Zie hier een special edition van de Citroën C4 naar aanleiding van de rallysuccessen van Citroën Racing. Heeft ie ook wat extra vermogen? Nee, het gaat puur om een sportief uiterlijk en exclusiviteit…
Na vijf wereldtitels op rij met Citroën, meer dan 50 gewonnen WRC rally’s, het doel een zesde wereldtitel, en 4 constructeurtitels voor Citroën, heeft Sébastien LOEB de C4 Coupé voorzien van zijn handtekening. Citroën introduceert de speciale C4 vanaf 1 mei en deze zal in een beperkte oplage van 40 exemplaren beschikbaar zijn. De Citroën C4 by LOEB komt in Nederland met de volgende motorisaties: 1.6 VTi 120 pk met 5-bak of 1.6 THP 150 pk met 6-bak. De auto is verkrijgbaar vanaf €24.390 en is daarmee €1.350 voordeliger dan een gelijk gemotoriseerde VTS versie.
Het exterieur van de Citroën C4 By LOEB valt op door de volgende eigenschappen:
* De auto is in 2 kleuren te bestellen: verleidelijk sportief “Rouge Aden” of mysterieus en gedistingeerd “Noir Perla Nera” (zonder meerprijs);
* 17” lichtmetalen wielen van het type “Pastenague” in wit of zwart;
* Buitenspiegels in de kleur “Rouge Aden” of “Alu Shadow”;
* Speciale striping en handtekening, badge op de achterzijde en een achterspoiler.Het interieur van de Citroen C4 By LOEB is onderscheidend met sportieve details:
* Lederen stuurwiel;
* “Metal Kurz” omlijsting van het centrale display, de ventilatieroosters en de versnellingspook;
* Speciale versnellingspookknop;
* Aluminium pedalen;
* Speciale 3D X-ray bekleding met rode accenten, rode stiksels, armsteun en speciale matten;
* Plaquette op de middenconsole (bij de versnellingspook) met het gelimiteerde serienummer.
Chief zegt
mmm, gaaf bakkie en mooie velgen
Bart zegt
Toch leuk van Citroen, maar enorm stom dat ze er geen groter vermogen inhangen…
De 1.6 THP is er ook met 175 pk geloof ik..
Mr. V8 zegt
Wel jammer dat er niet meer vermogen in zit…
jurrian zegt
beetje jammer dat ze er niet meer van maken. schroef een turbo op dat ding joh, er is toch wat te vieren?
ggj zegt
Van voor de facelift was er ook zo’n Loeb-versie, die is eigenlijk net iets mooier:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Citroen_C4_by_LOEB.jpg
Tomm zegt
Er zit een turbo op…
Die THP motor is een turbo…
Leuke uitvoering, jammer van de aankomende restwaarde blijft een C4….
York zegt
maar 40?:s:(
Jammer.. En kwa vermogen.. mja mocht mss iets meer maarjah het is en blijft een citroen hé jongens;)
BreBrep zegt
Hebben hebben! Gaefe bak, sowieso de driedeurs C4 +1 :D
Bijna net zo vet als de 206 Grand Tourisme destijds http://www.allsportauto.com/photoautre4/peugeot/206/gt/2000_peugeot_206_gt_10_m.jpg
B?rt zegt
* Speciale 3D X-ray bekleding
Wat moet ik me hier bij voorstellen??
Nick zegt
Het is een leuk karretje, maar ik had toch wel wat meer pit verwacht.
Waar zijn de kuipstoelen (dan bedoel ik niet van die zielige sportstoeltjes) met BIS-type 6-punts harnassen? Sportonderstel?
Die 1.6 THP motor is een leuk motortje, maar ik verwacht toch wel een beetje Super 1600-achtige vermogens.
Helaas zijn het alleen Subaru, Mitsubishi (en sindskort Skoda geloof ik) die echte rallyuitvoeringen voor de straat hebben.
Roy zegt
He jammer, ik verwachtte toch minstens een WRC spec auto met 300pk/600Nm 2 liter turbomotor, AWD aandrijving en sequentiele 6 bak.
Linkador zegt
Dat hij zijn handtekening daar wilt aan geven …
De Celica van Carlos had tenminste nog wat pit tegenover de standaard.
Benjamin1 zegt
wat een fapbak dit zeg!
Jesper zegt
Blijf de 3 deurs C4 zowieso een heel strakke auto vinden. De 5 deurs daarentegen… Wel goed van Citroën dat is goedkoper is dan de VTS :)
@ Linkador:
Ik dacht van niet hoor. Dat is een normale 2.0i Turbo 4WD met 204pk, alleen was de Sainz voorzien van een wide-bodykit, en net als hier andere stoelen, striping, en witte velgen.
RoT___ zegt
@B?rt:
Is ook leverbaar in de gewone C4 varianten.
Gewone stof en daar zit dan net weer een soortement net oid. in waardoor het 3D lijkt. Klinkt leuk, opzich is het gewoon normale stoffen bekleding die er net iets leuker uit ziet dan het normale 13 in het dozijn stof.
freek zegt
Leuk idee, maar wel weer kut en saai uitgevoerd projectje hoor!
Niet super bijzonder en geen motorupgrade. Dan word je er zo alsnog uitgereden door andere C4…
Simpson zegt
zou die er ook als picasso komen? :mrgreen:
Guido zegt
Dit maakt het slechts sjonniestyle! Krijg je er dan ook een gratis petje bij?
Jsuyk zegt
@Nick,
“Helaas zijn het alleen Subaru, Mitsubishi (en sindskort Skoda geloof ik) die echte rallyuitvoeringen voor de straat hebben.”
Dan vergeet je de net uitgebrachte Focus RS :)
CrazyHenkie zegt
@ Nick
Ben benieuwd welke Rally Skoda jij in gedachten had?
VivelaFRANCE zegt
Hmm, jammer! Dit had Citroën toch iets beter kunnen uitpakken. Extra vermogen, het uiterlijk nog wat flink aanpakken, etc. Nu is het in feite gewoon een C4 met een spoiler en wat exclusieve prints en titels, niet dat ik wat tegen de normale C4 heb (geniale auto!), maar ik merk dat het publiek toch iets meer eist na de successen van Loeb ;) !
Dennis zegt
Leuk idee maar jammer van het vermogen.
Er had minstens 225 pk ofzo in moeten zitten.
Ik ben een Citrofiel maar ik moet eerlijk zeggen dat Citroën hiermee vaak de plank misslaat.
Want als je hier niks meedoet dan snap ik ook niet waarom je dan al die rally’s meedoet….Citroën wordt eens wakker en buit het net zo uit als Subaru en Mitsubishi.
Zet er een kanon op wielen neer…
Citrofiel zegt
Ten eerste hadden ze hem alleen met een hoog vermogen moeten leveren, dus die 120 pk is te min. En die 150 pk valt gemakkelijk wat op te krikken, blijkt wel uit de Mini Cooper S, dus dat had ook wel gemogen. Zonde.
SjonnieKroket zegt
@ Iedereen
Wat betreft het vermogen, er komt vast nog een geupgrade versie, maar nogmaals citroen doet niet mee aan die eeuwige pk strijd wat je vooral bij de duitsers ziet. Ik vind het overigens prima dat deze uitvoering ook in 150pk leverbaar is, maar er had ook wel een 175pk model uit mogen komen.
Ze hebben zich natuurlijk al bewezen op het zand…;-)
Rene zegt
@ Jesper
Jij bent verkoopadviseur bij Toyota? Dan zou je je toch wat meer moeten verdiepen in de tijd dat ze nog vette auto’s maakte.. ;)
De normale turbo 4wd had nl. ook gewoon een widebody carrosserie, de Carlos Sainz versie had géén andere stoelen, striping of witte velgen. Daarentegen wel een watergekoelde intercooler, ECU met brandstof maps voor hogere turbodruk niveau’s (4ps/3pk meer en mooiere koppelaflevering), een short ratio bak met betere synchroringen en kortere schakelpatronen, lichtere bumpers, iets stijvere ophanging, etc. Ik heb een overzichtje op mijn website staan mocht het je interesseren – http://www.turbocelica.nl :)
Erg leuke rallyklassiekers zijn het, maar vrij onbekend en zeldzamer dan de Evo en Impreza modellen. Ik doe de mijne nooit meer weg als het aan mij ligt. :)