Ook tot de rekenmeesters en marketingmensen van Citroën is het inmiddels doorgedrongen dat het MINI/Fiat 500 “model” (actiemodellen) zéér winstgegevend is en dus beloven ze ons nu alvast een enorme stroom bijzondere modellen. Zoals een nog snellere DS3 Racing. Laat maar komen zou ik zeggen!
Dat Citroën met met allemaal bijzondere uitvoeringen van de DS3, DS4 en DS5 gaat komen die ongetwijfeld “geinspireerd” zijn door allerlei designers, kunstenaars en andere aansprekende namen kan mij niet zoveel boeien. Dat er een nog snellere DS3 Racing komt is natuurlijk wel leuk om te horen. Oorspronkelijk wilde Citroën slecht 1.000 exemplaren van de DS3 R bouwen, maar de vraag was zo groot dat er uiteindelijk zo’n 2.400 gebouwd zullen worden.
Ook denkt Citroën er over na om de diesel-hybride aandrijflijn van de DS5 (met 200 pk) te monteren in de DS4. Dat moet dan een soort premium performance crossover worden (of zoiets). Ook wordt er in Frankrijk nog steeds nagedacht over een model boven de DS5. Of dat inderdaad een DS9/Metropolis gaat worden is nog niet helemaal duidelijk, maar dat er iets gaat komen is wel redelijk zeker. (via: whatcar.co.uk)
dennisr zegt
prima, laat maar komen :D
meneersander zegt
Er moet ook gewoon een hetere DS3 R komen de huidige heeft te weinig power:P
Pallas zegt
Wel balen voor de huidiege DS3 Racing-bezitters, die leveren exclusiviteit in.
tuning zegt
Ook al ziet de ds3 er best goed uit voor een franse auto toch vind ik hem weinig hebben. In mijn ogen blijft het een plastic auto met wat kleurtjes en frutsels om het op te leuken. Dat ze er nog een mooier model van bij willen maken is wel begrijpelijk, dan kun je helemaal een plastic overpriced geval verkopen, om er dan nog maar wat meer winst van te maken.
Van mij part gooien ze de franse auto’s van de weg, ik zal ze never nooit missen.
RedbullRacer zegt
@tuning: het “plastic” wat jij citeert vind je op elke andere auto uit hetzelfde segment.
Dus wat dat betreft trek je een conclusie die helemaal niet gegrond is.
tuning zegt
@RedbullRacer: Ik heb in alle modellen gereden, de auto’s in hetzelfde segment van duitsland, van de faalende fransen en ook toyota en ga zo maar door.
Ik zal je wat voorbeelden geven:
1 Franse auto’s zien er qua design altijd nét ff niet helemaal mooi uit, dit hoor je van veel mensen.
Duitse auto’s zijn meestal een stuk netter, qua materieel en ook qua uiterlijk en ja ik weet dat duitse auto’s vaak gezien worden als grijze muis auto’s met name de VW gofl so what? Ze rijden teminste echt lekker en voelen goed aan, altijd als ik in dezelfde soort klasse franse auto rijd is het gevoel zeer anders en ook rijden ze als grasmaaiers, in de bochten en ook met schakelen.
2 Ik rij dagelijks in verschillende auto’s vaak met name de klasse van de vw gofl en er is geen ander merk met dezelfde prijs die meer gewaardeerd wordt door klanten dan de VW gofl, vaak krijg je commentaar als je met een c4 aan komt.
Dus wat nou geen gegronde conclusie? Ik werk al jaren met de modellen.
lincoln zegt
@tuning:
conclusie .. je bent slaaf van je klanten ..
jij liever dan ik ..
tuning zegt
@lincoln: slaaf? ahahahahah faal
ze hebben een voorkeur voor die auto, dus die VW golf hebben we het meest om die reden. Dat jij er als een zwitzal slaaf bij toevoegt moet je zelf weten.
RedbullRacer zegt
@tuning: Bij het woord “tuning” denk ik gek genoeg meteen aan sjonnie golf met plastic bumpers en spoilers.. wel een toepasselijke naam gebruik je!, mij niet gezien als klant bij je.
lincoln zegt
@tuning:
jij liever dan ik ..
RedbullRacer zegt
@tuning: je hoeft mij niet te vertellen welke auto’s er beter zijn dat kan ik net zo goed. ;)
Als jij al jaren werkt met de modellen, kon je weten dat een DS3 geen overpriced plastic geval is.
DoubleChevron zegt
@tuning:
pff.. je hele verhaal is doordrongen van je subjectiviteit man. “Dat hoor je van veel mensen” de vw golf klantjes uit je dromen zeker.
Wat is dat toch met mensen die zo’n voorliefde hebben voor een bepaald merk dat ze andere merken geen succes of compliment gunnen. Naja je geeft je zelf er in mijn ogen erg mee te kennen.
Fransen lopen toch ook niet te bitchen op andere merken?
Laat staan ze in een kwaad daglicht stellen.
Diversiteit in de auto industrie is eerder een rijkdom dan een armoede.
ds3thp zegt
@DoubleChevron: Amen!
motherlover zegt
Melk is goed voor je, dus ik zeg uitmelken die hap! (en dan vooral met snellere versies van deze mooie wagen! :P)
ds3thp zegt
Als ze dan gelijk de huidige DS3R in prijs verlagen vind ik het prima, dan ga ik er misschien wel even voor naar de dealer ;-)
norge zegt
Mooie auto om aandacht te trekken bij de disco.
bowie zegt
Kermisautotje!!!
Jochen zegt
ik vind de hele ontwikkeling van de DS modellen geweldig, ik hoop dat ze nog vele varianten gaan brengen zodat er ook wat meer op de Nederlandse wegen komen. De aantallen vallen nu enorm tegen.
rufctr01 zegt
Een grandioos mooie auto! Veel beter dan zo’n Polo GTI en zeker motorisch veel beter.
Een goede samenwerking tussen PSA en BMW.
@tuning: ik heb bijna medelijden met je Golfje. En over plastic gesproken, onlangs wel eens in een VW Transporter gekeken? Daar heb ik 1 woord voor: plastic fantastic!
NicoLauda zegt
Vw of PSa, een heel verschil.
Een vw voelt steviger maar de stoelen daarintegen lijken wel gemaakt van hout.
Het is net wat je voorkeur is. Een Alfa is dan een mooi compromie…
NicoLauda zegt
On-topic, snelle Cit’s zijn altijd welkom, het mag altijd heter.
Gti tijden herleven!