Naast de Revolte en de C-Zero Elektro heeft Citroën nog meer automobiel vernuft naar België versleept. Ook de DS3 is van de partij!
We mochten ‘m al eens live aanschouwen in Frankfurt. Grootste verschil met toen is dat er nu gekozen is voor een lichtblonde beursbabe. De DS3 komt jou kant op vanaf €16.890. Voor dat geld heb je premium stadsvervoer dat zich gaat meten aan de MINI’s van deze wereld. Ook komt er binnenkort waarschijnlijk een opgepepte variant van de DS3, volgens geruchten krijgt deze om en nabij de 200 pk mee onder de kap. Heb je ‘m liever zuinig en groen? Ook dat kan, er komt namelijk een DS3 aan met een bijtelingsgunstige uitstoot van 99 gram CO2 per 100 km.
React zegt
Met deze velgen en kleursteling komt hij naar mijn mening niet tot zijn recht.
killioq zegt
gaaf ding, waarneer komt de vt-s?
Oly zegt
Waar staat die badge op die motor kap voor een S ofzo wat houdt dat in sportief of slankzaam als tublieft
Flapkees zegt
Stukken beter dan iets zoals ehm.. de revolte? :P
DIPSHIT zegt
hebben jullie ook foto’s vd renault megane coupé? met name het interieur? Heb er erg veel interesse in omdat de saloncondities echt super zijn bij renault.
luukvankaathoven zegt
Ben erg benieuwd naar deze auto en hoe hij het gaat doen.
Looks hebben ze in ieder geval zeer dik in orde, net als de bijbehorende beursbabe!
Fout zegt
“om en nabij de 200 pk”
wat dacht je van ‘om en bij’
GTA_Torino zegt
Ik heb er enkele vrachtwagens vol voorbijgestoken tussen Lyon en Torino, in verschillende kleurenstellingen. Heeft in een donkere kleur en licht dak snel iets weg van de Mini, maar net als de 500 is de lijn van de auto nét iets leuker. Graag deze wagen asap meer in het straatbeeld! (én uitkijken naar de peper-versie!)
GTA_Torino zegt
btw, iemand een idee waar Citroën een pittig reagerende 200pk-motor zullen halen?
bimmerfahrer zegt
@GTA_Torino: mini/bmw
Mr. Dj M. zegt
Die wielen zijn net te zwart, dat is jammer want de accent rand valt teveel weg. Verder is het rubber overduidelijk één van de categorie lage rolweerstand. Niet zo goed voor de rijeigenschappen en zeker niet met dit weer….
AHulsker zegt
99 gram CO2 per 100 km
Moet dit niet zijn per kilometer?
bmw zegt
@AHulsker: of deze is gewoon heel zuinig
@ricardo: is hij zuinig of heb jij een fout gemaakt? En ik sluit me aan bij “Fout”: het is wel degelijk “om en bij”.
Ik ben echt aan het muggenziften. Tijd om te gaan slapen. :-S
RoT___ zegt
@AHulsker: Nee joh, 99 gram/100km. Superschoon dus!
AHulsker zegt
Wat is er met de ABHD link gebeurd bovenaan de website?
Deze lijkt er niet tussen te staan…
–edit: klopt, die is verwijderd–
Edge zegt
Meh, geef mij die van de IAA maar (zowel babe als DS3;))
bmw330i-touring zegt
Doe mij maar de blondine ipv de auto.
Camaro zegt
Joehoe weer een nieuwe rommel auto!
RaKiM zegt
is dit blonde niet die eene nikkie van tmf?
Bboekelo zegt
ik heb nog niks gezien van de auto maar wat er bij staat dat vind ik geweldig!
Driewieler zegt
@Camaro: En jij heet Camaro? Amerikaanse auto’s zijn gemaakt van samengesmolten plastic tassen van de Walmart.
Vind ‘m niet eens zo gek. Na de C6 eindelijk weer een echte Citroën.
Frederik zegt
Heel leuke auto op het eerste zicht. Op 23/01 ga ik zelf een kijkje nemen.
Citrofiel zegt
Zelfs met mijn benevelde kop zie ik nog dat het “jouw” moet zijn, ricardo. ;) En “om en bij” zal ook wel kloppen gezien de hits op google, hoewel mij “om en nabij” eerlijk gezegd ook beter in de oren klonk.
foute fout zegt
@fout. Wat dacht je van een goed Nederlands boek?: http://www.nederlandsthuis.nl/leerboeken.htm
Hele dikke hatchback trouwens. Als ik zoveel te spenderen had dan wist ik het wel. Antraciet met zwart dak!
Harold zegt
Wat een mooie auto zeg. Dit wordt een suc6
Dennis zegt
Super gave auto. Ik hoop dat de 200 peekaa er komt. Na de Saxo VTS 16V weer een echt bommetje!
paulusrx7 zegt
ik vind het echt stoer nu nog een dikke moter erin en hij is helemaal af! dat gelul met uitstoot interesseert me toch niks.
CasperH zegt
Zo! Da’s geen rommel! En die DS3 mag er ook wezen!
truikol zegt
Echt een leuke auto. Valt mij trouwens op dat de raamstijlen lichtgrijs zijn op dit model. Is dat ook al aan te passen?
PeterBerkhout zegt
Idd een mooie bak!
Vincenzo zegt
nou liever een Mito dan de mini of ds3, wat een lelijk ding.
Maar goed, ieder z’n ding natuurlijk.
Dimglor zegt
Sorry maar premium stadsauto en Citroën zijn nu niet meteen woorden die bij elkaar passen….
de sjonnies zegt
@Dimglor: leg het eens uit?
Chevy zegt
@ Fout:
Om en nabij is GOED, jij bent abuis.
robert-123 zegt
Ik vind dat meisje mooier.
406_v6 zegt
mmmmmm……heb liever die blonde dame om te rijden dan de Citroën :mrgreen:
Megakix zegt
Wat een schitterende vrouw zeg !….jemig
bmw zegt
Ricardo heeft geen zin in taalcorrecties :-)
Bobby_Orlando zegt
Liever een DS3 dan een Mini, wie wilt er nu gezien worden in een model van 50 jaar oud.
Oli4k zegt
@Bobby_Orlando: Gezien worden in een oldtimer? Kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.
Oli4k zegt
Als de DS3 op het onderstel van de C3 komt te staan, krijgt ‘ie dan ook zo’n gezellige starre achteras uit het jaar nul (van de vorige eeuw)? De C3 is nou niet een auto die bekend staat om z’n wegligging en als ze willen concurreren met meer dan fatsoenlijk sturende auto’s als de Mini gaan ze daar echt niet mee wegkomen.
bmw zegt
@Oli4k: inderdaad, naar wat ik in de automagazines lees is de wegligging van de C3 werkelijk belabberd en heeft het ding last van rolneigingen, een onduidelijk stuur en nipte remkracht tengevolge van het gebruik van trommels achteraan.
Kroket zegt
@GTA_Torino, bimmerfahrer
Fout: deze motor is samen ontwikkelt door PSA en BMW, mini heeft er dus niks mee te maken. En BMW heeft niet hem niet alleen gebouwd
Kroket zegt
@BMW
Ik denk dat het met de wegligging wel pluis zit, citroën/peugeot weet als geen ander onderstellen te bouwen. kijk maar naar de Saxo. Die was ook onverslaanbaar op het circuit
rene zegt
Wat is er met de ABHD link gebeurd bovenaan de website?
Gertzondersamson zegt
@ kroket Citroen = Peugeot = PSA = samenwerking BMW = MINI
Ik vind hem er wel leuk uitzien. Enkel heeft citroen de reputatie van goedkoop, snel kapot, veel plastiek,… met deze wagen willen ze hun reputatie misschien herstellen, maar daardoor kan dit net een flop worden, want dit ding is in principe te duur om een “citroen” te zijn.
AMG Powerrr zegt
@Oli4k,
en maakt dat wat uit dat deze een starre heeft? De Mustang heeft ook een starre en daar is helemaal niets mis mee ;)
Oli4k zegt
@AMG Powerrr: niks. Totdat je een bocht wilt maken. Enals je wilt concurreren met een de Mini is dat nou net het punt waar ik wat extra aandacht aan zou besteden.
Kroket zegt
@Gertzondensamson
Ehhh nee, Citroën & Peugeot vormen PSA.
PSA werkt samen met BMW om kleinere benzine motoren te ontwikkelen. Mini heeft weinig te maken met de ontwikkeling ervan. uit ervaring heeft BMW geconstateerd dat de mini motoren geen succes waren.
Reputatie is wat anders als slecht en onbetrouwbaar. Een citroën die onbetrouwbaar is, komt allang niet meer voor. Dat blijkt wel uit de motoren die ze bouwen voor de C4 WRC rijdt vrolijk door terwijl de japanse (kwalitatief hoogstaande Subaru kampt met allerlei problemen. Ook de voorgaande ontwikkelingen in de rallye/race wereld heeft citroen allang bewezen dat ze het wel kunnen. Ik heb nog nooit een slechte Citroën gehad, wel 2 slechte VAG producten.
Kroket zegt
@ AMG Power,
Idd, en wat denk je van de Corvette C6, deze maakt volgens vele auto fabrikanten gebruik van een zeer slechte achteras(bladveren).
Toch gaat zo’n ding als een scheermes door de bocht.
Tommy2 zegt
Wauw foto 6 is toppie! Wat een lkkr meisje! Die auto daar achter vind ik trouwens maar raar…
Thomas Bol zegt
Heb in november al in de nieuwe C3 gereden, reed behoorlijk comfortabel maar niet echt sportief. Hoop dat ze bij de DS3 en dan met name de 150 pk THP motor een wat straffer onderstel maken.
De DS3 staat overigens al een geruime tijd in de Parijsse showroom van Citroen Frankrijk. Heb hem daar in december in heel veel kleuren mogen zien. Echt een gaaf karretje, met veel praktische bruikbare ruimte (in tegen stelling tot de MINI, ruimte achterin etc…) en een gigantisch groot kleurenpallet. Laat maar komen!
Thomas Bol zegt
@Gertzondersamson
PSA werkt samen met BMW, maar dan alleen bij de productie van de 1.6 (turbo) motoren. Verder niet. Daarnaast ligt het kwaliteitsniveau van een nieuwe Citroen veel hoger dan bijvoorbeeld het kwaliteitsniveau van een VW Touran die vooral veel technische problemen heeft en slijtage van interieurdelen. Citoen heeft tot 2003 vrij veel problemen gehad maar vanaf de C5-2 in 2004 zijn ze een volledig andere richtingin geslagen. Ook is de kwaliteit van het interieur met grote sprongen voorruit gegaan.
Esprit_de_Flandre zegt
Zoveel mooier dan die bek#kte mini. Ben nooit retrofan geweest, en het wordt tijd dat mini ook modern wordt.
Dit ziet er prachtig uit. Ga hem straks in het echt wel eens bekijken.
Q7 rijder zegt
ontzettende slettebak (2x)
Activa zegt
Tot nu toe hier al vééééél onzin gelezen, starre achteras??? C3 (en Ds3) heeft onafhankelijke vering ook achteraan (waar hallen jullie het???) Wegligging zal idd niet de strakste zijn, maar niet iedereen heeft daar boodschap aan en voor sommige mensen telt ook het comfort wat b.v. een strak sturende Mini nauwelijks of zelfs helemaal niet heeft. En veilig is die wegligging in alle geval wel, toch volgens de testen die ik tot nu toe gelezen heb,dus…..
DS 3 heeft in tegenstelling tot de C3 trouwens steeds ESP en 4 schijremmen.
Wat de motoren betreft feeft Kroket 100% gelijk Mini heeft daar niks maar dan ook niks mee te maken is een ontwikkeling van BMW & PSA en PSA staat in voor de bouw!!!
Ik vind hem zeer geslaagd en ga hem maandag op het salon eens irl bekijken samen met nog wat moois van alle merken.
Vrouwenpost zegt
Wanneer komt de ‘Vrouwen van Brussel’ post? :D
Cantago zegt
Blonde beursbabe en 200pk is altijd goed! De velgjes zien er op zich ook wel prima uit;)
Hans zegt
Ik wil hem wel een tijdje winnen…
Willen jullie daarom ook op mijn KOE-bolide (foto) stemmen zodat ik op de voorjaarsmeeting en de CitroMobile jullie allen kan laten kennis maken met de DS3?
Klik hier om de foto te bekijken en te stemmen…
Het kan elke dag, per IP-adres 1 keer. Dus doe het thuis, op je werk, in het cafe, waar je maar wilt en maak ook al je vrienden enthousiast!
Tot snel, en winnen moeten we wel!
Thnx!
Hans