De vorige C6 was wellicht een onbegrepen auto, dus ergens kunnen we erin komen dat Citroën ‘m hier niet meer aan de man probeert te brengen. Maar een beetje jammer is het wel.
Tenminste, ik vind het jammer dat auto’s als de Safrane, 607, C6 en bovenal 605 niet meer worden gebouwd/verkocht, maar voel je vrij om het daar absoluut niet mee een te zijn. De C6 is in elk geval uit z’n as herrezen en moet Chinezen massaal naar de Citroëndealer lokken. Of dat gaat lukken?
Geen idee, maar deze Franse interpretatie van de Dongfeng Fengshen A9 is meer dan vijf meter lang bij een wielbasis van 2,9 meter. Genoeg beenruimte dus, al weerhoudt dat onze Chinese vrienden er vast niet van om een LWB-versie te willen.
Een geblazen 1.8 zorgt voor de broodnodige power. Het vermogen bedraagt 204 pk bij een koppel à 280 Nm, waarmee de voorwielen middels een automatische zesbak worden aangedreven. Als één en ander officieel wordt hoor je het wellicht, maar heel relevant is deze auto voor de Nederlandse markt verder niet.
Dutchdriftking zegt
Ik zal hem eerlijk gezegd niet missen. Maar er is niets mis mee natuurlijk. Een beetje gezonde concurrentie voor de Duitsers is sowieso nooit weg.
ritchie zegt
@dutchdriftking: Een goede concurrentie voor de Volkswagen Passat.
Edge zegt
@ritchie: Van voren lijkt ‘ie er ook best wel op. Ik heb mijn paint skills aan het werk gezet, en zeg nou zelf, het had best door kunnen gaan als een VW, nietwaar?
naamloos3 zegt
ik snap de vorige C6 wel
kliko zegt
Ik vind dit hok echt verschrikkelijk lelijk:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Citro%C3%ABn_C6_HDI_rear.jpg
Ik zal zijn opvolger daarom denk ik ook niet missen. (Foto’s doen het nog niet, dus kan nog niet helemaal oordelen)
Author zegt
@kliko: foto’s zijn gefixt! Oordeel erop los :)
kliko zegt
@kliko: Nu de foto’s er wel zijn: Meh… Niet echt mijn ding. Het franse auto’s nooit echt mooi gevonden. Alsnog een sterke verbetering t.o.v. het model uit mijn vorige post.
Ik weet niet wat het is, maar het is het gewoon net niet.
De fransen proberen overduidelijk de Duitsers na te doen, hun eigen flair eraan te geven, maar doen dat net verkeerd op de een of andere manier…
123bat zegt
@kliko: Die vind ik dus weer prachtig: een grote Citroën met de nodige designtrekjes uit het verleden. Zo heerlijk ‘anders’ dan de modellen van de (Duitse) gevestigde orde in dat segment. Smaken verschillen gelukkig :)
reactief zegt
@123bat: ach.. Iemand die een spoiler op een Volvo mooi vind (zie zn profielfotootje), die mag de C6 best lelijk vinden. Want gevoel voor stijl ontbreekt dan in zn smaak…
kliko zegt
@reactief: Zozo! Onze toetsenbordridder is er ook weer. Kijk de volgende keer eens naar de reactie van @123bat. Zo kan het dus ook: Op een normale manier communiceren dat je het er niet mee eens bent. Ieder zijn smaak toch?
Zo. En nu naar je mammie voor een koekje. Iemand op internet is boos tegen je geweest.
reactief zegt
@kliko: relaxed blijven! Dan komt alles goed, ook dat stukje relativeringsvermogen. Excuses als ik je gekrenkt hebt, door je aan te spreken op jouw smaak, die niet de mijne is.
kliko zegt
@reactief: Alles klar. Excuses aanvaard. ;)
lekkerlinksrijden zegt
Wij krijgen heel veel niet hè ?
noudjuh zegt
Niet zo aantrekkelijk als de oude C6, hij lijkt zelfs een beetje op de oude 607.
Maar nogal 13 in dozijn imho.
mikkeloentje zegt
@noudjuh: Ja ze hadden naar mijn mening dat “gekke” achterruit moeten houden.
E34M5Touring zegt
@mikkeloentje: Die concave achterruit was een styledingetje van de CX. Een auto waar de C6 wel meer op leunde qua styling. Denk niet dat ie op deze C6 goed tot z’n recht zou komen. Dit is gewoon een rebadge Dongfeng met Citroen logo’s. Denk niet dat er 1 Franse ontwerper aan heeft gezeten.
viezefreddyw zegt
Het interieur vind ik erg mooi, alleen de kleurencombinatie op de foto’s dan weer niet. Deze nieuwe C6 vind ik lang niet zo mooi als de vorige. Dat was een erg fraaie auto, een Citroen zoals ik hem zou willen.
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Ben het met je eens. Dat interieur ziet er schitterend uit, mooi dashboard vooral.
Het exterieur vind ik een gemiste kans. De vorige C6 was opvallend en exentriek. Ik vind het zelfs een tijdloze schoonheid. Deze nieuwe vind ik erg saai. Ik zou zelfs eerder denken dat het een C5 is dan een C6. Ziet er dus uit als een klasse lager in mijn ogen.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Inderdaad ja, het had zomaar de nieuwe C5 kunnen zijn. Maar dan wel de nieuwe C5 L, want ja China he?
De vorige C6 was echt een totaal andere auto dan alle andere Citroen’s uit die tijd. Die auto had echt een eigen gezicht. Deze niet en dat is best jammer. Dit is eigenlijk een belediging naar de vorige C6 toe.
exotic zegt
Haha, hou maar.
Design_Driven zegt
Citroen onwaardig, te saai.
paulloper zegt
Citroën. Walgelijk.
harrie zegt
De Citroën details verhullen niet bepaald dat het eigenlijk een Chinees hok is. Laat maar.
hopeloos zegt
zei iemand peugeot 508?
pechweg zegt
Dat stuur.. Wat een misser in mijn ogen.
Arnoud zegt
Wat een verschrikkelijk Duits hok… Nagel aan de doodskist voor de zakelijke sedan van Citroën.
Fransen hoeven ‘m niet omdat hij zo Duits aan doet en de rest van de wereld hoeft hem niet omdat hij niet Duits is…
Duell zegt
Hou die nieuwe C(hina)6 maar lekker daar. Inspiratieloos geval. Op het interieur na dan.
roadrage zegt
gelukkig, hou maar.. misbaksel
kennone zegt
Ik denk ook dat niemand hem hier wilt!! Meer merken zouden dit moeten doen!
beemerc zegt
Het hele idee van de c6 is dat hij super ingetogen en deftig is, niet dat het een slap aftreksel is van een passat
joostvis zegt
Chinablog.nl
noreplacementfordisplacement zegt
Dit is echt zon auto waar je elk logo op kan plakken en dan geloof je het wel…
Hugo zegt
Dit is gewoon een verlengde 508 met ander frontje. Heeft m.i. niets met de oude C6 te maken.
lazy123 zegt
Hoeft ook niey
Edge zegt
Ik vind het helemaal niet erg dat wij deze C6 niet krijgen. Een luxe Citroën hoort een beetje vreemd en eigenwijs te zijn, en deze nieuwe C6 is dat absoluut niet. Het is niets meer of minder dan een Peugeot 508 met wat Citroën opsmuk.
potver7 zegt
In Europa zijn ze gelukkig al lang geleden gestopt met het plakken van Citroën-badges op Peugeots. In China kennen ze Peugeot niet, dus als je daar een 508 wil verkopen moet er even wat geknutseld worden…
Citrofiel zegt
Jammer dat ze deze auto C6 noemen, waardoor iedereen geneigd is om de vergelijking met de vorige C6 te maken. Het is ook een grote sedan van Citroën ja, maar voor een ander continent bedoeld en dus totaal niet op dezelfde leest geschoeid.
Hopelijk voor PSA zitten de Chinese consumenten hier wel op te wachten, en komt de enorme daling van C5-verkopen in China door mensen die deze C6 willen.
speedie zegt
De hele voorkant is net een copy-paste van de Passat
redbeams zegt
Het aparte van de vorige c6 is verdwenen en dat doet ‘m niet goed.
carlolaatst zegt
Dit is toch geen C6 man?!
Dit is een C6:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Citro%C3%ABn_C6_%E2%80%93_Frontansicht_(1),_26._M%C3%A4rz_2011,_D%C3%BCsseldorf.jpg
:)
deboes zegt
De vorige c6 was meer citroen, met deze willen ze teveel met de Duitse saaie meuk meehobbelen; maar als ik toch verplicht passaai moet rijden, dan liever deze met wel betrouwbare techniek.
Capibaro zegt
De vorige C6 had het meest verfijnde afrolcomfort van alle auto’s. Alleed dat veersysteem maakte hem al bijzonder. Zitten hier veerbollen in of zijn ze daar ook in deze versie vanaf gestapt?
Esprit_de_Flandre zegt
Op zich best wel een mooi ding, maar natuurlijk niet te vergelijken met de oude C6.
We gaan moeten aanvaarden dat Citroën geen Frans merk meer is, maar dat er twee Citroëns zijn, een Frans en een Chinees.
Idem voor DS trouwens, waarbij het Europese DS eigenlijk maar bijzaak is. Het ware geld wordt gemaakt in China…