Dat ziet er lekker uit Citroën! Deze sportieve versie van de DS 5LS zal tijdens de Peking Motor Show het levenslicht zien.
De conceptauto is gebaseerd op de in China geïntroduceerde DS 5LS. Deze R-variant, wat natuurlijk voor ‘Racing’ staat, is uitgerust met een 300 pk sterke 1.6 turbomotor en levert een koppel van 400 Nm.
Ook is de DS 5LS-R 15 mm omlaag geschroefd en de spoorbreedte werd vergroot. Voor de echte racebeleving schakel je in de Citroën met flippers aan het stuur. Een sportief onderstel moet voor de juiste wegligging zorgen.
Fraaie toevoegingen zijn de carbonelementen en de 20-inch sloffen. Daarnaast is de concept voorzien van meerder R-badges, mocht je vergeten dat je in een bijzondere 5LS zit.
Of de DS 5LS-R ooit naar Nederland komt is nog niet zeker. Dat geldt trouwens ook voor de normale variant.
autoblogger zegt
Doet me een beetje denken aan een XFR.
karim_setta zegt
Blubberdik
mrrallycross zegt
@Karim Setta: met de nadruk op blubber, ik vind deze auto echt niet mooi ofzo
karim_setta zegt
@mrrallycross: smaken verschillen natuurlijk, ik zie liever dit dan een Audi a4
JamesBond007 zegt
Volgens mij lekken de zijspiegels
berlinetta zegt
Wel een vreselijke naam voor een mooie auto.
cargeeksnl zegt
Het voelt voor mij een beetje aan alsof de neus in verhouding te kort is. Maar dot komt waarschijnlijk omdat ik de prachtige numero 9 concept nog in mijn netvlies heb gebrand
reistje zegt
Wauw Citroen, erg geslaagd!
Ik blijf trouwens nog steeds schrikken van moderne cijfers als 1.6 met 300pk.
E34M5Touring zegt
Tja, t’is geen lelijk ding. Maar vind het ook geen Citroen. Juist met de DS lijn kun je wat aparts neerzetten. Nu is het meer een mengelmoesje van div PSA modellen als je het mij vraagt. Vind er een vrij sterke Peugeot lijn in zitten, zeker van voren. Daarbij, enige herkenbaarheid met de andere DS modellen is er nauwelijks vind ik. Je hoeft geen exacte copy’s te maken maar een klein beetje familie lijn lijkt me toch wel handig.
roppp zegt
Das net een dikke Skoda van voren….
sanjo120 zegt
Mercedes CLA?
RickB zegt
Pardon. 300pk uit een 1.6 Turbo motor? Knap.
screamer zegt
Kunnen ze van deze Chinese DS5 niet de europese C5 maken? dat kan best volgens mij. plus dat scheelt weer productiekosten. en je hebt meteen de C5 een dikke update gegeven.
Helemaal als je eerst deze R op de markt brengt en een paar maanden later de normale. De introductie van stoere modellen mag best een keer andersom
meatpuppet zegt
Jammer dat we deze auto hier niet zien.. De R ziet er al helemaal lekker uit.
EJS zegt
Ik vind de ds-lijn over het algemeen behoorlijk geslaagde auto’s opleveren, maar dit is ‘dik’ zonder dat ik daarbij wat positiefs bedoel. Ben overigens wel benieuwd of we die 300pk 1.6 nog ergens anders terug gaan zien, dat lijkt mij wel wat :-)
celicatwincam zegt
Een welkome aanwinst voor Citroën als ze hem in Europa op de markt brengen. Sportieve sedan zoals Citroën hem naar mijn weten lang niet meer heeft uitgebracht. Misschien dat hier citrofielen zijn die me kunnen verlichten op dat gebied…
E34M5Touring zegt
@celicatwincam: Tja, ligt er een beetje aan wat je bedoelt. Topsegment voor Citroen zou ik zeggen de CX GTI Turbo 2 als laatste. Als je de sedan in het algemeen bedoelt zou je de Xantia Activa V6 als laatste line topper kunnen zien. XM, C5 en C6 zijn allen wel met een V6 geleverd maar niet als een sportmodel of iets dergelijks. BX sport en GTI waren ook wel snelle jongens en echt met de nadruk op sportief.
str8six zegt
Hmm ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden, in tegenstelling tot de andere van de DS-lijn is deze nogal anoniem.
mashell zegt
Dat interieur is wel heel erg eentonig, dat kan best wat vrolijker. Ik krijg een beetje een Saab 9-3 gevoel bij het achterportier. Dat maakt het eigenlijk meer een chique wagen dan een sportieve wagen, die streep mag er dan ook gewoon vanaf.
jippie zegt
Nou daar heeft de Chinese tuning-branche in elk geval niets meer aan toe te voegen. Echt over-the-top. Maar goed dat is de standaard Europese DS5 eigenlijk ook wel.
autoblaag zegt
Vroeger kocht je een Citroën omdat die zo lekker eigenzinnig was. Tegenwoordig omdat een CLA niet in je leasevloot past…
Lustigson zegt
Ik mag toch aannemen dat deze bolide via grijze import toch naar Nederland gehaald kan worden. Of is dat de moeite en het geld niet waard?
mgmgb zegt
Dat interieur is fenomenaal zeg! Erg fraaie bekleding, de rest ben ik niet echt van overtuigd.
benzinehoofd zegt
CLA rebadge, anyone?
celicatwincam zegt
@benzinehoofd: Nee vind ik niet, de CLA is mismaakt, deze over the top;)
follie14 zegt
Mooi
Carreza zegt
Mooi, maar waarom niet gewoon naar Europa brengen?
Zoals PSA momenteel in het rood zit, kan elke verkochte DS met een flinke winstmarge toch helpen…
brakka zegt
maar waar is de versnellingspook?
Corrado16v zegt
Durf ik het te zeggen, misschien een beetje saai voor Citroën doende. Naast een mooi front, vind ik de lijnen over de zijkant niet echt indrukwekkend. Normaal ben ik wel gecharmeerd van de wat extravagante lijnen van Citroën. Dit is me toch wat te gewoontjes, en doet me een beetje aan het design van Mercedes de laatste tijd denken. Een erg druk front, en over de zijkant een rustiger design. Graag zie ik wat pittigers van Citroën.
xyrrath zegt
Oei, CLA gaat het moeilijk krijgen met deze beste wagen
CouchCowboy zegt
Waar zit het ventieltje?
kerimlaz61 zegt
Wauw hij is niet normaal mooi, eerste keer dat Citroen hopelijk zo een mooie auto gaat maken.