Citroën zal in Genève met de C4 Cactus laten zien dat ze weer de patron van de vernieuwing zijn. Met de C4 Cactus Aventure hinten ze meteen even naar een ruigere variant.
De conceptuele C4 Cactus Aventure staat op flinke modderbanden van BF Goodrich. Hij is opgetuigd met beschermende onderdelen zoals bullbars en koplampbeschermers. Ze hebben hem ook meteen een stuk hoger op zijn poten gezet en voorzien van een dakkoffer waar twee schijnwerpers inzitten. Want f#ck tegenliggers, aldus Citroën.
Verdere specs, en of Citroën van plan is de C4 Cactus Aventure in productie te nemen, werden niet vrijgegeven. Wat we wel zien is dat Citroën haar Franse roots niet verkwanselt en op het dak alvast een prominente witte vlag heeft geplaatst.
Thomasio zegt
Huppa nu Awd erop en dan op hetzelfde gewicht uitkomen als een normale C4 met Fwd, dat zou pas dik zijn!
jaguarjunk zegt
Leuk hoor, Citroen vindt zichzelf steeds meer terug. Nu alleen nog iets anders dan een lullig 3cilindertje hierin gooien..
desjonnies zegt
Citroën is dat al jaren geleden kwijtgeraakt aan Renault, die vernieuwende rol.
En dat maakt een met rubber beplakt autootje (dat er best wel grappig uitziet) echt niet anders.
suzikubelona zegt
@desjonnies: en waar zijn die vernieuwingen van Renault dan? Ik zie ze niet rijden.
desjonnies zegt
@suzikubelona:
1961 – Renault 4 eerste 5-deurs productiewagen
1964 – Renault 16 eerste 5-deurs middenklasser
1983 – Renault Espace eerste Succesvolle Monospace
1993 – Renault Twingo eerste succesvolle Monospace in het kleine segment, die tevens vandaag de dag nog leidend is geweest voor 98% van al het kleine grut
suzikubelona zegt
@desjonnies: En nu even serieus. We leven nu in 2014. En ik zie echt niks van Renault rondrijden waarvan je kan zeggen dat het vernieuwend is. En als klap op de vuurpijl komen ze nu met een Renault 500. Het is niet persoonlijk maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand iets heeft met de auto’s die ze nu produceren. Oké, de Mégane RS is indrukwekkend, maar nog steeds niet vernieuwend.
Esprit_de_Flandre zegt
@suzikubelona: Mwah, de Renaults van de laatste twintig jaar zijn best mooi. En zelf was ik één van de weinige liefhebbers van auto’s zoals Vel Satis en Avantime.
Wat bedoel je met Renault 500?
roppp zegt
@desjonnies: + R25 de auto met de laagste CW-waarde
eklasse zegt
@desjonnies: Renault heeft die rol weer uit handen gegeven vrees ik. Na alle vernieuwende fiasco’s zoals Avantime en VelSatis zie ik, op die nieuwe Twingo na, alleen saaie (14%) mobielen. Of mis ik iets?
Of wil je die Samsung Renaults soms vernieuwend noemen?
desjonnies zegt
@eklasse:
volledig met je eens, na de introductie van de R16 in ’64 gingen ze met de R18, de R20 en diens opvolgers een doodsaaie weg in.
Maar de Espace en de oer-Twingo hebben toch laten zien wat een lef Renault heeft, we zitten momenteel weer in een tussenfase des-Renaults en de markt en de daar bijbehorende schaalvergroting staat op dit moment echte experimenten niet toe.
Maar ik heb altijd bewondering gehad voor het ijskoude lef dat de Regie Renault heeft gehad ten opzichte van andere massa producenten.
eklasse zegt
@desjonnies: Dan zijn we het eens en hopen op betere tijden voor de Franse automobiel industrie. Tot die tijd doet Citroen het erg goed met een qua design vernieuwende DS lijn en deze old-school hippe basic Cactus.
rubend zegt
@desjonnies: dan vind het misschien ook wel leuk om dit artikel te lezen : )
http://www.speedhunters.com/2013/10/matra-edge-street-extremes/
hillegaar zegt
haha wat een gekkigheid
baasbas zegt
@ricardo: lol @ witte vlag
Mpower zegt
@baasbas: cheese-eating surrender monkies
MDA zegt
@baasbas: Especially included for those cheese-eating surrender monkeys…
MDA zegt
Gaaf ding hoor… Hopelijk houdt citroen hem wel licht, dan ben ik voor!
quattromeister zegt
Dit moet Porsche met de Macan doen.
eklasse zegt
@quattromeister: Heel graag! en met Rothmans stickers.
Arco zegt
Vind stiekem dioe C4 Cactus toch wel erg leuk. Simpel, goed uiterlijk, wat stoerder als de rest en goed geprijsd.
Goede zet Citroen !
FB_100003716362681 zegt
Heb deze auto reeds zien rondrijden in Tenerife,en heel mooi zonder meer,wou een foto maken mr hij was reeds voorbij toen ik hem zag,in het geel met chocolade zij kanten(luchtkussens)
roppp zegt
Tja het ding ziet er niet uit. Maar ja, dat deden de Mehari/Rodeo ook niet :-P
suzikubelona zegt
Ik hoop dat deze (of tenminste de standaard Cactus) er in veel varianten of kleurstellingen komt.
En dat hij vervolgens als een tierelier gaat verkopen!
eklasse zegt
Dit is echt schitterend! Ik wil hem. Met dit model in een showroom wil je gewoon voor Citroen werken. Ik wil ermee naar Afrika rijden en terug en weer naar Afrika en terug etc.
Geboren in ’80 doet mij dit denken aan de Camel Trophy, de oude Dakar, de heilige koe. Veronica, Avontuur, modder buiten spelen, Klef klef etc.
Ik wil hem! en eigenlijk pas over 30 jaar!
reiziger zegt
Behalve dat rare witte vlaggetje, ZET MAAR OP DE STOEP! of beter gezegd in de modder.
moveyourmind zegt
Fantastisch om te zien dat Citroën zichzelf weer heeft gevonden en met een offensief aan leuke gedurfde auto’s komt. Ooit heeft Peugeot Citroën overgenomen en daarmee van de ondergang gered. Citroën kon nu wel eens de redding voor Peugeot zijn.
toyotafortuner zegt
De C4 Cactus is echt een leuk wagentje! Please laat het een groot succes worden. K word er echt vrolijk van
gregorius zegt
En nu is ie af!
Ten minste…
4×4 erop en een >250 pk Diesel erin.
Ach laat ook maar.
wimdela zegt
Ja…ik twijfel nog. Neig meer in de richting: Mooi van lelijkheid. Zou hem zelf dus niet zo snel rijden. Maar ben wel blij dat er weer wat te kiezen valt. Chapeau.