Eindelijk! We hebben wat duidelijker beeldmateriaal van die mysterieuze Citroën-Concept. Hij gaat door onder de naam Revolte en het zou wel eens een reïncarnatie van de legendarische 2CV kunnen zijn.
We hebben er even op moeten wachten, maar nu is duidelijk dat Citroën grootse plannen heeft voor een gloednieuwe 2CV/C3. De foto’s van de Revolte geven weer hoe dit nieuwe lelijke eendje er ongeveer uit gaat zien. Eerder zagen we al het een en ander met deze vage teaser, maar nu is het totaalplaatje een stuk duidelijker. De Revolte zal ergens in het premium hatchback segment gepositioneerd worden. En aangezien Citroën onlangs de DS3 aan ons heeft voorgesteld zou het goed kunnen dat deze Revolte op dezelfde basis wordt gebouwd, namelijk op die van de C3.
De voorkant is uitgerust met een grill die veel overeenkomsten vertoont met de DS3. De koplampen zijn echter wel vrij nieuw. Deze minimalistisch vormgegeven designlampen zijn nog in de conceptfase, dus het is nog onduidelijk of het definitieve model ook deze feature meekrijgt. Meer info volgt waarschijnlijk snel, en anders kunnen we ‘m live bewonderen in Frankfurt. (via: worldcarfans.com)
fffbbb zegt
Goed bezig Citroën!:D
wimbers zegt
ja, komt u maar, bouwen die bak!
Thomas zegt
Gaaf hoor! Wat is Citroen toch super lekker bezig de afgelopen tijd!
GOD zegt
WOW!!! super vet
dit is pas een concept, lekker vernieuwend, niks meer aan doen.
kleur en kleur interieur is wel alla moelin rouge maar daar heb je gelukkig nog wel keuze in.
Laue zegt
voor het eerst in tijden dat ik echt zit te wachten op de nieuwe citroen! C3 / DS3 / CV3 laat maar komen!
MattCurlew zegt
Leuk ding hoor! 2CV achtig maar dan niet geheel retro, leuk! Die hele platte koplampen zijn altijd erg mooi maar zijn nooit mogelijk vanwege de grote units van bv xenon verlichting..
LC zegt
Klaplampen zou gewoon te gek zijn.
Henk zegt
om het maar netjes te zeggen ik vind citroen maar een ”minder fijn merk”
wow zegt
Wat een gedrocht
fryslan zegt
eindelijk een merk met lef!!! geen eenheids worst meer!
Tim (de Hummergek) zegt
-edit: probeer het eens met meer dan 1 woord-
Race_Kees zegt
Ik moet nog maar zien dat Citroen dit werkelijk gaat produceren. Dit is tenslotte het merk wat ook de Citroen C3 Pluriel maakt…ik bedoel maar.
Race_Kees zegt
@ Autoblog Redactie:
Morgen even bellen met Inalfa in Venray, misschien dat ze iets loslaten. Ze maken tenslotte ook al het Pluriel-dak voor Citroen.
EnzoR zegt
Wauw leuk karretje ! echt een leuk ding
QRN zegt
Koplampen zijn niet helemaal nieuw, zitten ook op dat GTbyCitroen concept.
Desalniettemin, leuk geval, doet me wel meer aan een kever denken dan aan een 2CV
Jerudo zegt
Was de Pluriel al niet een soort reïncarnatie van de 2cv? En dat ding trekt op niets.
Dit is een concept, benieuwd wat er in een productiemodel nog van over blijft. Hoop voor Citroën dat ze het beter doen dan bij de Pluriel.
SHFT zegt
Ik was verkocht tot ik de snoet zag
Freewarefreak zegt
@SHFT: Bij mij is het precies andersom… ik liet mij verbazen tot ik de neus zag… WOW… wat een mooie interpretatie van de oude 2CV neus.
OT: Goed gedaan Citroën! Eindelijk een merk wat echt origineel nieuw design laat zien. Ik vind ze echt vet bezig. Ook die nieuwe DS heeft mij positief verrast. Maar of ik er ooit één koop? Dat zal ik toch af laten hangen van hoe die het gaat doen in de klanttevredenheid onderzoeken.
bmw-e30-7bh zegt
Revolting duckling..
lincoln zegt
slaapkamer-oogjes en een pijp-bekkie ..
waar moet het heen in de wereld ??
Polygoon zegt
Ik vind het niet slecht, Citroën begint mooier en mooier te worden.
bartinspace zegt
Hartstikke leuk! Kvin alleen het interieur wat té futuristisch. :D
Timm zegt
Ik denk eerder dat dit de op volger van de c2 wordt ze zeiden toch dat die weg zou gaan en er een c3 coupe voor terug kwam nou hier heb je het!
Het lijkt ook nog iets van de pluriel te hebben.
daviddewijnnl zegt
beetje een fiat 500 look a like. maar zeker wel leuk!:P
BloodSeaker zegt
Parkeer maar voor mijn deur, dank u wel.
Vetjes ^^
F zegt
Jongens… dit is duidelijk een vrouwenkarretje!
Heeft nog niemand dat kinderzitje vooraan opgemerkt?
Timmie zegt
Denk de suicide doors weg, de extreme velgen, de vele welvingen in het profiel en de smalle koplampjes, en je hebt de nieuwe C3. Same old story… Daar trappen wij niet meer in. Natuurlijk pakt Citroen zo groot mogelijk uit, beetje als schrikreactie tegenover de crisis.
MattCurlew zegt
@Timmie: uhm nee dus want er is al een nieuwe C3. En de vorige C3 moest ook al een soort nieuwe 2CV worden maar was niet echt gelukt. Dus komen ze er naast gewoon met nog een model dat of luxe in de markt wordt gezet of hybride zal zijn ofzo. Dat denk ik iig… en soieso met een extremer uiterlijk
Appelscha zegt
Wow! In eerste instantie vond ik de neus maar raar, totdat ik plaatje 04 zag en het kwartje viel.
jpoers zegt
Mooie teaser deze, maar Citroen had toch al eerder een 2CV rivival?
Want wat is er gebeurd met de heerlijke evoque concept?
)
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/02/citroen-2cv-komt-terug
Citrofiel zegt
@jpoers: Die heeft nooit bestaan. De Evoque (niet het plaatje dat jij plaatste) was een ideetje van wat studenten, het plaatje dat jij plaatste is een photoshop. ;)
@jodocus: Ja. Ja. Ja. Ja. En ja. Ik ben het helemaal met je eens. En dat moet ook, want jij bent mijn leraar. :P Maar goed, ik ben er nog niet helemaal uit wat voor rol dit model kan spelen. Zoals je al zegt, het B-segment heeft Citroën nu al aardig gevuld. Kannibalisme krijg je daardoor sowieso eigenlijk wel… :?
Ramshoek zegt
Mini, Kever, 500, Eend
Ze komen allemaal terug, maar wel als extra duur lifestyle accessoire-dinges.
Ben benieuwd…
Ramshoek zegt
Hebben jullie nog ideeen voor een te ‘revivallen’ auto?
Trabant?
Morris Minor?
Lada 1200?
Renault 4?
Saab 96?
Volvo P1800?
Honda S800?
…
…
…
Ballot engines zegt
Als dit hem wordt is het heeeel erg knap gedaan. Compliment aan de designers. Mes compliments, messieurs!
jpoers zegt
@Ramshoek:
De Volvo P1800 = C30, tenmiste de kofferklep
Misschien ter aanvulling een MG A of B.
Benjamin1 zegt
Eerstde GTbyCitroen, nu dit! Go citroen!
Osca zegt
als de productieversie deze koplampen & interieur heeft wil ik hem!
Cantago zegt
Chique bakje! Ziet er wel stoer uit;)
Waus zegt
Gaaf zeg! Voor een paarse auto is ‘ie behoorlijk stoer.
Tieme zegt
Vrouwenauto of niet, geile bak. Ik zeg: Doen! Werkelijk niets meer aan veranderen.
Yeelen zegt
revolte= revolting :(
Thomas Bol zegt
Als hij net zo gunstig in de markt wordt gezet als Citroen vroeger deed met de 2CV, zal dit best nog wel een verkoop succes kunnen worden. Veel auto voor weinig geld.. Gaaf!
TooTooT zegt
@Ramshoek: Doe mij maar een Renault 5 GTI ‘revived’ :)
Maar ff serieus, de achterkant is net een 2CV, de voorkant is weer veel meer GTbyCitroen, jammer dat het interieur zo typisch Citroen onrealistisch ‘futuristisch’ is, vraag me af hoe de uiteindelijke binnenkant er uit komt te zien, vaak wordt dat – helaas – weer 13-in-een-dozijn.
Cees zegt
kitsch op wielen!
Geef mij maar de saab 9x deze citroen doet me denken aan zo’n lelijk schilderij van Bob Ros.
Activa zegt
@Cees:
Saab is bijna niet meer, RIP :cry: . Citroën is springlevend!
Wel leuk deze stijloefening, maar persoonlijk zie ik toch liever de DS3.
bozewolf zegt
Ooooooooh tof tof tof, maken maken maken!
primramessar zegt
Zijkant is mooi.
Citrofiel zegt
Het is geen revival van de 2CV. Daar is hij tenslotte te luxe voor. Maar designkenmerken van de 2CV overnemen voor een nieuwe auto is wel een leuk idee. Niet nieuw natuurlijk, maar wel grappig. Van mij mag het. ;) Een echt budgetwagentje kan altijd nog, maar om daar een retro-vorm voor te gebruiken is sowieso inefficiënt. Ik ben wel benieuwd wat autoblog-bezoeker jodocus hiervan vind. Hij is mijn leraar wat betreft Citrofilie, dus ik ben benieuwd of ik nu een aardige reactie heb gegeven, of dat ik het compleet fout doe. ;)
DAT zegt
Wat heeft dit in godesnaam met een 2CV te maken?
Wim van den Bergh zegt
Ik denk dat het de CONCEPT C3 PLURIEL is getuige het schuifdak dat mogelijk tot in de koffer terugtrekt.
@ allen :
Het heeft werkelijk niets met een 2CV te maken, lijkt er niet op en zal in de getoonde uitvoering 3x te veel kosten om ooit als opvolger van de 2cv te mogen worden bestempeld.
jodocus zegt
@ Wim van den Bergh –
@ citrofiel,
dat doe je uitstekend goed, citrofiel ! Mij je docent Citrofilie benoemen is echter al teveel eer;
To the point: het Revolte-concept is naar mijn aanvoelen een concept-prototype én vooral een Citro-Folietje.
De Citroën-designers worden natuurlijk al jaar en dag gesmeekt & gepusht om in het zog van de VW Beetle, de Mini en de Fiat 500 een deux-cheveaux-remake op de markt te brengen. Jij en ik weten dat die hedendaagse retro-fun karretjes – met uitzondering van de looks – technisch niets meer gemeen hebben met hun illustere voorgangers maar moderne wagens zijn. Het is duidelijk dat het vandaag niet meer mogelijk is een technisch back-to-basic model uit te brengen gelet op alle normeringen inzake veiligheid, milieu, …en niet in het minst onze eigen comfort-eisen en verwachtingen.
Citroën gooit dit concept voor de leeuwen – en zo overweldigende positieve reacties – dan volgt misschien een 2PK-remake. 2PK Design-kenmerken troef in dit ‘revolte’-concept maar ik heb toch vragen bij een aantal design-details zoals de A-stijlen die wél zeer vreemd omhoog groeien – nét Gaudi-architectuur, de portieren die samen links-rechts openklappen ( te zien op elk zichzelf respecterend prototype maar wegens onhandig nog nooit op de markt gegooid in een massa-productie auto)en het over-the-top interieur design… Maar daarom is het natuurlijk een concept! En zo ze er toch mee naar de markt trekken, dan wordt er nog wel geschaafd!
Nee, dan had het C-Cactus – concept van afgelopen jaar – alhoewel geen greintje 2PK-design kenmerken – veel meer 2PK-filosofie in zich door het aantal onderdelen van deze wagen tot een minimum te beperken.
Volgt de vraag waar plaats je deze nouveau deux-cheuveaux in de markt en t.o.v. je eigen gamma? Als retro-wagentje, zéér zeker, maar is er nog plaats op een in-crisis-verkerende automarkt naast de nieuwe C3 en premium DS3 ? Alvast draagt de Revolte het DS-premium logo, maar voorlopig zijn enkel een DS 4 en een DS 5 gepland…
Ik voel wel wat voor de insteek van Wim Van den Bergh. Ook de C3 Pluriel is binnenkort aan vervanging toe. Dat wagentje benaderde in bijzondere mate de 2PK-visie van multifunctionaliteit: auto met paraplu, cabrio, én pick-up…in één, profileerde zich op de markt echter als auto’tje voor de mieke’s en kreeg als cabrio’tje een pakket kritiek te verduren voor z’n onvoldoende stijfheid van het koetswerk… tsja, logisch als je hem naast cabrio’tjes zoals de Peugeot 207, de Golf-cabrio, Focus, Mégane en Astra’s uitspeeld, daar waar de Pluriel in sé een 2PK-visie in zich droeg…
Met de Revolte zou Citroën dan z’n premium-2PK uitbrengen! (een contradictio in terminis). Dat we dat nog mogen meemaken!
Een remake van de Eend, stevig, veilig, comfortabel, geen onhandige wegneembare dakstijlen meer zoals bij de Pluriel, maar toch een canvasdak dat tot diep achteraan open te schuiven is.
De Premium-Eend: Moet kunnen!
Michelidds zegt
Eindelijk komt Citroën weer met een vernieuwende auto!
Want – even stoom afblazen – wat een marketingblunder is die DS3! En dan is het bovendien nog een absoluut niet-vernieuwende auto. Eigenlijk is het vooral een suffe Peugeot. Als dat model de leeuw had gedragen, had ik het prima gevonden. Maar hoe kun je het als merk wat het moet hebben van vernieuwing, in je hoofd halen de naam van je meest illustere auto, de DS / Godin, voor zoiets sufs te misbruiken! Goed, genoeg geweest.
De REVOLTe lijkt er meer op. Moderne technologie, die wel aansluit bij de huidige behoefte van energiezuinige auto’s. Bovendien een verfrissende opzet die beantwoordt aan huidige behoeftes van veel mensen, compact, open dak, enige verwijzingen naar de historie, zonder retro te worden. Hopelijk met uit ontwikkelde techniek, want anders wordt het imago voor niet-Citrofielen weer bevestigd. Iets minder futuristisch qua ontwerp mag wat mij betreft wel, maar dit is immers nog maar een studiemodel.
Kortom, héél interessant. En hiermee wint Citroën weer wat krediet bij mij terug na die aanfluiting waarvan ik de naam niet meer wil noemen.
En natuurlijk is het geen 2CV! Hou daar toch eens mee op autojournalisten! Kunnen jullie niets beters bedenken? Nou ja, laten we het maar beschouwen als een compliment voor de 2CV.
Kortom: als Citroën de REVOLTe uitbrengt zitten ze weer op de goede weg.
Hendrik zegt
Wat een banale kutdesign! Het heerlijke Evoque concept uit 2005 was té goed om waar te zijn. Waarschijnlijk stak het de fantasieloze designjongens van Citroën de ogen uit?
andy zegt
hij mag toch nog wel wat meer retro zijn hoor, ik herken de geit er maar vaagjes in :0zoals de nieuwe trabant nt !!
andy zegt
niet slecht die grijze schets !! laat maar komen !!! niet die paarse he !! :)