• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën DS comeback: de D5

Auteur: autoblogger, gepost 27 november 2006 om 23:21 – 153 Reacties

citroen d5


Citrofiel Alert! Een oud bericht over de Citroën D5 is tevoorschijn gekomen op motorpasion.com. De Citroën C6 is lelijk, maar deze impressie is gewoon over the top.

We schreven al eens over een 2CV comeback maar volgens een artikel uit 2005 in een Frans automagazine zou er rond 2012 ook een retro-model van de klassieke Citroën DS komen.

Deze D5 zou twee motoren achterin krijgen (hybride), pneumatische vering (uiteraard), flexibel indeelbare stoelen en meer van dat soort ongein. Het is natuurlijk gokken wat het waarheidsgehalte is, maar ik ben wel erg benieuwd naar de richting die Citroën met haar modellengamma op wil.

citroen d5

citroen d5

Meer info op citroen.mb.ca.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds, Retro

Vorig bericht: « Fifth Gear rijdt in de BMW 335i coupé
Volgend bericht: Audi Q7 vies vadsig door PPI »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mpower zegt

    27 november 2006 om 23:23

    Ik hou wel van retro, maar dit is horror

    Login om te reageren
  2. shivan zegt

    27 november 2006 om 23:32

    ziet er cool uit :O kan james bond er weer een slope:P

    Login om te reageren
  3. Zoef zegt

    28 november 2006 om 00:03

    Ik vind deze impressie geslaagd. Volgens mij heeft hij zelfs het lijnenspel van Michiel gerespecteerd.

    Login om te reageren
  4. Knor31 zegt

    28 november 2006 om 00:04

    Dit is echt afschuwelijk,

    De C6 heeft nog wel stijl, maar dit is echt een gedrocht.
    Het idee van de 2CV is leuk, maar nu gaan ze te ver.

    Het is net als bij de volkswagen beetle, je moet hem niet proberen te evenaren….

    Login om te reageren
  5. armada zegt

    28 november 2006 om 00:09

    laat maar. Elk commentaar is overbodig in dit geval.

    Login om te reageren
  6. Titi zegt

    28 november 2006 om 00:12

    Moet kunnen

    Login om te reageren
  7. Robin zegt

    28 november 2006 om 00:14

    Krijgen ze toch niet verkocht.

    Login om te reageren
  8. Z-Rider zegt

    28 november 2006 om 00:15

    Whahaha

    Oh ehm sorry….

    :)

    Login om te reageren
  9. Titi zegt

    28 november 2006 om 00:21

    Denk aan het het succes van de mini en beetle, waarom niet een DS of beter de SM

    Login om te reageren
  10. niels zegt

    28 november 2006 om 05:17

    “pneumatische vering (uiteraard)” waarom uiteraard?, de oude DS had hydro-pneumatische vering niet gewoon pneumatische vering. En het commentaar dat de c6 lelijk is slaat echt nergens op, de gene die dat heeft geschreven heeft hem niet in het echt gezien.

    Login om te reageren
  11. M Freak zegt

    28 november 2006 om 06:11

    WAT EEN GOD GRUWELIJK LELIJKE ACHTERKANT, HET IS EN BLIJFT EEN CITROEN!!

    Login om te reageren
  12. Jeger zegt

    28 november 2006 om 07:20

    Ik ben een echte citroënfan, maar ik moet zeggen dat dit toch wel een dieptepunt is :) De achterkant gaat nog wel maar de voorkant..

    Login om te reageren
  13. Bart Tuijthoff zegt

    28 november 2006 om 07:57

    Gaaf zeg…ben benieuwd als hij in productie komt hoe hij er dan uit ziet. De voorkant is zeker geslaagd, maar de achterkant moet zeker nog aan gewerkt worden.

    Login om te reageren
  14. Woute® zegt

    28 november 2006 om 08:07

    http://photos1.blogger.com/blogger2/5762/2532/400/sema%2001.jpg Dit ziet er dan toch een heel stuk beter uit.

    Login om te reageren
  15. Woute® zegt

    28 november 2006 om 08:09

    http://citroenid19hotrod.blogspot.com/

    Hier de weblog van de ID.

    Login om te reageren
  16. Kawouter zegt

    28 november 2006 om 08:19

    Ik ben voor dèze auto bereid om van mijn principiele bindende voorkeur voor stationwagens af te stappen. :-)

    Login om te reageren
  17. Rossi zegt

    28 november 2006 om 08:34

    Zag laatst die auto en keek er ff naar. Ziet er best netjes uit. Als je de lampen en een paar details zou veranderen is het een moderne auto…

    Login om te reageren
  18. localhost zegt

    28 november 2006 om 09:14

    Ziet er toch geinig uit? Niet in productie nemen voor de rest…

    Login om te reageren
  19. Ruben zegt

    28 november 2006 om 09:45

    Achterwielaandrijving?!?

    Login om te reageren
  20. Benny1 zegt

    28 november 2006 om 10:13

    Ben benieuwd wat Citrofiel hiervan vind;) maar toch vind ik dit weer duidelijk een citroën.

    Login om te reageren
  21. Djivy zegt

    28 november 2006 om 10:36

    Nee nee nee en nog es nee, beste Autobloggers, de Citroën C6 is zowat de coolste limousine van het moment en dé keuze voor iedere zichzelf respecterende mogol.

    Dit daarentegen is -ahum- kaka.

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    28 november 2006 om 10:40

    @Djivy: En weer eens wordt aangetoond dat smaak heel persoonlijk is. De C1, C2 en C3 vind ik nog wel schattige autootjes, maar daarboven wordt het pas echt kaka! ;)

    Login om te reageren
  23. Michiel_vd_Brink zegt

    28 november 2006 om 11:44

    Retro: to do or not to do?

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/18/retro-to-do-or-not-to-do

    Deze DS-impressie vind ik dus echt kitsch….

    Login om te reageren
  24. Stephano Nuñez zegt

    28 november 2006 om 11:44

    ik vind hem niet …. mooi genoeg

    er zitten teveel vrutsels en lijnen aan

    ( krijg je al gou als je iets fotosoept met vesrchillende auto onderdelen )

    oja .. Mini belde …. ze willen hun dak terug

    Login om te reageren
  25. hoogheid zegt

    28 november 2006 om 11:51

    back to the future.Kijk dit is pas een auto met aparte uiterlijke klasse
    PRODUCEREN ……………?

    Login om te reageren
  26. Michiel_vd_Brink zegt

    28 november 2006 om 12:27

    Bij het maken van deze impressie heeft de illustrator één belangrijk lijnenspel achterwege gelaten.
    DE meest karakteristieke handtekening van de DS en CX zijn hier helaas niet in verwerkt.
    Wie weet welke lijnen ik bedoel, mag het zeggen!

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    28 november 2006 om 12:40

    Dit is een ontwerp dat op mij behoorlijk onrustig overkomt.

    Michiel, ik kan me voorstellen dat het snijpunt van de lijnen niet midden boven ’t dak zit?

    Login om te reageren
  28. Michiel_vd_Brink zegt

    28 november 2006 om 12:43

    Het gaat in dit geval niet om een snijpunt, dat is in deze tekeningen ook niet goed te beoordelen.
    Het gaat om een tweetal andere lijnen die voor de DS en CX zeer karakteristiek waren.
    Zoek de plaatjes van de DS en CX er maar eens bij….

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    28 november 2006 om 12:49

    De daklijn loopt niet vloeiend over in de achterkant. Daardoor wordt m.i. de lange, gestrekte lijn die de DS en de CX hebben bij dit ontwerp onderbroken.

    De taillelijn buigt volgens mij aan de achterzijde ook scherper naar beneden.

    Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk…

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    28 november 2006 om 12:52

    De voorkant doet me overigens meer denken aan een Panhard Dyna dan aan een DS. Te korte snuit?

    Login om te reageren
  31. Lexus zegt

    28 november 2006 om 12:53

    C6 lelijk? sorry hoor maar dat vind ik echt een mooie wagen, tuurlijk smaken verschillen, maar bij deze wagen snap ik het niet zo. Maar goed deze nieuwe snoek ziet er niet zo mooi uit vind ik persoonlijk.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    28 november 2006 om 13:02

    tsja…….oké……….”And we´re moving people! And we´re moving to the next topic!” :)

    Login om te reageren
  33. autoblogger zegt

    28 november 2006 om 13:58

    @Rick dos: wait up!

    @niels: pneumatische vering is toch wel kenmerkend voor een Citroen?

    PS: ik heb ‘em in het echt gezien and it wasn’t pretty… wel origineel, dat wel!

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    28 november 2006 om 14:08

    @autoblogger
    LOL! :)

    And we´re waiting people! And we´re waiting!……… ;) :P

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    28 november 2006 om 14:28

    Ik ben er!
    Dit is echt ongelooflijk oud nieuws, ik had al eens een link naar een langer artikel hierover in een reactie gezet (ik kan het nu niet vinden, mss een leuke functie: alle reacties van een persoon zoeken).
    Ik vind het overigens een best leuke auto. De voorkant doet alleen een beetje gedateerd aan, alsof het idee in 2000 kwam of zo. Als het ouder of nieuwer had geleken had ik het beter gevonden dit doet te recht, te simpel aan. De double chevrons zijn te simpel verwerkt, te recht. Die voorkant moet dus wat dynamischer worden. De achterkant vind ik wel heel mooi. Ze zouden nog wel wat moeten doen aan het dak, want zo recht is het niet mooi. De achterruit moet ook bol of hol worden, niet recht.
    Al met al vind ik het dus een auto die best mooi kan worden, maar ze moeten nog dingen aanpassen. Michiel heeft weer gelijk dat er iets niet klopt. Ik kan niet vinden wat, dus wie zegt het? (desnoods Michiel zelf?)
    Ik heb een andere retro-DS gevonden:
    img src=http://web.telia.com/~u84003985/CITROEN/BILDER/DSFINAL.JPG
    Deze afbeelding zie je wat slechter, maar ik vind hem mooier, hoewel de voorruit niet recht moet zijn, vind ik. Ook de koplampen en ‘grille’ moeten wat veranderd worden, want zo lijkt de voorkant te weinig op de DS.

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    28 november 2006 om 14:29


    dit is hem dan, hoop ik.

    Login om te reageren
  37. slk55 amg zegt

    28 november 2006 om 14:36

    ik vind het idee om de DS als retro auto terug te laten komen, een goed idee. Deze impressie vind ik alleen een beetje rommelig. de achterkant ziet er nog best goed uit, elegant en typisch citroen, wel vind ik het jammer dat ze die kenmerkende knipperlichten in het dak zijn vergeten. Ik vind de onderkant en de bovenkant niet bij elkaar passen op de een of andere manier. de bovenkant lijkt zo van de mini af te komen (vooral foto 1). Verder vind ik de voorkant wel typisch “DS-achtig” maar toch is het een beetje rommelig, daar mag nog wel wat aan verbeterd worden. Ik ben erg benieuwd, niet alleen naar het uiterlijk, maar ook naar alle leuke snufjes die erin komen.

    Login om te reageren
  38. Michiel_vd_Brink zegt

    28 november 2006 om 14:36

    Het gevaar met retro is dat het al heel snel of zelfs bij voorbaat al verouderd uitziet.
    De schets die Citrofiel net toonde is van slechts een paar jaar geleden, maar nu reeds gedateerd.
    Citroën zelf is al veel verder in hun ontwikkeling.

    Hier de zijaanzichten van de DS en CX.

    Login om te reageren
  39. Michiel_vd_Brink zegt

    28 november 2006 om 14:38

    En hier de lijnen waar ik het over had met rood overgetrokken.

    Zie dat de lijnen rond het midden van de auto een stukje evenwijdig lopen en de aandacht van de kijker aan elkaar doorgeven.
    Bij de impressie loopt die lijn van voor naar achter helemaal ononderbroken door…

    Login om te reageren
  40. slk55 amg zegt

    28 november 2006 om 14:42

    hier is trouwens nog een retro DS ontwerp:

    Login om te reageren
  41. RickA4-1.8T zegt

    28 november 2006 om 14:49

    sorry hoor :P
    maar ehh hoe klassiek die auto ook is… ik vind hem nog steeds lelijk :D

    zou er niet in gezien willen worden!

    “Als” je er van houdt koop dan die oude versie.

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    28 november 2006 om 14:57

    @ wie dan ook van autoblog
    Bedankt dat je het plaatje neer hebt gezet ;)

    @ autoblogger
    Houd je mond over de C6! Die is wel mooi!

    @ Michiel
    Ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt gelijk (wanneer niet?). Toch blijf ik de schets die ik gevonden heb mooier vinden dan de auto van dit artikel. Dat kan ook zijn omdat het onduidelijker is, en dat je daarom de fouten minder goed ziet. :P Dat zou heel goed kunnen. Maar ik zie nu wel dat de onderlijn van de zijramen bij de achterdeur omhoog loopt. Dat hoort niet, dat is geen DS. En ik snap niet dat je kunt zien dat hij nu al gedateerd is. Ik zie dat niet.

    “Citroën zelf is al veel verder in hun ontwikkeling.”
    Hoe weet je dat Citroën überhaupt serieus bezig is met een retro-DS. Hoe weet je dat ze verder zijn? Of zit ik hier even niet op te letten?

    Van deze kan ik wel zien dat ze verouderd zijn (zou het lukken? ;) ):

    Login om te reageren
  43. ceesjuh zegt

    28 november 2006 om 14:57

    mooi ding hhor nix mis mee;)

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    28 november 2006 om 14:58

    @ slk 55amg
    Jammer, je was me voor…. :( ;)

    Login om te reageren
  45. Michiel_vd_Brink zegt

    28 november 2006 om 15:03

    @Citrofiel: Citroën is niet verder met de ontwikkeling van deze DS, maar met de ontwikkeling van hun algehele designfilosofie.

    Bovenstaande designschets is overigens van de Nederlandse ontwerper Rob Koch, gemaakt bij NedCar.
    Een design als deze zou tegenwoordig niet meer kunnen bestaan.
    Met de huidige snelheden zal deze auto aerodynamisch levensgevaarlijk worden.
    De aflopende kont is wel mooi, maar zorgt voor veel te veel lift.
    Nog een gevaar van retrodesign dus….
    Vormen van vroeger kunnen praktisch gezien vaak niet meer… vanwege ontwikkelingen op technisch gebied, nieuwe aerodynamische kennis, hogere snelheden en veiligheidseisen.

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    28 november 2006 om 15:20

    @ Michiel van den Brink
    Aha, ik begrijp het. Toch is het jammer…

    Login om te reageren
  47. Mark Lemmens zegt

    28 november 2006 om 15:26

    Ik ben geen citroen fan, maar dit ziet er erg mooi uit. Gaaf in dezelfde kwaliteit als de beatle, en mini.

    Login om te reageren
  48. Greg zegt

    28 november 2006 om 15:42

    U heeft in het verleden gehoord.. vreemd, maar wel lekker.
    Dit hier is vreemd en niet lekker

    Login om te reageren
  49. Klassiekerrally zegt

    28 november 2006 om 15:53

    Michiel, je hebt me (ons?) de ogen weer geopend. Die parallel lopende lijnen heb ik nooit bewust waargenomen!

    Login om te reageren
  50. JLJ zegt

    28 november 2006 om 16:00

    Ik hoop niet dat ze ooit met iets zo retro komen. Stijlelementen Ok, maar een kopie? Dat is zo on-Citroën!

    Login om te reageren
  51. filip zegt

    28 november 2006 om 16:03

    ECHT vette car
    koop ik zeker
    oude auto’s in nieuw kleedje : super
    spijtig dat iedereen em slecht vind
    geen smaak???

    Login om te reageren
  52. Fova' zegt

    28 november 2006 om 18:15

    Ik heb deze foto 2 jaar geleden al in een frans tijdschrift zien staan!!

    Login om te reageren
  53. Appeltje zegt

    28 november 2006 om 18:25

    Ik vind de C6 best mooi, hoewel de achterkant er niet uit ziet. Deze D5 vind ik… Apart… Niet vreselijk lelijk eigenlijk, maar een remake is vaak minder dan het orgieneel. De DS vind ik bijvoorbeeld een ongekend mooie auto, echt helemaal af. Onder andere daarom vind ik dit een stuk minder.

    Login om te reageren
  54. ceesjuh zegt

    28 november 2006 om 19:13

    zeik niet zo hij is gewoon SUPER vet !!!

    Login om te reageren
  55. Turbopaultje zegt

    28 november 2006 om 19:25

    Citaat : ” De aflopende kont is wel mooi, maar zorgt voor veel te veel lift.
    Nog een gevaar van retrodesign dus….
    Vormen van vroeger kunnen praktisch gezien vaak niet meer… vanwege ontwikkelingen op technisch gebied, nieuwe aerodynamische kennis, hogere snelheden en veiligheidseisen.”

    Wat is dit voor een nonsens ? Aerodynamisch gezien is er helemaal niets mis met de druppelvorm ………integendeel. Bovendien worden vele auto´s tegenwoordig met subtiele en minder subtiele trucs op hoge snelheden stabiel gehouden. Ergo, ik ben het met de bovenstaande uitspraak volledig oneens en zie eerder kansen dan gevaren om andere vormen, dus ook retro, te creeeren.

    Login om te reageren
  56. Peugeot407coupe zegt

    28 november 2006 om 20:31

    gasten, dit is gewoon geweldig! bij een ander merk is het horror, maar bij citroen past het gewoon! Top!

    Login om te reageren
  57. Skyline.. zegt

    28 november 2006 om 21:56

    Dit vind ik echt gewoon te mooi om waar te zijn! De oude vond ik ook mooi,, op 1 of ander manier,, lijkt me leuk als deze zou komen!

    Login om te reageren
  58. Hextrasher zegt

    28 november 2006 om 22:20

    Schitterende remake, in productie nemen! Hierna ook graag een retro look GS en CX.

    Login om te reageren
  59. roos zegt

    29 november 2006 om 16:18

    ik vind het wel een toffe auto. en de C6 vind ik ook mooi

    Login om te reageren
  60. Gideon Buurma zegt

    7 december 2006 om 18:10

    ik vind het super, ja dan wel de GS Birotor:) met wankelmotor

    Login om te reageren
  61. renault freak zegt

    9 december 2006 om 16:20

    kan je er ook nog mee rijden of heb j een stel paarden nog???
    afschuwelijker als dit kan niet( ebn ik maar denke dAT DE C6 HET TOPPUNT VAN LELIJKHEID WAS)

    Login om te reageren
  62. Citrofiel zegt

    11 december 2006 om 18:12

    Dit was mss een beetje een verkeerde reactie. Opnieuw:

    @ renault freak (is er geen naam voor een renault freak, zoals voor Citroën er wel is: Citrofiel ;) )

    Jammer dat je er zo over denkt. Wat maakt Renaults mooier dan? Je zou denken dat als je van een Frans merk houdt, de ander er toch ook mee door moet kunnen. Vaag. Ik vind deze auto wel leuk, en de C6 is gewoon mooi naar mijn inziens. :P

    Login om te reageren
  63. jasper zegt

    18 december 2006 om 15:26

    Ik ben laatst bij de citroen fabriek in frankrijk geweest, en daar heb ik met de manager gesproken hij zegt dat ze misschien inderdaad een retro versie gaan maken van de ds, maar dan kan de klant kiezen tussen hydride en bezine of diesel en of hij de motor achterin wil hebben of voorin. Ik vind het trouwrens een prachtige wagen, zelf heb ik pas nog naar een c6 gekeken en die ga ik misschien wel kopen, maar als deze op de markt komt dat ga ik er zeker een kopen.

    Login om te reageren
  64. Citrofiel zegt

    19 december 2006 om 11:26

    @ Jasper; Ben je serieus!? Dat lijkt me fantastisch, maar zoveel keuze (diesel, benzine, hybride, voor/achter) lijkt me een beetje moeilijk te maken. Vooral motor voor/achter is toch een heel ander idee en zal veel aanpassingen vergen. Het lijkt me vreemd. Anyway, ik hoop dat je een C6 koopt, want ik zie er nog veel te weinig. :P

    Login om te reageren
  65. justin zegt

    20 december 2006 om 12:44

    De C6 is heel mooi,maar dit is ook echt een te gave auto,alleen jammer dat ik mijn rijbewijs nog nie heb:P
    Maar ze kunnen er best nog wel wat verkopen,moet lukke!

    Login om te reageren
  66. Rein zegt

    22 december 2006 om 15:50

    Er is maar één Citroën D-type. Daarvan worden al 31 jaar geen auto’s meer geproduceerd. Jammer, ik zou graag een nieuwe hebben, maar hoop van ganser harte dat nooit een Retro-model wordt uitgebracht. De originele komen prima mee in het verkeer en alle nieuwe modellen die worden “gebaseerd-op-DS”, zullen erbij verbleken…

    Login om te reageren
  67. Ruben zegt

    24 december 2006 om 03:58

    Dit is echt horror…toppunt van lelijkheid!
    En ik maar denken dat ’n Fiat Multipla de lelijkste was.

    Login om te reageren
  68. Gideon Buurma zegt

    24 december 2006 om 12:47

    @ Ruben

    Dit is echt horror…toppunt van lelijkheid!

    Correctie, jij vind het echt horror, mening is persoonlijk dus geen feit. waarschijnlijk vind ik ook dat jij een lelijke auto hebt. Gezien je commentaar op Cit. ben je waarschijnlijk, of een heel zielig kneusje met een Golf 1 die aan alle kanten rot, of je hebt helemaal geen auto, of je bent zo’n lease sukkel met zo’n passat die je zelf niet betaald hebt.

    Login om te reageren
  69. w0o0dy zegt

    24 december 2006 om 13:09

    @Gideon: een paar dingen:
    1) Als iemand het niet met jou eens is of andersom dan wordt het alleen maar nog pijnlijker duidelijk wat voor een loser je bent als je je verlaagt tot stompzinnig gescheld.
    2) ik weet toevallig wat Ruben rijdt en je zit er mijlen (;-) ) ver naast.
    3) slap ontwerp, een DS waar ze de scherpe randjes vanaf hebben gehaald. Er is niets mis met iemand die dat horror noemt.

    Login om te reageren
  70. Gideon Buurma zegt

    24 december 2006 om 13:11

    @ Wooody

    niets mis met iemand die dat horror noemt.

    het is geen horror, je noemt het horror

    Login om te reageren
  71. Ruben zegt

    24 december 2006 om 21:08

    Goed gesproken w0o0dy!!!

    En idd ik rijd geen golf/passat of wat voor duitser dan ook…ik rijd al ’n tijdje Toyota en ook die hoef je niet mooi te vinden…het is wat ik er van vindt!
    Dit is gewoon ’n concept die de showroom nooit zal halen,en gelukkig maar ook.
    En dat schelden daar haal je alleen jezelf mee omlaag…je zet gewoon jezelf enorm voor lul.

    Login om te reageren
  72. Citrofiel zegt

    24 december 2006 om 21:19

    Help!, als ik al deze reacties lees worden alle argumenten door elkaar gegooid, en van beide zie ik nu wel wat in. Het is leuk, en toch zal hij het niet halen bij het origineel, die nauwelijks onderdoet voor hedendaags verkeer. IK WEET HET NIET MEER!!!! Maar ik blijf het wel leuk vinden als Citroën er geld mee kan verdienen… ;)

    Login om te reageren
  73. Marcel zegt

    27 december 2006 om 23:20

    wat een vette bak!

    Login om te reageren
  74. Thomas zegt

    5 januari 2007 om 22:37

    Vette bak alleen ze moeten die koplampen wat verder doortrekken en die achterkant met z’n lage snoet wat optrekken voor de rest issie gewoon supergaaf en een supergaaf idee=D

    Login om te reageren
  75. Troflek zegt

    7 januari 2007 om 19:44

    Als Citroenfan en voormalig (snik) eigenaar van een D Super 5 meen ik ietwat recht van spreken te hebben. Deze wagen is naar mijn mening echt een gemoderniseerde snoek. Verder mankeert er niets aan behalve dan dat hij hier en daar nog wat vervormd moet worden om hem commercieel rijp te krijgen. Het gaat hier ook immers alleen maar om een impressie. En die impressie geeft mij al genoeg informatie. Lekker eigenzinnig, aparte uitstraling en van binnen als de echte ouderwetse Citroens. UNIEK. En zo hoort het ook. Nu maar wachten of Citroen de kans krijgt van Peugeot om een dergelijk model verder te ontwikkelen. En in 6 woorden voor iedereen die wil weten hoe ik over de C6 denk: Mooie kar, te groot, te duur. Wordt dus commercieel gezien het SM verhaal. Allemaal lekker kijke enne nix kope.

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    15 februari 2007 om 20:27

    Aha, nog iets wat niet klopt wat me nu pas bewust opvalt. De zijkanten van deze D5 lopen recht naar beneden, die van de DS zijn bol. Dat is toch ook iets wat heel erg het aanzicht van een auto bepaalt, en wat dus gewoonweg fout is aan deze D5.

    Login om te reageren
  77. Bayerische Motoren zegt

    1 maart 2007 om 22:29

    Nog een handvat op het dak en een snoer met stekker heb je gelijk een echt strijkijzer.

    Login om te reageren
  78. Jan zegt

    20 maart 2007 om 15:28

    De voorziide vind ik prachtig, de achterzijde zou ik toch meer in de vorm maken van de oude getrouwe DS. Ik hoop van harte dat ze dit model in productie nemen, al zou ik dus de achterzijde iets wijzigen.

    Login om te reageren
  79. de sjonnies zegt

    10 april 2007 om 18:59

    Retro design is een gebrek aan fantasie !

    Login om te reageren
  80. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 16:40

    @ de sjonnies; En ga je dat nu bij elke blog over een retrodesign zetten? Veel succes ermee…

    Login om te reageren
  81. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 17:25

    @citrofiel

    ik heb nog een mooie impressie van de nieuwe citroen SM voor je.. nieuwschierig?

    Login om te reageren
  82. de sjonnies zegt

    11 april 2007 om 17:37

    Dit was een quote van Patrick Le Quément, de man die de Twingo heeft ontworpen en ja, retro design is armoe, kijk maar naar die arme Amerikanen met hun Mustangs, behalve de New Mini is geen enkel retro design een succes in Europa en Sjonnie rijdt C6 Diesel moet jouw als Citrofiel toch strelen, een Citroen die weer lang en laag is !

    Login om te reageren
  83. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 17:49

    @ de sjonnies; Sjonnie rijdt C6 diesel?! Ik neem al mijn commentaar terug! Je bent fantastisch! ;) (ik verwachtte het alleen niet, dat iemand die in een C6 rijdt zichzelf sjonnie noemt… Dan denk ik aan een getupperwared Golfje. Maar oke)

    @ slk55 amg; Zeker ben ik nieuwsgierig!

    Login om te reageren
  84. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 18:05

    misschien ken je hem al, maar deze kwam ik tegen op de site van CWWcardesign:

    http://www.cwwcardesign.com/cars/citroensm.html

    erg mooi vind ik zelf.

    Login om te reageren
  85. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 18:12

    Leuk! Ik vind hem alleen niet zo mooi, maar de SM vond ik altijd al een dubieuze lijn hebben. Dat maakt hem wel leuk, maar niet mooi. Mocht hij echter uitkomen, dan ben ik de eerste om dat toe te juichen! (of gooi ik nou wat uitdrukkingen door elkaar? Ik vind het zelf nogal vaag klinken namelijk). Ik vind het flauw dat ze niet de achterkant ook laten zien, die zal de grootste verandering hebben ondergaan. En die met het afgedekte achterwiel vind ik het mooist, de ander ziet er heel vreemd uit.

    Login om te reageren
  86. de sjonnies zegt

    11 april 2007 om 18:14

    Sjonnie is en blijft natuurlijk fout, dat hoort bij een Sjonnie maar Sjonnie heeft zelfs een BT 24 in de restauratie staan, moet jouw als Citrofiel wel wat zeggen….. lees Sjonnies stukkie maar over de vergelijkingstest tussen de BM, de C6 en de Volvo en het is waar, Sjonnies vriend Fredje F (Duitser) gaat ook voor een dikke C6 !

    Login om te reageren
  87. julius zegt

    11 april 2007 om 18:26

    oke de c6 is prima maar lijkt in geen opzicht op een ds of cx
    niet echt een opvolger dus.
    de cx lijkt op een ds maar dan moderner (voor die tijd)
    maar dit.
    dit lijkt iets te veel op een ds
    en die achterkant is om te kotsen

    Login om te reageren
  88. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 19:08

    @ julius; Waarom niet dan? Wat is er zo typisch aan de DS en CX wat bij de C6 ontbreekt?

    Login om te reageren
  89. Troflek zegt

    11 april 2007 om 20:12

    Heb op cardesign de nieuwe SM gezien en ik ben verliefd. Houd op met zeuren over een kontje, een achterlichtje of een lijntje hier en een streepje daar. Deze auto is GEWELDIG. De echte SM’er weet dan waar ik het over heb. Heb je nooit in een SM gereden houd dan op met meepraten. Je weet dan niet waar je het over hebt. Eerst omhoog en dan vooruit!!!! Het is jammer dat ze niet te betalen zijn. Dit design zal trouwens nog wel een streepje duurder worden.

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    13 april 2007 om 17:47

    @ Troflek; Ach, liefde maakt blind… ;)

    Login om te reageren
  91. citroënfreak zegt

    7 mei 2007 om 17:49

    Zijn er dan eigenlijk productieplannen voor dit model of is het slechts een concept.

    Login om te reageren
  92. Citrofiel zegt

    7 mei 2007 om 17:55

    @ citroënfreak; Het is gewoon een ontwerp (al behoorlijk oud), volgens mij niet eens van Citroën zelf. Er zijn dus geen plannen mee.

    Login om te reageren
  93. julius zegt

    19 juni 2007 om 20:17

    citrofiel;
    wat er verkeert aan de c6 is: niks het is een beestachtige mooie auto!
    als ik er geld voor zou hebben zou ik hem direct kopen!
    alleen lijkt hij niet direct op zijn opvolgers.
    als je in het instructie boekje kijkt zie je dat bij de afmetingen de achterkant (op citroen.nl kun je hem douwnlouden) hij precies op de ds/id lijkt.
    en als je een tijdje blijft kijken zie je het ook. dus er is niks mis met de citroen C6!!

    Login om te reageren
  94. julius zegt

    19 juni 2007 om 20:20

    mensen ga allemaal naar autoscout24.be en zoek op citroen c6
    er staat een c6 voor iets minder dan 40,000 euro! veertig duizend euro
    dat is helemaal niks en met alles er op en der aan.
    dat is ongeveer net zo veel als een toyota avesis met alles er op en der aan
    kopen die hap!

    Login om te reageren
  95. citrofiel zegt

    23 juni 2007 om 16:23

    dit is gewoon fantasies

    de oude ds is al een schitterende auto nu de nieuwe echt geweldig

    Login om te reageren
  96. VivelaFRANCE zegt

    24 juni 2007 om 20:55

    @Citrofiel,

    Exact! De DS is gewoon de beste! Nu alleen nog de volgende generatie eraan laten wennen. Of anders gezegd; de volgende generatie ook wat plezier geven! De schoonheid van de DS, in de moderne technologie van nu! een fantastisch idee!

    Login om te reageren
  97. Citrofiel zegt

    24 juni 2007 om 21:05

    @ Citrofiel; Indien je van plan was vaker hier op Autoblog te reageren, zou je dan een andere naam willen kiezen? Er is namelijk al een Citrofiel, schijnt.

    Login om te reageren
  98. Lola zegt

    29 juni 2007 om 16:04

    Niets beter dan de echte DS!
    Een prachtige designauto voor die tijd en nu steeds nog prachtig vind ik!

    Deze heeft er iets van weg, maar de achterkant trekt op niks.

    Login om te reageren
  99. h.berger zegt

    18 april 2008 om 15:38

    Wat zijn die Fransen toch steeds weer in staat topauto’s te ontwerpen. Wat een lef en fantasie, dit in tegenstelling tot de boeren Opeltjes

    Login om te reageren
  100. Citrofiel zegt

    18 april 2008 om 15:58

    @ h.berger; Lef en fantasie heeft elk merk, als het op concepts en photoshoppen aankomt. Niet elk merk daarentegen heeft ook de durf om het model zo uit te brengen, en ik betwijfel of Citroën dit wel heeft. Let wel: Dit plaatje van de D5 is al jaren oud, en nog steeds is er van de kant van Citroën niets vernomen. Ik zou dus niet te hard hopen op een retro-DS.

    Login om te reageren
  101. Gideon zegt

    18 april 2008 om 16:42

    @ Citrofiel,, let wel… dit artikel is ook al 2 jaar oud!

    Login om te reageren
  102. Citrofiel zegt

    21 april 2008 om 18:13

    @ Gideon; Je meent het… Toch alleen maar een bevestiging van mijn verhaal? Nog steeds niets erover gehoord…

    Login om te reageren
  103. Gideon zegt

    21 april 2008 om 18:25

    @ Citrofiel, dat klopt nog steeds niks gehoord..

    je geeft aan of je betwijfelt of citroën deze durf wel heeft, ik denk het wel, of ze deze daadwerkelijk uitbrengen weet ik niet, maargoed bekijk de C6 eens of de C3 pluriel(het welbekende ei van citroën) en bijvoorbeeld de (oude)DS, zijn ontwerp lag al ver vooruit in de tijd. Geen enkel merk had het lef zoiets uit te brengen.. Ik denk dat jij..als Citrofiel dit toch wel in moet zien!

    Login om te reageren
  104. Citrofiel zegt

    21 april 2008 om 21:01

    @ Gideon; Natuurlijk hebben ze lef. En hebben ze vooral lef gehád. Ik weet echt niet of Citroën het wel zou durven om dit te doen. Een C6 is een stap, een bijzondere auto in die klasse. Een nieuwe DS zal toch minstens in dezelfde klasse moeten zitten (alleen al om het kannibalisme is het dus onwaarschijnlijk), en die is nog een stapje verder dan de slecht verkopende C6. Uiteindelijk draait alles toch om winst, en deze auto helpt daar niet bij.

    Login om te reageren
  105. Troflek zegt

    21 april 2008 om 23:52

    Heren, heren. Stop nou met dat gedebatteer over een auto die er toch niet komt. Citroen heeft zijn ziel verkocht aan Peugeot. De nieuwe C5 is daar HET bewijs van. Er is nu een Citroen C5 zonder hydraulisch systeem te koop. Straks komt de nieuwe 407. Wat is dan nog het verschil?? Met deze switch laat Peugeot zien wie de baas is. Het hek is van de dam. En dan denken jullie nog aan een retro DS????????????????? Op de markt te brengen door Citroen?? En Peugeot gaat dat betalen?? Wake up boys. Het wordt een zure citroen.

    Login om te reageren
  106. Gideon zegt

    21 april 2008 om 23:57

    hahahah leuke dingen worden er altijd ter plekke verzonnen of op verjaardagsfeestjes.

    Het enige waar Peugeot zijn input op heeft zijn de motoren die gebruikt worden en de onderdelen… Wat betreft het design.. it’s is all Citroën..

    en de c5 zonder hydrauliek heeft niks te maken met dat Peugeot dit graag wilde… nee dit moet de doelgroep aanspreken die een C5 mooi vind, maar geen hydrauliek onder z’n auto wil. Bijv. een Passat rijder die weleens wat anders wil dan de “Deutsche Einheits Wurst”

    Login om te reageren
  107. Troflek zegt

    22 april 2008 om 00:15

    De GS had hydrauliek, De C4 niet. Werd te duur. De C5 gaat nu 50/50 die kant op. De C6 telt niet mee want daar worden er maar een paar van verkocht. En het design van de C5: Opgeleukte, nagenoeg copie van Audi A6.
    Waarom noemen we de break geen break meer?
    Al met al is de C5 minder onderscheidend, meer copie, minder origineel dus meer Peugeot. Wie wil er nou in hemelsnaam een Citroen ZONDER hydrauliek. De C5 wordt nu een eenheidswurst. Die Passatrijder trapt er echt niet in. Gaat wel in een Audi of BMW rijden. Waar is de tijd van originelen: GS, DS, CX en SM??

    Login om te reageren
  108. Gideon zegt

    22 april 2008 om 00:18

    c6 worden er overigens genoeg van verkocht..exact wat citroën zelf verwacht heeft..

    PS ik zie geen enkele overeenkomst tussen de c5 en de a6 sorry hoor totaal verschillende auto’s enige wat is zie is dat citroën, de VAG groep voorbij is gegaan wat betreft afwerking

    ik denk dat de passat rijder er wel intrapt aangezien de citroën garages al vollopen met bestellingen op de nieuwe c5..

    Login om te reageren
  109. Troflek zegt

    22 april 2008 om 00:30

    Gideon: Fijn dat je zo enthousiast blijft. Ik heb me dus vergist. Er worden waarschijnlijk heel veel C6jes verkocht maar ik zie ze dan waarschijnlijk gewoon niet. En de gelijkenis met een A6 niet zichtbaar??? Kom nou, zelfs met een klein beetje goede onwil moet het lukken om het op het netvlies te krijgen. Ook nog wel wat Mondeo erin. Maar dat is niet vreemd gezien het weinig originele van de auto. Citroen is niet meer voor individualisten. En vollopen met bestellingen; ja dat is niet zo gek. Ik vind het ook best een mooie bak. Zou hem zelf ook wel willen kopen. Maar vindt je het gek, ben ook altijd verliefd geweest op een A6.

    Login om te reageren
  110. Gideon zegt

    22 april 2008 om 00:38

    ik vind het wel gek dat je hem mooi vind,, want een a6 is net een kerstboom met z’n ledverlichting net als de nieuw a4 en r8.. het kan misschien brandstof besparend zijn die led verlichting maar daarom zit het niet op een audi. Ik heb overigens niet gezegd dat er veel verkocht worden, ik heb alleen gezegd genoeg.. dus naar de verwachtingen van Citroën zelf. uiteraard is deze auto niet betaalbaar voor de meeste mensen. en gelukkig valt deze auto niet in de smaak van de gemiddelde nederlander.. want stel je voor een rijke aso golf rijder in een c6, dan zou ik spontaan van merk veranderen geloof ik.. als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel de duitseauto weggebruikers. dan praat ik voornamelijk over de VAG-groep.

    Als je ze ziet rijden denken ze dat ze een Ferrari hebben,,terwijl ze maar in een Golf rijden. Het liefste 28inch wielen eronder zodat het net lijkt alsof ik in een R8 rij.

    Voorrang geven of netjes een richting aangeven hebben ze nooit van gehoord..

    Login om te reageren
  111. Gideon zegt

    22 april 2008 om 00:40

    ja ik denk dat ik het zie, ze hebben allebei 4 wielen..

    ik zie echt geen gelijkenis, al vind ik de achterlichten van de nieuwe c5 wel een beetje lijken op die van de e90 coupe EN DUS NIET OP EEN AUDI! sorry als je zegt ja: de c5 lijkt als je je ogen dichtknijpt van achter op een e90 coupe ok, kan ik begrijpen.. maar een a6? ? ?

    Login om te reageren
  112. 9000cse zegt

    22 april 2008 om 01:17

    @ Citrofiel, Troflek en Gideon

    Leuk, dat jullie een oude blog weer eens “leven inblazen”. Ik wil er het volgende over kwijt:
    Ik weet uit zéér betrouwbare bron (en dit meen ik serieus: Direction de la Communication de PSA Peugeot Citroën, 75, avenue de la Grande Armée, 75116 Paris), dat Citroën de uitdrukkelijke opgave heeft om commerciëel verantwoorde Citroëns te bouwen, die zich kunnen meten met de concurrentie in het betreffende segment. Dat Citroën zijn rol als voormalig trendsetter moet inwisselen voor een merk, dat accenten moet gaan zetten in de markt van Europese premium producenten, wil alleen maar zeggen, dat PSA een belangrijke stap heeft gezet om het voortbestaan van de Franse automobielindustrie veilig te stellen. De C5 is hiervan het eerste product en laten we wel wezen: Erg goed geslaagd, of niet soms?
    Wat de C6 betreft, ik heb deze auto serieus in overweging genomen, maar wat de lease-condities betreft moet ik zeggen, dat die mij te onvoordelig zijn en ik waarschijnlijk voor………..Volvo zal gaan! (Citrofiel, het spijt me!)
    Verder nog dit: Een Audi A6 vergelijken met een Citroën C6? Nieuw brilletje halen. De enige overeenkomst is de 6 in de typeaanduiding, en dan vind ik die van de C6 nog de mooiste!

    Login om te reageren
  113. Troflek zegt

    22 april 2008 om 20:35

    Citrofiel

    Hoho, ik vergelijk een c5 met een a6. Niet een c6 met een a6. En ja, ik weet ook dat ze in een verschillend segment zitten.
    Hoe kan je jezelf trouwens een Citrofiel noemen als je een volvo gaat uitzoeken. Alhoewel ik zelf na 25 jaar Citroen rijden nu al een jaar in een Hyundai toer. Ik heb wel begrip maar je zult toch een andere naam moeten uitzoeken. En inderdaad de c5 is errug goed geslaagd (maar niet meer origineel) Overigens waarom neem je zelf niet een nieuwe c5. Erg veel waar voor je geld. Kun je het geld voor alle accesoires om een volvo wat op te leuken in je zak houden en andere leuke dingen doen. Op een exclusive of een V6 zit bijna alles.

    Login om te reageren
  114. 9000cse zegt

    22 april 2008 om 21:13

    @ Troflek

    Ik denk, dat je je vergist hebt in degene, die reageert op jullie reacties. Kijk nog eens goed. Ik ben niet Citrofiel!

    Login om te reageren
  115. Troflek zegt

    22 april 2008 om 22:36

    Oeps SORRY Citrofiel. Bedankt voor de terechtwijzing 9000cse. Zal voortaan beter uitkijken. Heb misschien toch dat brilletje nodig. En van een saab naar een volvo? ach dat begrijp ik.

    Login om te reageren
  116. Gideon zegt

    22 april 2008 om 23:09

    Trouwens een flinke achteruit gang: Citroën —> Hyundai

    Login om te reageren
  117. Citrofiel zegt

    23 april 2008 om 16:35

    En toch ben ik bang dat ik het met Troflek eens moet zijn… :?

    Login om te reageren
  118. Troflek zegt

    23 april 2008 om 19:19

    @Gideon
    Ja dat kun je nu wel zeggen maar als je moet kiezen tussen weer een C5 en al die andere modellen die er allemaal hetzelfde uitzien of een Santa Fe 2.2 diesel en je wilt eens echt wat anders en hoog zitten en je maakt 4 proefritten en dat bevalt eigenlijk wel goed en je rijdt ook eens heel wat anders dan ………………. Ook sorento geprobeerd. Verschil dag/nacht.
    En inderdaad, geen inklapbare sleutel (grote ergernis) geen xenon, geen electrische stoelen, geen radio etc, minder comfort. Maar wel een trekgewicht van dik 2 ton. Een motor die er met de caravan vandoor gaat als was het een boodschappenwagentje en een wegligging die de combinatie heeft om U tegen te zeggen. Elluk voordeel hep se nadeel. Ik ben nog tevreden maar de Crosser lonkt (4WD) (maar dan op gas als dat kan) of toch maar weer een c5??? Moeders wil niet meer terug. Vindt dat hoog zitten eindeloos en veilig. En met de uitstraling van de SantaFe dwing je op de weg respect af. Heb dat onlangs heel erg ondervonden omdat ik een tijdje een klein vervangend autootje moest rijden. Maar nu eind over SantaFe want dit blog gaat toch over Citroen en de toekomstige DS. Hahahaha die komt er echt nooit.

    Login om te reageren
  119. Citrofiel zegt

    23 april 2008 om 21:50

    @ Troflek; WAT? Geen radio? Foutje? Audio hoort toch standaard in zo’n bakbeest? Met zo’n prijs? :o
    Respect afdwingen? Met de nadruk op dwingen? :P Hoop het niet. ;)
    En een C-Crosser lijkt me wel goed genoeg. Als het maar weer een Cit wordt. :twisted: ;)

    Login om te reageren
  120. Gideon zegt

    23 april 2008 om 22:30

    als je net als elke suv mongool achter op me bumper zit. dan zal ik je een laten zien hoe hard een citroën kan remmen, respect dwing je niet af.. veel mensen denken dat ze een één of andere terrein wagen hebben die alles kan, terwijl het eigenlijk maar een zielig auto’tje is met grote wielen en hogere veerpoten.. want op het terrein bakken ze niks klaar.. Of tewel PC Hoofdstraat Tractoren.

    Wat heb je er aan…benzine slurpers, hoog zwaartepunt dus slechte wegligging, en ze kunnen niet eens off-road [url]http://www.youtube.com/watch?v=be9oyNN0V40[/url]

    dit werd er ook wel in een eerder artikel geschreven:

    Terreinwagens zijn cool, want die hebben tenminste iets waar ze werkelijk goed in zijn, ook al zijn sommigen wat luxer uitgevoerd dan gemiddeld. SUV’s zijn auto’s die alles willen zijn en alles willen kunnen, maar tegelijk kunnen ze helemaal niks op een efficiënte, effectieve manier.
    Om echt hard te kunnen gaan moeten ze onevenredig veel zuipen, ze zijn dik, zwaar, veel te groot en bieden toch een stuk minder binnenruimte dan een gemiddelde stationwagon en ze zijn onveilig voor de omgeving. Kortom, een echte auto met een identiteitscrisis en bijbehorende onhebbelijkheden voor mensen met een minderwaardigheidscomplex.

    Toevallig vroeger veel gepest door bullebakken?:P

    Login om te reageren
  121. Gideon zegt

    23 april 2008 om 22:34

    Als je net als elke andere idioot met die PC-Hoofdstraat-tractor aan het bumperkleven bent bij mij, denken dat je over een andere auto heen kunt rijden.. dan zal ik je eens laten zien hoe hard je moet remmen om een citroën niet te raken, want ik heb een hekel aan bumperklevers en helemaal aan suv-kutten bumperklevers. Respect krijg je, dat dwing je niet af..

    Dit werd er eerder ook geschreven over de PC Hoofdstraat Tractors

    Terreinwagens zijn cool, want die hebben tenminste iets waar ze werkelijk goed in zijn, ook al zijn sommigen wat luxer uitgevoerd dan gemiddeld. SUV’s zijn auto’s die alles willen zijn en alles willen kunnen, maar tegelijk kunnen ze helemaal niks op een efficiënte, effectieve manier.
    Om echt hard te kunnen gaan moeten ze onevenredig veel zuipen, ze zijn dik, zwaar, veel te groot en bieden toch een stuk minder binnenruimte dan een gemiddelde stationwagon en ze zijn onveilig voor de omgeving. Kortom, een echte auto met een identiteitscrisis en bijbehorende onhebbelijkheden voor mensen met een minderwaardigheidscomplex.

    Kortom helemaal mee eens!

    Login om te reageren
  122. Gideon zegt

    23 april 2008 om 22:42

    PS een Citroën op gas? vragen om problemen! koop dan een Volvo Bi-Fuel…

    Login om te reageren
  123. Troflek zegt

    24 april 2008 om 19:10

    @Gideon
    Ik reageer alleen op je laatste reactie van 22.42 uur. De eerdere 2 zijn mijns inziens ietwat gebaseerd op jaloezie.
    Mijn ervaring met BX, Xantia EN C5 op gas zijn gewoon goed te noemen. Dus schroom niet en doe het maar rustig hoor. Het kan echt geen kwaad.

    Login om te reageren
  124. Gideon zegt

    24 april 2008 om 19:14

    nee hoor geen jaloezie, ze zijn in geen enkel opzicht nuttig!

    Maar even over een c5 op gas, vragen of gezeik, ben volop citroën liefhebber maar dat is gewoon echt vragen om gezeik.. Een eerlijke dealer zal het je ook afraden te kopen..

    Login om te reageren
  125. Troflek zegt

    24 april 2008 om 19:17

    @Citrofiel
    Nee; geen radio, mag je er zelf inkopen. En dan nog dubbel din ook anders is het geen gezicht. Het komt zoals altijd uit de lengte of de breedte met de verkoopprijzen. En je reactie met respect afdwingen is terecht. Ik heb alleen maar bedoeld dat zo’n wagen op de omgeving overkomt als iets wat potentieel gevaarlijker is als een “gewone” lage auto.
    Het is een automatische reactie. Huur er maar eens 1tje voor een paar dagen en ga eens een blokje om. Je zult versteld staan van hoe de omgeving inenen met je omgaat. Of het nu een SUV is of een bestelbus. Maakt niet uit. Here it is the size that matters. Zo beter??

    Login om te reageren
  126. Gideon zegt

    24 april 2008 om 19:35

    ow nee hoor, ik rij regelmatig met een Chevy Van 6.2 diesel, en iedereen die voorrang heeft dien je voorrang te geven, heb je zelf voorrang dien je die alsnog te krijgen en niet te nemen.. een grote of kleine auto maakt hierin geen verschil..

    Login om te reageren
  127. Citrofiel zegt

    24 april 2008 om 22:56

    @ Gideon; Wat is de bedoeling van die twee vrijwel identieke reacties? Mocht je willen discussiëren over het nut van SUVs, dan verwijs ik je graag door naar een column van Michiel, hét topic om over SUVs te kletsen: http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/04/suvs-zijn-zielig .

    @ Troflek; Potentieel gevaarlijk. En, maak je daar gebruik van? ;) Je bedoelt waarschijnlijk dat ze meer met je oppassen?

    Login om te reageren
  128. Gideon zegt

    24 april 2008 om 23:12

    ik heb geen idee wat je bedoelt met vrijwel 2 identieke reacties..

    Login om te reageren
  129. Citrofiel zegt

    24 april 2008 om 23:17

    @ Gideon; Om 22:30 en 22:34 plaatste je reacties over hoe erg je SUVs wel niet vindt. De strekking ervan komt overeen, en sommige passages zijn letterlijk hetzelfde. Die bedoel ik. Of wil je zeggen dat er een andere Gideon is?

    Login om te reageren
  130. Gideon zegt

    24 april 2008 om 23:19

    ow , ja dat klopt, het ging niet goed, toen dacht ik dat hij niet geplaatst was, dus vandaar opnieuw geschreven

    Login om te reageren
  131. Citrofiel zegt

    24 april 2008 om 23:22

    Aha, op die manier. Kan gebeuren. Sommige delen had je dan wel heel goed onthouden!

    Login om te reageren
  132. Gideon zegt

    24 april 2008 om 23:24

    tja ach,, je kan er wel een boek over schrijven over die horrels:P

    Login om te reageren
  133. Troflek zegt

    26 april 2008 om 09:44

    @Citrofiel
    Ik denk inderdaad dat dat de goede verwoording is: meer voor een grote auto oppassen dan voor een kleine. En nee ik maak er geen gebruik van. Het is namelijk veel mooier om rustig, beheerst en defensief te rijden waarbij iedereen aan je auto ziet dat het ding veel meer kan dan dat er getoond wordt dan als een maleier iedereen van de weg bezemen. Ik verwijs dan naar de jongelingen in hun aftandse bmwtje of gtitje. En dan ook nog het liefst een petje achterstevoren op. Alhoewel ik ook jong geweest ben, mijn ouweheer een SM (carburateur) bezat die ik af en toe mocht lenen. Hij ging dan in mijn CX. In die leeftijd kwam ik ook met 200km/per uur de Velsertunnel uit. En racete met 190 (op de teller) over de afsluitdijk in de Dsuper5. Dat kon toen allemaal nog. Lang geleden (zucht)
    Ook ik ben jong geweest dus snap het eigenlijk best. Maar als je wat ouder wordt kijk je er wat anders tegenaan. Nu zou ik best wel een TT of een 350Z kopen en rustig over de dijkjes cruisen. Net als zomers op de motor. Echter daar rijd ik af en toe wel wat “sportiever” op maar nooit hard op de snelweg.
    Vallen doet zo verschrikkelijk zeer!!!!!!

    Login om te reageren
  134. Citrofiel zegt

    27 april 2008 om 22:18

    @ Troflek; Ik zie het helemaal voor me, en ik begrijp het helemaal. :)

    Login om te reageren
  135. Kobus zegt

    4 februari 2009 om 20:23

    Over krap 2 maanden is het 1 april. Volgens mij lacht iedereen zich dan een breuk om deze grap. Anyway, niets aan het uiterlijk van de oude DS veranderen en volproppen met nieuwe technologie, dan maakt het een kans. ROTFL

    Login om te reageren
  136. S.Neppo zegt

    5 februari 2009 om 09:49

    What a beauty!!! I want it!!! Ben helemaal verkocht…
    Ik mis alleen de karakteristieke hooggeplaatste richtingaanwijzers in de dakstijl. Toch typisch DS. Hoort er gewoon bij.

    Login om te reageren
  137. Johan Troch zegt

    6 februari 2009 om 11:21

    De “DS” zoals afgebeeld zal het zeker niet worden.
    Ik vertrouw de designers van Citroën erop, dat een mooie stijlstudie van de DS het daglicht zal zien. En niet die van deze page.
    Maar het idee is leuk natuurlijk. En aangezien de ‘retro-rage’ nog niet op zijn retour is, is een commercieel succes niet ondenkbaar.
    Wordt vervolgd…

    Login om te reageren
  138. Jorge L. Fernandez zegt

    8 februari 2009 om 06:39

    Login om te reageren
  139. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 16:59

    Bovenstaande impressie is wel vrij Seat-achtig. Met name de lijnen aan de zijkant dragen daaraan bij. Die zouden iets anders kunnen. Meer zoals bij de echte DS. Michiel heeft die hierboven laten zien.

    Login om te reageren
  140. Troflek zegt

    8 februari 2009 om 20:04

    Ik vind het wel wat weghebben van een C4. Beetje platter en een beetje breder.

    Login om te reageren
  141. serpieters geert zegt

    10 februari 2009 om 21:17

    ik heb zoveel mooie herrineringen aan de citroën DS van toen ik nog klein was en mijn ouders met een DS reden , ze hebben daarna een peugeot gekocht wat een ware ramp was ik herinner nog de tijd dat moeder aan 100 per uur in de bocht reed met de DS die wagen was toen een topper zowel voor de wegligging snelheid ,soepelheid , samen met m’n broer hebben we jaren spijt gehad dat onze ouders hem na 7 jaar weg deden van de roest.
    Indien er een nieuwe versie van de DS uitkomt ben ik bij de eersten om er eentje te bestellen als hij maar veel mee heeft van de oude ,een oude aankopen heb ik jaren overwogen maar als je er niet kan aan werken of tijd tekort hebt is dit beter van niet dat is trouwens van iedere oldtimer je moet garagist zijn.

    Login om te reageren
  142. lex zegt

    19 februari 2009 om 16:58

    Ik rijd met tussenpozen al 25 jaar DS, deze “opvolger” heeft wel iets, maar ik prefereer toch qua vormgeving en uitstraling mijn Ds Pallas uit 1967.

    Login om te reageren
  143. pascal zegt

    27 februari 2009 om 17:34

    mooie fotoshop…

    Login om te reageren
  144. Citrofiel zegt

    28 februari 2009 om 22:57

    @ serpietens geert; Een nieuwe retro-DS zal niet goedkoop zijn, en als je al niet ruim genoeg zit om het onderhoud aan een DS te laten doen… Nou ja, dat dilemma zul je vast niet hebben, Citroën komt vast niet met een nieuwe.

    @ lex; Wie niet? Zelfs topdesigners zijn het met je eens. http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/08/auto-designers-verkiezen-citroen-ds-tot-mooiste-design-ooit

    @ pascal; Goh…

    Login om te reageren
  145. jorg zegt

    30 maart 2009 om 13:14

    suuuuuuuuuuper mensen die zeggen het niks is hebben geen verstand maar is afgunst

    Login om te reageren
  146. hillebrandt willy zegt

    18 mei 2009 om 17:47

    eindelijk eens een goed ontwerp
    voor mij mag hij nu al in produktie
    ik koop hem direct

    Login om te reageren
  147. Ronalt Hagen zegt

    29 mei 2009 om 19:04

    Gewoon het oude model met nieuwe techniek, koop hem onmiddelijk, heb nog
    steeds heimwee naar mijn DS 23 Pallas !!

    Login om te reageren
  148. Ronalt Hagen zegt

    29 mei 2009 om 19:21

    Gewoon het oude model, is nog steeds niks mis mee, en dan moderne techniek, want had toch wel veel problemen met mijn oude DS 23 Pallas, motor ging nooit stuk, maar alles er omheen, blijf toch een liefhebber. (masochist?)

    Login om te reageren
  149. Citrofiel zegt

    30 mei 2009 om 23:39

    @ Ronalt Hagen; Helaas, een oude auto aanpassen naar moderne maatstaven is met behoud van het uiterlijk praktisch onmogelijk… :(

    Login om te reageren
  150. Chris-DE zegt

    26 juli 2009 om 23:09

    When will the D5 be released? Is a station waggon planned? Hope it comes soon to the market since my 2.5l TRI break is gone for good…

    Login om te reageren
  151. marco zegt

    27 december 2009 om 10:24

    mag wel wat groter , maar ziet er niet slecht uit

    Login om te reageren
  152. Marti zegt

    17 januari 2010 om 13:31

    Perrrrfect!!alleen nog de achterclignateurs op het oude detail aanpassen en wat meer chroom/rvs aan voor en achterzijde zou niet misstaan. Doe er maar gewone motoren in dan kun je er ook nog wat achter hangen.

    Login om te reageren
  153. kostenzer zegt

    6 oktober 2011 om 16:16

    Tja….
    Smaken verschillen Ik vind hem spuug lelijk. Mar goed, dat is mijn mening.
    In principe koop ik ook alleen tweedehands auto’s Nu een tweedehands C8. Oké niet de meest citroen achtige citroen.
    Maar als deze er zou komen: (ik hoop dat de link het doet)

    dan zou ik toch echt overwegen een fabrieksnieuwe aan te schaffen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North