Grammetje hier, verhoudinkje daar. De escapades van autofabrikanten om aan de steeds strengere CO2-eisen te voldoen zouden niet misstaan in een Martin Scorsese film. Nu is het Citroën die aan de haal gaat met de DS3 e-HDi 90. Even andere overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak en hop, de uitstoot ging van 95 naar 88 gram, waarmee de Fransoos met 1.6 dieselmotor (92 pk) terugkeert in de 14 procentsklasse. Schraaprijzen & muesli-info HIER.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
geengehoorisrechtdoor zegt
Het vermogen daargelaten, je rijd tenminste een mooie auto voor een leuker prijsje.
bsxc2 zegt
@geengehoorisrechtdoor: Ik vind 92 pk voor dit formaat auto helemaal niet gek hoor.
De auto zelf ziet er leuk uit, behalve die ‘led traantjes’ in de voorbumper.
alcantara zegt
@bsxc2: ruim 11 seconden naar de 100 is gewoon langzaam.
jrk68 zegt
@alcantara:
Snel is het niet, ik zou het eerder als modaal kwalificeren. Je kan in elk geval prima meekomen in het verkeer.
Voor het gros van de automobilisten snel genoeg dus.
ThomasBol zegt
@jrk68: het ding is prima vlot in het verkeer hoor! Zeker voor een müslie auto.
ThomasBol zegt
@ThomasBol: muesli, sukkel
jrk68 zegt
@ThomasBol:
Dat bedoel ik ook met mijn reactie. Ik ben het dan ook oneens met onze roeptoeter….
300e zegt
@alcantara: 0 tot 100 is gezien de korte eerste versnelling altijd wat langzamer, maar bij tussenacceleraties en voor het gevoel vind ik een diesel met 92 pk meestal sneller aanvoelen dan een benzine met een soortgelijke hoeveelheid pk’s. Leukste auto uit zijn klasse ook trouwens!
rufctr01 zegt
@300e: klopt helemaal!
karsvdtuin zegt
@300e: dat komt omdat je bij een diesel met dezelfde pk’s meer koppel hebt en bij.een benzine.minder… Als je dezelfde cilinderinhoud met elkaar gaat vergelijken krijg je al gauwmeer vermogen uit een diesel tenzij je zoals bmw dat doet 3 turbo’s of.een diesel gooit en dergelijke modificaties aanbrengt… Over het algemeen hebben diesels minder vermogen dan.een benzine. Koppel staat daar weer tegenover
karsvdtuin zegt
@karsvdtuin: meer vermogen uit een benzine moet dat natuurlijk zijn
karsvdtuin zegt
@karsvdtuin: moet natuurlijk meer vermogen voor een benzine zijn
alcantara zegt
@300e: Dat hij sneller aanvoelt dan een 92pk benzine doet natuurlijk niets af aan het feit dat het gewoon een langzame auto blijft.
rufctr01 zegt
@alcantara: daarom is het ook een e-hdi. Een polo blue motion is ook geen raket…
ThomasBol zegt
@alcantara: gelukkig biedt Citroen dan ook andere motoren aan voor de lui die snel willen zijn. Feit is, dat deze auto gezien de 88 (of zelfs nog met de 95) gram CO2 best vlot is.
300e zegt
@alcantara: snel is ie zeker niet maar ik vind het niet langzaam. maar meningen verschillen gelukkig! Ik heb ook nog nooit een echt snelle auto gehad dus ben snel tevreden :)
geengehoorisrechtdoor zegt
@bsxc2: Is het ook niet, ik vind alleen iets van 120-140 pk toch wel iets lekkerder denk ik. Maar daar betaal je ook dik voor.
rufctr01 zegt
In ieder geval een die er beter uitziet, fijner rijdt, betere stoelen heeft, een fijnere Diesel heeft dan die blauwe beweging gevallen van de dezelfde klasse.
toyotafortuner zegt
Echt een leuke bak om te zien! Aanwinst voor de NL’se wegen. Goed, 92 pk uit een 1.6 diesel is niet veel, maar volgens mij kom je er prima mee uit de voeten. Petje af dat Citroën hem steeds in de 14% categorie weet te houden.
garp zegt
Zit er op het dak ook een mastvoet? Voor een hulpzeil hij het optrekken???
ropbp zegt
@garp: zoooooooo wat ben jij ontzettend grappig (bijnaaaa net zo leuk als mijn deurkruk).
poekoek zegt
Vergeet niet dat de auto 230 m’n koppel heeft, dat helpt een hoop bij (tussen)acceleraties. De top is niet hoog, dat heeft meer met het relatief lage vermogen te maken.
En voor dagelijks verkeer is ie vlot zat durf ik na ruim 100k wel te zeggen.
Benjamin1 zegt
@poekoek: maar voor de gemiddelde autoblogrijder (audi R8 GT als daily, 458 in het weekend) is het natuurlijk een schijtbak. Wist je dat 90% van de reaguurders in Monaco resideert?
poekoek zegt
@Benjamin1: lol. Totdat ze weer wakker worden in de brute werkelijkheid van de 14% monsters.