Lekker scheuren met een open dakkie!
De prestaties van deze cabrio, hoe chique hij er ook uit moge zien, zijn precies hetzelfde als de epische DS3 Racing. Dit houdt in dat de 1.6 THP 207 pk en 275 Nm levert, naar de 100 km/u sprint in 6,5 seconden en doortrekt tot de 235 km/u.
Het enige echte verschil is het stoffen dakje. Voeg daaraan toe een mooie, donkergrijze lak met de mystieke naam “Moondark”, leg er glanzend zwart gelakte 19 inch wielen onder, zorg hier en daar voor wat “Black Chrome” om het allemaal wat sinister te maken.
Zo zijn er nog wat meer leuke details te noemen, maar de het blijft de vraag of deze concept wordt goedgekeurd voor productie. Waarschijnlijk moeten zich eerst genoeg kapsters hebben gemeld.
munich zegt
Ik ben behoorlijk uitgekeken op de DS3. Iets met overkill…
ds3thp zegt
Ik begreep via mijn dealer dat je inmiddels je bestelling kunt plaatsen ;-)
Aparte verschijning, maar of ik hem zelf zou kopen? Nee, dat niet!
gregorius zegt
ik vind m cool. Zou er wel een gratis 100% waterdicht-dak garantie bij willen hebben met een dichte DS3R vervang auto!
Leuk ding voor mijn vriendin.
Citrofiel zegt
@gregorius: Dat lijkt me inderdaad wel handig om erbij te onderhandelen. Voor zover ik begreep is de dakconstructie in de basis gelijk aan die van de C3 Pluriël, en die staan niet als heel goed te boek…
brabantia zegt
@Citrofiel: fabrikant van het dak is hetzelfde. Constructie zelf verschilt toch wel enorm, de dakbogen zitten bij de DS3 vast. Voor de rest is de afwerking veel beter, verschil in materiaal en isolatie is duidelijk hoor en zichtbaar.
Citrofiel zegt
@brabantia: Dat de dakbogen vast zitten weet ik. Afwerking en isolatie veranderen niets aan de techniek achter het schuiven van het dak. De problemen bij de Pluriël liggen niet bij de dakbogen, maar vaak bij de geleidingskabels, tandwielen en rubbers. Eigenlijk overal behalve de dakbogen dus. ;)
Hoe graag ik ook zou willen vertellen dat deze daken ineens hartstikke degelijk zijn, ik heb teveel negatieve ervaringen gehoord over de Pluriël om dat nog te geloven. Een bevriende Citroën-verkoper zei het ooit zo: Een Pluriël is een prima, betrouwbare auto, je moet alleen niet aan het dak komen…
brabantia zegt
@Citrofiel: aha, zover was ik niet op de hoogte van de lekkage problemen bij de C3, dacht altijd dat het probleem bij de dakbogen lag. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehoord over de DS3 bij de dealer waar ik werk, dus ik heb het gevoel dat dit probleem nu verholpen is..
Citrofiel zegt
@brabantia: Ik hoop het. Ik zal trouwens toegeven dat mijn beeld een beetje verkleurd is. Mijn ouders hebben een Pluriël (eerste en enige auto die ze ooit nieuw gekocht hebben, omdat ze verliefd waren op het model), maar hebben constant problemen. Het dak is al eens vervangen omdat de stof kromp, maar nu is er iets afgebroken in de constructie waardoor zowel het dak als de achterklep niet meer open kan. Enige oplossing volgens de dealer, nogmaals compleet vervangen à 3500 euro.
rufctr01 zegt
@brabantia: een Nederlands bedrijf toch die het dakconstructie voor de Pluriël had bedacht?
Citrofiel zegt
@rufctr01: Klopt, Inalfa in Venray.
betonstaal zegt
@Citrofiel: beetje lekkage hoort toch bij de cabrio-romantiek?
betonstaal zegt
Verdient een kapper zoveel dan? Misschien maar eens wat anders gaan doen dan timmeren.