De Franse autofabrikanten brengen dit jaar flink wat nieuws in op de Autosalon van Parijs. In het middenklasse-segment zien we onder andere een facelift voor de Laguna, en komt Peugeot met de 508 op de proppen. Om de Franse concurrentie van repliek te dienen, geeft Citroën de C5 een lichte facelift. Hiervan zijn nu de eerste afbeeldingen opgedoken.
Geheel volgens trend voorziet Citroën de C5 nu ook van LED-verlichting. De achterlichten worden nu in een two-tone kleurstelling uitgevoerd. Verdere wijzigingen zijn subtiel, want ze springen niet direct in het oog. Later deze week zullen we de ge-update C5 aan een nadere inspectie onderwerpen. Voor nu moeten jullie het met deze plaatjes doen.
Naast de nieuwe C5 staat Citroën onder andere met de nieuwe C4 Picasso, DS4, en Lacoste Concept in Parijs.
Bron: motorspain.com, via autoblog.it
the-budel-guy zegt
ik zie Led’s :) hij ziet er weer lekker strak uit
TWJ zegt
C5 is een mooie auto en dat blijft hij ook na de update zo te zien.
Ziet er prima uit :)
Bob zegt
Nu alweer een facelift? Het is ook niet bij te houden.
Rdesign zegt
en hij blijft vreselijk mooi!
super! ga zo door Citroën!
Stender zegt
Bah, LEDs
robbie zegt
Nieuwe lenzen voor de achterlichten?
Citrofiel zegt
Gewoon een kleine update, net zoals er al eerder wat andere motoren in kwamen. Nu is er ook maar íets zichtbaar en heet het gelijk een facelift.
paulusrx7 zegt
kan ik hem ook zonder led’s bestellen?
Atenza zegt
Inderdaad gewoon een update en geen facelift. Heeft de auto ook niet nodig. Nog altijd prachtig als Berline (fraaier en moderner dan de 508). Alleen de Tourer ziet er mislukt uit, die zie je volgens mij ook niet zo heel veel.
Citrofiel zegt
@Atenza: De Tourer zie je veel meer dan de Berline hoor, zoals bij elk model in deze klasse. Of ben je soms Belg en is de situatie daar anders?
Atenza zegt
@Citrofiel: nee gewoon Nederlands. Maar ik heb niet echt het idee dat ik de Tourer zo vaak zie
Citrofiel zegt
@Atenza: Maar de Berline zal je dan ook niet vaak zien, ik niet althans. Helaas heb ik geen definitieve cijfers, bij de introductie verwachtte de importeur dat 60% van de verkopen een Tourer zou zijn.
Atenza zegt
@Citrofiel: voorspelling zegt niet altijd wat. De importeur is iig de enige die weet hoe het nu zit. Geeft geen zekerheid maar bv op autotrack staan er meer sedans te koop dan stations
Citrofiel zegt
@Atenza: Misschien wel omdat ze juist minder verkocht worden, en daarom ook tweedehands veel langer te koop staan. :P
Nu vraag ik me echt af hoe het zit… Zou de importeur die cijfers delen?
bozewolf zegt
@Citrofiel: Ik weet niet, jongens. Ik zelf heb de indruk veel meer Tourers te zien dan Berlines. Wat ik overigens niet erg vind aangezien de Tourer in mijn bescheiden mening veeeeeel mooier is dan de Berline en dan menig concurrent in zijn segment. Vooral in het zwart vind ik hem fraai. Curieus, aangezien ik zwart niet vaak een toffe autokleur vind.
Citrofiel zegt
@Atenza:
@bozewolf:
Ik heb even de importeur geschreven.
Atenza zegt
Hoe lang gaan we nog zeuren over LEDjes? In 2011 is dagrijverlichting verplicht en dan zijn LEDjes de meest logische oplossing want die verbruiken nauwelijks energie. Wen er dus nou maar aan..
bob zegt
Blijft een mooie bak, die velgen zijn super!
Stijn zegt
Of de wagen mooi is, is al een twijfelgeval. Groter als een luciferdoosje is hij vanbinnen alvast niet. Daar zullen leds ook geen ander licht op doen schijnen…
JeejEm zegt
@Stijn: Zo klein is een C5 niet. Wij hebben thuis een berline en zijn daar al met 5 volwassenen mee naar Oostenrijk vertrokken. Interieurruimte is groter dan in een A4, 3 serie en C klasse. Niets te klagen eigenlijk.
Stijn zegt
@JeejEm:
Dat zijn dan ook zijn concurrenten niet. Vergelijk het interieur eens met dat van een Avensis, Passat, Superb en je zal je claustrofobisch voelen. De interieurruimte staat niet in verhouding tot de buitenafmetingen.
bob zegt
Ledjes zijn al ZO oud, ok in autoland.
Ik weet nog dat ik begin jaren 90 op een autobeurs was, toen hadden veel proto’s ledjes…
Pallas zegt
Is het toevoegen van LEDjes al een facelift?
De Tourer (bah,noem het gewoon een break)is beter in balans dan de berline, dit was bij de vorige genratie naar mijn mening ook het geval. Verder stoort het mij dat Citroën een knieval voor de middelmaat heeft gemaakt door ook stalen vering aan te bieden. Merken schuiven qua stijl steeds dichter bij elkaar.
Atenza zegt
@Pallas: mensen kijken tegenwoordig toch alleen maar naar bijtelling..
de sjonnies zegt
@Pallas:
Yep, maar knieval? ze hadden de vent die stalen veren heeft voorgesteld een knieschot moeten geven.
Benjamin1 zegt
C5 FTW!!
autogek123 zegt
De C5 station was toch al een mooie auto. Hopelijk veranderen ze er niet te veel aan.
KaCh1ng zegt
kvind de sedan er maar raar uitzien
oli4k zegt
Boring. Echt een saaie auto bedacht door de marketingafdeling als antwoord op de andere dodelijk saaie auto’s in dat segment. Kan er net zo goed een Opel, Audi of Volvo badge opplakken.
RS zegt
Volgens mij hebben ze dat vieze rose kleurtje uit de achterlichten van de tourer gehaald, veel beter zo!
Jos zegt
Prachtige auto!
Timmie zegt
Die knik vlak voor de C-stijl vind ik nog steeds niet geslaagd… Verder wel een goed ogende auto!
Bumer zegt
YESSS eindelijk LED-jes. Tja, zonder LED-jes hoor je er tegenwoordig niet meer bij :P
Homer55 zegt
Al dat gezeik over ledjes.
Zelfs op tv staat er kerstboom verlichting bij de ondertiteling. Wat stellen mensen zich toch aan zeg..
Okej er zijn sjonnies die hun oude auto er mee “versieren” wat ik zeer voorschut vind maar op nieuwe auto’s staat het stukken beter en past het bij de rest van de auto.
Maar je moet er natuurlijk geen rare vormen mee maken zoals Audi dat doet ….
wimbers zegt
Led’s zijn very disturbing wat mij betreft. de enige fabrikant die dagrij verlichting fatsoenlijk heeft opgelost is saab met de 9-3 met een subtiele lichtstreep die het model versterkt, niet verstoord. BMW doet het ook nog leuk met de ringen (ik weet dat de petjes die dan weer op hun oranje vento schroeven, wat jammer is)
Audi, Mercedes, en vooral citroen met de DS3 (mooi model) hebben het behoorlijk mis geslagen. de leds zijn veel te fel, en bij de DS3 lijken ze naast de auto te zweven..
jer-ome zegt
blijft een mooie auto :D
gelukkig geen hele verandering
Mathijs zegt
Geweldig.
Mijn vader leased, en rijd nu een Ford S-Max. Hiervoor reden we C5, en toen was hij erg tevreden over het Franse merk. Grote kans dat er binnen nu en 5 maanden weer een Citroen C5 voor de deur staat.
Zelf ben ik niet weg van de huidige!!! C5, omdat deze geen leuke extraatjes heeft (zoals LED, aparte koplampen ofzo), maar de facelift gaat het tegendeel bewijzen.
Yes!
Dimglor zegt
Wow.. nieuwe voorlichten met Ledjes in…. als je dit al een facelift moet noemen..
Rob zegt
Hoezee! Ledjes! De Fransman is weer helemaal bij de tijd :roll:
Ik blijf het een lelijk verschijnsel vinden die ledjes. Ik heb nog geen enkele ledfacelift gezien waar het een toegevoegde waarde is.
Achilles zegt
Mooie ford, citroen is na de xantia flink de verkeerde weg ingeslagen qua ontwerp zeg! Ik zie de typische citroen lijn niet meer!