Tuner Musketier heeft zich gespecialiseerd in Citroën, Peugeot en Toyota. Hun meest recente creatie is deze Citroën DS3 Tiburon 222. Hiervoor werd de 150 pk sterke DS3 THP als uitgangspunt genomen.
De compacte Citroën werd door Musketier verlaagd en kreeg een body kit, een sport uitlaatsysteem en dikke 18 inch velgen. Het blijft niet bij uiterlijk vertoon, want onder de motorkap werd het het vermogen naar maximaal 230 pk getild.
De body kit heeft verschillende carbon-look accenten en bestaat uit een voorspoiler, een diffuser en side skirts. De uitlaatpijpen zijn verkrijgbaar in verschillende vormen. De onderdelen zijn los verkrijgbaar, maar de volledige kit kost 1.849 euro.
Voor 1.138 euro wordt de auto verlaagd en krijgt deze aangepaste veren. Musketier heeft een upgrade voor verschillende motoren. De 90 pk diesel krijgt voor een bedrag van 699 euro 115 pk en 246 Nm. De 110 diesel krijgt voor hetzelfde bedrag 139 pk en 375 Nm. Het 150 pk sterke 1.6 liter turbo-benzineblok krijgt voor 849 euro een upgrade naar 190 pk en 340 Nm. Als dat niet genoeg is kan er desgewenst nog een grotere turbo en intercooler worden gemonteerd om uit te komen op 230 pk.
Voor het interieur is een sportstuur beschikbaar en een andere schakelpook. Een geslaagd resultaat of een net iets te hoog kermis gehalte?
RickB zegt
Had er dan een Citroen C5 velg onder gehangen, dit is echt geen porum!
tralalala zegt
ook beschikbaar voor de c3? dan maak ik hier me oma “blij” mee=D
realiks zegt
Leek mij op het eerste gezicht een getunde uit de kluiten gewassen smart.
Ik vindt het er net wat over. Al blijft het een mooie wagen.
BmwMPower zegt
Kek, kan ik dat hier zo noemen?
ZO ja, kekke bak.
de echte bob zegt
Hmm beetje jammer die (jaren 90) body kit en velgen… meer iets voor een Golf van een jaar of 10 oud. (of 15 mag ook)
Het vermogen is wel erg gezellig voor een 1.6je.
sam zegt
mito gta look a like?
mrB zegt
de DS3 kan dit toch best goed hebben, ook al is die standaard naar mijn mening iets beter. Extra vermogen is natuurlijk wel erg leuk, en 850e voor 40 pk extra is niet duur
Getl4id zegt
Het vermogen wil ik wel, de rest mogen ze houden
davidve zegt
@Getl4id: Idem voor mij
Griffin zegt
@Getl4id: +1. Ik vind al die kermis-opsmuk ook niks maar een update naar 190pk is altijd leuk (200+ is mij wat te veel voor dit ding).
Ricky zegt
Nee doe dan toch maar de standaard look :) Het lijkt net of ze er een plank onder getimmerd hebben die aan alle kanten een beetje uitsteekt.
Zeker op foto 4 vind ik de DS3 niet mooi.
Sorry Musketier :D
ds3lover zegt
geef mij maar de loeb racing edition :D
bakkerst zegt
Mwoah ik heb slechtere bodykits gezien, over het algemeen houden kleinere tuners, zoals Musketier of Irmscher, het net wat netter en bescheidener.
Van mij had de “diffuser” achter wel wat minder gemogen, en persoonlijk vind ik nep carbon nogal sneu, had dan een mooie egale contrast kleur genomen óf het zaakje ook daadwerkelijk van Koolstofvezel gemaakt.. Dit is trouwens veruit de slechtste carbon stickering die ik tot nu toe gezien heb..
Jokkebrok zegt
@bakkerst: Dat zou ik maar niet te hard zeggen…
http://www.autojunk.nl/2010/11/opel-tigra-wrap-fail
akif7 zegt
ik vind het stoer !
DipSaus zegt
Vooral de technische verbeteringen zijn fijn 849,- E voor 40 PK meer is 20,- E/pk…is helemaal niets…
De bodykit had niet van dat neppe carbon gemaakt moeten zijn. In plaats daarvan gewoon meespuiten in carroseriekleur en het ziet er prachtig uit…
ds3lover zegt
waar blijft citrofiel met een reactie?
ds3lover zegt
en wanneer komt citrofiel met een reactie?
ds3lover zegt
@ds3lover: sorry voor dubbele reactie maar hij zij dat ik nog eens moest probere :D
Citrofiel zegt
@ds3lover: Citrofiel is moe en ziekjes dus doet het even wat rustig aan. ;)
jorrit zegt
vind de diepe velgen wel vet, maar zoals eerder genoemd. beetje meer doekoe lappen en dan toch echt dat nepcarbon overslaan.
GOD zegt
Erg vet bakkie.
js zegt
ga zo door met dat blok opvoeren, misschien kan het dan voor de F1 gaan dienen :p
F1 team PSA-BMW
Dimglor zegt
De standaard Ds3 ziet er toch een stukje beter uit hoor..
edgar zegt
tiburon doet mij toch echt ergens anders aan denken maar goed nog steeds vind ik het wagentje zelf wel mooi maar een citroën met tupperware dat kan gewoon niet!
Jippie zegt
El tiburon: de haai. Ik vind de naam wel toepasselijk en gelijk ook het mooiste aan de auto.
RoT___ zegt
Als Musketier zich ook nog even over de THP wil buigen die in de DS3R ligt, wordt het al helemaal leuk. Van 210pk naar 250?
gerwin zegt
ik vind het wel leuk hoor
Tonnie zegt
Ziet er wel heel dik uit, ook die centrale uitlaatjes, ziet er leuk uit!
Freewarefreak zegt
@Thijsj: Vind ik ook.. best een dik ding.. alleen de velgen.. minder.. maar onder de kap.. 230 PK! In een DS3! Dat gaat!
Een maatje van mij heeft een Subaru Impreza met 230 PK.. als die hem volle bak alles laat geven.. wat een acceleratie.. dat trekt als een kanon.. vraag mij dan af hoe dat in zo een klein autootje voelt.
mashell zegt
Matzwarte spatbordverbreders, ik ben verkocht. Maar die wielen, daar is echt wat mis mee die lijken zo klein. Ik zou trouwens wel die bodemschrapers onder de bumper en aan de deur gewoon niet meebestellen.
MichaelvdBroek zegt
Het blijft een frans scheithok..
maar hij ziet er wel grappig uit :)
Esprit_de_Flandre zegt
Hoe verkloot ik een mooi design, in 2 lessen…
Dennis zegt
Ik vind de DS3 een mooie auto, en ik vind de body-kit ook wel mooi. Alleen de velgen vind ik er niet echt onder staan.
Ik zou zo’n 150 pk kopen, lekker standaard laten aan de buitenkant en het geld gebruiken om er 230 pk uit te persen.
Dennis zegt
@ MichaelvdBroek:
Ziet er beter uit dan vele Duitse schijtbarrels! Zeker mooier dan zo’n Audi A1 orgel.
Pallas zegt
Tiburon betekent haai in ’t spaans, niet geheel toevallig ook de spaanse bijnaam van de oorspronkelijke DS.
Citrofiel zegt
@Pallas: Hé, dat wist ik niet. Zijn er nog meer bijnamen van de DS? Snoek (NL), Godin (F), Haai (Sp).
De 2CV had er natuurlijk een heleboel.
albertvl zegt
mischien een beetje te veel pk’s voor dit auto-tje, en al dat plastic is ook niet echt super
FabianVTS16V zegt
Heb zelf sinds gisteren mijn eigen DS3 THP, maar dit vind ik dus echt niet mooi!
Is een beetje overdone.
Tuning is wel weer leuk. maar 340nm is best veel. Die waarde heb ik nog niet eerder gezien bij tuning van dit blok!
Citrofiel zegt
@FabianVTS16V: Maar misschien is die vermogensupgrade dus wel wat voor jou? ;)
jodocus zegt
wat een idiotie om geld uit te geven om je wagen te verlagen en vervolgens je onderstel aan flarden te rijden op al die verkeersdrempels. Geef mij maar een Citroën mét hydropneumatische vering die ik een standje hoger kan zetten om zelfs de hoogste boordstenen te nemen,
Citrofiel zegt
@jodocus: In stedelijke gebieden is een basis-BX sneller dan dit ding, die hoeft niet af te remmen voor drempels. ^^
ds3lover zegt
@Citrofiel: genezen?
Citrofiel zegt
@ds3lover: Voel me weer stukken beter, dank je. :)
YaSo zegt
Deze haai ziet er zeker niet slecht uit…..
FredT zegt
Ik vind dit een heel mooi autootje. Veel mooier dan een mini bijvoorbeeld.
Marc zegt
Leuk idee, kwaliteit uitvoering vind ik niet zo denderend.
Als de body kit nou van écht carbon was(zwarte kleur) dit vind ik er maar goedkoop uitzien.
De voorspoiler vindk ook niet geslaagd maar voor de rest vind ik het een topper ( stoere look, mooie kont,de pktjes zijn ook wel lekker )
Wat betreft sportieve auto’s zou Citroën het systeem activa moeten gebruiken ipv verlaagde veren.
Marc zegt
@Marc: Ik bedoel een aangepaste vering*
Activa zegt
Die vermogentoename daar heb ik zo mijn bedenkingen bij, de zesbak in de C3/DS3 kan maar 300Nm koppel aan, hun waardes liggen een stuk hoger. Verder vind ik hem mooier in origine fabrieksuitvoering of de Racing uitvoering die oneindig veel beter gaat zijn, daar zijn ook de remmen e.d. serieus aangepast. Dus geef mij die maar in Wit/Grijze combinatie = minder opzichtig als de Zwart/Oranje uitvoering ;) .