er word terug gekeken op deze als ware kunstwerken en dat met allemaal dik metaal-chroom ed. Die meters die stuurwielen en alle andere accenten die heden ten dage nog vollop op (verlichtte)posters te bewonderen zijn! En net als de bmw toen en nu steekt de Caddi hier torenhoog boven de massa-middelmaat uit! Steek je licht eens op bij een plaatselijke USA-carmeeting en watch and learn!! :)
Ganryu zegt
Ontopic: mijn moeder is pas mooi…
Offtopic: is dat niet die onverwoestbare motor die we kennen uit de competitie-Corvette’s? Reden temeer om hier blij van te worden.
Rob USA zegt
#Ganryu:In the States zeggen ze dan: This thread is worthless without pics!!
Oftewel post een foto van je moeder!! ( Alleen met een leeftijdslimiet van 39 aub) :)
Brabus zegt
@Rob USA
Lees eerst eens duidelijk mn reactie voordat je er gelijk op ingaat!!
Ik zei dat de amerikaanse shit van tegenwoordig gewoon prut is… niet die van uit de jaren 50-60… Of begrijp ik jou nu verkeerd???! :D :D
Ganryu zegt
Een domme vraag: je koopt dus een M5 omdat ie mooier is dan een Caddy…maar intussen natuurlijk wel kicken op filmpjes waarin de M3/M5 andere auto’s een pak slaag geeft…Right.
Ganryu zegt
@Rob: mijn moeder is altijd mooier dan wiens moeder dan ook…Ik probeer hier een punt te maken. De kinders snappen ‘m natuurlijk allang.
Ganryu zegt
Rob,
Mijn moeder is een echte MILK: Mom I’d Like to Know…
AriM6 zegt
@Bob
Hoezo is de M5 sjonnie bak ?
Wat rij jij eigenlijk ?
Een civic uit ’95 ofzo ?
En je hoeft er niet naar te kijken hoor, niemand zegt dat het moet ;)
On Topic : Ik heb toch liever de M5.
Dat ie meer vermogen heeft en sneller over de ring gaat.
Dat moet wel voor een auto die 4 jaar later gebouwd word.
Vergelijk hem liever met een auto van nu.
De RS6 ofzo
Fez zegt
@AriM6
Amen!!
Thanks but no thanks, heb liever the beamer dat is pas een auto.
Cadillac`s vierkante design doet me niet zoveel,vind het zo passe…. het is ouderwets zo jaren 80/90,been there done that en jah leuk dat hij de ring sneller doet dan de bmw en 3.9 sec aan de 100 zit maar denk dat je er in de dagelijks leven er niet zo veel aan hebt en denk dat er eerlijk gezegt weining mensen zijn die zulke tijden kunnen neerzetten met hun auto,de €19.000(?) die je hebt bespaard zul je na ongeveer een half jaar er vast wel wel weer aan hebben besteed met een 6.3liter motor
Ganryu zegt
Boys,
Jullie zijn emotie vergeten.
Dat is een punt waar we nog over kunnen bitchen.
Dan kunnen we weer verder dromen over onze M5 of M6 en hoe snel die wel niet is…
autoblogger zegt
@Ganryu: zeg dat maar tegen Ruben ;)
Rob USA zegt
@Brabus:Ik reageerde alleen op wat aan mij gericht was. :)
@AriM6: Klik maar op mijn nick en de volgende word een Camaro SS.
Ik heb niks over sjonnie geschreven maar nu je het zelf zegt.
Deze Caddie rijd ook de RS6 gek, dus dan vergelijken we hem daar ook mee! :)
AriM6 zegt
@ Ganryu
Helemaal mee eens !!
@ Autoblogger
Dus ruben koopt een auto om de statistieken ?
Dat ie in 4 sec op de 100 zit en niet om emotie waar je eigenlijk het liefst in rijd ?
@ Rob USA
je link werkt niet man.
enige wat ik zie is dit : NO CLIP FOUND BY ID 14066
Nu we het toch hebben over de RS6.
Ik ben geen audi-fan , maar de RS6 heeft toch meer uitstraling dan die CTS-V.
De CTS-V is een prachtige auto , begrijp me niet verkeer maar ik vind dat je een auto niet om de statistieken moet kopen.
Als ik in die prijsklasse zou shoppen dan zou het voor mij de M5 zijn.
Voor jouw denk ik de CTS-V.
Wat ik er duidelijk mee wil maken is dat je een auto beter kan kopen naar wat je gevoel zegt dan dat je naar de statistieken kijkt.
Zo eindelijk ben ik klaar met mijn verhaal :P
AriM6
Rob USA zegt
@Ganryu:Emotie is persoonlijk maar massa is altijd massa,ik zal niet zeggen dat de M5 massa is ( als ik neppers-530 met M spoilerpakket-niet meereken)
maar de hele 5 serie zie je ik haast net zoveel als stoplichten in R’dam centrum! M6 vind ik qua model mooier maar degene wie ze besturen met hun Gucci homo nektasje vind ik minder! :)
AriM6 zegt
@ Rob USA
Trouwens mijn amerikaanse favoriet is toch de nieuwe Challenger.
Ik zag een mat zwarte afgelopen week staan bij 100 % Tuning, dat zag er pas echt bruut uit.
En als je sjonnie bakken zoekt moet je elk jaar even naar die show gaan.
Daar staan er genoeg !
AriM6 zegt
@ Rob USA
Mee eens, ik zie ze ook heel vaak in het centrum.
Ik vraag me af waar al die dingen vandaan komen….
Rob USA zegt
@Ari M6: Sorry link gefixt, was een 4 vergeten! :)
AriM6 zegt
@ Rob USA: Het kan aan mij liggen maar dat is toch echt een Ford Mustang GT.
En geen Camaro SS.
Een 4 , doet me denken aan school.
Mijn gemiddelde cijfer :P
w0o0dy zegt
Om het nog maar even duidelijk te maken…. de CTS-V deed 7:58 met een ingenieur achter het stuur en de automaat in D…..
Dat een M5 ook maar in de buurt komt van de 8 minuten is weer één van de sprookjes dat CSL ons wil doen geloven… De E60 M5 komt niet verder dan 8:13 en de e39 M5 komt niet verder dan 8:28 en dat zonder passagiers….
Fedde zegt
vindt je het vreemd dat hij sneller is dan de M5, een 6.2 liter met compressor tegen een v10 5 liter. Maar dat vind ik tot nu toe nog steeds de klasse van BMW, ze grijpen niet naar hulpmiddelen als een compressor of een turbo in hun M modellen.
Rolf zegt
Tjongejonge,
Geef mij die Caddy maar!
Al die onvolwassen niet gegronde reacties van die BMW-freaks!?
Ongelovelijk wat een badge kan doen!
Die Caddy is TOP!
keesD zegt
Alleen jammer dat dat vierkante blok zo godsgruwelijk lelijk is…. design wat je in midden jaren 80 zou verwachten, niet nu…
StefanVTS16V zegt
Volgens Jeremykan je een heleboel benzine kopen door het grote prijsverschil tussen de Cadillac en de BMW, maar bij inruil na 3 of 4 jaar heeft de M5 toch veel minder afgeschreven (ook relatief gezien). Dus of je zoveel verstandiger bent met de aanschaf van de CTS-V vraag ik me af…
Eerlijk gezegd denk ik dat de slogan ‘BMW maakt rijden geweldig’ absoluut terecht is!
CSL zegt
@w0o0dy
Sprookjes?
haha laat me niet lachen
Ik heb je al zo vaak gezegd, niet praten als je niets over BMW’s weet.
Ik zou zeggen ga eens naar de ring en vraag iedere willekeurig iemand. Of liever gezegd ga naar de ringtaxi rijder en vraag het haar even.
Een tijd onder de 8min met fatsoelijke banden en remmen is tegenwoordig geen kunst meer.
Snelste sedan, laat me niet lachen. De M5 rijdt al 330km/h voordat jij je gaspedal kan vinden. RS4 heeft altijd nog een nette 7:55 staan
BMW 650i, Cooper S zegt
Mwah. Ik heb een week in een CTS gereden. Misschien zit hier een nog zwaarder blok in maar ik vind de handling erg tegenvallen. Hij stuurt soft, en breekt te makkelijk uit. De spons vering maakt het erger, als je corrigeert zwabbert de kont de andere kant uit en nog een paar keer heen en weer.
RubenBaeten zegt
@AriM6: Ooit bij stilgestaan dat iemand emotie kan voelen bij een auto die geen BMW is? Al ging die Caddy in 15 minuten over de Ring, dan nog reed ik er liever in dan in dat verijdelde blauwe scherm dat BMW een auto durft te noemen.
silly zegt
@Fedde
Waarom zitten er op de M5 geen turbo’s???
Is dat puur omdat je dan de auto beter kan controleren??
tegenwoordig maken ze 1.4 motoren met turbo die als de brandweer gaan,en zuiniger rijden.
Ik heb me altijd afgevraagd waarom wel of geen turbo.
groetjes
TJ zegt
@CSL -> 330???? Nou dat is wel heel hoog gegrepen.. Die waarin ik heb gereden zonder begrenzer ging, heuveltje af 315,316,317 op de teller… en daarmee was de pret er echt uit. Denk qua echt km’s dat je er zeker 10-15 af moet halen dus dan komt ie net over de 300 heen.. (En neem van mij aan dat dat hard is.. ) Die 330 zal echt geen standaard versie geweest zijn.. Misschien andere overbrenging ??? o.i.d. Overigens was de BMW de eerste die zulke prestaties neerzette. Nu dus bijna 4 jaar later lukt ze dit ook in Amerika. Dat ze dat dan weer doen met een grote stap is knap maar er zal nog(hopelijk) wel weer was overtreffends uit duitsland(of misschien wel Japan) volgen….
marruk zegt
567 is heel leuk hoor, maar combineer 567+ pk gewoon met duitse kwaliteit en je komt bij de RS6 sedan uit, die ook nog eens een modern snoetje en kontje heeft gekregen. Tadaaa. Als je zoveel geld hebt dan geef je geen fuck om benzineprijzen. Clarkson lult soms echt dat je denkt van, oke kerel, je draaft nu echt door in je wijsheid.
Ik zou alleen best een CTS-V coupe willen zien in de toekomst, haha. Dat lijkt me dan wel weer leuk…
SimonMc zegt
@TJ: ah, dat van die M5’s die 330 kunnen is ook weer het zoveelste sprookje.
Misschien met rugwind, bergaf en in de slipstream van een ferrari ofzo…
AriM6 zegt
@ Ruben Baeten
ooh sorry hoor , ik wist niet dat je boos werd.
Volgens mij moet je wat beter gaan lezen ;)
ik heb niet gezegd dat het altijd bij BMW is , ik heb niet gezegd dat het altijd een BMW is.
Al ging die Caddy in 15 minuten over de Ring, dan nog reed ik er liever in dan in dat verijdelde blauwe scherm dat BMW een auto durft te noemen.
Hekel aan BMW neem ik aan…?
Ik vraag me af wat je zelf rijdt
CSL zegt
@TJ
Sterker nog de M5 en de M6 gaat er overheen en ze hebben nog toeren over!!
Het is al tig keer bewezen.
Met een supercharger zoals deze caddy reed een M5 zelfs meer dan 370 op de teller met andere eindoverbrenging.
w0o0dy zegt
Ach ja, nu niet voor rede vatbaar, nooit voor rede vatbaar…. CSL is nou eenmaal een bmw fanboy en kan het onmogelijk verteren dat deze Caddy een M5 compleet zoek rijdt….. Zelfs de M6 maakt geen kans, want die komt ook niet verder dan 8:07.76
Onder de 8 minuten met een standaard m5/m6?
In your dreams dude!
AriM6 zegt
@ Woody
klopt , ik ben BMW fan maar daar kan niemand om heen draaien.
Maar het zijn allebei best oude wagens.
Als de nieuwe M5/M6 komt dan moeten ze wel onder de 8 minuten zitten, kan niet anders.
En dat de RS4 7.55 heeft gedaan over een rondje dat lijkt me onmogelijk
AriM6 zegt
@ silly
Omdat de prestaties dan komen van de motor zelf en niet van de twin-turbo.
Maar aangezien bijna iedereen turbo’s begint te gebruiken om te laten zien dat ze 10 pk meer hebben dan de concurrent zal het niet lang meer duren voordat BMW met een twin-turbo komt.
Misschien bij de BMW 8-serie of CS of M1 of hoe ze dat ding ook gaan noemen, jullie begrijpen wat ik bedoel !
RubenBaeten zegt
@AriM6: Ben niet boos hoor. En heb geen hekel aan BMW, ik hou alleen niet van al die gadgetry. Rijden in een M5 is net alsof iemand tegen je stoel schopt als je op de PS2 zit te spelen.
Wat ik zelf rij mag je best weten: een Cadillac. ;-) Of die de Ring in 15 minuten haalt waag ik echter te betwijfelen…
Turbo zegt
Een mooie opdracht aan BMW om het een volgende keer beter te doen. Minder posh posh (bv die idioot uitstekende uitlaatpijpen achter) en snellere rondetijden AUB.
gvr zegt
haha grappig hoe die bmw lovers zich verweren…
bmw zijn zwaaaaaaar overrated niks aan en duur…en plus een zeer negatief imago
en ja ik rij zelf bmw voor het werk(730d;520d,320d) dus ik weet er genoeg van…
dus voor mijn die caddy ipv bmw thx
AriM6 zegt
@ Ruben Baeten
hmm okee.
@ gvr
Voor iemand die elke dag in een BMW rijd weet je er wel erg weinig over….
CSL zegt
haha die w0o0dy met die BMW hater gedoe weer. Ga je fiets poetsen ofzo.
Je weet geen r**t over wat BMW heeft en kan. Hoe hard je het ook probeerd.
Als een M5 sneller of even snel is als een Gallardo met betere pk/gewichtsverdeling dan welke caddy dan ook. Dat zegt voorlopig genoeg voor mij. Maar mocht die caddy alsnog sneller zijn. Wie wil zo’n ding nou?
Feiten:
RS6: 1985kg 580pk 3.42kg/pk
M5: 1730kg 507pk 3.41kg/pk
CTS-V: 1900kg 564pk 3.36kg/pk
Gallardo: 1430kg 520pk 2.75kg/pk
http://nl.youtube.com/watch?v=30Ss2aY2EA4
http://nl.youtube.com/watch?v=leFSPRvWvqI
http://nl.youtube.com/watch?v=fA5uEaW5ZnQ
Ik heb er nog niet eens over gehad hoe een M5/M6 boven de 250km/h accelereert!
AriM6 zegt
@ CSL
rustig aan jongen, als BMW fanboy moet je je soms inhouden.
Pak je kansen als BMW met een nieuwe M komt.
Dan zijn al die andere gasten stil omdat ze niks kunnen verzinnen
Wel mooie clipjes, maar dan is die Gallardo wel traag als ie eruit getrokken word door een M5.
Rolf zegt
CSL… gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Wat ben jij vermoeiend zeg!
Cursus Nederlands kun je ook wel gebruiken.
Gave bak die Caddy!
Gedurft, maar gaaf design!
Zie m’n opa wel in zo’n M5 rijden.
Ingetogen en onopvallend.
Zo is er voor iedereen wel wat!
CSL zegt
@hape
Aan jou reactie hebben we lekker veel!!
w0o0dy zegt
@Csl: lullig hè als mensen kille feiten over je liefjes plaatsen waaruit blijkt dat ze gewoonweg geklopt worden?
Ik haat Bmw niet, ik heb een hekel aan sukkeltjes die met veel lawaai en onwaarheden andere merken afzeiken en hun favoriete merk met onzin en leugens propageren… dus daarom plaats ik af en toe wat feiten. Even dat soort types op de plek zetten, even terug naar de feiten.
Rolf zegt
Laat ik het zo zeggen; ik ben onpartijdig.
Jij duidelijk niet.
Er staat nergens dat je wat aan de reacties moet hebben toch?
Ik geef alleen mijn mening over jou en over de auto’s.
Maar ga zo door!
Ík kan er wel om lachen iig!
silly zegt
Ari M5
Dus gewoon een twinturbo op die M5,en die CTS uitdagen.
Ze moeten eens een rondje of 50 gaan rijden en dan kijken wat kwaliteit is.
Het is niet voor niets dat de vergelijking trekken met de M5.
Met Ferrari’s ook altijd zo,zijn altijd betrokken bij vergelijkingen.
Zegt veel over deze auto’s.
Thnx Ari
w0o0dy zegt
LOL, niet alleen rijdt deze auto M5’jes zoek…. hij kost ook niet veel (verhoudingsgewijs)……ongeveer hetzelfde als een M3 of een c63 met wat opties…….
“Met een prijs van 112.990 euro is de 564 pk sterke sedan relatief een koopje”
Bron aweek.
The.T zegt
be happy with a caddy:P brute bak!
CSL zegt
@w0o0dy
haha, welke feiten. Van jou lees ik alleen gehaat en onzin.
Ik kom met “meetbare” feiten.
Rolf zegt
Als het puur om uiterlijke emotie gaat dan ga ik voor de Caddy!
De BMW mag een goede auto zijn hoor, maar als het puur om uiterlijke emotie gaat dan ga ik voor de Caddy!
Wat een gave bak om te zien!
w0o0dy zegt
@csl: welke meetbare feiten? Je hebt helemaal niets, noppes nada….. alleen een berg kletsverhalen die iedere keer weer makkelijk onderuit geveegd kunnen worden met tastbare bewijzen zoals tests en video’s…..
RND zegt
de M5 is veel mooier en een rond je om de Nürburgring wint de M5 zeker omdat die caddy met zn 6,2l dan 3keer moet tanken
paul zegt
Leuk dat Ruben er erg opgewonden van wordt
Maaaarrruuuhh Wie is Ruben?
tim zegt
wat de boer niet kent vreet ie niet,dacht dat de agrarische sector aan het uitsterven was…………ps wat heet kwaliteit,dit is in dit deel van de wereld afhankelijk,van status??????????????,las in de auto week (recent)een verhaaltje over een citroen bx 1.4 bj 87 met een 9 k op de teller,citroen en kwaliteit,,,,oooooh dus wat is het nou precies…ik weet het niet,
petervd3 zegt
Zeker veel mooier dan de BMW M5, gewoon onbeslisd. Ik zou deze Cadillac CTS-V eerder kopen dan een een BMW M5 hoor.