Hij was al bijna een half jaar bekend, maar pas nu in Genève krijgt de C4 Aircross zijn wereldpremière. Is er in Nederland plek voor nog een kleine SUV?
Volgens PSA in ieder geval voor eentje. Peugeot maakt zijn eigen variant in de vorm van een 4008, maar die gaan we hier niet op de markt zien. In de basis deelt de Citroën veel met de Mitsubishi ASX, en hij komt er zowel met voorwiel- als vierwielaandrijving.
Vanaf mei staat ‘ie bij de dealer met een vanafprijs van 23.995 euro. Daarvoor krijg je de 1.6 liter HDI 115, die ‘slechts’ 119 gram/km uitstoot. Helaas is dat ook onder het oude regime nog net goed voor de volle mep aan bijtelling.
Met AWD stoot dezelfde motor 129 gram CO2 uit, en als je een trapje hoger wilt kan je ook voor de 1.8 liter HDI 150 gaan. De enige benzinemotor die je in de 4,34 meter lange Aircross kunt krijgen is een 1.6i die 115 pk levert en 135 gr/km aan CO2 uithoest. Schakelen doe je in alle gevallen met een handgeschakelde zesbak.
meneersander zegt
Rebadge ASX. Eigenlijk niet eens heel slecht gelukt.
ThomasBol zegt
Op de beursfotos mooier dan op de persfoto’s. Hmm, vaak is dat andersom. Laat maar komen!
mopar zegt
Ook leverbaar met AWD, voor als je een keer over een echt hoge verkeersdrempel moet…
michelyman zegt
Raare vormen en lijnen, vooral bij de achterlichten. Nee, van mij hoef ie niet in productie.
gregorius zegt
@michelyman: schaaf die rare achterlichten bij (dat gedeelte dat aan de onderkant lekt) en bij de koplampen even netjes binnen de lijnen tekenen.
Maar, hoe kan je zo’n groot ding met een 1.8 en 1.6 (MAX) aandrijven?
sdk16420 zegt
Heeft ie ook een interieur?
fep739 zegt
@sdk16420: nee :)
qoekje zegt
saai saai saai saai
hier pak aan terrroorr uit je speakers
http://www.youtube.com/watch?v=1mkV-1_E8x4
syliaca zegt
@qoekje: Dat klinkt wel erg leuk.
mgmgb zegt
@qoekje: stukken beter!
mout zegt
die gaat hier niet verkocht worden
norge zegt
Die gaat hier wel verkocht worden ,gebaseerd op de ASX die hier de best verkopende kleine sufferd is.
syliaca zegt
Vind hem er wel aardig uitzien en denk dat de verkoopcijfers niet tegen gaan vallen.
gregorius zegt
Beste AB; een artikeltje over die DS4 R is veel interessanter; die ziet er echt vet uit!
The360box zegt
@gregorius: U vraagt wij draaien: http://www.autoblog.nl/citroen-ds4-racing-concept-kijkt-ernstig
RoT___ zegt
Beste PSA, bouw toch gewoon jullie eigen fijne aandrijflijnen in de auto. Vooral de diesels zijn zeer fijne blokken. Laat dan echter wel de EGS/2tronic achterwege.
fep739 zegt
allemaal ondergemotoriseerd en geen automaat …
KaCh1ng zegt
alle ‘4’ series van citroen lijken op elkaar wat is het verschil :D
tjorque zegt
terug 1.8 diesels van PSA? Ik ben benieuwd naar de cijfers (verbruik en koppel…)
Jetlag zegt
@fep739: Waar baseert jij je mening op? Heb met beide motoren gereden en kan melden dat het reuze meevalt. Vooral de diesel heeft méér dan genoeg koppel. Maar ja, iedereen vindt het pas boven de 200pk en 350Nm interessant worden, terwijl ze zelf de slagroomkloppers…
Volgens mij zijn 1.6i en 1.8″HDI” gewoon van Mitsubishi…
Vind ‘m wel goed gelukt, zie niet direct de ASX erin. Nu maar hopen dat het interieur wél van PSA is, maar dat zal helaas wel niet…
citroenfanboy zegt
Leuk Wagentje Maar Geef Mij Liever De Ds5 Maar Ik Ben Toch Wel Benieuwd Hoe Die Rijdt Ik Kan Niet Wachten Tot Hij Bij Mij Op T Werk In De Showroom Staadt
jodocus zegt
@KaCh1ng
Hier komt KaCh1ng – fanboy van het merk met de 4 nullen :-) alweer wat jennen: dixit “alle ‘4’series van Citroën lijken op elkaar…”
Qué ? Je moet al stekeblind zijn om een C4, een C4 Picasso of een C4 Gran Picasso niet uit elkaar te herkennen, laat staan de DS 4…
Ok, misschien in je achteruitkijkspiegel wegens de originele identiteit van het front…
Maar wat dan te zeggen van Audi: daar lijken alle series A1,A3, A4, A6 eender idemdito van voor tot achter…!