Niet echt bedoeld voor de straat, maar wel om heel hard mee te racen.
In deze R3 versie van de hippe Citroën is luxe en comfort ver te vinden. Als je houdt van zacht leer en comfortabele stoelen tenminste. De Citroën DS3 R3 heeft namelijk wel technische luxe. Een volledig instelbaar onderstel, een sperdifferentieel, een rolkooi, een 210pk 1.6 viercilinder turbo en dikke 330mm schijven op de vooras.
Om het stuurgevoel weer lekker levendig te krijgen is de bekrachtiging in deze racer hydraulisch. De versnellingsbak is halfautomatisch. Dat betekent lekker snel doorschakelen en continue in de buurt van je maximale vermogen rijden. In totaal weegt de R3 1230kg. Sprinttijden zijn natuurlijk sterk afhankelijk van de gekozen overbrenging. Citroën meldt dat de DS3 R3 eind dit jaar zijn rally-debuut zal maken.
VW Freak zegt
Vet gek!
Flamingo zegt
-edit: offtopic-
JamesBond007 zegt
-edit: offtopic-
AlfaRomeo8c zegt
@jamesbond007: zet die reactie gewoon ergens anders als je dat zo leuk vind…
JamesBond007 zegt
@AlfaRomeo8c:
Oke excuus voor dat. Maar niet doen alsof het je niks doet
i-love-suv zegt
Waarom niet gewoon uitbrengen.Bak iets minder heftig afstellen, interieur erin en verkopen…DRive happy
Edge zegt
Wait a second, moet Loeb hier in rijden? Wtf….. Ik had toch op z’n minst een wat opzichtigere achterspoiler verwacht. Ik vind het meer op een goed uitgevoerd klantenteam lijken dan op een echte fabriekswagen.
De livery staat hem overigens zéér goed.
Flamingo zegt
dit is echt een heeeeele geweldige auto mijn nieuwe lievelingsauto! Yeah!
spykerboy zegt
ziet err goed uit maar zal hem overigens nooit kopen want het is een franse auto :)
Alpinaa zegt
Nu nog wachten op de wrc versie.
jip zegt
Als je het nou op een creatievere manier brengt, Flamingo en James Bond, zoals: Dat Citroen van die auto zo’n sportieve versie zou maken, leek me net zo onwaarschijnlijk als dat Nederland van Brazilie zou winnen! Wel vet dat ze in zo’n klein autootje zoveel pk’s stoppen, hoewel het gewicht me toch vies tegenvalt.
SHFT zegt
“Niet echt bedoeld voor de straat, maar wel om heel hard mee te racen.”
Jammer
JoRRie zegt
Ben benieuwd of wanneer we Kevin Abbring of Hans Weijs Jr. inn dit bommetje te zien gaan krijgen!
Jan zegt
Ziet er supervet uit ! Maar een klein detail klopt volgens mij niet helemaal. Want een r3 houd in dat de motor atmosferisch moet zijn en tot 2000cc is en ongeveer 250pk heeft. Maar mischien is het idd de nieuwe r3t (nieuwe wrc) en dan zit er wel een turbo op en tot 1600cc. Alleen dan vind ik het vermogen heel erg tegenvallen want volgens een engineer bij prodrive hadden ze al bijna meer vermogen uit een 1.6 turbo als een 2.0 turbo omdat ze met de zelfde restrictor krijgen en dus de 1.6 minder last zou hebben van de restrictor ? Maar volgens mij is dit de r3 en dan is het de nieuwe rivaal van de clio r3. Kan niet wachten om kevin abbring in een clio r3 te zien tegen hans weijs in de ds3 r3 :D Dan wordt het echt seconden werk.
jp zegt
@Jan, volgens mij moet het op een productiemodel gebaseerd zijn, dus kan wel turbo-geladen zijn, als het oorspronkelijke model dat ook heeft.
Dit is een voorwielaangedreven auto, en zal zeer zeker niet de auto zijn waarin Loeb volgend jaar het WRC gaat rijden. R1, R2, R3 zijn onderklasses. De wrc auto zal weer meer een prototype klasse zijn. Deze zal 4wd en heel wat meer vermogen hebben.
minimarcos zegt
damn 1230 kg,
wat een ongeloofelijke zwaargewicht,
is ie gemaakt van gietijzer ofzo…
The360box zegt
Zwaar voor zon kleine autootje, geweldige performances.
Citrofiel zegt
Als opvolger van de huidige rally-C2’tjes zal hij prima voldoen, de WRC zal uiteraard nog flink aangepakt worden.
NLBUURMAN zegt
als hij niet voor de straat is, waarom schroeft men er dan kentekens op…
BmwMPower zegt
@NLBUURMAN: Er staan ook kentekens op Nederlandse rallywagens.
citroen zegt
@NLBUURMAN: Dat heeft temaken dat rally auto’s ook een kenteken moeten hebben ivm diefstal en dat ze toch op de weg rijden soms ook de openbare weg
Dimglor zegt
Ziet er toch al beter uit dan die C2’tjes… maarja er goed uitzien is niet zo belangrijk in de rally… Moet vooral vlot vooruitgaan ;)
i-love-suv zegt
Ik denk dat het gewicht afhankelijk is van de reglementen.
de sjonnies zegt
Terwijl de rst van de concurrentie een beetje kek loopt te doen, brengt Citroën zijn kleine naar het rally tarmac toe, Bravo.
Wordt een winnaar.
Gietie zegt
Vette auto! Goed bezig Citroën!
binkie zegt
die gaan we vaak zien winnen :)
KaCh1ng zegt
210 lijkt wat magertjes , je kan zelf straatautos met zoveel pk vinden ..
SjonnieKroket zegt
@KaCh1ng: Reken er maar niet op dat deze jongen achter zal blijven in z’n klasse. Hij zal wel weer, net als z’n oudere broers een kampioen worden.
lambo4all zegt
leuk wagentje om je vriendin in te leren racen!!